abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217255355
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:30 schreef peterc het volgende:
CCF 40921 De Knipe , onze failliete helpmijnman is huizensloper , blijkbaar vergunning verleend, curator kan perceel met bouwvergunning nu in de sale doen, perceel 582m2 x wat doet de grond in Friesland ?
https://www.planviewer.nl(...)ipe?c=20250401142012
Geen idee wat de bouwgrond daar doet maar ik had er toevallig vorige week nog contact met Collin over.
Onlangs heeft de curator Collin laten weten dat de beroepstermijn van het vergunningstraject is verstreken. Dat was dus goed nieuws.
Collin heeft van de curator vernomen dat er momenteel gesprekken worden gevoerd met kandidaat-kopers.
Nog even afwachten dus maar ik zou maar niet op de hoofdprijs rekenen.
pi_217255419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:44 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Even vergelijken op Funda https://www.funda.nl/zoek(...)lot_area=%220-750%22

Hoeveel staat er nog open van de lening?
Mmm, die bedragen vallen mij nog niet tegen.
Klinkt nog hoopvol maar er zullen ook nog wel de nodige incassokosten verrekend moeten worden.
pi_217255428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:04 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
180.000 hoofdsom voor perceel met oppervlakte van 582 m2
Het zal er dan een beetje van afhangen van de plek en hoe gewild dit is.
Deze bv https://www.funda.nl/deta(...)d-draverij/40146904/ is 529 m2 en heeft een vraag prijs van iets meer dan ¤100.000
Deze https://www.funda.nl/deta(...)d-draverij/40146904/ is wat groter (745 m2), vraagprijs ¤250.000.

Dit zijn zo even snel gezien de goedkoopste en duurste kavels tot 750 m2 in een straal van 30 km. Er zit dus best nog wel een flink verschil in, als je het omrekent naar het aantal m2.
pi_217255516
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:26 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Het zal er dan een beetje van afhangen van de plek en hoe gewild dit is.
Deze bv https://www.funda.nl/deta(...)d-draverij/40146904/ is 529 m2 en heeft een vraag prijs van iets meer dan ¤100.000
Deze https://www.funda.nl/deta(...)d-draverij/40146904/ is wat groter (745 m2), vraagprijs ¤250.000.

Dit zijn zo even snel gezien de goedkoopste en duurste kavels tot 750 m2 in een straal van 30 km. Er zit dus best nog wel een flink verschil in, als je het omrekent naar het aantal m2.
Even afwachten maar.
Ook weer zo’n theoretische situatie. Hoe groot is de kans dat iemand die een vrijstaande woning gaat opknappen en daar geld voor leent de woning compleet sloopt?
Tot je de pech hebt dat je in zo’n project zit.
pi_217255720
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Even afwachten maar.
Ook weer zo’n theoretische situatie. Hoe groot is de kans dat iemand die een vrijstaande woning gaat opknappen en daar geld voor leent de woning compleet sloopt?
Tot je de pech hebt dat je in zo’n project zit.
Op zich zou het slopen van een vrijstaande woning nog geen probleem hoeven zijn. Misschien kom je erachter dat de woning toch in slechtere staat is dan je dan in eerste instantie dacht, waardoor het bouwen van een compleet nieuwe woning niet eens zo veel meer kost dan die oude woning opknappen. Maar als je bedrijf failliet gaat nog voor er een eerste steen is gelegd of de kavel zelfs maar bouwklaar is, dan heb je wel een probleem.
pi_217259531
Wvjg gaat verhuizen en lijkt daarvoor een crowdfunding project te starten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik dan kijk naar de 30 jaar hypotheekrente met NHG(4%+) dan zou ik zeggen dat dit wel een heel erg maatschappelijk project is en niet rendement....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217259584
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]
In vele gevallen moet de 1e hypotheekverstrekker hier zelfs akkoord voor geven. Het is in het verleden meerdere keren gebeurd dat deze akkoord verklaring er niet kwam waardoor de leningsvoorwaarden moesten worden aangepast of de lening zelfs niet doorging.
Het is een verplichting, eerste hypotheekhouder moet toestemming geven, anders geen tweede recht van hyp.
pi_217259652
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De betreffende woning is sinds gisteren van Funda verdwenen. Hopelijk omdat die verkocht is en we binnenkort
kunnen verwachten dat het project afgehandeld word. GvE zal nog wel niet op de hoogte zijn dat het onderpand niet meer in de verkoop is.
Ik kreeg van Funda op 20 maart bericht dat de vraagprijs van het huis verlaagd is (van 715 naar 695), maar geen enkele melding van "onder bod" of "verkocht onder voorbehoud". Ik ben dus ook erg benieuwd wat de reden is dat hij eraf is. Ik snap ook niet dat er vanuit GVE niet afgedwongen wordt dat er toch rente ofzo betaald wordt. Ik vind dat GVE hier weer laks met de investeerders omgaat. Die Escape room is gewoon open, dus die zou toch wel omzet moeten genereren (en hopelijk toch ook winst), Pa Gelling werkt ook volgens Linkedin en moeder en dochter zouden naast de Escape room ook wat inkomsten moeten kunnen genereren.
pi_217259939
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 08:48 schreef Tjalala het volgende:

SPOILER
Als ik dan kijk naar de 30 jaar hypotheekrente met NHG(4%+) dan zou ik zeggen dat dit wel een heel erg maatschappelijk project is en niet rendement....
SPOILER
Inclusief Photoshop van het Rabobank hoofdkantoor in Utrecht dat ze voorzien hadden van WvjG-logo’s.

Dus ja, duidelijk 1 april.
pi_217259951
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 08:48 schreef Tjalala het volgende:

SPOILER
SPOILER
Ha, ha, dit kan nooit serieus zijn.
130.000.000k aan op te halen bedrag.
pi_217260525
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:07 schreef KrekelJapie het volgende:
2x 4e hypotheek op Duitse verhuurpanden aflossingsvrij

Marcus Lindner 2
¤ 350.000 | 9,0 % rente | 24 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/marcus-lindner-2/

Overwaarde slechts 374k. :W
Het is krap, maar hij is volledig aansprakelijk met zijn hele (blijkbaar riante) vermogen dus als het mis zou gaan onderweg dan vinden ze vast nog wel ergens een potje. Meest waarschijnlijke scenario m.i. is dat dit project over 2 jaar gewoon weer doorgerold wordt door Collin in een nieuwe financiering (met bijna exact dezelfde tekst in de pitch).
Pecunia non olet
pi_217260574
ik ken toevallig een paar piloten die met hun riante salaris en weinig werkuren uit verveling in het vastgoed gegaan zijn. Met een hoop bravoure en zelfoverschatting is het mede met hulp van de stijgende markt niet onverdienstelijk gegaan. Met heel veel kennis en kunde heeft het echter weinig te maken. Ik sla dit soort projecten over. (net als de real estate masterclass types)
pi_217260837
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 10:37 schreef Bobby100 het volgende:
......Met een hoop bravoure en zelfoverschatting is het mede met hulp van de stijgende markt niet onverdienstelijk gegaan. Met heel veel kennis en kunde heeft het echter weinig te maken......
Geldt dit niet voor héél veel projecten op Collin de laatste jaren. Lukraak investeren in hypotheekgedekte projecten en het geld komt/kwam toch wel terug :7
Pecunia non olet
pi_217261135
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 11:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Geldt dit niet voor héél veel projecten op Collin de laatste jaren. Lukraak investeren in hypotheekgedekte projecten en het geld komt/kwam toch wel terug :7
Niet alleen bij Collin ;)
pi_217261443
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 11:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
En ik ben maar wat blij als het geld met de afgesproken rente terugkomt. Bij Collin gebeurd dit ook over het algemeen daadwerkelijk. Bij andere platformen heb ik mindere ervaringen.
Collin heeft echt de beste afdeling bijzonder beheer van alle cf platformen.
pi_217262209
Deze maand bij SIG 2 ontbrekende projecten in Zaandam van Kars K.
1 project heeft dezelfde meneer wel betaald.
pi_217262292
Welke van Kars K? Thnx
pi_217262994
Bij Collin Crowdfund adviseren we investeerders altijd: spreiden, spreiden, spreiden. Maar met meerdere investeringen kan het een uitdaging zijn om het overzicht te behouden. Welke terugbetalingen kunt u verwachten en wanneer? Wanneer is er weer geld beschikbaar voor nieuwe investeringskansen?
Om het beheren van uw investeringen gemakkelijker te maken, hebben we een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan uw Mijn Collin-omgeving. In het tabblad Transacties bij uw Rekening-courant vindt u nu een overzicht van verwachte transacties. Hier ziet u in één oogopslag welke terugbetalingen u kunt verwachten en op welke datum. Dit geeft u meer inzicht in uw nieuwe investeringsmogelijkheden.

Wat houdt deze nieuwe functie in?

• Voorspelde terugbetalingen: inzicht in verwachte aflossingen en rente-inkomsten.
• Beschikbaar op de Collin App & website: altijd inzicht, waar u ook bent.
• Extra informatie via de website: filter gegevens, bekijk cumulatieve overzichten en download in Excel-format.
• Investeringen met achterstand apart inzichtelijk: investeringen met een achterstand zijn te vinden in het achterstandstabblad naast de verwachte transacties. Transacties behorende bij deze investeringen vindt u niet terug in het verwachte transacties tabblad zolang deze in achterstand zijn.
pi_217263051
Weer een (kleine) algehele vervroegde aflossing via Collin. Had al 51 van de 60 maanden gelopen.

quote:
Via deze weg willen wij u informeren over de algehele vervroegde aflossing van de lening Ot*m B.V. met leningnummer 38981.

Zojuist hebben wij de reguliere rente en aflossing van uw openstaande bedrag vermeerderd met 6 extra maanden vergoedingsrente pro rato uw investering op uw rekening courant bijgeschreven.
pi_217263100
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:59 schreef zeeland6 het volgende:
Klopt, bij mij hetzelfde
pi_217263189
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 12:59 schreef zeeland6 het volgende:
quote:
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
pi_217264372
Update van CCF over Recoma, https://www.collincrowdfund.nl/recoma-zuid-b-v/
Ik vind het vrij zwakke argumentatie want ik Belgische BTW kun je ook prima terugvragen, dat is niet zo moeilijk.

SPOILER
pi_217264738
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Om het beheren van uw investeringen gemakkelijker te maken, hebben we een nieuwe functionaliteit toegevoegd aan uw Mijn Collin-omgeving. In het tabblad Transacties bij uw Rekening-courant vindt u nu een overzicht van verwachte transacties. Hier ziet u in één oogopslag welke terugbetalingen u kunt verwachten en op welke datum. Dit geeft u meer inzicht in uw nieuwe investeringsmogelijkheden.

Handig dat het nu ook in de app zit zet een tijdje in de webversie.
Had hij voor zelf wel iets leuks aan gebouwd dus kon dit zou ook bekijken maar wel heel handig dat er nu ook gewoon kan in de app
pi_217264752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2025 14:30 schreef quepos het volgende:

[..]
Klopt, bij mij hetzelfde
Bij SIG zijn de bedragen niet binnen gekomen. Projecteigenaar is benaderd. Bij uitblijven reactie wordt morgen een update geplaatst.
pi_217265861
Zullen we ons weer even proberen te houden aan de groepsregel? Ik merk dat sommigen graag direct melden als een SIG betaling niet binnen is, maar dat is niet altijd even netjes naar de leningnemers toe. Zo was de missende SIG-betaling van vorige maand binnen 1-2 dagen opgelost.

quote:
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')