abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217887096

mijn hemel :)

Greta gaat ze kapoet maken
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_217887109
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

mijn hemel :)

Jup bang voor activisten, bang voor jounalisten, bang voor artsen. Israel is een trieste terreurstaat.
pi_217887290
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

Op deze donkere dag (qua weer) weet klaas toch weer een glimlach op mijn gezicht te brengen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 9 juni 2025 @ 01:11:52 #229
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217890764
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jup bang voor activisten, bang voor jounalisten, bang voor artsen. Israel is een trieste terreurstaat.
Dit vind ik nou echt flauw.
pi_217890773
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit vind ik nou echt flauw.
Ja ik dus ook.
  maandag 9 juni 2025 @ 01:22:50 #231
396550 Richestorags
pi_217890777
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 01:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja ik dus ook.
Zeg eens een keer wat liefs over Israël, je windt je altijd zo op.
pi_217893945

knettergek die gasten in Israël
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_217893953
quote:
Israëlische militairen hebben maandagochtend vroeg het activistenschip Madleen onderschept. Bemanningsleden, onder wie klimaatactivist Greta Thunberg en de Nederlander Mark van Rennes, zouden na hun arrestatie naar beelden van de Hamas-aanval op 7 oktober 2023 hebben moeten kijken van het leger.

De Israëlische marine had het schip, dat met hulpgoederen onderweg was naar Gaza, eerder opdracht gegeven om van koers te veranderen. Gaza Freedom Flotilla, de organisatie achter het schip, meldde vervolgens op Instagram dat de Madleen was omsingeld door drones, die het schip ‘bespuiten met een witte, verfachtige substantie’.

Francesca Albanese, de speciaal rapporteur van de Verenigde Naties voor de bezette Palestijnse gebieden, die in contact stond met het schip, maakte bekend dat ze de verbinding heeft verloren. Volgens Albanese vroeg de kapitein haar om het volgende op te nemen: ‘Op het moment dat de boot onderschept werd, was niemand gewond.’

Het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat het schip zijn koers heeft verlegd naar de kust van Israël. Iedereen aan boord is veilig volgens het bericht van het ministerie, en de activisten zullen volgens Israël als ze eenmaal aan wal zijn, terugkeren naar hun landen van herkomst.
  dinsdag 10 juni 2025 @ 08:56:02 #234
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_217899289
EU hield vernietigend rapport over Israëlische oorlogsmisdaden stil
quote:
EU hield vernietigend rapport over Israëlische oorlogsmisdaden stil

Gisteren 08:00

De Europese Commissie onderzoekt of het associatieverdrag met Israël moet worden opgeschort. Maar uit een gelekt rapport blijkt: zo’n soort onderzoek is allang uitgevoerd. “Het windt er geen doekjes om, het komt erop neer dat de Europese Commissie al maanden geleden concludeerde dat Israël misdaden tegen de mensheid pleegt", vertelt Alejandro Tauber, die namens EUobserver het rapport in handen kreeg, in Bureau Buitenland.

Allesvernietigend
De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken, Caspar Veldcamp, haalde vorige maand het wereldnieuws met zijn oproep aan de Europese Commissie om een onderzoek te beginnen naar de vraag of Israël nog wel voldoet aan de voorwaarden voor samenwerking met de Europese Unie. Dit bleek het laatste zetje dat nodig was om het merendeel van de Europese lidstaten te overtuigen in stemmen met een dergelijk onderzoek.

Veldkamps aanzet en de opstart van het onderzoek was een grote politieke omwenteling voor Europa en een stevige boodschap richting Israël.

Maar nu blijkt uit een gelekt rapport dat zo’n soort onderzoek allang is uitgevoerd. De Europese dienst voor extern optreden rondde in november vorig jaar al een onderzoek af waaruit blijkt dat Israël oorlogsdaden tegen de mensheid pleegt. "Alle buitenlandministers wisten er dus van", vertelt Tauber. “Het is hun eigen onderzoek, wat betekent dat het extensieve geweld tegen burgerdoelen en ziekenhuizen, en de massale detenties ook door de Europese Unie worden onderkend.”

Verdrag opschorten
Het grote verschil tussen het lopende onderzoek en het nu gelekte rapport is dat het huidige onderzoek niet is aangevraagd bij de Speciaal Vertegenwoordiger voor de Mensenrechten, maar bij de Europese Dienst voor Extern Optreden.

"Maar in principe maakt dat weinig uit," zegt Tauber. "In het gelekte rapport is nergens een kritische kanttekening te vinden bij de resultaten. Er is dus geen twijfel over wat daarin is vastgesteld. Als op 23 juni, de dag waarop de resultaten van het huidige onderzoek worden gepresenteerd, blijkt dat op zijn minst een deel van het associatieverdrag niet wordt opgeschort, zou dat zeer omstreden zijn."

Ondertussen blijft het in Brussel muisstil: “Vanuit de Europese dienst wilde niemand commentaar leveren en de Europese Commissie heeft tot nog toe niet gereageerd’’, aldus Tauber.
pi_217899599
quote:
Dat verrast natuurlijk niemand. Het is zo overduidelijk dat Israel oorlogsmisdaden pleegt, ze livestreamen tegenwoordig 90% van zo'n conflict.
pi_217900565
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 15:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

Greta is er goedkoop van afgekomen lees ik vanochtend. Ze wilde het niet zien en is gewoon losgelaten.
-
  dinsdag 10 juni 2025 @ 12:18:57 #237
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217900697
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2025 15:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

Probeer dit eens verder te onderbouwen, Klaas. Wat zou er precies 'knettergek' zijn?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217901899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:02 schreef quo_ het volgende:

[..]
Greta is er goedkoop van afgekomen lees ik vanochtend. Ze wilde het niet zien en is gewoon losgelaten.
Ik las ergens dat de Israëlische leger haar op het vliegtuig terug heeft gezet....
  donderdag 12 juni 2025 @ 01:05:28 #239
396550 Richestorags
pi_217916805
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 14:55 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik las ergens dat de Israëlische leger haar op het vliegtuig terug heeft gezet....
Ga je nog antwoord geven op HowardRoark?
  donderdag 12 juni 2025 @ 21:07:38 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217924472
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 12:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer dit eens verder te onderbouwen, Klaas. Wat zou er precies 'knettergek' zijn?
Deze vraag staat nog voor je open. Waarom was het nu zo raar dat Israël deze boot vol activisten heeft onderschept?

@klaasweetalles
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217959683

Israël zweert wraak?

Wie is er nou vorige week begonnen met bombarderen?

knettergek weer

Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat iran zo zou terugslaan???
pi_217961107
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

Israël zweert wraak?

knettergek weer

Is toch precies hetzelfde in Gaza. Daar is nu al twee jaar een wraakcampagne bezig. Blijkbaar missen ze in Israel dat zij met hun constante oorlog met iedereen degene zijn die de problemen veroorzaakt.
  maandag 16 juni 2025 @ 13:19:06 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217961188
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 09:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

Israël zweert wraak?

knettergek weer

De partij die is begonnen betreft natuurlijk het religieuze regime van Iran. Onder hun leiding is Iran is al decennialang bezig met het aanvallen van Israël via hun proxies.
pi_217961845
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De partij die is begonnen betreft natuurlijk het religieuze regime van Iran. Onder hun leiding is Iran is al decennialang bezig met het aanvallen van Israël via hun proxies.
Volgens mij kun je altijd weer verder teruggaan in de geschiedenis en weer van de andere partij een vileine actie vinden die terugslaan zou moeten rechtvaardigheden. Volgend mij kun je uiteindelijk alleen alle partijen betichten dat ze niet stoppen.
  maandag 16 juni 2025 @ 14:54:54 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217961938
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij kun je altijd weer verder teruggaan in de geschiedenis en weer van de andere partij een vileine actie vinden die terugslaan zou moeten rechtvaardigheden. Volgend mij kun je uiteindelijk alleen alle partijen betichten dat ze niet stoppen.
Ik ben erg benieuwd welke eerdere actie je denkt te kunnen vinden van Israël jegens Iran, die is er simpelweg niet.

Het argument dat je maakt is dan ook een dooddoener. De realiteit is dat het religieuze regime van Iran altijd erg duidelijk is geweest over hun wereldbeeld. Je kunt niet verwachten dat Israël dat maar op zich laat afkomen.
pi_217961967
quote:

[..]
proxies is wat anders dan een land bombarderen....
pi_217961968
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2025 14:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben erg benieuwd welke eerdere actie je denkt te kunnen vinden van Israël jegens Iran, die is er simpelweg niet.

Het argument dat je maakt is dan ook een dooddoener. De realiteit is dat het religieuze regime van Iran altijd erg duidelijk is geweest over hun wereldbeeld. Je kunt niet verwachten dat Israël dat maar op zich laat afkomen.
Stuxnet
  maandag 16 juni 2025 @ 15:07:40 #248
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217962023
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 15:00 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
proxies is wat anders dan een land bombarderen....
Nee Klaas, want die Iraanse proxies bombarderen Israël dus al decennialang.
pi_217962456
quote:

[..]
Iran is ook overal aan het stoken. Het zegt eigenlijk wel genoeg dat de meeste Arabische landen lauw reageren. Formeel zijn ze tegen, om de pro-Palestijnse bevolking tevreden te houden, maar felle reacties zie je amper. Laat staan acties.
pi_217962585
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2025 16:07 schreef Halcon het volgende:

[..]
Iran is ook overal aan het stoken. Het zegt eigenlijk wel genoeg dat de meeste Arabische landen lauw reageren. Formeel zijn ze tegen, om de pro-Palestijnse bevolking tevreden te houden, maar felle reacties zie je amper. Laat staan acties.
Egyptenaren schoppen die lui met hun march to gaza er niet voor niks uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')