Failliet, dat is altijd vervelend. Maar de 'ceo' van Fromanteel heeft nu veel meer tijd om lezingen te houden over zijn successen! Dat dan weer wel....quote:Op woensdag 2 april 2025 19:22 schreef obligataire het volgende:
Investormatch 2016? Luxe horloges.
Ze hebben het nog lang volgehouden......
--------
Faillissement Fromanteel B.V.
Op 02-04-2025 is Fromanteel B.V. te Amsterdam (Noord-Holland) door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr J.A. Camphuis. Het insolventienummer van deze zaak is F.13/25/101. Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.
Zou je, zonder de hypothecaire dekking, een inleg overwegen, desnoods tegen 15% rente?quote:Op donderdag 3 april 2025 07:02 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe van Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/wk-automobiel2/
¤ 650.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
Deze volledig hypothecair gedekte financiering wordt aangewend voor de herfinanciering van de lopende Collin lening.
1ste hypotheek bedrijfspand en 2de hypotheek woonhuis die op basis van de woz waarde een aardige dekking moet kunnen geven.
Ik ben het wel met je eens hoor. Wat mij betreft ook prima als er naast de standaard financiële info en bedrijfstechnische info onder het kopje ondernemer wat persoonlijke info gedeeld kan worden. Hoe persoonlijk dit is is wat mij betreft ook gedeeltelijk aan de ondernemer, het blijft tenslotte crowdfunding en de ene investeerder zal dit nu eenmaal meer aanspreken dan de ander. Een beetje beknopt is wel een pré maar dat was m.i. hier het geval.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:05 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Af en toe is dit topic ook zo tegenstrijdig als het maar zijn kan. Zodra er een foto van een leuke dame bij staat dan gaat de vlag bij sommige hier uit. Maar een korte opmerking over de gezinssituatie is dan weer teveel.
Die arme lening nemers kunnen het ook niet snel goed doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 03-04-2025 11:00:30 ]
quote:Op donderdag 3 april 2025 10:43 schreef peterc het volgende:
De CCF pressure heeft beweging gebracht ; 46557 Bar River zonet 10x rentetermijn ontvangen.
update 4mrt25Mooi! Ik zit ook in dit project.Wel vreemd, heb de mail nog niet ontvangen. Wel een hele rits betalingen van deze man uit de deurlostraat Amsterdam. 😀SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook nog niet, net weer rentetermijn &deel aflos, CCF is nog busy, CCF berichtje zal komen, CCF prima actiequote:Op donderdag 3 april 2025 10:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Mooi! Ik zit ook in dit project.Wel vreemd, heb de mail nog niet ontvangen.
quote:Op donderdag 3 april 2025 11:02 schreef peterc het volgende:
[..]
Ook nog niet, net weer rentetermijn &deel aflos, CCF is nog busy, CCF berichtje zal komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 april 2025 07:02 schreef Tjalala het volgende:
Nieuwe van Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/wk-automobiel2/
¤ 650.000 | 8,0 % rente | 48 maanden
Deze volledig hypothecair gedekte financiering wordt aangewend voor de herfinanciering van de lopende Collin lening.
1ste hypotheek bedrijfspand en 2de hypotheek woonhuis die op basis van de woz waarde een aardige dekking moet kunnen geven.
Over het algemeen sta ik wel redelijk positief t.o.v. dit soort projecten in combinatie met behoorlijke zekerheden. Bij deze heb ik echt wel mijn twijfels. Het eerste jaar zal dit project geen problemen geven maar als hij na 12 maanden moet geen aflossen krijgt hij het vermoedelijk heel zwaar. Hij moet dan 2,5k per maand gaan aflossen terwijl zijn huidige Collin lening aflossingsvrij was. Daarnaast is hij al jaren bezig met maar zeer matige resultaten. Nu zou de omzet over 2025 door wat extra voorraad ineens met ruim 37% omhoog gaan…quote:Op donderdag 3 april 2025 09:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zou je, zonder de hypothecaire dekking, een inleg overwegen, desnoods tegen 15% rente?
Dit soort gedachten speelden bij mij ook. De man zit met zijn bedrijf op het randje van faillissement en er is weinig voor nodig (o.a., idd, door extra financieringslasten) om hem over het randje te duwen en dan mag men in de loop van 2026 een stemronde van Team beheer tegemoet zien.quote:Op donderdag 3 april 2025 11:21 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
Over het algemeen sta ik wel redelijk positief t.o.v. dit soort projecten in combinatie met behoorlijke zekerheden. Bij deze heb ik echt wel mijn twijfels. Het eerste jaar zal dit project geen problemen geven maar als hij na 12 maanden moet geen aflossen krijgt hij het vermoedelijk heel zwaar. Hij moet dan 2,5k per maand gaan aflossen terwijl zijn huidige Collin lening aflossingsvrij was. Daarnaast is hij al jaren bezig met maar zeer matige resultaten. Nu zou de omzet over 2025 door wat extra voorraad ineens met ruim 37% omhoog gaan…
De zekerheden zijn best redelijk maar mij net niet sterk genoeg om deze gok te nemen.
quote:Op donderdag 3 april 2025 11:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar is het bericht:
[..]FFSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.als de privéwoning in de sale moet, voor de rest-aflos van circa 110k. Het is nogal een pandje, cf de KvK vd beheer BV
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Deze lening betreft een non-publieke funding. Vandaar dat u deze pitch niet op de website van Collin kunt terugvinden"
staat toch echt op de website bij toekomstige investeringen
(linkje om te investeren is eerder gedeeld overigens)Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Met 15% met de huidige zekerheden zou ik het misschien nog overwegen. Verder sluit ik me helemaal aan bij de post van @Horsemenquote:Op donderdag 3 april 2025 09:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zou je, zonder de hypothecaire dekking, een inleg overwegen, desnoods tegen 15% rente?
Waar is deze gebleven? Staat niet meer bij de huidige en verleden en toekomstige investeringskansen.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:37 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
[..]
Kan aan mij liggen, maar dit zou mij echt worst wezen
Zeker! Weer een leuk klein projectjequote:Op donderdag 3 april 2025 16:30 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF: P*tt*val* ¤ 25.000 | 8,5 % rente | 60 maanden.
Mij wel een klein beetje verbazen dat deze ondernemers voor zo'n gering bedrag een 5 jaarlijkse lening aangaan. Gezien de overwaarde op de woning zou ik toch denken dat dit makkelijk ergens anders te financieren moet zijn geweest voor een veel scherpere rente.
Eens 👍🏻quote:Op donderdag 3 april 2025 16:33 schreef impact9 het volgende:
[..]
Zeker! Weer een leuk klein projectje
Linkje welkom
Nog een nieuwequote:Op donderdag 3 april 2025 16:44 schreef Slingervinger het volgende:
nieuwe Ilyas bij SiG https://investeren.sameni(...)17e6a94dae21c54ef04d vanaf 5-4 15.30 u
Ook van een oude bekende. Ik denk niet dat ik er voor thuis ga blijven.quote:Op donderdag 3 april 2025 17:27 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Nog een nieuwe
https://investeren.sameningeld.nl/project/zaandam-westzijde-211d
Het is wel wat raar dat de mail vanaf een persoonlijk account verstuurd wordt maar er staat sameningeld in de titel en de afzender, dus voor mij is het wel duidelijk.quote:Sinds de mails niet meer van het info of no-reply mailadres komen, komen deze altijd in de spam terecht. Zijn ook niet zomaar te herkennen als mails van sameningeld.
Ik had deze wel voor mijn dubbele inleg willen meenemen, maar het saldo laat het helaas niet toe.quote:Op donderdag 3 april 2025 16:30 schreef Ricky86 het volgende:
Nieuwe CCF: P*tt*val* ¤ 25.000 | 8,5 % rente | 60 maanden.
Mij wel een klein beetje verbazen dat deze ondernemers voor zo'n gering bedrag een 5 jaarlijkse lening aangaan. Gezien de overwaarde op de woning zou ik toch denken dat dit makkelijk ergens anders te financieren moet zijn geweest voor een veel scherpere rente.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |