Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
quote:Op woensdag 2 april 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of de bromance was minder innig dan links dacht en is er gewoon een gezonde distantie tussen tech en de administratie.
Trump lijkt mij wars van nepotisme of anderszins niet democratische invloeden.
Absoluut. En ik ben de kerstman.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of de bromance was minder innig dan links dacht en is er gewoon een gezonde distantie tussen tech en de administratie.
En ik ben de maarschalk.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Absoluut. En ik ben de kerstman.
Ga nu eens een keer uit van de goedheid van iemand en zijn daden.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Absoluut. En ik ben de kerstman.
Mensen zijn kwaad dat ze geen social security cheques meer krijgen wegens Doge en geven Trump de schuld.quote:
In mijn kalender is het toch echt twéé april.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:32 schreef phpmystyle het volgende:
I'll believe it when I see it. Zeiden ze laatst niet ook tegen de rechter dat hij niet de leiding had daar?quote:Op woensdag 2 april 2025 18:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Amerikaanse media: Musk neemt binnenkort afstand van rol in regering
Dat doen we steeds weer bij jou beste jongen en iedere keer weer weet je De Speld te laten verbleken met je stupide posts.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga nu eens een keer uit van de goedheid van iemand en zijn daden.
Klopt.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
I'll believe it when I see it. Zeiden ze laatst niet ook tegen de rechter dat hij niet de leiding had daar?
Jij bent degene die daar mee komt.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er wordt veel te snel gesteld dat Musk invloed zou hebben omwille van zijn geld en andere zaken. Ik vind dat een complottheorie.
En dat is gevaarlijk. Complottheorien.
Niet meer op TV, maar wel nog op Twitter.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:55 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Amerikaanse media: Musk neemt binnenkort afstand van rol in regering
Deze lijsten we in.quote:Op woensdag 2 april 2025 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 2 april 2025 20:26 schreef Ludachrist het volgende:
Hahahaha Trump wars van nepohahahhahahahahaa godverdomme wat een mooi topic is dit soms toch.
https://www.politico.com/(...)s-the-world-00266845quote:National security adviser Mike Waltz’s team regularly set up chats on Signal to coordinate official work on issues including Ukraine, China, Gaza, Middle East policy, Africa and Europe, according to four people who have been personally added to Signal chats.
Two of the people said they were in or have direct knowledge of at least 20 such chats. All four said they saw instances of sensitive information being discussed.
Nou, met gerichte importheffingen kun je sturen, maar dan moet je ook stimulerende maatregelen nemen voor je eigen productieketen. En Trump doet gewoon een blanket aan importheffingen en NIETS aan stimuleren van de industrieën die daar last van kunnen krijgen. Sterker nog, hij heeft eigenhandig de CHIPS-act de nek omgedraaid, die 150.000-200.000 productiebanen opleverde.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet helemaal zo zwart-wit dat importheffingen per definitie leiden tot hogere consumentenprijzen. Als ze van korte duur zijn, dan kunnen buitenlandse exporteurs soms de kosten nog even dragen, het is denkbaar dat eigen industrieën erdoor kunnen opschalen en efficiëntieslagen kunnen behalen en ga zo maar door. Maar als je zoals Trump blind over de breedte importheffingen gaat invoeren dan kan het haast niet anders dan dat dit inflatie tot gevolg heeft. De Amerikaanse economie zit al grotendeels aan z'n limiet qua beschikbare arbeidskrachten.
Als men dan ook nog effectief werk zou weten te maken van het wegjagen van migranten die werk verrichten, dan wordt dat alleen maar erger.
Naast dat het oer- en oerdom is die uitspraak spreekt ie zichzelf ook tegen. Hij zegt duidelijk dat het duurder wordt door tarrifs, maar als het om zijn andere gaat lijkt ie dat altijd te ontkennen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]
Tariffs op illegal drugs, wat een visionair.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |