abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 april 2025 @ 18:33:42 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217266173

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
[ afbeelding ]
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217266183
Goede TT.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 2 april 2025 @ 18:35:12 #3
66444 Lord_Vetinari
pi_217266187
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Of de bromance was minder innig dan links dacht en is er gewoon een gezonde distantie tussen tech en de administratie.
Trump lijkt mij wars van nepotisme of anderszins niet democratische invloeden.

_O- _O- _O- _O- _O- ad infinitum
pi_217266200
quote:

[..]
Of de bromance was minder innig dan links dacht en is er gewoon een gezonde distantie tussen tech en de administratie.
Absoluut. En ik ben de kerstman.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 2 april 2025 @ 18:36:18 #5
66444 Lord_Vetinari
pi_217266204
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En ik ben de maarschalk.
  woensdag 2 april 2025 @ 18:36:52 #6
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_217266207
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ga nu eens een keer uit van de goedheid van iemand en zijn daden.
Er wordt veel te snel gesteld dat Musk invloed zou hebben omwille van zijn geld en andere zaken. Ik vind dat een complottheorie.
En dat is gevaarlijk. Complottheorien.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_217266209
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:34 schreef xpompompomx het volgende:
Goede TT.
Issie weg/dood?

Watskeburt?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 woensdag 2 april 2025 @ 18:39:42 #8
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_217266236
quote:
11s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:36 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Issie weg/dood?

Watskeburt?
Mensen zijn kwaad dat ze geen social security cheques meer krijgen wegens Doge en geven Trump de schuld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_217266259
Ah, ik dacht dat ie echt wieberen was.

*bergt popcorn weer op
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217266562
quote:
In mijn kalender is het toch echt twéé april.
pi_217266588
quote:
I'll believe it when I see it. Zeiden ze laatst niet ook tegen de rechter dat hij niet de leiding had daar?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 2 april 2025 @ 19:17:05 #13
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_217266659
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat doen we steeds weer bij jou beste jongen en iedere keer weer weet je De Speld te laten verbleken met je stupide posts.
pi_217266739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
I'll believe it when I see it. Zeiden ze laatst niet ook tegen de rechter dat hij niet de leiding had daar?
Klopt.

Maar kennelijk is het een linkse gedachte dat hij daar wel de leiding heeft.
pi_217266767
quote:

[..]
Er wordt veel te snel gesteld dat Musk invloed zou hebben omwille van zijn geld en andere zaken. Ik vind dat een complottheorie.
En dat is gevaarlijk. Complottheorien.
Jij bent degene die daar mee komt.
pi_217267497
quote:
Niet meer op TV, maar wel nog op Twitter.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 april 2025 @ 20:24:22 #17
862 Arcee
Look closer
pi_217267725
quote:
Deze lijsten we in.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217267759
Hahahaha Trump wars van nepohahahhahahahahaa godverdomme wat een mooi topic is dit soms toch.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217267884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:26 schreef Ludachrist het volgende:
Hahahaha Trump wars van nepohahahhahahahahaa godverdomme wat een mooi topic is dit soms toch.
Bekijk deze YouTube-video
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  woensdag 2 april 2025 @ 20:52:07 #20
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217268173

Tariffs op illegal drugs, wat een visionair. _O_
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 2 april 2025 @ 20:53:10 #21
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217268195
Er was niet 1 Signal-groep, er waren er zeker 20 :')

quote:
National security adviser Mike Waltz’s team regularly set up chats on Signal to coordinate official work on issues including Ukraine, China, Gaza, Middle East policy, Africa and Europe, according to four people who have been personally added to Signal chats.

Two of the people said they were in or have direct knowledge of at least 20 such chats. All four said they saw instances of sensitive information being discussed.
https://www.politico.com/(...)s-the-world-00266845
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 2 april 2025 @ 20:55:53 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217268239
Deze moet even hoor.

Bekijk deze YouTube-video

Speaking to Larry King in 2006, Donald Trump said he "likes nepotism," (meerdere keren)
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 2 april 2025 @ 21:36:07 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_217268800
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 10:14 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, het is niet helemaal zo zwart-wit dat importheffingen per definitie leiden tot hogere consumentenprijzen. Als ze van korte duur zijn, dan kunnen buitenlandse exporteurs soms de kosten nog even dragen, het is denkbaar dat eigen industrieën erdoor kunnen opschalen en efficiëntieslagen kunnen behalen en ga zo maar door. Maar als je zoals Trump blind over de breedte importheffingen gaat invoeren dan kan het haast niet anders dan dat dit inflatie tot gevolg heeft. De Amerikaanse economie zit al grotendeels aan z'n limiet qua beschikbare arbeidskrachten.
Als men dan ook nog effectief werk zou weten te maken van het wegjagen van migranten die werk verrichten, dan wordt dat alleen maar erger.
Nou, met gerichte importheffingen kun je sturen, maar dan moet je ook stimulerende maatregelen nemen voor je eigen productieketen. En Trump doet gewoon een blanket aan importheffingen en NIETS aan stimuleren van de industrieën die daar last van kunnen krijgen. Sterker nog, hij heeft eigenhandig de CHIPS-act de nek omgedraaid, die 150.000-200.000 productiebanen opleverde.

O, en doordat de (illegale) immigranten er niet meer zijn, zijn ze in Florida bezig kinderarbeid weer op te schalen :') 14-jarigen zouden nachtdiensten mogen draaien, ook op doordeweekse (school)dagen.

So much winning.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_217269051
Zo de grote speech van Donnie?
  woensdag 2 april 2025 @ 22:02:15 #25
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217269219
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 20:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

Tariffs op illegal drugs, wat een visionair. _O_
Naast dat het oer- en oerdom is die uitspraak spreekt ie zichzelf ook tegen. Hij zegt duidelijk dat het duurder wordt door tarrifs, maar als het om zijn andere gaat lijkt ie dat altijd te ontkennen.
Where law ends, tyrrany begins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')