Ik vind reizen met alleen een rugzak eigenlijk altijd best goed te doen. Maar het is wel belachelijk dat zelfs KLM begint mee te doen aan die onzin inderdaad.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 22:39 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
[..]
Ja he. Ik zag dat je naar Wenen en Praag geen kleine koffer meer mag meenemen, als je niet 15 euro bijbetaalt. Hahaha! Wat willen ze dan, dat ik 3 dagen lang mijn onderbroek binnenste buiten keer? Zal wel een smerige boel zijn in die vliegtuigen
12 jaar in Londen gwoond, maar er nooit oud en nieuw gevierd..quote:Op zondag 4 januari 2026 18:09 schreef RockNijntje het volgende:
Oud en nieuw in Londen was leuk. Prachtig weer gehad ook, helderblauwe lucht en heerlijk zonnetje. Hopelijk straks niet te veel last van de sneeuw in Nederland als ik naar huis rijd
Als ik kort weg ga (max 3 nachten) reis ik ook prima met die handbagage die altijd gratis is. Die 'handtas' onder de stoel.quote:Op zondag 4 januari 2026 18:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik vind reizen met alleen een rugzak eigenlijk altijd best goed te doen. Maar het is wel belachelijk dat zelfs KLM begint mee te doen aan die onzin inderdaad.
Over wat voor reizen heb je het dan?quote:Op zondag 4 januari 2026 18:11 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ik vind reizen met alleen een rugzak eigenlijk altijd best goed te doen. Maar het is wel belachelijk dat zelfs KLM begint mee te doen aan die onzin inderdaad.
zou op zich kunnen als je bereid bent om dingen als lenzenvloeistof in reisverpakking mee te nemen...quote:Op maandag 5 januari 2026 03:05 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Als ik kort weg ga (max 3 nachten) reis ik ook prima met die handbagage die altijd gratis is. Die 'handtas' onder de stoel.
Ja precies!quote:Op maandag 5 januari 2026 03:05 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Als ik kort weg ga (max 3 nachten) reis ik ook prima met die handbagage die altijd gratis is. Die 'handtas' onder de stoel.
Zoiets als wat Pinuts noemt bijvoorbeeld. Vier dagen vind ik altijd goed te doen, wel naar warme bestemmingen dan. Voor Londen hadden we nu ook een koffertje bijgeboekt, want met alle dikke winterkleding is dat anders gewoon niet te doen.quote:Op maandag 5 januari 2026 07:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Over wat voor reizen heb je het dan?
Een lang weekend? Of 1 week+ reizen?
Zelfs ik als man heb bij een week reizen al gauw een koffer nodig. Al ligt dat ook aan het type bestemming en jaargetijden (ivm dikke vesten).
Tips zijn welkom hehe.
pomp je die toch over in een kleiner flesje. Bij buitensportzaken hebben ze allerhande kleine flesjes (30 of 50 ml). Of ben je zo speciaal dat je voor drie dagen 5 liter lenzenvloeistof nodig hebt?quote:Op maandag 5 januari 2026 14:56 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:
de pearl vraagt naar verhouding fucking veel voor een kleinere verpakking
en ik moet een soort hebben voor mensen die speciaal zijn
Ja, precies. Een week lukt mij ook nog wel. Als man zijnde ben ik iets minder met kleding bezig haha.quote:Op maandag 5 januari 2026 18:25 schreef RockNijntje het volgende:
Zoiets als wat Pinuts noemt bijvoorbeeld. Vier dagen vind ik altijd goed te doen, wel naar warme bestemmingen dan. Voor Londen hadden we nu ook een koffertje bijgeboekt, want met alle dikke winterkleding is dat anders gewoon niet te doen.
Een week zou me denk ik ook nog wel lukken als ik kijk naar met hoe weinig bagage ik wel eens een of twee weken bij mijn ouders of voormalig partners verbleef.
Of ik echt tips heb weet ik niets zo goed, ik ben zelf ook nogal een chronisch overpakkerOf misschien niet eens per se dat, maar ik neem altijd heel veel "just in case" spullen mee en ben met enige regelmaat erg overdreven voorbereid.
Ik heb een Cabin Max rugzakje dat ik erg fijn vind voor dat soort reisjes. Op de Vakantiebeurs vorig jaar zag ik dat ze zelfs mini rolkoffertjes in dit formaat hebben tegenwoordig, geen idee of dat handig is.
Verder probeer ik met dat soort reisjes altijd goed na te denken over welke outfits ik meeneem en hoe die te combineren zijn (iedere dag een andere top op een andere broek zou bijvoorbeeld ook iedere dag een nieuwe outfit kunnen zijn). Ook heb ik mijn koptelefoon op een bepaald punt vervangen door ear buds, want dat scheelt ook gewoon weer 20%. Dikste kleren of laagjes aan tijdens het reizen. Toiletartikelen in zo klein mogelijke potjes en flesjes. Dingen die in doosjes zitten uit de doosjes halen. Van tevoren checken wat de accommodaties allemaal bieden: als er handdoeken en een föhn zijn kunnen die alvast thuisblijven. Maar met hoe budget ik reis gaan mijn föhn en stijlborstel alsnog vrijwel altijd mee
En ook wel gewoon een beetje proppen natuurlijk, en dan een tote bag of drawstring bag mee om gedurende de reis alles wat niet handig past in te stoppen (voor als je op doorreis bent). Dan hoef je alleen op de heen- en terugweg te proppen.
Oh ik ben trouwens echt heel klein en licht dus mijn kleren zijn waarschijnlijk ook wat kleiner
Was je gewoon veel?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 02:54 schreef Pinuts het volgende:
Moet zeggen dat ik sowieso structureel van de weinig bagage ben. Nu 3 weken in Azië. Backpack wel ingecheckt want zit er bij en chiller. Maar qua afmetingen mag ie als handbagage mee en was 9 kg.
Ik heb niet eens voor 3 weken nieuwe kleding. Ofja shirtjes wel (al zou dat ook heel krap worden) maar onderbroeken en sokken zeker niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Was je gewoon veel?
Althans neem aan dat je niet 3 weken hetzelfde shirtje aan hebt, en genoeg nieuwe kleding voor 3 weken gaat niet passen (toch ?)
En sowieso pak je dan vrij licht. Niet veel broeken en shirtjes, alleen het paar schoenen wat je al draagt. Zoiets.
Netjes. Is niet veel, maar toch een dikke tas vol.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:10 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik heb niet eens voor 3 weken nieuwe kleding. Ofja shirtjes wel (al zou dat ook heel krap worden) maar onderbroeken en sokken zeker niet.
Wat ik nu ongeveer mee heb voor 3 weken: 4 shirtjes, 2 lange broeken (1 aan in vliegtuig), 2 korte broeken, 1 trui (aan in vliegtuig), 7 paar sokken, 7 onderbroeken, 1 paar slippers, 2 paar schoenen (waarvan 1 uiteraard aan), 1 regen/dunne jas.
Doe daar een week mee dus 2x (laten) wassen onderweg.
En daar hebben ze dus wasserettes voor uitgevondenquote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:13 schreef bianconeri het volgende:
Wassen ter plekke is inderdaad de oplossing. Al moet ik zeggen dat ik daar dan absoluut geen zin in heb.
Ja maar dit doe ik alleen als ik toevallig iets leuks vind. Of het echt nodig is (stel ik ben bijv een trui vergeten en het is echt koud). Maar het is niet zo dat ik 2 shirtjes minder meeneem want die koop ik daar wel.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 12:53 schreef Individual het volgende:
Oderweg kan je ook nieuwe kleren kopen en dan heb je iets anders dan de rest.
Mijn klerekast komt van rond de wereld.
Ja precies, dat Turkse sultan outfit of dat Soviet uniform kwam ik toevallig tegen en die waren ook wel warm en vond ik ook leuk. Lokale kleren werken ook vaak het beste in het lokale klimaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:28 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja maar dit doe ik alleen als ik toevallig iets leuks vind. Of het echt nodig is (stel ik ben bijv een trui vergeten en het is echt koud). Maar het is niet zo dat ik 2 shirtjes minder meeneem want die koop ik daar wel.
Hier wil ik wel even een kanttekening bij zetten: Ja, een reisbureau is verantwoordelijk voor het invoeren van naam etc. Maar laatst hebben ze een fout gemaakt in de naam van mijn man, waar we bij het inchecken voor de vlucht achterkwamen (omdat we dus niet konden inchecken).quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:11 schreef derLudolf het volgende:
Nee, vaak worden tickets duurder als je met meer personen boekt - omdat de beschikbaarheid naar beneden gaat.
Mijn vader gaat met z'n fietsclub je wel es naar het buitenland - toen ze dat met een grote groep (12 personen oid) deden gingen ze naar een reisbureau voor vliegtickets. Betaal je klein beetje meer, maar dan ligt bijvoorbeeld verantwoordelijkheid voor goed invoeren van naam etc bij hun. Ook hebben die veel makkelijker systeem om te boeken.
Ik zou gewoon es bij een reisbureau informeren
Netjes. Iedere week moeten wassen zou ik zelf geen zin in hebben. Voor reizen tot een maand was ik niks zolang ik nog op reis benquote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:10 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik heb niet eens voor 3 weken nieuwe kleding. Ofja shirtjes wel (al zou dat ook heel krap worden) maar onderbroeken en sokken zeker niet.
Wat ik nu ongeveer mee heb voor 3 weken: 4 shirtjes, 2 lange broeken (1 aan in vliegtuig), 2 korte broeken, 1 trui (aan in vliegtuig), 7 paar sokken, 7 onderbroeken, 1 paar slippers, 2 paar schoenen (waarvan 1 uiteraard aan), 1 regen/dunne jas.
Doe daar een week mee dus 2x (laten) wassen onderweg.
Kijk of je een charter kan boeken, dus een heel vliegtuig huren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg, ff wat anders he. Als ik een reis wil organiseren voor een groep van ca. 50 man, laten we zeggen een dag of 3 naar zuid-spanje. Is het dan logisch dat een vlucht dan per persoon duurder is dan wanneer ik bijvoorbeeld alleen zou gaan? Je zou denken aan groepskorting?
quote:AI Overview
For 50 passengers, chartering a regional jet (like an Embraer 145, CRJ) or a smaller narrow-body airliner (like a Boeing 737 or Airbus A320, sometimes configured for fewer seats) is common, offering benefits like private terminals and tailored service, with costs varying greatly but potentially starting from tens of thousands of dollars (e.g., $20k-$40k+ for shorter hops) depending on distance, aircraft, and provider, with services like First Class Aviation or PrivateFly connecting you with operators like Loganair, Shy Aviation, or Air Charter Service.
Aircraft Options for 50 Passengers
Regional Jets: Embraer ERJ 145/135, CRJ series (CRJ 200/1000) are excellent fits, offering speed and efficiency for shorter routes.
Turboprops: ATR 42/72 or similar turboprops can seat 50 and are economical for short-to-mid-range flights.
Narrow-Body Jets: Boeing 737, Airbus A320 (often VIP configurations for fewer passengers), or even Boeing Business Jets (BBJ) can be configured for this size group.
Key Benefits
Convenience: Use private terminals (FBOs), arrive closer to departure, and bypass busy airport crowds.
Customization: Tailored catering, branding, and unique seating arrangements.
Efficiency: Direct flights, faster boarding, and seamless travel for corporate events, sports teams, or large families.
How to Get a Quote
Contact a Broker: Use services like Air Charter Service, PrivateFly, Voyager Jets, or First Class Aviation.
Provide Details: Specify your departure/arrival points, dates, number of passengers (50), and any special requirements.
Receive Options: Get quotes for suitable aircraft (e.g., EMB 145, CRJ, 737).
Cost Considerations
A short, 2-3 hour flight might range from ¤25,000 to ¤45,000+ ($27k-$48k+ USD).
Longer flights or specific aircraft will cost more, potentially tens of thousands per leg.
Heb jij 30 paar sokken en onderbroeken? Damn...quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:04 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Netjes. Iedere week moeten wassen zou ik zelf geen zin in hebben. Voor reizen tot een maand was ik niks zolang ik nog op reis benEn voor reizen langer dan een maand probeer ik altijd 1x per maand wassen te halen en de rest kan met een snelle handwas als er echt even iets schoon moet.
Zou wel een hele leuke ervaring zijn, maar die prijzen.....quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:00 schreef Individual het volgende:
[..]
Kijk of je een charter kan boeken, dus een heel vliegtuig huren.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |