Bronquote:De Nederlandse muziekinstrumentenhandelaar Bax Music is failliet verklaard nadat een voorgenomen saneringstraject vastliep. Het bedrijf kampte met oplopende schulden bij leveranciers en de Belastingdienst. De winkels en webshop van het bedrijf worden gesloten.
De Zeeuwse krant PZC, die eerder ook berichtte dat Bax Music uitstel van betaling aanvraagt, berichtte als eerste over het faillissement. Het faillissement wordt bevestigd in het Centraal Insolventieregister. De onderneming rapporteerde over 2023 een verlies van 2,6 miljoen euro. Het bedrijf deed volgens PZC investeringen zonder toereikende financiële middelen en kon belastingschulden niet tijdig voldoen. Een brand in het hoofdkantoor in Goes veroorzaakte vorig jaar additionele schade.
De crisis verergerde in januari toen ceo Jochanan Bax werd ontslagen na een conflict over een mogelijke verkoop. De aandeelhouders, de broers Bax, Hans van Deursen, de schoonvader van Jochanan Bax, en Rabo Investments, konden geen overeenstemming bereiken over de toekomst van het bedrijf.
Het in 2003 opgerichte Bax Music groeide uit tot een grote Europese speler in muziekinstrumenten en apparatuur, met 445 medewerkers en een jaaromzet van 148 miljoen euro op het hoogtepunt. Jochanan Bax heeft aangegeven het bedrijf te willen doorstarten met steun van Van Deursen. Bax is daarvoor op zoek naar investeerders.
Heb er zelf in de loop van de afgelopen jaren ook veel besteld en ik denk zo'n slordige 30K daar over de toonbank gesmeten. Maar ik heb de tent, zeker na corona, wel echt zien veranderen en de service was de laatste 2 jaar echt ronduit beroerd.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:28 schreef havanagila het volgende:
Veel gezeik over gehoord, maar zelf nooit gedoe mee gehad, fijne zaak.
Mijn laatste bestellingen bij Thomann werden binnen 1 dag geleverd.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:33 schreef Grotetijd het volgende:
Jammer dat er zo steeds minder fysieke winkels in Nederland overblijven, maar de laatste tijd koop ik eigenlijk steeds meer bij ThomannBetere klantenservice, scheelt zo 10-15% op producten. Dat het een paar dagen langer duurt is wat het is.
Wow. Mijn laatste via Thomann was 2 dagen en vond dat al snelquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Mijn laatste bestellingen bij Thomann werden binnen 1 dag geleverd.
Moet ik er wel bij zeggen dat de bestellingen voor 11.00 de deur uitgingen. Dat helpt wel mee.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:44 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Wow. Mijn laatste via Thomann was 2 dagen en vond dat al snel
Hier ook. Ik heb een supervriendelijke lokale zaak die ik altijd de business gun, maar die hebben een heel beperkt assortiment dus daar kan ik alleen naartoe voor onderhoud, advies en al het algemene spul.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:33 schreef Grotetijd het volgende:
Jammer dat er zo steeds minder fysieke winkels in Nederland overblijven, maar de laatste tijd koop ik eigenlijk steeds meer bij ThomannBetere klantenservice, scheelt zo 10-15% op producten. Dat het een paar dagen langer duurt is wat het is.
Zijn het woordje 'financieel' er vergeten voor te typen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:36 schreef Grotetijd het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds wanneer is faillissement een technisch probleem?
Vroeger zat er bij mijn oude woonplaats een muziek winkel waar je nog echt ouderwets door 1 man geholpen werd, kopje koffie kreeg. En als je een gitaartje wilde testen of iets anders en je kon 't een beetje lekker dan was de kans groot dat de eigenaar met z'n basgitaar erbij kwam zitten en soms als er toevallig iemand liep die drumde ging 'ie achter een drumstel zitten en was je zo 30 minuten verderquote:Op dinsdag 1 april 2025 14:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier ook. Ik heb een supervriendelijke lokale zaak die ik altijd de business gun, maar die hebben een heel beperkt assortiment dus daar kan ik alleen naartoe voor onderhoud, advies en al het algemene spul.
Als ik iets anders wil dan een stereotype model of een instapmodel, dan moet het echt online. Dan is Thomann ideaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 01-04-2025 17:53:14 ]
quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar ik heb daar dus een paar weken terug een B-stock In-Ear-Monitorsysteem van ¤1400 besteld. Ze hadden toen een actie waarbij ik ook nog een 7,5% korting kreeg. Scheelde me bijna ¤200. Ik was die dag toch in de buurt en had om 9:00 besteld en aangegeven dat ik het kwam halen. Ik zou om 16:00 in Goes zijn. Hoorde maar niks dus ben maar naar huis gereden. Volgende dag nog niks, en de dag erop ook niet. Toen om 15:00 de klantenservice gebeld. Advies: was op voorraad maar ze konden de winkel niet bereiken dus of ik even naar Goes wilde rijden. Het was al donderdagmiddag en ik wilde het toch graag even testen voordat ik die zaterdag mijn nieuwe set kon gebruiken.
Blijkbaar was de voorraad niet op orde en boden ze mij een nieuw model met 7,55 korting aan, wat bekende dat ik ¤130 moest bij betalen. Ik heb daar van 16:00 tot 18:00 binnen gestaan omdat ik daar volgens het consumentenrecht niet mee akkoord hoefde te gaan. Werd ik als klant ook nog voor van alles en nog wat uitgemaakt. Maar een manager spreken was er niet echt bij.
Lang verhaal kort; ik moest maar juridische stappen ondernemen. Einde rant.Zelf ook iets vergelijkbaars meegemaakt Vliegbaard:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sindsdien heel zelden nog iets bij Bax gekocht, setje snaren, dat soort dingen. Maar het meeste haal ik bij Thomann
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
Probleem is, dat als je iets groters wil kopen, zoals muziekinstrumenten, dat je niet eerst kunt proberen.quote:Op dinsdag 1 april 2025 14:33 schreef Grotetijd het volgende:
Het is makkelijker als een instrument zo in de winkel hangt en je e.e.a. zo kunt proberen. Als je online besteld kan dat nog steeds maar dan moet je in het geval van thomann dus meerdere modellen bestellen en betalen en die dan weer terug sturen als ze niet bevallenquote:Op dinsdag 1 april 2025 15:35 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Probleem is, dat als je iets groters wil kopen, zoals muziekinstrumenten, dat je niet eerst kunt proberen.
Klopt, maar daarom heeft Thomann een ontzettend goede "niet goed geld terug" service. Heb daar zelf nog geen gebruik van hoeven maken maar alles wat ik hoor van mensen om mij heen die iets kopen bij Thomann wat bijvoorbeeld qua kwaliteit niet helemaal in orde is, of dat iets ze niet bevalt. Ze zijn daar altijd héél coulant. Zolang je maar in een mailtje aangeeft wat het is.quote:Op dinsdag 1 april 2025 15:35 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Probleem is, dat als je iets groters wil kopen, zoals muziekinstrumenten, dat je niet eerst kunt proberen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |