Dat beweer ik ook niet. Ik heb het juist bevestigd op het mini stukje muur tussen twee deuren en de andere kant aan de trapboom. tussen gips en stang wel een stukje hout. In gips kan je prima boren als je maar zorgt dat er daarna niets gaat schuiven. De stang zit dus ook goed klem aan beiden kanten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 21:46 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Boren gaat niet want het is zo'n slap aluminium binnendeurding tussen de gipswandjes
Daarom vraag ik ook wie er ervaring heeft met een pull up bar waarbij je niet hoeft te boren. Toch bedanktquote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:35 schreef 215 het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Ik heb het juist bevestigd op het mini stukje muur tussen twee deuren en de andere kant aan de trapboom. tussen gips en stang wel een stukje hout. In gips kan je prima boren als je maar zorgt dat er daarna niets gaat schuiven. De stang zit dus ook goed klem aan beiden kanten.
Binnen een deur zou ik nooit doen, alleen al omdat het te laag is. Wil je het perse wel doen dan zou ik helemaal door die deurposten heen boren en die ter plaatste ook verstevigen. Wordt nooit mooi en is ook niet praktisch lijkt mij.
Dan zit je vast aan een vrijstaande constructie en die zal al snel ongeveer je hele vertrek vullen als het een beetje stabiel moet zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 16:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Daarom vraag ik ook wie er ervaring heeft met een pull up bar waarbij je niet hoeft te boren. Toch bedankt
Heb je de betaalde apps?quote:Op donderdag 3 april 2025 19:21 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik heb deze thuis. Heb je in principe alles mee wat je nodig hebt (cardio+kracht) en niet teveel ruimte is er voor nodig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor! Gebruik je 'm veel?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Een Sole Fitness E35 elliptical crosstrainer
Wat is dit nu weer voor vage taal?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:09 schreef incel het volgende:
Half/full rack met high/low cables, indien je ook ruimte hebt zou ik groter gaan en eentje halen met cable crossover
Ik moet even zoeken wat een power rack isquote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:08 schreef Isdatzo het volgende:
Gewoon een power rack, bankje, halterstang en schijven, (verstelbare dumbbels), een matje, wat weerstandsbanden, eventueel een set ringen, bosuballetje.
Hoef, en wil, je nooit meer naar de sportschool.
Wij vonden die compacte crosstrainers nogal instabiel en gammel. Dus maar meteen voor een fatsoenlijke gegaan. Neemt wel veel ruimte in beslag inderdaad, maar staat in de garage.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 20:19 schreef Seven. het volgende:
Misschien wel ooit nog een compacte crosstrainer.
Voorlopig nog geen crosstrainer hier. Eerst maar eens kijken of ik er iets van bak met een bureaufiets. Maar als ik het serieus overweeg ooit, dan kom ik zeker weer terug bij dit topic.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Wij vonden die compacte crosstrainers nogal instabiel en gammel. Dus maar meteen voor een fatsoenlijke gegaan. Neemt wel veel ruimte in beslag inderdaad, maar staat in de garage.
Ik denk dat zo’n bureaufiets natuurlijk goed is voor je dagelijkse beweging, maar je kunt het niet zien als sporten/cardio. Of je moet echt serieus doortrappen, maar het lijkt me dat je tijdens je werk wel moet nadenken en focussen en dat gaat vaak ten koste van de intensiteit. Ik heb op zolder mijn racefiets staan (om te Zwiften) en zelfs als ik gelijktijdig een simpele serie kijk is het al lastig om een beetje intensiteit vast te houden.quote:Op zondag 11 januari 2026 01:06 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voorlopig nog geen crosstrainer hier. Eerst maar eens kijken of ik er iets van bak met een bureaufiets. Maar als ik het serieus overweeg ooit, dan kom ik zeker weer terug bij dit topic.
Ik zie het ook als alternatief voor de dagelijkse beweging inderdaad, die krijg ik nu sowieso al niet. En daarnaast wil ik dus een paar keer per week voor het werk een workout doen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik denk dat zo’n bureaufiets natuurlijk goed is voor je dagelijkse beweging, maar je kunt het niet zien als sporten/cardio. Of je moet echt serieus doortrappen, maar het lijkt me dat je tijdens je werk wel moet nadenken en focussen en dat gaat vaak ten koste van de intensiteit. Ik heb op zolder mijn racefiets staan (om te Zwiften) en zelfs als ik gelijktijdig een simpele serie kijk is het al lastig om een beetje intensiteit vast te houden.
Aan de andere kant, het is natuurlijk wel veel beter dan normaal stilzitten.
Het is idd niet te doen om een film of serie te kijken tijdens een (spin)bike training.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik denk dat zo’n bureaufiets natuurlijk goed is voor je dagelijkse beweging, maar je kunt het niet zien als sporten/cardio. Of je moet echt serieus doortrappen, maar het lijkt me dat je tijdens je werk wel moet nadenken en focussen en dat gaat vaak ten koste van de intensiteit. Ik heb op zolder mijn racefiets staan (om te Zwiften) en zelfs als ik gelijktijdig een simpele serie kijk is het al lastig om een beetje intensiteit vast te houden.
Aan de andere kant, het is natuurlijk wel veel beter dan normaal stilzitten.
Ik kan met bepaalde apps (in mijn geval de Virtuagym app) complete workouts maken met alleen gewichtjes. Ik heb 2KG, 5KG en wat kettlebells en een matje en dat werkt prima. Op een matje kun je ook heel simpel je core/buik/billen/benen doen.quote:Op vrijdag 4 april 2025 09:40 schreef Gimmick het volgende:
Bij mij zijn de kettlebells de beste investering geweest. Deze gebruik ik meerdere malen per week. Maar je moet iets vinden wat voor jouw werkt.
Ik zou geen ‘gewichtjes’ kopen. Als je een boodschappentas, kind of emmer water kunt tillen heeft het geen zin om te kutten met ‘gewichtjes’ van 1 kg.
Matje is sowieso een van de beste investeringen.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan met bepaalde apps (in mijn geval de Virtuagym app) complete workouts maken met alleen gewichtjes. Ik heb 2KG, 5KG en wat kettlebells en een matje en dat werkt prima. Op een matje kun je ook heel simpel je core/buik/billen/benen doen.
Ik zou voor thuis nooit een loopband kopen. De loopbanden die echt goed van kwaliteit zijn gaan vanaf een euro of 10.000 (ik zeg dit als hardloper en ervaring met verschillende loopbanden), dan ga ik wel buiten hardlopen of naar de gym.
Ik doe op de sportschool idd vaak dit soort oefeningen, bevalt me prima. Bankje erbij is denk ik wel handig voor Bulgarian split squat, maar dat kan ook met een stoel. Bosubal gebruiken we alleen bij stabiliteit.quote:Op maandag 12 januari 2026 15:16 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kan met bepaalde apps (in mijn geval de Virtuagym app) complete workouts maken met alleen gewichtjes. Ik heb 2KG, 5KG en wat kettlebells en een matje en dat werkt prima. Op een matje kun je ook heel simpel je core/buik/billen/benen doen.
Ik zou voor thuis nooit een loopband kopen. De loopbanden die echt goed van kwaliteit zijn gaan vanaf een euro of 10.000 (ik zeg dit als hardloper en ervaring met verschillende loopbanden), dan ga ik wel buiten hardlopen of naar de gym.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |