Jaquote:Op woensdag 2 april 2025 16:38 schreef franklop het volgende:
Ik kan niet kijken, maar gewoon eruit gesprint?
Ja en niet te zuinig ookquote:Op woensdag 2 april 2025 16:38 schreef franklop het volgende:
Ja. WOUT sprintte achteruit.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:38 schreef franklop het volgende:
Hopelijk gelijk het ontslag van die podcast kneusquote:Op woensdag 2 april 2025 16:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze hebben 1 (één!) poging ondernomen toen Benoot een gat liet vallen, dat is het. Wie er aan de knoppen draait moet per direct uit functie gezet worden.
Jorgenson heeft momenteel echt wel de vorm om een goeie demarrage te proberen.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ze hadden gewoon niet alleen voor Wout moeten gaan. Je kan zoveel doen met zo'n overtal.
Achteraf natuurlijk wel maar Wout vs. Powless is 99 van de 100 keer natuurlijk een overwinning voor Wout.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ze hadden gewoon niet alleen voor Wout moeten gaan. Je kan zoveel doen met zo'n overtal.
Met 3 tegen 1 overtal moet je het voor de sprint al geregeld hebben, solo of tenminste tegenstander slopenquote:Op woensdag 2 april 2025 16:44 schreef Remco het volgende:
[..]
Achteraf natuurlijk wel maar Wout vs. Powless is 99 van de 100 keer natuurlijk een overwinning voor Wout.
Is ook zo, maar je kan ook om en om aanvallen om Powless af te matten omdat ie alle gaten moet dichtrijden?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:44 schreef Remco het volgende:
[..]
Achteraf natuurlijk wel maar Wout vs. Powless is 99 van de 100 keer natuurlijk een overwinning voor Wout.
Nee, natuurlijk niet. Je kon toch van kilometers afstand zien aankomen dat Wout nooit de sprint van Powless zou winnen.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:44 schreef Remco het volgende:
[..]
Lichtpuntje wat betreft jonge Nederlandse renners.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:42 schreef Mykonos het volgende:
In de schaduw van dit debakel wel complimenten voor Tibor
Het is ook maar Dwars door Vlaanderen.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:45 schreef DiegoFuser het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Karrel neemt het goed op.
Ik hoorde wel een flinke vloek bij de finish.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:45 schreef DiegoFuser het volgende:
Wout houdt de ploeg in een wurggreep.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
De tafel ging ook door midden.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik hoorde wel een flinke vloek bij de finish.
Karl heeft de Wout allang afgeschreven, de verwachtingen zijn ook niet hoog meer.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:45 schreef DiegoFuser het volgende:
Van Killer Bees naar bijtjes in 2 jaar tijd. Ongekendquote:Op woensdag 2 april 2025 16:48 schreef WAvanBuren het volgende:
Neilson Powless vloert drie bijtjes in de sprint aldus Sporza.
Ik zou, Sporza zijnde, Karrel ook in de gaten houden.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:51 schreef Szura het volgende:
Ik ga me de komende uren laven aan alle Belgische sportmedia
En dit is dus precies waarom iedereen die ploeg haat.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:52 schreef Koffieplanter het volgende:
We wanted Wout to be the winner after what happened last year.
Dit is niet hoe je koersen wint. Arrogantie en gemakzucht.
Eensquote:Op woensdag 2 april 2025 16:56 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Erg pijnlijk om Wout zo te zien zeg.
Genot.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:56 schreef Szura het volgende:
Beelden zeggen genoeg: Van Aert baalt als een stekker en krijgt steun van Sarah nadat hij plannetje niet kan afmaken
@:diegofuser
Die is oud en wijs genoeg.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:57 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Georges gelooft het tegenwoordig wel?
Vanavond nog met Sarahquote:Op woensdag 2 april 2025 16:57 schreef Momo het volgende:
Ik gun Wout wel weer pleziertje komende tijd
Nou, slide in z'n DM!quote:Op woensdag 2 april 2025 16:57 schreef Momo het volgende:
Lekker belangrijk allemaal als je 3,5 miljoen vangt per jaar.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:59 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Sarah krijgt hier ook hoofdpijn van
Hij moet echt niets!quote:Op woensdag 2 april 2025 16:57 schreef Momo het volgende:
Die moet echt zijn fiets aan de wilgen hangen, dit gaat al een flinke tijd helemaal nergens meer over.quote:
Precies, het is maar Dwars door Vlaanderen, dus waarom moet Wout per se winnen? Had overigens nog steeds gekund, als je een beetje normaal gedaan had.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:47 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Het is ook maar Dwars door Vlaanderen.
Met alle liefde in dienst rijden tijdens de Giro en Tour. Meer dan ooit.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Die moet echt zijn fiets aan de wilgen hangen, dit gaat al een flinke tijd helemaal nergens meer over.
Precies! Ukraine. Trump.quote:Op woensdag 2 april 2025 17:01 schreef vrijgevochten het volgende:
Wat een dramatiek
Je verliest een sprintje, nou ja boeiend
In dienst van wie precies?quote:Op woensdag 2 april 2025 17:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Met alle liefde in dienst rijden tijdens de Giro en Tour. Meer dan ooit.
15:40 Karl Vannieuwkerke:quote:Dit gaat deugd doen voor Van Aert, hier zal hij van genieten.
quote:Als de logica gerespecteerd wordt, moet Visma-Lease a Bike er alles aan doen om Wout van Aert deze koers te laten winnen.
Een niet topfitte Kooij die zonder hoogtestage op het nippertje de Giro haalt of een Vingegaard die volledig zoek gereden gaat worden door Pogacar.quote:
Er was überhaupt geen coveragequote:Op woensdag 2 april 2025 14:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beflikkering.
Dan moeten WE het met de liveticker doen
In Belgie vinden ze dat vrouwen achter het aanrecht horen?quote:Op woensdag 2 april 2025 14:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Beflikkering.
Dan moeten WE het met de liveticker doen
Karrel al gespot daar?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:53 schreef Faraday01 het volgende:
De lokale Brienenoord is al beveiligd?
Dries de Bondt wordt elke keer wel ingerekend, en in De Omloop werd Küng vlak voor de finish ingerekend.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Erg leuk overigens dat alle koersen tegenwoordig vroeg geopend worden, erg onleuk dat de eerste de beste slag het iedere keer weer meteen tot de finish haalt. Gaat er ooit nog eens een aanvaller ingerekend worden?
En dat voor de ploeg die zo bezig is met details en analyseren. MvdP hebben ze wel geanalyseerd, Powless blijkbaar nietquote:Op woensdag 2 april 2025 19:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik kan jullie vertellen dat ik deze koers met stij-gen-de verbazing heb teruggekeken.
Wat een arrogantie, wat een onbenul. Val om beurten aan en je wint de koers gegarandeerd, maar nee, men zet alles op de sprint van Van Aert, een sprint die je in de huidige omstandigheden onmogelijk als een zekerheid kunt beschouwen. En ze hadden ook wel kunnen inschatten dat Powless niet de traagste is, zijn winnende sprint in de Klasikoa schoot een paar kilometer voor het eind ineens door mijn hoofd.
Visma is hier echt bezweken onder de druk van de Vlaamse pers.
Bij deze trek ik dit nu in. Powless zei in het interview dat hij bewust meedraaide met de drie Visma's, zodat zij geen reden kregen om hem te willen lozen.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:22 schreef Idisrom het volgende:
Is Powless een knucklehead? Om de term van Chris Horner te gebruiken.
Vlaamse pers wel definitief het mondje gesnoerd in de kwestie slaaf Wout dunkt me.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik kan jullie vertellen dat ik deze koers met stij-gen-de verbazing heb teruggekeken.
Wat een arrogantie, wat een onbenul. Val om beurten aan en je wint de koers gegarandeerd, maar nee, men zet alles op de sprint van Van Aert, een sprint die je in de huidige omstandigheden onmogelijk als een zekerheid kunt beschouwen. En ze hadden ook wel kunnen inschatten dat Powless niet de traagste is, zijn winnende sprint in de Klasikoa schoot een paar kilometer voor het eind ineens door mijn hoofd.
Dat blijft toch nog wel leuker, Terpstra die aanvalt en stoethaspel Stijn Vandenbergh die hem dan terug gaat halen met Stannard op het wiel.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit was bijna even genottelijk als Ian Stannard bij Omloop het Volk.
Stijn, Lars Boom, Karsten Kroon, allemaal grote mond en nooit vooraan als het er om gaat.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat blijft toch nog wel leuker, Terpstra die aanvalt en stoethaspel Stijn Vandenbergh die hem dan terug gaat halen met Stannard op het wiel.
Sowieso, Stijn Vandenbergh. Een fenomeen.
Dat was idd pure sabotage. Vandaag was het eerder misplaatste arrogantie en zelfoverschatting.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat blijft toch nog wel leuker, Terpstra die aanvalt en stoethaspel Stijn Vandenbergh die hem dan terug gaat halen met Stannard op het wiel.
Ik denk dat het bij Stijn geen sabotage was, maar een blunder, al dan niet door zelfoverschatting.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat was idd pure sabotage. Vandaag was het eerder misplaatste arrogantie en zelfoverschatting.
Was geen sabotage, dat was gewoon dom. Ze hadden onderling afgesproken dat ze alle drie mochten koersen om te winnen, maar dat pakte helemaal verkeerd uit.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat was idd pure sabotage. Vandaag was het eerder misplaatste arrogantie en zelfoverschatting.
Dat probleem lost zichzelf op doordat ze allebei moeten lossen als Pogacar en Van der Poel gaan.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Jorgenson was het oneens met de beslissing om voor Wout te gaan rijden. Dat gaat wat geven voor zondag.
Dit is een wonderlijk rijtjequote:Op woensdag 2 april 2025 20:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Stijn, Lars Boom, Karsten Kroon, allemaal grote mond en nooit vooraan als het er om gaat.
Het is idd onwaarschijnlijk dat ze Pogi en Mathieu kunnen volgen, maar als Jorgenson en Wout in de beslissende kopgroep zitten dan wordt het zwaar ongemakkelijk. No way dat Jorgenson gaat knechten.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat probleem lost zichzelf op doordat ze allebei moeten lossen als Pogacar en Van der Poel gaan.
Ik heb me helemaal kapot gelachen vanmiddag, maar ergens vind ik het ook wel zielig voor hem.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat interview met Wout![]()
Ik hoop dat die jongen goed wordt begeleid.
We gaan over een uurtje wel een ongelooflijke topshow tegemoet hierdoor.quote:Op woensdag 2 april 2025 19:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Denk eigenlijk dat ze dat, even los van hoe het nu afliep, nog veel meer had gedaan met Wout die solo over de streep komt.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
Visma wilde veel te graag een statement maken met Wout, en dat was iets te veel naar het hoofd gestegen.
Bestaat er zoiets als lulnijd?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Jorgenson was het oneens met de beslissing om voor Wout te gaan rijden. Dat gaat wat geven voor zondag.
Dat lijkt me sowieso al niet het meest slimme in die situatie, lijkt me. Jorgenson moet je vroeg laten openen (en hopen dat hij dan nu niet instort zoals vorig jaar)quote:Op woensdag 2 april 2025 20:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het is idd onwaarschijnlijk dat ze Pogi en Mathieu kunnen volgen, maar als Jorgenson en Wout in de beslissende kopgroep zitten dan wordt het zwaar ongemakkelijk. No way dat Jorgenson gaat knechten.
Ze waren bij Visma dusdanig hard aan het doorrijden dat ik er eigenlijk zeker van was dat er een soort deal gesloten was met EF. Zoiets in de zin van we nemen Powerless mee, maar dan mag Wout in ruil zonder poespas winnen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat ze dat, even los van hoe het nu afliep, nog veel meer had gedaan met Wout die solo over de streep komt.
En had het idee dat Powless daar ook wel tevreden mee was geweest
Voor Wout geldt eigenlijk hetzelfde, die gaat ook niet van Matje en Pogi (en Pedersen) winnen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me sowieso al niet het meest slimme in die situatie, lijkt me. Jorgenson moet je vroeg laten openen (en hopen dat hij dan nu niet instort zoals vorig jaar)
Tactisch gezien nogal riskant om als eerste met Wout te gaan. En als ze dag niet doen, dan kans dat Tiesj of Matteo wint.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat ze dat, even los van hoe het nu afliep, nog veel meer had gedaan met Wout die solo over de streep komt.
En had het idee dat Powless daar ook wel tevreden mee was geweest
Dat kan dan toch haast alleen met een grote cheque er bij?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ze waren bij Visma dusdanig hard aan het doorrijden dat ik er eigenlijk zeker van was dat er een soort deal gesloten was met EF. Zoiets in de zin van we nemen Powerless mee, maar dan mag Wout in ruil zonder poespas winnen.
Ik snap niet waarom hij over het algemeen als vrij kansloos wordt gezien, omdat z'n absoluut vermogen veel lager zou zijn. Ik denk dat dat wel meevalt. In vlakke tijdritten wordt ie tenslotte ook niet naar huis gereden.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:38 schreef franklop het volgende:
En of het Tadej Pogacar menens is. Vandaag is hij opnieuw op het parcours van Parijs-Roubaix verschenen. De verkenning van de wereldkampioen liep gesmeerd: hij fietste 213 km, reed de snelste tijd op de kasseien van Mons-en-Pévèle en evenaarde de toptijd van Wout van Aert op Carrefour de l'Arbre.
O jee
Je mag tweede worden of je mag 10km lang op een barrage van demarrages reageren. Kies maarquote:Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat kan dan toch haast alleen met een grote cheque er bij?
Het was 3 tegen 1, met alle ruimte voor de koplopers. Onder normale omstandigheden speelt Visma dat overtal uit, is Powerless op minstens twee Visma aan het jagen met een derde in zijn wiel en moet hij vooral achterom kijken of de groep Pedersen er niet snel overheen komt gedenderd.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Hij wordt toch nergens als kansloos gezien? Alleen hier is het voor hem veel lastiger om verschil te maken ten opzichte van de andere monumenten.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:00 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom hij over het algemeen als vrij kansloos wordt gezien, omdat z'n absoluut vermogen veel lager zou zijn. Ik denk dat dat wel meevalt. In vlakke tijdritten wordt ie tenslotte ook niet naar huis gereden.
Technisch is ie minder dan mvdp, maar het is ook geen Jay Vine
Powless zei dat hij meedraaide om de andere drie niet het argument te geven om hem te willen lossen.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Daar hadden ze ook maar 1 argument voor nodig, lijkt me, en dat is de grootste kans op winst.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Powless zei dat hij meedraaide om de andere drie niet het argument te geven om hem te willen lossen.
Deem is alvast aan het voorsorteren op een carrière na het wielrennen. Die gaat tot het einde der tijden nutteloze lezingen geven.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:24 schreef Remco het volgende:
Een onvervalste how van I make this about me van Demi.
[ afbeelding ]
Demi wordt de nieuwe Maarten Tjallingii.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Deem is alvast aan het voorsorteren op een carrière na het wielrennen. Die gaat tot het einde der tijden nutteloze lezingen geven.
Was dat niet vooral omdat Boonen nog nooit Omloop het Volk had gewonnen als enige Vlaamse koers?quote:Op woensdag 2 april 2025 20:18 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Was geen sabotage, dat was gewoon dom. Ze hadden onderling afgesproken dat ze alle drie mochten koersen om te winnen, maar dat pakte helemaal verkeerd uit.
Boonen had het er pas nog over in Wielerclub Wattage. Dat Terpstra en hij elkaar bijna aanvlogen na de finish.
Soms denkt iemand ook gewoon van liever 2e of 3e dan 22e. Zeker iemand van Astana zou dat dit jaar zomaar kunnen denken in een kopgroep.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Meest ideële scenario was winst Boonen ja, maar ze hebben tactisch wel geprobeerd om Stannard te slopen. Dat is vandaag bij Powless niet gebeurdquote:Op woensdag 2 april 2025 21:33 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Was dat niet vooral omdat Boonen nog nooit Omloop het Volk had gewonnen als enige Vlaamse koers?
Mark Tuitert meets Maarten Tjallingii meets Tom Dumoulin.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Demi wordt de nieuwe Maarten Tjallingii.
Maar de kans dat 3 Visma's het peloton terug laat komen is toch heel erg klein?quote:Op woensdag 2 april 2025 21:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Soms denkt iemand ook gewoon van liever 2e of 3e dan 22e. Zeker iemand van Astana zou dat dit jaar zomaar kunnen denken in een kopgroep.
Vond eigenlijk dat het verschil nooit heel groot werd, terwijl je met 3 ploeggenoten in de kopgroep zit.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar de kans dat 3 Visma's het peloton terug laat komen is toch heel erg klein?
Dat is waar, maar dan nog is het natuurlijk handig om Wout gewoon in het wiel van Powless te planten als de rest demarreert.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:44 schreef Remco het volgende:
[..]
Z'n sprints waren daarvoor toch ook al niet super indrukwekkend meer? Hij verloor het vaker wel dan niet van Groves of Bittner. Niet bepaald het puikje van de zalm.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:46 schreef Marcoss het volgende:
Wel benieuwd trouwens of de sprint van Wout nog weer een beetje terug gaat komen. Zou dit nog steeds het gevolg van z’n crash in de Vuelta?
Het was ook niet eens een nipte nederlaag, hij gaf het al heel snel op..
Stannard had in tegenstelling tot Powless wel lang in de wielen gezeten, voor wat het uitmaakt.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Meest ideële scenario was winst Boonen ja, maar ze hebben tactisch wel geprobeerd om Stannard te slopen. Dat is vandaag bij Powless niet gebeurd
Een daaropvolgend hoogtepunt was dat Mani meen ik Vandenbergh senior behoorlijk wist te triggeren op twitter.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 april 2025 22:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Een daaropvolgend hoogtepunt was dat Mani meen ik Vandenbergh senior behoorlijk wist te triggeren op twitter.
Windkracht 4/5 mee scheelt een boel.quote:Op woensdag 2 april 2025 20:38 schreef franklop het volgende:
En of het Tadej Pogacar menens is. Vandaag is hij opnieuw op het parcours van Parijs-Roubaix verschenen. De verkenning van de wereldkampioen liep gesmeerd: hij fietste 213 km, reed de snelste tijd op de kasseien van Mons-en-Pévèle en evenaarde de toptijd van Wout van Aert op Carrefour de l'Arbre.
O jee
Normaal gesproken gaan drie ploeggenoten dan proberen om je kwijt te spelen als je niet wilt mee draaien.quote:Op woensdag 2 april 2025 21:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Maar de kans dat 3 Visma's het peloton terug laat komen is toch heel erg klein?
Plus zelf bepalen wanneer je gaat pieken op welk stuk. Dat wordt wat anders met tegenstanders straks.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Windkracht 4/5 mee scheelt een boel.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 2 april 2025 22:10 schreef Fretwork het volgende:
Overigens, ik snap dat Wout heeft aangegeven te gaan sprinten, en ik snap dat hij een lead out wilde om niet afgerekend zoals door Mathieu als het langzaam gaat.
Maar dan heb je alsnog een renner over die gewoon kan demarreren, zo niet om en om.
Je zou zeggen dat ze via een of andere app wel hadden moeten zien dat hij tegen kramp aan zat...quote:Op donderdag 3 april 2025 07:21 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind het vooral verrassend dat Van Aert niet goed genoeg is. Visma heeft altijd de bek vol over hoe gedetailleerd ze te werk gaan, dat ze niks aan het toeval overlaten, alles analyseren, een controlroom hebben, noem maar op. Hoe kan het dan dat hun kopman steeds achter de feiten aan koerst en zo’n sprintje niet wint?
Ik vind het tamelijk verbijsterend hoe werkelijk iedereen(fans, commentatoren, de ploegleiding, Wout zelf) dacht dat Wout dat sprintje wel even ging regelen.quote:Op donderdag 3 april 2025 08:54 schreef Marcoss het volgende:
Keek ook nog even de laatste kilometers terug op ES, maar het commentaar van Jeroen en Bobbie is wel de ultieme jinx..
En de enorme verbazing bij de sprint is ook mooi
Sowieso is zn sprint na een zware koers wel twijfelachtig. Wat was ook al weer zn winstpercentage als er maar een kleine groep overbleef.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vind het tamelijk verbijsterend hoe werkelijk iedereen(fans, commentatoren, de ploegleiding, Wout zelf) dacht dat Wout dat sprintje wel even ging regelen.
Onder welke steen heb je dan geleefd? Anno 2025 is Wout een strijkijzer die geen enkele sprint meer gaat winnen. Ik denk dat hij zelfs de traagste was van dat groepje vooraan.
Wat te enthousiast en zichzelf wat overschat. Dat krijg je als je vooral op een berg zit en weinig koerst.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vind het tamelijk verbijsterend hoe werkelijk iedereen(fans, commentatoren, de ploegleiding, Wout zelf) dacht dat Wout dat sprintje wel even ging regelen.
Onder welke steen heb je dan geleefd? Anno 2025 is Wout een strijkijzer die geen enkele sprint meer gaat winnen. Ik denk dat hij zelfs de traagste was van dat groepje vooraan.
Wout was ook in z’n prime al ontzettend kut in sprints van een kleine kopgroepquote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Heb hem zien sprinten tegen Wilco op de vulkaan op insta filmpjes, maar dat is ook een strijkplank qua sprints natuurlijk.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat te enthousiast en zichzelf wat overschat. Dat krijg je als je vooral op een berg zit en weinig koerst.
Chris Horner zei dit ook. Het oorspronkelijke plan om voor Wout van Aert te gaan in de sprint was niet verkeerd, maar op moment dat Powless met Tiesj Benoot zo gemakkelijk weer terugkomt bij Jorgenson en Van Aert (op zo'n 23 km voor de streep), moest een wake-up call zijn voor Van Aert, dat zijn benen minder waren dan vooraf gehoopt.quote:Op donderdag 3 april 2025 07:21 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind het vooral verrassend dat Van Aert niet goed genoeg is. Visma heeft altijd de bek vol over hoe gedetailleerd ze te werk gaan, dat ze niks aan het toeval overlaten, alles analyseren, een controlroom hebben, noem maar op. Hoe kan het dan dat hun kopman steeds achter de feiten aan koerst en zo’n sprintje niet wint?
Marco Haller vindt dit leuk.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Wout was ook in z’n prime al ontzettend kut in sprints van een kleine kopgroep
Jeetje, Fraile nu al. Dat vind ik vroeg. Dat Castroviejo zou stoppen zag je aankomen, maar dit verrast me dan weer.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:01 schreef Kloit het volgende:
Omar Fraile stopt er na dit seizoen mee. Toch wel een fenomeen hoewel hij wat weggekwijnd is bij INEOS.
https://www.instagram.com/p/DH-hj6st-3h/
Fraile is ook al 34 (en over een paar maanden wordt hij 35), zo jong is dat ook weer niet om te stoppen.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jeetje, Fraile nu al. Dat vind ik vroeg. Dat Castroviejo zou stoppen zag je aankomen, maar dit verrast me dan weer.
We houden niet veel over van die fameuze Baskische generatie. Benieuwd hoe lang Landa, Bilbao en Izagirre het nog volhouden.
Izagirre zie ik wel stoppen na dit jaar. Die andere twee zijn nog goed. Vooral Bilbao is nooit veel beter geweest dan nu.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jeetje, Fraile nu al. Dat vind ik vroeg. Dat Castroviejo zou stoppen zag je aankomen, maar dit verrast me dan weer.
We houden niet veel over van die fameuze Baskische generatie. Benieuwd hoe lang Landa, Bilbao en Izagirre het nog volhouden.
Heb net Vive le velo van afgelopen dinsdag nog eens gekeken. Daarin zei Museeuw dat Van Aert al tevreden mag zijn als hij in de finale er bij is, gezien zijn zware val. Natuurlijk had TVL een overmacht maar ik geef hem wel gelijk eigenlijk (wie ben ik ookquote:Op donderdag 3 april 2025 07:21 schreef Tommeke het volgende:
En als de ploegleiding zit te slapen. Zou dat bij Patrick Lefevere gebeurt zijn? ik betwijfel het...quote:Op donderdag 3 april 2025 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat te enthousiast en zichzelf wat overschat. Dat krijg je als je vooral op een berg zit en weinig koerst.
Op zich wel, maar punt is meer dat het wel een tactische blunder was om voor Van Aert te rijden. Al is "tactische blunder" wellicht wat overdreven, aangezien wielercommentatoren (dat zouden logischerwijs de grootste kenners moeten zijn) het wel een prima keuze vonden.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb net Vive le velo van afgelopen dinsdag nog eens gekeken. Daarin zei Museeuw dat Van Aert al tevreden mag zijn als hij in de finale er bij is, gezien zijn zware val. Natuurlijk had TVL een overmacht maar ik geef hem wel gelijk eigenlijk (wie ben ik ook).
TVL is niet meer dezelfde ploeg als 2 a 3 jaar geleden: veel personeelswisselingen, renners die minder zijn geworden en Zeeman is weg. Daar kun je dus niet meer mee vergelijken. Natuurlijk was de tactiek in de laatste 50 km slecht daar niet van maar vergeleken met TVL vroeger klopt niet. Wout zou, los daarvan, toch blij moeten zijn dat hij na zijn zware blessure zo goed in de finale zat. En daarvandaan verder uitbouwen
Dat op zich is niet zo'n slechte keuze, maar sloop Powless dan door om en om te demarreren. Dan hoeft Wout niet te sprinten en kun je bovendien ook eventueel de keuze voor wie je rijdt bijstellen, mocht Wout toch niet goed genoeg zijn. Maar goed, dat is hier al vaker gezegdquote:Op donderdag 3 april 2025 13:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Op zich wel, maar punt is meer dat het wel een tactische blunder was om voor Van Aert te rijden. Al is "tactische blunder" wellicht wat overdreven, aangezien wielercommentatoren (dat zouden logischerwijs de grootste kenners moeten zijn) het wel een prima keuze vonden.
Het is nog amper aan bod gekomen de afgelopen dagen, maar er schijnt een precedent te zijn. Bij, jawel, de ploeg van Lefevere.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En als de ploegleiding zit te slapen. Zou dat bij Patrick Lefevere gebeurt zijn? ik betwijfel het...
Ik hoop een flits te zien van fenomeen Nordhagen.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Benieuwd naar Del Grosso in Hel van het Mergelland komende zaterdag.
Ja, eens. Zonneveld zei dat ze van een 3 tegen 1 situatie een 1 tegen 1 situatie hebben gemaakt.quote:Op donderdag 3 april 2025 12:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Chris Horner zei dit ook. Het oorspronkelijke plan om voor Wout van Aert te gaan in de sprint was niet verkeerd, maar op moment dat Powless met Tiesj Benoot zo gemakkelijk weer terugkomt bij Jorgenson en Van Aert (op zo'n 23 km voor de streep), moest een wake-up call zijn voor Van Aert, dat zijn benen minder waren dan vooraf gehoopt.
Geklopt door Haller in Hamburg bijvoorbeeld, dat was ook lachen.quote:Op donderdag 3 april 2025 10:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Wout was ook in z’n prime al ontzettend kut in sprints van een kleine kopgroep
De gemiddelde toerfietser haalt dat soort vermogens nog bij het optrekken na een langzame bocht. Die sprint was nog slechter dan we dachten.quote:Op donderdag 3 april 2025 19:48 schreef Fretwork het volgende:
Powless trapte een max van 1100W in DDV, dat is niet echt een topsprint.
quote:Op donderdag 3 april 2025 19:59 schreef Kloit het volgende:
[..]
De gemiddelde toerfietser haalt dat soort vermogens nog bij het optrekken na een langzame bocht. Die sprint was nog slechter dan we dachten.
Niet na 3,5 uur a 320W NP, maar inderdaadquote:Op donderdag 3 april 2025 19:59 schreef Kloit het volgende:
[..]
De gemiddelde toerfietser haalt dat soort vermogens nog bij het optrekken na een langzame bocht. Die sprint was nog slechter dan we dachten.
Nou ik alle eerlijkheid, jongens van 25-35 halen dat soort vermogens wel echt hoor. Ik ben verreweg degene met de slechtste sprint in de groep a 1000W, en dit zijn mensen die 3-8 uur in de week trainen. Optrekken na een bocht gaat al snel jaar 700-800w als niet oppast. Hij had wel 20s max van ~930 geloof ik, dus hij houdt het wel lang vol.quote:
Ik ben witheet.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:13 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Alsnog geen KernPharma @:Rellende_Rotscholier
Pidcock ging een jaar geen grote rondes rijden en dat beviel hem wel.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Pidcock is en blijft de meest overschatte renner op aarde. Er wordt gewoon een middelmatige Brit verkozen boven de ploeg die vorig jaar drie ritten won.
Gelukkig wordt de organisatie volledig gesloopt op twitter, al koop je daar verder ook niks voor.
In de Vuelta nog maar een half jaar geleden ging het best goed et de sprints van Wout.quote:Op donderdag 3 april 2025 09:18 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit is niet handig om een 'eigen' ploeg te weren, aangezien die daar voor de sponsoring nogal nood aan hebben.quote:Op vrijdag 4 april 2025 13:13 schreef hhh38 het volgende:
[ x ]
Alsnog geen KernPharma @:Rellende_Rotscholier
Etappe geannuleerd.quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Heuse hagelstorm in Griekenland, de straten staan blank en renners moeten schuilen in een restaurant.
Jammerquote:Op vrijdag 4 april 2025 16:05 schreef Marcoss het volgende:
Geen Brennan en ook geen Del Grosso morgen
Niks voor Picnic?quote:Op vrijdag 4 april 2025 15:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wie geeft Breuillard een contract?
Wel een goed startveld, zo te zien, dat is wel eens minder geweest. Ook wel een mooie koers als voorbereiding op Baskenlandquote:Op vrijdag 4 april 2025 18:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
In de schaduw van WOUT maak Thibau morgen zijn rentree in de GP Indurain. Zal die ook zo kunnen winnen.
Geen Tibor en geen Brennan, jammer.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
L1 is live. We mogen weer een paar uur genieten van Rrrrrrrob Rrrrrrrruijgh. Goed man.
Sinds ze Shari betrapt hebben fietst Gerben achteruit.quote:Op zaterdag 5 april 2025 14:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gerben Thijssen is hilarisch slecht.
Ze doen er wel lang over.quote:
Knap gedaan van de koplopers (of matig van het peloton).quote:
Ik vind Kleikers altijd wel een prettig persoon.quote:Op zaterdag 5 april 2025 15:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ach, Del Toro.
Ach, wij. De Kleik weer terug bij Eurosport.
Je had wel mee gekregen dat het geen Jumbo meer is?quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:37 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Ik vind Kleikers altijd wel een prettig persoon.
Had even niet meegekregen dat hij bij Jumbo weg was.
Patrick Muller en Floris Gerts vinden dit leukquote:Op zaterdag 5 april 2025 16:47 schreef LekkerWeertje het volgende:
Dion Smith *wint 5 jaar geen koers*
Rob Ruijgh: Ja, als je de Volta Limburg classic wint ben je geen eendagsvlieg. Daar gaan we zeker meer van horen.
Maar het gaat om punten scoren!quote:Op zaterdag 5 april 2025 16:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ulissi krijgt het voor elkaar om de sprint te verliezen van Maire of all places.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |