SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Vooraf-track: kort na 18:56 uurquote:Programma voor vandaag:
19:00 uur: DJ11 - Saturday In Spring
21:00 uur: DJ Melting - Golden Oldies
Dat kan kloppenquote:Op zaterdag 5 april 2025 19:06 schreef livelink het volgende:
Dit doet me denken aan Ride on Time. Is dit ook Black Box?
Heerlijk schreeuwnummerquote:Op zaterdag 5 april 2025 19:06 schreef DJ11 het volgende:
Een 90s-track in een ouder jasje:Black Box feat. Loleatta Holloway - Ride On Time (79 Special Disco Theme)
Zeker. Fragmenten uit het oorsprokelijke nummer zijn volop in andere tracks gesampled. Bijvoorbeeld in "Good Vibrations" van Marky Mark.quote:
Stuiteren is een goede omschrijving, ja.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:22 schreef DJ11 het volgende:
Het stuitert alle kanten op, de muziek die deze band maakt. Ze komen uit Denemarken:Carpark North - Mountains & Valleys
Ik vind het wel leuk met die sequencers en zoquote:Op zaterdag 5 april 2025 19:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Stuiteren is een goede omschrijving, ja.
Ik vond het ook wel grappig. Het gestuiter wende ook wel.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:23 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk met die sequencers en zo
Het heeft op mij ook diepe indruk gemaakt.quote:Op zaterdag 5 april 2025 19:42 schreef DJ11 het volgende:
Dit nummer is me zeer dierbaar, omdat het mijn oudste herinnering aan muziek is. Ik weet nog dat ik dit als klein jochie op tv zag. Ik vond het toen al geweldig en nu nog steeds.Ph.D - I Won't Let You Down
En dan door naar M - Pop muzikquote:Op zaterdag 5 april 2025 19:56 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ja, via Mother en M Factor naar M People
Ik heb les gehad van zijn broer. Fijne leraar was dat.quote:
Er komt nog wel nachtvorst, las ik.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:01 schreef Doedezemaar het volgende:
De tuin wordt steeds wat meer gevuld, vandaag weer wat geplant.
Oh maar dit zijn gewoon vaste planten en struiken/boompjes. Vorstgevoelige dingen gaan pas na de ijsheiligen naar buitenquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Er komt nog wel nachtvorst, las ik.
Ah, lekker inderdaad.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:13 schreef DJ11 het volgende:
Hier had ik ook weer eens zin in![]()
AJR feat. Blue Man Group - Ordinaryish People
Komen er ook vijgen aan?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:11 schreef Doedezemaar het volgende:
We hebben 2 extra vijgen gekocht: een jong ‘stokje’ en een wat grotere oudere (rib uit n’n lijf met ¤75)
quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:22 schreef DJ11 het volgende:
Het DDMomentje van vandaag:New Order - Here To Stay
Wel even mentaal op voorbereiden dat de Pet Shop Boys hierna komenDus zet u schrap.
Kan het niet zijn, dat het een paar jaar duurt voordat er olijven aankomen?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:19 schreef livelink het volgende:
Ik heb een olijfboom in mijn tuin, die het op zich heel lekker doet. Maar geen olijven te bekennen. Een tuin op het Noorden is niet ideaal voor planten. Maar goed, met die steeds warmere zomers weer wel.
Ja, klopt. Maar ik heb hem ook al zeker een jaar of zes, zeven.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Kan het niet zijn, dat het een paar jaar duurt voordat er olijven aankomen?
Dan een verwarmingslamp in de tuin zetten.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:24 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar ik heb hem ook al zeker een jaar of zes, zeven.
En deed het wat in de VS?quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:26 schreef DJ11 het volgende:
De enige Pet Shop Boys-track die in de VS een single was* en in Europa nietPet Shop Boys - To Step Aside
*weliswaar als dubbele A-kant
Als ik dit had geweten, had ik niet "To Step Aside" gedraaid, maar "It Always Comes As A Surprise" van hetzelfde album. Past er qua vibe perfect bijquote:
Ja he, sowieso is het wel een fijn album. Het komt van Band on the runquote:Op zaterdag 5 april 2025 20:31 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Als ik dit had geweten, had ik niet "To Step Aside" gedraaid, maar "It Always Comes As A Surprise" van hetzelfde album. Past er qua vibe perfect bij
Maar fijn liedje hoor
Elvis!quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:45 schreef DJ11 het volgende:
Hierna: levende legende brengt nieuw album uit samen met zangeres. Maar zijn enige solo-nummer op de plaat is meteen het beste nummer.
Ik ken Brandi niet.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:47 schreef DJ11 het volgende:
Hoewel Elton John samen met Brandi Carlile een prima album heeft gemaakt, is het enige solonummer van de oude meester op de plaat het meest indrukwekkend:Elton John - When This Old World Is Done With Me
Hij is gestopt met optreden, maar hij is wel weer de studio ingedoken.quote:Op zaterdag 5 april 2025 20:47 schreef livelink het volgende:
Ik dacht dat Elton John officieel met pensioen was gegaan.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:12 schreef DJ11 het volgende:
Aha, een cameo-appearance in deze uitzending
Rustig, maar inderdaad heel fijn.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:11 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik kon er even niet opkomen, maar het is echt zo’n mooi liedje
Ik hoor echt allerlei geleende rifjesquote:Op zaterdag 5 april 2025 21:12 schreef DJ11 het volgende:
Aha, een cameo-appearance in deze uitzending
Dat vond ik van de vorige ook.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:15 schreef livelink het volgende:
Deze hoort wat mij betreft toch echt wel in de top2000 thuis.
Ik heb ook nog nooit van die zangeres gehoordquote:Op zaterdag 5 april 2025 21:25 schreef livelink het volgende:
Nooit geweten dat dit een samenwerking was van MJ
Je kan hier nog wat leren zelfs.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:25 schreef livelink het volgende:
Nooit geweten dat dit een samenwerking was van MJ
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:26 schreef livelink het volgende:
Ik hoor dat dit Jackson Browne is, maar het nummer ken ik niet.
Die zangeres ken ik juist weer wel.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:26 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik heb ook nog nooit van die zangeres gehoord
Best wel jaquote:Op zaterdag 5 april 2025 21:29 schreef DJ11 het volgende:
Leuk liedje, maar de Top 2000 kan heel goed zonder deze...
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:34 schreef DJ11 het volgende:
Het is me nooit opgevallen, tot nu. Maar zo'n hoge uithaal in de zanglijn zit ook in Saltwater.
Als artiest. Ik vind hem veel fijner zingen dan zijn vader en zijn broerquote:Op zaterdag 5 april 2025 21:35 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Als artiest, bedoel je? Of qua repertoire van Julian?
Ik ga toch voor Freddiequote:Op zaterdag 5 april 2025 21:37 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Als artiest. Ik vind hem veel fijner zingen dan zijn vader en zijn broer
Het is hem niet best vergaan. In 2005 kreeg hij een hersenbloeding en werd onder meer z'n spraakvermogen aangetast. Maar hij is toch weer opgekrabbeld en brengt nog steeds muziek uit.quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:43 schreef livelink het volgende:
The Loving Spoonful' - Summer in the city
Nee, dit is Joe Cockerquote:Op zaterdag 5 april 2025 21:43 schreef livelink het volgende:
The Loving Spoonful' - Summer in the city
Een raar idee dat hij zijn zoon al zo lang overleefd heeft.quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:41 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Het is hem niet best vergaan. In 2005 kreeg hij een hersenbloeding en werd onder meer z'n spraakvermogen aangetast. Maar hij is toch weer opgekrabbeld en brengt nog steeds muziek uit.
Ach ja, ik had het kunnen horen. Ik hoor liever het origineel.quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:45 schreef Symphonic het volgende:
[..]
De graai familie.
Alles voor de poen poen poen poen
Ik had het over Edwyn Collins. Het is mij niet bekend dat die een zoon heeft verloren?quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Een raar idee dat hij zijn zoon al zo lang overleefd heeft.
Ik dacht dat je het nog steeds over Freddie had. Ik vond het al zo bijzonder dat hij zo oud moest zijn en nog steeds muziek maaktequote:Op zaterdag 5 april 2025 21:46 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik had het over Edwyn Collins. Het is mij niet bekend dat die een zoon heeft verloren?
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:47 schreef DJ11 het volgende:
Chicago, geloof ik. Titel ken ik niet. Het is gesampled in een dancetrack.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het nog steeds over Freddie had. Ik vond het al zo bijzonder dat hij zo oud moest zijn en nog steeds muziek maakte
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:48 schreef DJ11 het volgende:
[..]lol
Nee, die was al overleden toen ik werd geboren. Als -ie nog leefde, was -ie nu 112. Dan was Willie Nelson maar een broekie.
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:52 schreef livelink het volgende:
Elvin Bishop - Fooled around and fell in love
Jij hebt dat programma vroeger ook gezien?quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2025 21:55 schreef Melting het volgende:
[..]
Jij hebt dat programma vroeger ook gezien?
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:02 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja ik weet het wel, maar ik kan het even niet oplepelen
Bij deze kom ik nooit verder als mogelijke titel dan ballequote:
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Bij deze kom ik nooit verder als mogelijke titel dan balle
Ik was heel verbaasd om te lezen dat hij ook één van de leden van The Age Of Love was, bekend van het gelijknamige nummer dat door Jam & Spoon de hitlijsten in is geremixt.quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:04 schreef livelink het volgende:
Hall and Oates - best things on my list?
[..]
[..]
Wist niet eens dat zij gothic waren.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:14 schreef livelink het volgende:
Ik krijg nu net een hele verhandeling van mijn zoon over The Cure. Dat zij al gothic waren voordat Gothic bestond als genre.
Hij noemde ze Gothic en ik zei dat ze eerder punk waren, maar toen zei hij dat ze later alsnog als gothic werden beschouwd. Ik heb het even opgezocht en Wikipedia zegt dit:quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Wist niet eens dat zij gothic waren.
quote:The Cure is een in 1976 in Crawley (Verenigd Koninkrijk) opgerichte newwaveband met als drijvende kracht zanger-gitarist Robert Smith (Blackpool, 1959). Oorspronkelijk heette de band The Easy Cure. De band wordt naast new wave ook geplaatst in de genres gothic rock en postpunk.
Ik vind het eerlijk gezegd meer hun uiterlijk (en dan vooral Robert Smith) dan de muziek die aan gothic doet denken.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij noemde ze Gothic en ik zei dat ze eerder punk waren, maar toen zei hij dat ze later alsnog als gothic werden beschouwd. Ik heb het even opgezocht en Wikipedia zegt dit:
[..]
Knap van je zoon dat hij dat wist.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:17 schreef livelink het volgende:
[..]
Hij noemde ze Gothic en ik zei dat ze eerder punk waren, maar toen zei hij dat ze later alsnog als gothic werden beschouwd. Ik heb het even opgezocht en Wikipedia zegt dit:
[..]
Ja, ik kreeg ook nog een verhandeling over het verschil tussen Gothic Rock en Emo Rock, maar die zal ik jullie besparenquote:
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg ook nog een verhandeling over het verschil tussen Gothic Rock en Emo Rock, maar die zal ik jullie besparen
Je zoon heeft zo te horen wel een brede muzieksmaak. Zal -ie van z'n moeder hebben.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik kreeg ook nog een verhandeling over het verschil tussen Gothic Rock en Emo Rock, maar die zal ik jullie besparen
Het is wel makkelijk om alles en iedereen met wat extreme make up op zijn/haar gezicht, in het zwart gekleed, als gothic te bestempelen.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:18 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd meer hun uiterlijk (en dan vooral Robert Smith) dan de muziek die aan gothic doet denken.
Hoi Mad.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het is wel makkelijk om alles en iedereen met wat extreme make up op zijn/haar gezicht, in het zwart gekleed, als gothic te bestempelen.
KISS, Twisted Sister en Alice Cooper zijn dus ook gothic…
Schuif straks nog wel even aan…
Ja, hier mogen de boeren ook al niet sproeien.quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:19 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:23 schreef DJ11 het volgende:
Moloko - Sing It Back (Boris Dlugosh remix)
Ook dit is een nummer dat in geremixte versie een hit werd, MeltingHet origineel is lang niet zo goed.
Wat we vorig jaar teveel kregen krijgen we nu te weinig.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, hier mogen de boeren ook al niet sproeien.
Onze fruitboeren zullen wel moeten volgende week als het echt gaat vriezen. Levert altijd mooie beelden op.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:23 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, hier mogen de boeren ook al niet sproeien.
Vriezen?quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Onze fruitboeren zullen wel moeten volgende week als het echt gaat vriezen. Levert altijd mooie beelden op.
[ afbeelding ]
Bij ons wordt dat niet voorspeld. Maandag 1 graad boven nul. Daarna gaat het omhoog.quote:
Goedenavond MadMasterquote:Op zaterdag 5 april 2025 22:28 schreef MadMaster het volgende:
Indeep - Last Night A DJ Saved my Life…
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:28 schreef MadMaster het volgende:
Goedenavondquote:Op zaterdag 5 april 2025 22:28 schreef MadMaster het volgende:
Goedenavondquote:Op zaterdag 5 april 2025 22:28 schreef MadMaster het volgende:
Het contrast kan bijna niet groterquote:Op zaterdag 5 april 2025 22:43 schreef Melting het volgende:
[..]
Net:
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:45 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het contrast kan bijna niet groter
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:46 schreef MadMaster het volgende:
Blondie - Touched By Your Presence Dear
quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:48 schreef MadMaster het volgende:
Is dit nog steeds de categorie ,heeft ooit in de Top 2000 gestaan'?
Dan vind ik deze song best bijzonder…
Deze cover versie of het origineel?quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:54 schreef Symphonic het volgende:
In dit nummer speelde ik de bas ipv toetsen
51%quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:54 schreef MadMaster het volgende:
De alcoholmeter wijst net uit dat een tamelijk milde whisky (qua smaak), toch nog altijd ruim 51% alcohol bevat.
De fles is al 10 jaar open en er zit nog een paar cl in.
Valt me mee…
Die ken ik niet. Was dat een Amsterdamse zender?quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:56 schreef MadMaster het volgende:
Dit was de tune van Radio De Vrije Keijzer, de krakerszemder begin jaren 80…
Origineelquote:Op zaterdag 5 april 2025 22:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze cover versie of het origineel?
Dat is echt een bizar klein verval.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het oorspronkelijke alcohol percentage was ook 51,5%.
Goede kurk dus, niks verdampt…
quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:00 schreef livelink het volgende:
Bachman Turner Overdrive - You ain't seen nothing yet
Op de Keizersgracht waren 5 aaneengesloten panden gekraakt en men had dat complex De Grote Keijzer genoemd.quote:Op zaterdag 5 april 2025 22:56 schreef Melting het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Was dat een Amsterdamse zender?
Het origineel is van Jimmy Cliff.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:00 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Origineel
Het leek het meest op de Madness versie
Slaap lekker.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:04 schreef Symphonic het volgende:
Ik ga zo slapen. Morgen gaat de wekker weer vroeg voor de F1
Ow ja, mw. MM is dan ook weer vroeg op.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:04 schreef Symphonic het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 5 april 2025 23:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het origineel is van Jimmy Cliff.
De cover van Joe Jackson.
Van Madness ken ik het niet…
Welterustenquote:Op zaterdag 5 april 2025 23:04 schreef Symphonic het volgende:
Welterusten Symphonic.quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:04 schreef Symphonic het volgende:
Echt wel, dat verhaal van de krakers begin jaren 80 heb ik al verteld…quote:Op zaterdag 5 april 2025 23:06 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
De versie van Joe Jackson bestond toe nog niet.
quote:Joe Jackson recorded "The Harder They Come" with his band and released it as a single in 1980.
.quote:"The Harder They Come" was released as a single by English ska band Madness in November 1992 after a successful reunion concert held at London's Finsbury Park. The single was recorded live at the event along with its B-sides
Eens. Dit zou er zeker in moeten wat mij betreft. Haddaway - What is lovequote:Op zaterdag 5 april 2025 23:11 schreef DJ11 het volgende:
Dit moet ook dringend terug de Top 2000 in. Ik heb er in het verleden weleens op gestemd. Er is sprake van een totaal misplaatst dedain richting dit soort muziek. Dit is gewoon een iconisch 90s-nummer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |