Lewis was toch ook gewoon boos dat Toto hem geen langer contract wilde geven?quote:Op zondag 6 april 2025 09:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik weet niet wat Lewis dacht, maar het was op zich voor iedereen al vanaf het begin duidelijk dat dit alleen maar een drama kon gaan worden. Alsof Ferrari opeens na 20 jaar een WK-winnende auto heeft. En als ze die al zouden hebben, dan wordt Leclerc kampioen en niet Lewis.
En geen Mercedes ambassadeurschap na zijn actieve carrière.quote:Op zondag 6 april 2025 09:29 schreef Jane het volgende:
[..]
Lewis was toch ook gewoon boos dat Toto hem geen langer contract wilde geven?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | Start Resultaat ----------------------------- 1 Verstappen -> Verstappen 2 Norris -> Norris 3 Piastri -> Piastri 4 Leclerc -> Leclerc 5 Russell -> Russell 6 Antonelli -> Antonelli 7 Hadjar -> Hamilton 8 Hamilton -> Hadjar 9 Albon -> Albon 10 Bearman -> Bearman 11 Gasly -> Alonso 12 Alonso -> Tsunoda 13 Lawson -> Gasly 14 Tsunoda -> Sainz 15 Sainz -> Doohan 16 Hulkenberg -> Hulkenberg 17 Bortoleto -> Lawson 18 Ocon -> Ocon 19 Doohan -> Bortoleto 20 Stroll -> Stroll |
You are late to te partyquote:
Er voorbij mogen heeft toch niets met racen te maken?quote:Op zondag 6 april 2025 09:38 schreef LTVDK het volgende:
McLaren zakt wel weer flink door het ijs met 'we hebben geen eerste rijder, ze mogen met elkaar racen', vrij duidelijk dat Norris de favoriet is en Piastri er niet voorbij mocht
Een beetje alsof ze op Monaco hebben geredenquote:
Het had niets opgeleverd, maar wat Piastri wel goed gedaan heeft is de druk op Norris opvoeren zodat hij later in het jaar mogelijk een voordeeltje krijgtquote:Op zondag 6 april 2025 09:38 schreef LTVDK het volgende:
McLaren zakt wel weer flink door het ijs met 'we hebben geen eerste rijder, ze mogen met elkaar racen', vrij duidelijk dat Norris de favoriet is en Piastri er niet voorbij mocht
Briljante strategie ook welquote:Op zondag 6 april 2025 09:38 schreef LTVDK het volgende:
Mja, ze hadden weinig te verliezen. Lando leek geen aanval in te kunnen zetten en Piastri leek sneller dan Norris. Dus ze hadden even kunnen swappen om hem ook een kans te gunnen om Max aan te vallen, mocht dat niet lukken dan konden ze altijd nog de laatste ronde weer positie wisselenquote:Op zondag 6 april 2025 09:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het had niets opgeleverd, maar wat Piastri wel goed gedaan heeft is de druk op Norris opvoeren zodat hij later in het jaar mogelijk een voordeeltje krijgt
Als er echt een duidelijke eerste rijder was geweest had PIA niet eens zo mogen aandringen.quote:Op zondag 6 april 2025 09:38 schreef LTVDK het volgende:
Tja das nu een beetje anti aan de hand. Heel verschil met een alonso.quote:Op zondag 6 april 2025 09:19 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het lijkt allemaal meer een grote marketingactie geweest te zijn om zn eigen persoon.
Denk het niet hoor. Mcl is gewoon te goed ivm de rbr en de shit die ze hebben bij rbr.quote:Op zondag 6 april 2025 10:23 schreef Jane het volgende:
Het is maar 1 overwinning en de auto is nog steeds niet geweldig, maar de kans dat Verstappen dit seizoen toch weer WDC wordt is vandaag wel exponentieel toegenomen, aangezien dit echt wel tussen Lando's oren gaat zitten.
Doohan heeft meer plekken gewonnenquote:Op zondag 6 april 2025 10:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tsunoda duidelijk de beste vandaag
quote:Op zondag 6 april 2025 10:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tsunoda duidelijk de beste vandaag
McLaren had hier op papier ook de beste auto. Toch wisten ze niet te winnen.quote:Op zondag 6 april 2025 10:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mcl is gewoon te goed ivm de rbr en de shit die ze hebben bij rbr.
Zonder Max waren ze nu een mid/achterhoede team geweest.quote:Op zondag 6 april 2025 10:48 schreef THEFXR het volgende:
Keek net even een Horner interview
Die had het alleen maar over het team, je wint en verliest samen.
Niks over Max zelf.
Wat een sukkel!
Dat is zijn enige kans ja. Als je het hele jaar 2de/3de wordt en anderen zitten voor je, sta jij bovenaan.quote:Op zondag 6 april 2025 10:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
McLaren had hier op papier ook de beste auto. Toch wisten ze niet te winnen.
Het feit dat elke race tot nu toe een andere winnaar heeft gehad, speelt Max alleen maar in de kaart. Anderen hebben soms een goed weekend, maar niemand is over een heel seizoen beter dan Verstappen.
https://www.formule1.nl/n(...)utloos-stewards-ook/quote:Op zondag 6 april 2025 10:48 schreef THEFXR het volgende:
Niks over Max zelf.
Wat een sukkel!
Beetje knijpen is niks mis meequote:Op zondag 6 april 2025 11:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[ afbeelding ]
Max duwde hem wel een beetje. En dan wel roepen "he drove himself onto the grass" (lol). Ach ja. Norris moet gewoon de volgende keer hetzelfde doen
Max zit er op zijn minst naast, zelfs iets ervoor dacht ik. Dan hebben ze gewoon gelijk.quote:Op zondag 6 april 2025 10:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel mega gecringed bij Viaplay dat ze keihard riepen unsafe release voor Norris bij die pitstop
Hoe triestHoe biased kan je zijn niet normaal.
Ja hij zat ervoor.quote:Op zondag 6 april 2025 11:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Max zit er op zijn minst naast, zelfs iets ervoor dacht ik. Dan hebben ze gewoon gelijk.
Alles voor die titel!quote:
De bedoeling is dat je vanaf je pitplek naar de fastlane gaat.quote:Op zondag 6 april 2025 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja hij zat ervoor.
Wat er automatisch op duidt dat het onmogelijk is om een unsafe release te benoemen, een unsafe release kan alleen als je een auto voor een ander neerzet waardoor die achterste moet remmen. Was geen enkele sprake van.
Bij Sky werd het ook even gezegd als mogelijkheid.quote:Op zondag 6 april 2025 10:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel mega gecringed bij Viaplay dat ze keihard riepen unsafe release voor Norris bij die pitstop
Als ze naast elkaar uitkomen mag dat ook, mits er ruimte voor is. Wat hier was. En dit was ook sowieso totaal niet onveilig.quote:Op zondag 6 april 2025 11:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
De bedoeling is dat je vanaf je pitplek naar de fastlane gaat.
Als dat niet kan omdat er iemand anders zit is dat wat mij betreft unsafe release. En in het geval dat jij noemt ook ja. Maar tegenwoordig mag dat blijkbaar want je ziet het heel vaak.
Waar geef ik de stewards ongelijk dan? Nergens.quote:Op zondag 6 april 2025 11:37 schreef Nattekat het volgende:
Chevy weet het weer eens beter dan de stewards
Laat ik het zo zeggen: hadden ze meer naar voren gestaan in de pitsstraat dan was het aangemerkt als unsafe release, nu komt McLaren er mee weg omdat ze de laatste positie in de pits hebbenquote:Op zondag 6 april 2025 11:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik zeg alleen dat het bullshit is om unsafe release te roepen terwijl iemand niet eens wordt gehinderd (lol). Niet heel controversieel die mening denk ik.
Daarom lieten ze Lando waarschijnlijk ook meteen vertrekken want ze hebben toevallig die ruimte in dit geval. Rest van de races hebben ze meestal de eerste pitbox waarbij het niet kan.quote:Op zondag 6 april 2025 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: hadden ze meer naar voren gestaan in de pitsstraat dan was het aangemerkt als unsafe release, nu komt McLaren er mee weg omdat ze de laatste positie in de pits hebben
Stroll was buiten de tijdslimietquote:Op zondag 6 april 2025 11:45 schreef Nober het volgende:
Is er ondertussen nog iemand gediskwalificeerd?
Alleen Sainz heeft 20k boete, waarvan 10k voorwaardelijk gekregen omdat hij het volkslied heeft gemistquote:Op zondag 6 april 2025 11:45 schreef Nober het volgende:
Is er ondertussen nog iemand gediskwalificeerd?
eerlijk gezegd zou Max dan de unsafe release hebben gehad omdat de stop van RBR gewoon te traag wasquote:Op zondag 6 april 2025 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daarom lieten ze Lando waarschijnlijk ook meteen vertrekken want ze hebben toevallig die ruimte in dit geval. Rest van de races hebben ze meestal de eerste pitbox waarbij het niet kan.
McLaren had hier de laatste box en dus de ruimte om hun auto gewoon weg te sturen zonder te kijken of er nog iemand aankomt.quote:Op zondag 6 april 2025 10:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat ook nog jaquote:Op zondag 6 april 2025 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zou Max dan de unsafe release hebben gehad omdat de stop van RBR gewoon te traag was
Welk interview heb jij dan gekeken? Hij was vol lof over Verstappen. Natuurlijk benadruk je ook het teamwerk. Uiteindelijk weet Max samen met GP en zijn team toch een auto samen te stellen waarmee hij kan winnen.quote:Op zondag 6 april 2025 10:48 schreef THEFXR het volgende:
Niks over Max zelf.
Wat een sukkel!
Je moet de factor circuit niet onderschatten. Ik wil niets van de credits van Max afnemen, maar vrijwel niemand slaagde erin hier in te halen. Als de verhoudingen in Bahrein hetzelfde zijn dan wordt Max daar gewoon 3e. Vergis je ook niet in het voordeel van schone lucht. Max heeft het fantastisch gedaan, maar het viel ook zijn kant op. Ik zie nog steeds geen WDC aan de horizon als RBR niet een forse stap weet te zetten.quote:Op zondag 6 april 2025 10:23 schreef Jane het volgende:
Het is maar 1 overwinning en de auto is nog steeds niet geweldig, maar de kans dat Verstappen dit seizoen toch weer WDC wordt is vandaag wel exponentieel toegenomen, aangezien dit echt wel tussen Lando's oren gaat zitten.
Verstappen heeft het gisteren gewonnen met dat bizar goede kwalificatierondje inderdaad. Vrees toch voor hem dat op een circuit waar je wel fatsoenlijk kan inhalen de McLaren er op race pace gewoon vrij makkelijk aan voorbij gaat. Toch doet hij nu echt meer dan het maximale met de auto die hij heeft op het moment. Er moet wel een beetje een wonder gebeuren bij RBR willen ze dit seizoen nog een echt competitieve auto weten te krijgen, maar als dat gebeurt, dan heeft Verstappen vooralsnog in ieder geval een prima uitgangspositie. Ook het feit dat de er bij McLaren geen uitgesproken eerste rijder is helpt daarbij.quote:Op zondag 6 april 2025 11:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je moet de factor circuit niet onderschatten. Ik wil niets van de credits van Max afnemen, maar vrijwel niemand slaagde erin hier in te halen. Als de verhoudingen in Bahrein hetzelfde zijn dan wordt Max daar gewoon 3e. Vergis je ook niet in het voordeel van schone lucht. Max heeft het fantastisch gedaan, maar het viel ook zijn kant op. Ik zie nog steeds geen WDC aan de horizon als RBR niet een forse stap weet te zetten.
Aan de andere kant kwam Norris ook nooit binnen DRS dus zo snel waren ze ook niet. Piastri lukte dat bij Norris wel. Als de ene McLaren zoveel sneller is dan de ander, dan zou een veel snellere McLaren de Red Bull toch ook zo moeten kunnen naderen.quote:Op zondag 6 april 2025 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verstappen heeft het gisteren gewonnen met dat bizar goede kwalificatierondje inderdaad. Vrees toch voor hem dat op een circuit waar je wel fatsoenlijk kan inhalen de McLaren er op race pace gewoon vrij makkelijk aan voorbij gaat. Toch doet hij nu echt meer dan het maximale met de auto die hij heeft op het moment. Er moet wel een beetje een wonder gebeuren bij RBR willen ze dit seizoen nog een echt competitieve auto weten te krijgen, maar als dat gebeurt, dan heeft Verstappen vooralsnog in ieder geval een prima uitgangspositie. Ook het feit dat de er bij McLaren geen uitgesproken eerste rijder is helpt daarbij.
Norris verklaarde dat met de afstelling. In de langzame bochten was RBR iets beter. In de snelle bochten zij, maar daar kun je niet volgen. Daarbij was DRS hier ook totaal niet krachtig met dat ene korte rechte stuk. Hij was er nooit voorbij gekomen.quote:Op zondag 6 april 2025 12:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Aan de andere kant kwam Norris ook nooit binnen DRS dus zo snel waren ze ook niet. Piastri lukte dat bij Norris wel. Als de ene McLaren zoveel sneller is dan de ander, dan zou een veel snellere McLaren de Red Bull toch ook zo moeten kunnen naderen.
Uh, wat? Max zat er gewoon voor, hoor. Toen hij wegreed, waren ze nog met Lando's auto bezig.quote:Op zondag 6 april 2025 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eerlijk gezegd zou Max dan de unsafe release hebben gehad omdat de stop van RBR gewoon te traag was
Max had geluk dat McLaren de laatste pitbox had en niet de eerste zoals op sommige andere banen het geval isquote:Op zondag 6 april 2025 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, wat? Max zat er gewoon voor, hoor. Toen hij wegreed, waren ze nog met Lando's auto bezig.
de opmerking die jij quote slaat op een hypothese wanneer de boxvolgorde anders zou zijnquote:Op zondag 6 april 2025 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, wat? Max zat er gewoon voor, hoor. Toen hij wegreed, waren ze nog met Lando's auto bezig.
Oh ok... tja, lekker relevant danquote:Op zondag 6 april 2025 12:54 schreef Nizno het volgende:
[..]
de opmerking die jij quote slaat op een hypothese wanneer de boxvolgorde anders zou zijn
Doen ze standaard nu want het is een keuze. Vorige 2 ook al.quote:Op zondag 6 april 2025 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Max had geluk dat McLaren de laatste pitbox had en niet de eerste zoals op sommige andere banen het geval is
Diep in de middag.quote:Op zondag 6 april 2025 14:51 schreef Nober het volgende:
Alvast klagen dat het pas om 17:00 begint.
[ afbeelding ]
Bord op sgoat.quote:Op zondag 6 april 2025 14:51 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
ik ga niet kijken. Zit dan ergens in het buitenlandquote:Op zondag 6 april 2025 14:51 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Hij heeft hogere concurrentie van z’n teammate. Dat maakt de uitdaging voor hem sowieso al groter. Beetje vroeg om te oordelen maar maakt het seizoen wel interessant.quote:Op zondag 6 april 2025 15:16 schreef Tijn het volgende:
Dat Norris na drie races met de snelste auto (vier als je de sprint meetelt) maar op een voorsprong van 1 punt staat zegt denk ik alles.
Die jongen is geen WK-materiaal.
Piastri had hier Norris voorbij moeten gaan, teamorders be damned.quote:Op zondag 6 april 2025 15:33 schreef Questular het volgende:
Denk dat Piastri nog wel beter gaat worden. En dan is het maar de graag wie de nummer 1 rijder van McLaren is.
Hij deed een aanval maar lukte niet.quote:Op zondag 6 april 2025 15:42 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Piastri had hier Norris voorbij moeten gaan, teamorders be damned.
onder het genot van een lekkere maaltijdquote:Op zondag 6 april 2025 17:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Benieuwd wel hoe Bahrein zal zijn.
Huh? Waarom wordt deze post aangepast?! Ik zeg gewoon dat ik denk dat iedereen het in zijn broek doet voor Norris. Op basis van wat wordt dat gecensureerd? Waar gaat het heen met Fokquote:
Wel als ie op de grasmaaiert komtquote:Op zondag 6 april 2025 17:42 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat ik denk dat iedereen het in zijn broek doet voor Norris.
Ik zei alleen dat veel gebruikers bang zijn voor Norris en daar niet zo heel consequent in zijn. Ze halen hem naar beneden, hypen Piastri maar zitten intussen wel te hopen dat Piastri Norris nog inhaalt. Dat is niet heel consequent. Maar dat wordt dus verwijderd?!quote:
Ik vraag me af hoeveel die klapper van vrijdag hier ook aan bij gedragen heeft.quote:Op zondag 6 april 2025 17:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zie net een fragment van Doohan dat die na de race niet zelfstandig de auto uit kon komen.
Gevaarlijk.
https://www.reddit.com/r/(...)anic_and_esteban_as/
Denk allesquote:Op zondag 6 april 2025 18:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoeveel die klapper van vrijdag hier ook aan bij gedragen heeft.
Piastri is dan ook beter.quote:Op zondag 6 april 2025 18:30 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik zei alleen dat veel gebruikers bang zijn voor Norris en daar niet zo heel consequent in zijn. Ze halen hem naar beneden, hypen Piastri maar zitten intussen wel te hopen dat Piastri Norris nog inhaalt. Dat is niet heel consequent. Maar dat wordt dus verwijderd?!
Ik zou niet direct willen stellen dat Piastri beter is. Het is een beetje stuivertje wisselen en vorig seizoen had ik wel het idee dat Norris toch vaak meer tempo had in de races. Bij Norris twijfel ik nog het meest aan het mentale aspect.quote:Op zondag 6 april 2025 18:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Piastri is dan ook beter.
Alleen Norris wordt door het team als nummer 1 gezien, wat ze ook beweren waardoor hij gevaarlijker is als Piastri dat allemaal toelaat en ik zie graag dat Piastri dat karretje in de poep rijdt.
Met beter bedoel ik dan ook dat ik hem in gelijke omstandigheden het beter zie doen. Daar hoort het mentale ook bij.quote:Op zondag 6 april 2025 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou niet direct willen stellen dat Piastri beter is. Het is een beetje stuivertje wisselen en vorig seizoen had ik wel het idee dat Norris toch vaak meer tempo had in de races. Bij Norris twijfel ik nog het meest aan het mentale aspect.
Dat Piastri beter is is puur speculatie. Dat heeft hij vorig jaar maar heel sporadisch laten zien. Meestentijds was Norris (veel) sneller.quote:Op zondag 6 april 2025 18:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
Piastri is dan ook beter.
Alleen Norris wordt door het team als nummer 1 gezien, wat ze ook beweren waardoor hij gevaarlijker is als Piastri dat allemaal toelaat en ik zie graag dat Piastri dat karretje in de poep rijdt.
China was Piastri het hele weekend beter. Dus hij kan het echt wel. Die jongens zitten echt dicht bij elkaar.quote:Op zondag 6 april 2025 19:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat Piastri beter is is puur speculatie. Dat heeft hij vorig jaar maar heel sporadisch laten zien. Meestentijds was Norris (veel) sneller.
Dat is denk ik de enige juiste conclusie, waarbij je kan zeggen dat Piastri misschien een betere racer is en Norris meer pace heeft.quote:Op zondag 6 april 2025 19:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
China was Piastri het hele weekend beter. Dus hij kan het echt wel. Die jongens zitten echt dicht bij elkaar.
Jammer dat inhalen ook niet zo vanzelfsprekend is als het veld zo competitief is maar dat ze nu om duizendsten moeten vechten is wel fantastisch om te zien.quote:Op zondag 6 april 2025 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Als je ff kijkt naar de laatste 3 van Norris zijn kwali’s zie je dat hij alle 3 heeft laten liggen.
Kijk je naar de laatste 2 resultaten dan zie je gewoon dat die het op een fractie laat liggen. En juist nu heb je die laatste duizendsten keihard nodig
Er zijn ook races waarin hij beter is, dat ontken ik ook niet. Maar ze zijn nu twee jaar teamgenoten en in die twee jaar heb ik talloze keren gelezen hoe ongelofelijk goed Piastri is en hoe zwak Norris, maar onder de streep heeft Norris hem vrij overtuigend verslagen tot nu toe. En ik weet, Piastri zit pas in zijn derde jaar enzo, maar ik wil langzamerhand wel vaker weekenden zien zoals China.quote:Op zondag 6 april 2025 19:21 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
China was Piastri het hele weekend beter. Dus hij kan het echt wel. Die jongens zitten echt dicht bij elkaar.
Heb daarom ook een 2de scherm open staan met alleen de onboard van Max. Kan ik iig zien wat daar gaande is onafhankelijk van die prutsers daar.quote:Op zondag 6 april 2025 19:59 schreef RotatoR het volgende:
Regie was bij vlagen weer erg slecht. Tijdens het moment tussen Verstappen en Norris bij de pit exit schakelde ze doodleuk naar de pitstop van een andere coureur.
Ja, de karakteristiek van het circuit speelt hierin een grote rol.quote:Op zondag 6 april 2025 11:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Je moet de factor circuit niet onderschatten. Ik wil niets van de credits van Max afnemen, maar vrijwel niemand slaagde erin hier in te halen. Als de verhoudingen in Bahrein hetzelfde zijn dan wordt Max daar gewoon 3e. Vergis je ook niet in het voordeel van schone lucht. Max heeft het fantastisch gedaan, maar het viel ook zijn kant op. Ik zie nog steeds geen WDC aan de horizon als RBR niet een forse stap weet te zetten.
Dan is tie meteen zn stoeltje kwijt aan Colapinto, geef Flavio geen excuus.quote:Op zondag 6 april 2025 18:41 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Was misschien beter geweest om hem niet te laten rijden uit voorzorg.
Dat kan wel. Je kan prima de auto bij de ander in de zijkant boren met een unsafe release. Ligt aan de timing. Is wel vaker net goed gegaan.quote:Op zondag 6 april 2025 11:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja hij zat ervoor.
Wat er automatisch op duidt dat het onmogelijk is om een unsafe release te benoemen, een unsafe release kan alleen als je een auto voor een ander neerzet waardoor die achterste moet remmen. Was geen enkele sprake van.
Ja ging nu primaquote:Op zondag 6 april 2025 22:01 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat kan wel. Je kan prima de auto bij de ander in de zijkant boren met een unsafe release. Ligt aan de timing. Is wel vaker net goed gegaan.
Hoorde iemand zeggen dat ze met opzet op 2 seconden bleven rijden op uit de vuile lucht te blijven en de banden te sparen. De hoop was om Max tijdens de pitsstop te pakken, wat dus op een haar na mislukte. Inhalen werd niet mogelijk geacht en bleef het hopen op een fout.quote:Op zondag 6 april 2025 21:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ja, de karakteristiek van het circuit speelt hierin een grote rol.
Maar tegelijkertijd moet je ook constateren dat Lando geen enkele keer in DRS range van Verstappen heeft weten te geraken, dat steekt er voor mij toch echt wel bovenuit vandaag.
Want waar de DRS weliswaar weinig effectief was, was het gedurende de race geen probleem om in DRS range te komen voor de rest van het veld.
Het gat tussen Max en Lando jojode tussen 1,500sec en 1,150sec, en iedere keer wanneer de ondergrens werd aangetikt zag je dat Max de mogelijkheid had om het gat weer naar 1,5 te trekken.
Hopen dat Max een fout maake is zoiets als in de Beekse Bergen uit de auto stappen en hopen dat de leeuwen je niet grijpen.quote:Op zondag 6 april 2025 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoorde iemand zeggen dat ze met opzet op 2 seconden bleven rijden op uit de vuile lucht te blijven en de banden te sparen. De hoop was om Max tijdens de pitsstop te pakken, wat dus op een haar na mislukte. Inhalen werd niet mogelijk geacht en bleef het hopen op een fout.
Oh dus daarom reed Piastri steeds in DRS bij Norris zodra hij konquote:Op zondag 6 april 2025 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoorde iemand zeggen dat ze met opzet op 2 seconden bleven rijden op uit de vuile lucht te blijven en de banden te sparen. De hoop was om Max tijdens de pitsstop te pakken, wat dus op een haar na mislukte. Inhalen werd niet mogelijk geacht en bleef het hopen op een fout.
Dat wordt nog wel vechten tussen die twee.quote:Op maandag 7 april 2025 07:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Oh dus daarom reed Piastri steeds in DRS bij Norris zodra hij kon
Die twee zijn vooral bezig elkaar in de gaten aan het houden en hopen op foutjes zodat ze de eerste rijder kunnen zijnquote:Op maandag 7 april 2025 07:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dit is wel in bijna alle teams zoquote:Op maandag 7 april 2025 07:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die twee zijn vooral bezig elkaar in de gaten aan het houden en hopen op foutjes zodat ze de eerste rijder kunnen zijn
Can’t Waitquote:Op maandag 7 april 2025 07:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat wordt nog wel vechten tussen die twee.
Ben vooral benieuwdquote:
quote:Op maandag 7 april 2025 07:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat wordt nog wel vechten tussen die twee.
En wie is wie?quote:
Zwart is Piastri en Oranje is Norrisquote:
Logisch wel.quote:Op maandag 7 april 2025 09:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Zwart is Piastri en Oranje is Norris
Piastri heeft minder te verliezen en neemt derhalve meer risico. Piastri zou Max denk ik wel hebben aangevallen, althans als hij er bij zou kunnen komen. Je weet niet wat Max nog over had.quote:Op maandag 7 april 2025 07:29 schreef Zorro het volgende:
[..]
Klopt, ze hadden 1 auto moeten opofferen om hem aan te vallen en zo in een fout (proberen) te dwingen.quote:Op maandag 7 april 2025 03:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hopen dat Max een fout maake is zoiets als in de Beekse Bergen uit de auto stappen en hopen dat de leeuwen je niet grijpen.![]()
Als Norris aanzette wist Max dat steeds te counteren, Max wist ook wel dat de McLarens uit de DRS moesten blijven.
En Red Bull heeft erg vaak de snelste pitstop van de dag dus de kans dat het team daar een fout zou maken was ook erg klein.
Norris reed ook zo'n 1,4 seconden later de pit in, ook als Red Bull een slechte pitstop maakt dan verliezen ze (meestal) geen 1,4 seconden.
2 en 3 levert altijd meer punten op dan 2/1 en mijn god weet hoever hij dan was gezaktquote:Op maandag 7 april 2025 09:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Klopt, ze hadden 1 auto moeten opofferen om hem aan te vallen en zo in een fout (proberen) te dwingen.
Maar blijkbaar zijn ze daar bij Mclaren nog niet aan toe. Of ze denken: de volgende keer liggen wij weer voor en Abu Dhabi is nog ver.
Soms moet een generaal een bataljon opofferen om de slag te winnen.quote:Op maandag 7 april 2025 09:45 schreef greysbones het volgende:
[..]
2 en 3 levert altijd meer punten op dan 2/1 en mijn god weet hoever hij dan was gezakt
dit was niet de race ervoorquote:Op maandag 7 april 2025 09:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Soms moet een generaal een bataljon opofferen om de slag te winnen.
Zeker als je een paling uit een emmer snot probeert te pakken.
Misschien voorlopig het verstandigste. Maar wel jammer voor het race-amusement.quote:Op maandag 7 april 2025 09:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
McLaren zal toch altijd kiezen voor meer punten in een constructeurs kampioenschap dan 1 rijder meer punten laten halen.
Stel het was wel gelukt, dan had Lando moeten verdedigen op koude banden terwijl Max in de DRS zit... ik weet niet of dat nou goed voor McLaren had uitgepakt.quote:Op zondag 6 april 2025 23:21 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Max had ook koude banden dus wat doet het ertoe dat Lando koude banden hadquote:Op maandag 7 april 2025 11:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Stel het was wel gelukt, dan had Lando moeten verdedigen op koude banden terwijl Max in de DRS zit... ik weet niet of dat nou goed voor McLaren had uitgepakt.
Omdat Max DRS had gehad.quote:Op maandag 7 april 2025 11:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max had ook koude banden dus wat doet het ertoe dat Lando koude banden had
Ja met nog steeds koude banden.quote:
Ik vind het een klunzige benadering van Mclaren.quote:Op maandag 7 april 2025 10:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat ik wel dacht tijdens de race was: laat Piastri het proberen en als het hem niet lukt laat hem aan het eind die plek teruggeven aan Lando.
Das wel een beetje jammer dat ze het niet deden. Maar goed zoveel sneller was Piastri niet want die kon Lando niet inhalen, en dus waarschijnlijk ook Max niet.
In die kleuren lijkt het meer op een mclaren en een haasquote:
Ik vind dat McLaren dan ook helemaal nog niet klaar is voor een WDC. Ze hebben een snelle wagen en twee goede coureurs maar missen gewoon nog het vermogen om de strijd aan te gaan wanneer er geleverd moet worden. En dan doel ik eigenlijk voornamelijk op de coureurs en de tactiek zelf. Ze hadden Ook gewoon geen enkel plan.quote:Op maandag 7 april 2025 12:12 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik vind het een klunzige benadering van Mclaren.
Je hebt op P2 en P3 een auto rijden die het snelst is en die het zuinigst met de banden is, en dan nog niks anders doen dan een beetje achter de nummer 1 aan rijden.
Met Norris op P2 en als 1e in het kampioenschap zou je Piastri achter Verstappen aan moeten sturen om hem op te jagen. In een foutje dwingen lukt bij Verstappen niet snel maar wellicht had je hem wel zijn banden kunnen laten opstoken.
Voor Mclaren had er dan een 1-2 of een 1-3 in gezeten wat altijd nog beter is dan een tandenloze en laffe 2-3.
Ik vraag me überhaupt af of een DRS inhaalactie was gelukt. Heb er maar een paar gezien deze race en dan vooral van Sainz in de Williams, die 15 km/u sneller was dan diegene die hij inhaalde zonder DRS.quote:Op maandag 7 april 2025 11:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja met nog steeds koude banden.
Overigens niet per se DRS. Je hebt eerst nog een hele ronde te rijden en voor Max in vuile lucht. Dus dan krijg je automatisch afstand.
Daarom is het ook wel jammer dat Norris niet recht achter Max aanreed ipv hem proberen te pakken aan de binnenkant bij pitexit. Had hem de win kunnen opleveren als die in DRS had kunnen komen.
Pace wise zat Mclaren zo dichtbij Verstappen dat dat inderdaad wel moeilijk was geweest.quote:Op maandag 7 april 2025 12:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik vraag me überhaupt af of een DRS inhaalactie was gelukt. Heb er maar een paar gezien deze race en dan vooral van Sainz in de Williams, die 15 km/u sneller was dan diegene die hij inhaalde zonder DRS.
McLaren reed met meer downforce dan Verstappen en had dus minder topsnelheid. Het verschil was hooguit 10 km/u met Norris en ik betwijfel of dat genoeg was.
PIA deed de undercut, wat zei Windsor over dat ie alsnog derde bleef?quote:Op maandag 7 april 2025 12:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik keek net de analyse van Peter Windsor en die zegt dat ze Lando een afgesproken valse pit-instructie hebben gegeven in de hoop dat RB meteen Max zou laten pitten om de undercut te voorkomen.
Dan zou Lando één ronde maximaal pushen terwijl Max op koude harde banden reed, dan zelf pitten en er voor zitten.
Toen Max uiteindelijk uit zichzelf pitte was het te laat en moesten ze zelf ook.
Is wel een domme constructie achteraf gezien.quote:Op maandag 7 april 2025 12:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik keek net de analyse van Peter Windsor en die zegt dat ze Lando een afgesproken valse pit-instructie hebben gegeven in de hoop dat RB meteen Max zou laten pitten om de undercut te voorkomen.
Dan zou Lando één ronde maximaal pushen terwijl Max op koude harde banden reed, dan zelf pitten en er voor zitten.
Toen Max uiteindelijk uit zichzelf pitte was het te laat en moesten ze zelf ook.
Op zich denk ik dat niet. Als ze dat hadden gedaan dan hadden ze Piastri er wel voor gelaten in een poging Max in te halen.quote:Op maandag 7 april 2025 09:58 schreef greysbones het volgende:
[..]
dit was niet de race ervoor
de gaten waren allemaal minimaal
en McLaren zal toch altijd kiezen voor meer punten in een constructeurs kampioenschap dan 1 rijder meer punten laten halen
Precies. Norris en Piastri zijn voor het rijders WK net zo goed concurrenten. Niemand hoeft de ander posities cadeau te geven.quote:Op maandag 7 april 2025 13:47 schreef SiGNe het volgende:
Later in het seizoen zijn de verschillen groter, dan kan je alsnog teamorders geven.
Zo hou je ze ook gemotiveerd.quote:Op maandag 7 april 2025 13:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Precies. Norris en Piastri zijn voor het rijders WK net zo goed concurrenten. Niemand hoeft de ander posities cadeau te geven.
Kost ze wel 7 punten in het constructeurskampioenschap. Dat kan aan het eind miljoenen euro kosten.quote:Op maandag 7 april 2025 13:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Op zich denk ik dat niet. Als ze dat hadden gedaan dan hadden ze Piastri er wel voor gelaten in een poging Max in te halen.
Maar wat iedereen lijkt te vergeten is dat ze in principe beiden vechten voor het WK. Het is toch helemaal niet in het belang van Norris om Piastri ervoor te laten zodat die vervolgens Verstappen inhaalt. In dat geval zou Norris in plaats van 3 punten uit te lopen op Piastri er 10 verliezen. Ik zou het schandalig vragen als McLaren dat zou vragen. Piastri is gewoon een concurrent van Norris. Gezien het materiaal veel meer dan Verstappen.
Weet ik niet of heb ik gemist maar ten eerste zat hij er verder achter, en ten tweede kan Verstappen ook pushen als hij dat nodig acht.quote:Op maandag 7 april 2025 13:01 schreef Nober het volgende:
[..]
PIA deed de undercut, wat zei Windsor over dat ie alsnog derde bleef?
Ligt eraan, als Red Bull gelijk krijgt met die flexwings TD word het verschil tussen RBR en Mclaren juist kleiner lijkt me.quote:Op maandag 7 april 2025 13:47 schreef SiGNe het volgende:
Later in het seizoen zijn de verschillen groter, dan kan je alsnog teamorders geven.
quote:Op maandag 7 april 2025 18:16 schreef Nizno het volgende:
https://www.threads.net/@:trappedingravel/post/DIHDJDjIv2o
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is al aangepakt en over een paar races worden die regels nog strenger.quote:Op maandag 7 april 2025 18:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ligt eraan, als Red Bull gelijk krijgt met die flexwings TD word het verschil tussen RBR en Mclaren juist kleiner lijkt me.
Vanaf Spanje las ik.quote:Op maandag 7 april 2025 19:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat is al aangepakt en over een paar races worden die regels nog strenger.
Dat hoeft ook niet toch? Als Piastri echt een stap voorwaarts heeft gezet en structureel dichtbij Norris kan blijven en hem regelmatig kan verslaan, wordt dat verschil nooit heel groot. En als RB qua ontwikkeling dichterbij McLaren komt, zal Max zich daar ook in blijven mengen.quote:Op maandag 7 april 2025 13:47 schreef SiGNe het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |