abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217251545
quote:
De Nederlandse muziekinstrumentenhandelaar Bax Music is failliet verklaard nadat een voorgenomen saneringstraject vastliep. Het bedrijf kampte met oplopende schulden bij leveranciers en de Belastingdienst. De winkels en webshop van het bedrijf worden gesloten.

De Zeeuwse krant PZC, die eerder ook berichtte dat Bax Music uitstel van betaling aanvraagt, berichtte als eerste over het faillissement. Het faillissement wordt bevestigd in het Centraal Insolventieregister. De onderneming rapporteerde over 2023 een verlies van 2,6 miljoen euro. Het bedrijf deed volgens PZC investeringen zonder toereikende financiële middelen en kon belastingschulden niet tijdig voldoen. Een brand in het hoofdkantoor in Goes veroorzaakte vorig jaar additionele schade.

De crisis verergerde in januari toen ceo Jochanan Bax werd ontslagen na een conflict over een mogelijke verkoop. De aandeelhouders, de broers Bax, Hans van Deursen, de schoonvader van Jochanan Bax, en Rabo Investments, konden geen overeenstemming bereiken over de toekomst van het bedrijf.

Het in 2003 opgerichte Bax Music groeide uit tot een grote Europese speler in muziekinstrumenten en apparatuur, met 445 medewerkers en een jaaromzet van 148 miljoen euro op het hoogtepunt. Jochanan Bax heeft aangegeven het bedrijf te willen doorstarten met steun van Van Deursen. Bax is daarvoor op zoek naar investeerders.
Bron

Na een paar akkefietjes kan ik niets anders zeggen dan dat karma een bitch is.

Wel erg voor de werknemers en in mindere mate de Nederlandse muzieksector.
  dinsdag 1 april 2025 @ 14:23:28 #2
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217251546
Ok
  dinsdag 1 april 2025 @ 14:26:57 #3
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217251610
Veel gezeik over gehoord, maar zelf nooit gedoe mee gehad, fijne zaak.
pi_217251662
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:28 schreef havanagila het volgende:
Veel gezeik over gehoord, maar zelf nooit gedoe mee gehad, fijne zaak.
Heb er zelf in de loop van de afgelopen jaren ook veel besteld en ik denk zo'n slordige 30K daar over de toonbank gesmeten. Maar ik heb de tent, zeker na corona, wel echt zien veranderen en de service was de laatste 2 jaar echt ronduit beroerd.
  dinsdag 1 april 2025 @ 14:33:24 #6
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217251699
Jammer dat er zo steeds minder fysieke winkels in Nederland overblijven, maar de laatste tijd koop ik eigenlijk steeds meer bij Thomann :@ Betere klantenservice, scheelt zo 10-15% op producten. Dat het een paar dagen langer duurt is wat het is.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
  dinsdag 1 april 2025 @ 14:35:48 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217251722
Vaak daar spullen (vooral voor B.) gekocht. Nooit problemen mee gehad.
Jammer dat ze failliet gaan en hopelijk komt er een doorstart.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 1 april 2025 @ 14:36:27 #8
508590 Grotetijd
pi_217251731

Sinds wanneer is faillissement een technisch probleem? _O-
Well, life can be a riot
pi_217251763
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:33 schreef Grotetijd het volgende:
Jammer dat er zo steeds minder fysieke winkels in Nederland overblijven, maar de laatste tijd koop ik eigenlijk steeds meer bij Thomann :@ Betere klantenservice, scheelt zo 10-15% op producten. Dat het een paar dagen langer duurt is wat het is.
Mijn laatste bestellingen bij Thomann werden binnen 1 dag geleverd.
  dinsdag 1 april 2025 @ 14:44:58 #10
508590 Grotetijd
pi_217251792
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:40 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Mijn laatste bestellingen bij Thomann werden binnen 1 dag geleverd.
Wow. Mijn laatste via Thomann was 2 dagen en vond dat al snel :@
Well, life can be a riot
pi_217251800
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:44 schreef Grotetijd het volgende:

[..]
Wow. Mijn laatste via Thomann was 2 dagen en vond dat al snel :@
Moet ik er wel bij zeggen dat de bestellingen voor 11.00 de deur uitgingen. Dat helpt wel mee.
pi_217251841
Wat gaat er met de winkel op de Pascalweg in Rotterdam gebeuren?
  dinsdag 1 april 2025 @ 14:58:15 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217251893
quote:
Hier ook. Ik heb een supervriendelijke lokale zaak die ik altijd de business gun, maar die hebben een heel beperkt assortiment dus daar kan ik alleen naartoe voor onderhoud, advies en al het algemene spul.

Als ik iets anders wil dan een stereotype model of een instapmodel, dan moet het echt online. Dan is Thomann ideaal.
pi_217251902
Mooi!

Nu de volgende! Al die dozen langs de snelweg staan sneller leeg dan je denkt!
  Miss 200.000.000! dinsdag 1 april 2025 @ 15:00:56 #15
367000 roos94
pi_217251917
Heb daar bij Bax in Goes eens een hele tijd vast gezeten op het toilet met hun krakkemikkige slotje. Was nog een heel karwei om mij eruit te krijgen ze hebben dat hele slot weggesloopt. :{w
pi_217251925
Volgens een van de curatoren, Folkert Hiemstra, was het bedrijf al bezig aan een herstructureringstraject. Maar dat plan is door verschillende omstandigheden niet van de grond gekomen. Daarom werd vanmorgen het faillissement uitgesproken. "Maar omdat het plan al deels klaarligt, hebben we veel informatie voor eventuele investeerders", aldus Hiemstra.
En die investeerders hebben zich al gemeld, zegt de curator. "Daar zijn we druk mee bezig. Er zijn veel partijen die interesse hebben." Oprichter en oud-directeur Jochanan Bax, die ook aandeelhouder is, zei vorige week dat hij zich wil melden als koper van de overige aandelen. Daar doet Hiemstra geen inhoudelijke uitspraken over. "Als meneer Bax met een goede investeerder komt, dan heeft hij net als alle andere partijen kans." Een doorstart is dus mogelijk, maar alles zit nog in de beginfase, benadrukt Hiemstra.
Daarna komt er pas meer duidelijkheid voor het personeel. Dat geldt ook voor klanten die bijvoorbeeld nog een bestelling hebben lopen.

https://www.omroepzeeland(...)edrijf-over-te-nemen
  dinsdag 1 april 2025 @ 15:03:59 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217251951
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:36 schreef Grotetijd het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds wanneer is faillissement een technisch probleem? _O-
Zijn het woordje 'financieel' er vergeten voor te typen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 1 april 2025 @ 15:06:12 #18
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_217251965
@Grotetijd

Edit: Oh, die was er al. Sorry :')

[ Bericht 39% gewijzigd door Kriegel op 01-04-2025 18:16:47 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 1 april 2025 @ 15:13:29 #19
508590 Grotetijd
pi_217252070
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hier ook. Ik heb een supervriendelijke lokale zaak die ik altijd de business gun, maar die hebben een heel beperkt assortiment dus daar kan ik alleen naartoe voor onderhoud, advies en al het algemene spul.

Als ik iets anders wil dan een stereotype model of een instapmodel, dan moet het echt online. Dan is Thomann ideaal.
Vroeger zat er bij mijn oude woonplaats een muziek winkel waar je nog echt ouderwets door 1 man geholpen werd, kopje koffie kreeg. En als je een gitaartje wilde testen of iets anders en je kon 't een beetje lekker dan was de kans groot dat de eigenaar met z'n basgitaar erbij kwam zitten en soms als er toevallig iemand liep die drumde ging 'ie achter een drumstel zitten en was je zo 30 minuten verder _O- En als er wat was, kon je al-tijd terug komen. Want die man geloofde niet in fabrieksgarantie, al kocht je iets bij 'm in 1990, als het kapot ging werd 't gemaakt.

Maar dat was ook zo'n zaakje met een beperkt assortiment. Konden ze dingen bestellen? Absoluut, maar dat ging dan direct vanuit de importeur en duurde soms weeeeeeken.
Well, life can be a riot
  dinsdag 1 april 2025 @ 15:21:48 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217252147
Nooit iets gekocht.
Kocht altijd wat gitaar gadgets bij de music store in Koln.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217252212
Maar ik heb daar dus een paar weken terug een B-stock In-Ear-Monitorsysteem van ¤1400 besteld. Ze hadden toen een actie waarbij ik ook nog een 7,5% korting kreeg. Scheelde me bijna ¤200. Ik was die dag toch in de buurt en had om 9:00 besteld en aangegeven dat ik het kwam halen. Ik zou om 16:00 in Goes zijn. Hoorde maar niks dus ben maar naar huis gereden. Volgende dag nog niks, en de dag erop ook niet. Toen om 15:00 de klantenservice gebeld. Advies: was op voorraad maar ze konden de winkel niet bereiken dus of ik even naar Goes wilde rijden. Het was al donderdagmiddag en ik wilde het toch graag even testen voordat ik die zaterdag mijn nieuwe set kon gebruiken.

Blijkbaar was de voorraad niet op orde en boden ze mij een nieuw model met 7,55 korting aan, wat bekende dat ik ¤130 moest bij betalen. Ik heb daar van 16:00 tot 18:00 binnen gestaan omdat ik daar volgens het consumentenrecht niet mee akkoord hoefde te gaan. Werd ik als klant ook nog voor van alles en nog wat uitgemaakt. Maar een manager spreken was er niet echt bij.

Lang verhaal kort; ik moest maar juridische stappen ondernemen. Einde rant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jippie op 01-04-2025 17:53:14 ]
  dinsdag 1 april 2025 @ 15:32:33 #22
508590 Grotetijd
pi_217252240
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 15:28 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar ik heb daar dus een paar weken terug een B-stock In-Ear-Monitorsysteem van ¤1400 besteld. Ze hadden toen een actie waarbij ik ook nog een 7,5% korting kreeg. Scheelde me bijna ¤200. Ik was die dag toch in de buurt en had om 9:00 besteld en aangegeven dat ik het kwam halen. Ik zou om 16:00 in Goes zijn. Hoorde maar niks dus ben maar naar huis gereden. Volgende dag nog niks, en de dag erop ook niet. Toen om 15:00 de klantenservice gebeld. Advies: was op voorraad maar ze konden de winkel niet bereiken dus of ik even naar Goes wilde rijden. Het was al donderdagmiddag en ik wilde het toch graag even testen voordat ik die zaterdag mijn nieuwe set kon gebruiken.

Blijkbaar was de voorraad niet op orde en boden ze mij een nieuw model met 7,55 korting aan, wat bekende dat ik ¤130 moest bij betalen. Ik heb daar van 16:00 tot 18:00 binnen gestaan omdat ik daar volgens het consumentenrecht niet mee akkoord hoefde te gaan. Werd ik als klant ook nog voor van alles en nog wat uitgemaakt. Maar een manager spreken was er niet echt bij.

Lang verhaal kort; ik moest maar juridische stappen ondernemen. Einde rant.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf ook iets vergelijkbaars meegemaakt Vliegbaard:
SPOILER
Sindsdien heel zelden nog iets bij Bax gekocht, setje snaren, dat soort dingen. Maar het meeste haal ik bij Thomann _O_
Well, life can be a riot
pi_217252270
quote:
Probleem is, dat als je iets groters wil kopen, zoals muziekinstrumenten, dat je niet eerst kunt proberen.
pi_217252296
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 15:35 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Probleem is, dat als je iets groters wil kopen, zoals muziekinstrumenten, dat je niet eerst kunt proberen.
Het is makkelijker als een instrument zo in de winkel hangt en je e.e.a. zo kunt proberen. Als je online besteld kan dat nog steeds maar dan moet je in het geval van thomann dus meerdere modellen bestellen en betalen en die dan weer terug sturen als ze niet bevallen
  dinsdag 1 april 2025 @ 15:37:57 #25
508590 Grotetijd
pi_217252304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 15:35 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Klopt, maar daarom heeft Thomann een ontzettend goede "niet goed geld terug" service. Heb daar zelf nog geen gebruik van hoeven maken maar alles wat ik hoor van mensen om mij heen die iets kopen bij Thomann wat bijvoorbeeld qua kwaliteit niet helemaal in orde is, of dat iets ze niet bevalt. Ze zijn daar altijd héél coulant. Zolang je maar in een mailtje aangeeft wat het is.

Heb 1x een drumstel gekocht daar, nadat 'ie bijna in elkaar zat kwam ik er achter hey er missen wat spullen. Ik Thomann mailen, uur later mailtje terug met of ik mijn geld deels terug wilde en 't product wilde houden, mijn geld volledig terug wilde en het terug wilde sturen, of dat het 30-60 dagen zou gaan duren maar ze mij dan kosteloos die missende onderdelen zouden opsturen.
Nou dat 30-60 dagen wachten vond ik prima.
Uiteindelijk na 2 weken alles ontvangen en zelfs reserve onderdelen _O_ TOP WINKEL _O_
Well, life can be a riot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')