SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Net efkes anges
De regels veranderen tijdens het seizoen, omdat het toevallig uit komt. Het benadelen/bevoordelen van teams in de strijd voor/tegen degradatie/promotie. Het veiligheidsargument dat blijkbaar nu ineens niet meer speelt. Het verminderen van de waarde van een WT-status. Het veel te lang wachten met een keuze, waardoor de voorbereiding van teams de soep in loopt.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:42 schreef Slobeend het volgende:
Waarom vinden jullie het walgelijk? @:pistolero @:immerdebestebob
Ik las ergens dat het Tudor zou worden, maar dat leek me erg onlogisch.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb geen probleem met een extra ploeg in de grote rondes.
Kern PharmaGoden gaan weer schroeien in de Vuelta, erg mooi.
Er is echt ontzettend veel mis met dit besluit.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:42 schreef Slobeend het volgende:
Waarom vinden jullie het walgelijk? @:pistolero @:immerdebestebob
Dit vind ik dan weer minderwaardig.quote:While the UCI Management Committee has approved the unanimous request of the cycling families - adopted by the PCC on 26 March by ratifying the submitted regulatory changes, which will apply from 1 April 2025 -, it reiterates its commitment to the preservation of sporting equity and the primacy of sporting merit. To this end, it requests the PCC to consider, at its next meeting, the possibility of increasing to three the number of compulsory invitations to the Grand Tours awarded on the basis of the UCI World Team Ranking (cf. art. 2.1.007bis of the UCI Regulations) and of restoring, as of the 2026 season, the current number of two invitations (wild cards) left to the discretion of the organisers for UCI ProTeams.
Zou het wat uitmaken? Als ik af ga op de stand van dit seizoen, dan kan de Vuelta volgend jaar maar 2 Spaanse teams kiezen. Euskaltel kunnen we sowieso voor een lange tijd afschrijven, en Caja en Burgos zullen er hard voor moeten vechten.quote:Op maandag 31 maart 2025 12:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit vind ik dan weer minderwaardig.
Sowieso ook een belachelijke regel, alles om de kleinere ploegen te pesten. Maar Caja en Burgos gaan dat wel redden.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zou het wat uitmaken? Als ik af ga op de stand van dit seizoen, dan kan de Vuelta volgend jaar maar 2 Spaanse teams kiezen. Euskaltel kunnen we sowieso voor een lange tijd afschrijven, en Caja en Burgos zullen er hard voor moeten vechten.
Je ziet bepaalde teams (Baloise, Wagner) wel heel erg ver weg zakken qua niveau. Die wil je dan niet zien in een grote ronde. Nu zal dat niet gebeuren omdat ze niet Spaans of Italiaans zijn, maar toch. Het niveau van Euskaltel is ook wel zo erbarmelijk dat ze het niet verdienen.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sowieso ook een belachelijke regel, alles om de kleinere ploegen te pesten. Maar Caja en Burgos gaan dat wel redden.
Maar daar draait het niet om, het is puur het beschermen van de Israels van deze wereld.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Je ziet bepaalde teams (Baloise, Wagner) wel heel erg ver weg zakken qua niveau. Die wil je dan niet zien in een grote ronde. Nu zal dat niet gebeuren omdat ze niet Spaans of Italiaans zijn, maar toch. Het niveau van Euskaltel is ook wel zo erbarmelijk dat ze het niet verdienen.
Benieuwd hoelang dit dan al echt speelt en in hoeverre hij dan echt weer goed kan gaan sprinten straks.quote:
Ja dat is wel jammer. Zulke teams gaan nooit zo'n bagger seizoen hebben dat ze buiten de top-3 gaan vallen.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar daar draait het niet om, het is puur het beschermen van de Israels van deze wereld.
Hij behoort al niet meer tot de wereldtop. Dat wordt een nog moeilijker verhaalquote:
Vraag is dan of dit de belangrijkste oorzaak is van de matige prestaties. Als dit al veel langer speelt, kan het zijn dat hij na de operatie wel weer langzaam toe kan groeien naar dat niveau.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hij behoort al niet meer tot de wereldtop. Dat wordt een nog moeilijker verhaal
Vooral een probleem als hij na de ingreep nog steeds niet vooruit komtquote:
Streep door 2025 in elk geval. Zou dit maar gewoon ontbinden. Als hij straks ooit weer fit is en nog gemotiveerd is, dan maar a la Valgren in de CT beginnen of zo.quote:Op maandag 31 maart 2025 13:27 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Hij behoort al niet meer tot de wereldtop. Dat wordt een nog moeilijker verhaal
Valgren bleef wel altijd onder contract staan bij EF, alleen 1 jaar officieel bij de opleidingsploeg inderdaad. Dat kunnen ze met Jakobsen ook doen, maar denk dat ze eerst volgend jaar nog even afwachten. Straks blijkt dat hij er wel weer bovenop komt en zie je hem opeens sprints winnen voor een andere ploeg..quote:Op maandag 31 maart 2025 15:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Streep door 2025 in elk geval. Zou dit maar gewoon ontbinden. Als hij straks ooit weer fit is en nog gemotiveerd is, dan maar a la Valgren in de CT beginnen of zo.
Uitstekende poging van Lotto om én je kip met de gouden eieren te slachten én de problemen niet te onderkennen. Dat laatste aangezien het weliswaar zal kloppen dat De Lie behoorlijk van de oude stempel is, maar ik niet de indruk heb dat hij nu veel anders doet dan toen hij rondjes om de concurrentie reed in kleinere koersen, waar hij er nu ook totaal niet meer aan te pas komt.quote:“Negentig procent leven voor je sport is niet genoeg”: Lotto grijpt in en haalt Arnaud De Lie uit competitie (wellicht) tot begin mei
Na een tegenvallend voorjaar gaat de stekker eruit bij Arnaud De Lie (23). Net als vorig jaar haalt de Lotto-ploeg zijn kopman uit competitie, wellicht tot begin mei. Lotto wil De Lie ook opnieuw aan een interne coach van de ploeg koppelen. Door de samenwerking met zijn persoonlijke trainer Gaëtan Bille gaat een streep. Sportief manager Kurt Van de Wouwer geeft tekst en uitleg: “Negentig procent leven voor je sport is niet genoeg.”
Gelost in de Omloop het Nieuwsblad, gelost in Nokere Koerse, volstrekt anoniem in Brugge-De Panne en zondag uiteindelijk vroegtijdig opgegeven in Gent-Wevelgem. Het voorjaar valt zwaar tegen voor Arnaud De Lie, net als vorig jaar.
Waar het fout loopt? Kurt Van de Wouwer, sportief manager bij de Lotto-ploeg, legt de vinger op de wonde: “Arnaud heeft alles gedaan qua trainingsarbeid, maar wielrennen is meer dan training alleen. Het is niet genoeg om negentig voor je sport te leven. Wielrennen vereist nu 110 procent. Bij Arnaud zijn bepaalde factoren en details voor verbetering vatbaar. Het is tijd om daaraan te werken.”
Waar De Lie precies in tekortschiet, houdt Van de Wouwer voor zich: “Ik ga daarover niet in detail treden.” Bij Lotto willen ze hun kopman in bescherming nemen, maar ook niet onvoorwaardelijk. CEO Stéphane Heulot wees na Gent-Wevelgem bijvoorbeeld onverbloemd naar het gewicht van De Lie: “Hij is niet heel scherp op dit moment, maar dat is logisch gezien het werk dat hij heeft gedaan de voorbije drie weken. Onomkeerbaar is het niet, maar Arnaud weet dat gewicht een vijand is voor hem.”
Uit een andere oneliner van Heulot sprak ook geen grote appreciatie voor de werkethiek van de kopman: “Ik verwacht niet van een renner dat hij vijftien koersen op een seizoen wint, maar wel dat hij werkt om er vijftien te proberen winnen.”
De Lie moet dus wat harder werken. Niet per se meer trainen, maar wel juister omgaan met voeding en rust. Op zijn 23ste blijft hij een toptalent, met een palmares dat nagenoeg al zijn leeftijdsgenoten doet watertanden. Maar de vaststelling blijft dat er tussen zijn 26 overwinningen ‘maar’ twee World Tour-koersen zitten. In de Monumenten komt hij voorlopig consequent tekort. Precies om die stap te zetten moeten er in ‘professionalisme’ een paar stappen bij.
Van de Wouwer: “Voor het tweede jaar op rij komen we tot de constatatie dat Arnaud de stap naar de grote klassiekers niet heeft gezet. We komen dan weer uit bij het verhaal van negentig procent of 110 procent. Op dat niveau maakt elk detail een verschil. Misschien moeten we over twee jaar vaststellen dat Arnaud tekortkomt in de grote klassiekers, maar afgaand op wat hij al getoond heeft in de Omloop het Nieuwsblad (2de en 10de in 2023 en 2024, red.) geloof ik dat niet. Er zit meer in hem, daar blijven we van overtuigd.”
Wat niet helpt, is dat De Lie zich als jonge renner nooit echt om ‘marginal gains’ heeft moeten bekommeren. “Hij was als jonge renner al een veelwinnaar”, aldus Van de Wouwer, “en als prof is hij met overwinningen op Pro Series-niveau en 1.1 koersen ook als een komeet naar boven geschoten.”
Niemand bij Lotto die De Lie een moeilijk karakter zal noemen, maar hij is wel moeilijk coachbaar of op zijn minst moeilijk te lezen. “Dat is zo”, aldus Van de Wouwer. “Op moeilijke momenten heeft hij de neiging om zich te isoleren. Dan kruipt hij in zijn schulp. Niet alleen bij mij, maar bijvoorbeeld ook bij zijn kinesist met wie hij toch echt een vertrouwensband heeft.”
“Het is eigen aan Arnaud dat hij weinig communiceert. Mensen mogen natuurlijk zijn wie ze zijn, Arnaud zal nooit een open boek worden en daar ligt ook niet de oorzaak van de problemen die er nu zijn. Maar het is wel de bedoeling dat we die problemen open kunnen bespreken en aanpakken.”
Exit Bille
Lotto grijpt nu alvast in op de samenwerking tussen De Lie en zijn persoonlijke trainer Gaëtan Bille. De Lie zelf promoveerde Bille afgelopen winter zelf van trainingsmaat tot trainer, ten nadele van Lotto-coach Jeroen Dingemans. Bedoeling is om De Lie nu opnieuw te koppelen aan één van de vier interne trainers van de Lotto-ploeg. “Dat is logisch”, aldus Van de Wouwer. “Ik was zelf nooit voorstander van de samenwerking met een externe coach.”
Wellicht blijft De Lie de hele maand april uit competitie. Door Parijs-Roubaix staat nog geen officiële streep, maar voor Van de Wouwer heeft het “weinig zin” om die wedstrijd nog te rijden. “Opnieuw in competitie komen in mei is logischer.”
In welke wedstrijd we De Lie opnieuw in competitie zien, staat nog niet vast, maar zijn programma kan een blauwdruk worden van dat van vorig jaar. Eerst kleinere eendagswedstrijden als Famenne Ardenne en Tro Bro Leon, om dan via de Ronde van Zwitserland naar de Tour te gaan. Lotto-CEO Heulot plaatste na Gent-Wevelgem vraagtekens bij de Tour, Van de Wouwer gelooft wel nog dat De Lie daar aan de start kan staan.
Een opsteker voor de Lotto-ploeg: kopman De Lie laat het afweten, maar in de breedte is de ploeg wel op de afspraak. Arjen Livyns reed zich in Gent-Wevelgem in de kijker, Jenno Berckmoes sleepte daar een achtste plaats uit de brand. Voor de Ronde van Vlaanderen komt Lennert Van Eetvelt in de ploeg.
“Natuurlijk gaan we Arnaud missen de komende wedstrijden”, zo besluit Van de Wouwer, “maar in de breedte hebben we een sterke Gent-Wevelgem gereden. Ik hoor soms dat jonge renners bij ons in de ploeg ‘blijven hangen’, maar het omgekeerde is waar. Maxim Van Gils en Lennert Van Eetvelt hebben net gigantische stappen vooruit gezet. Het is alleen Arnaud die even blijft hangen, maar we gaan er alles aan doen om dat ook zo snel mogelijk op te lossen.”
Als je in allerlei koersen vooraan begint en dwars door het peloton zakt tot in de allerlaatste groep ligt dat niet aan net een kilo teveel of er maar voor 90% voor leven, inderdaad.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:24 schreef wimderon het volgende:
[..]
Uitstekende poging van Lotto om én je kip met de gouden eieren te slachten én de problemen niet te onderkennen. Dat laatste aangezien het weliswaar zal kloppen dat De Lie behoorlijk van de oude stempel is, maar ik niet de indruk heb dat hij nu veel anders doet dan toen hij rondjes om de concurrentie reed in kleinere koersen, waar hij er nu ook totaal niet meer aan te pas komt.
Ik heb meer het gevoel dat ze De Lie dit voorjaar over de kling hebben gejaagd.quote:Op maandag 31 maart 2025 20:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je in allerlei koersen vooraan begint en dwars door het peloton zakt tot in de allerlaatste groep ligt dat niet aan net een kilo teveel of er maar voor 90% voor leven, inderdaad.
Overigens is je trainingspartner promoveren tot trainer wel een hilarische move.
Naar Decathlon ofzo en iedereen op een hoop rijden in al die Franse eendagskoersjes. Hij spreekt de taal ook nog eens primaquote:
Zou het wat uitmakenquote:Op maandag 31 maart 2025 21:09 schreef Abrikozentaart het volgende:
Thijs en Hidde stoppen bij het AD met hun podcast. Klinkt als een 1 april grap om eerlijk te zijn
[ afbeelding ]
Lekker samen sprinten bij Astana.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:09 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Naar Decathlon ofzo en iedereen op een hoop rijden in al die Franse eendagskoersjes. Hij spreekt de taal ook nog eens prima
Die ploeg vind ik dan weer totaal niet bij hem passenquote:Op maandag 31 maart 2025 21:14 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Lekker samen sprinten bij Astana.
Hij schrijft dat ze niet langer zijn verbonden aan het AD en In het Wiel. Ik denk dat ze wel op een andere manier hun podcast voortzetten, Podimo misschien ofzo.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:09 schreef Abrikozentaart het volgende:
Thijs en Hidde stoppen bij het AD met hun podcast. Klinkt als een 1 april grap om eerlijk te zijn
[ afbeelding ]
Is qua luisteraars wel een succesvolle podcast, geloof ikquote:
Ik ben vooral ook benieuwd hoe fenomeen Del Grosso. Die zou hier moeten kunnen winnen.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Wij gaan in de Volta NXT Classic kijken naar het debuut van het fenomeen Henrique Bravo. En Theodor Storm. En Jurgen Zomermaand. En Matteo Vanhuffel. En Peter Oxenberg. En, hoewel geen debuut, Pavel Sumpik.
Dit lijkt me toch gewoon een overduidelijke en hele matige 1 april grap hoor jongens.quote:Op maandag 31 maart 2025 22:51 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Is qua luisteraars wel een succesvolle podcast, geloof ik
Maar klinkt alsof ze gewoon verder gaan zonder het AD ja. Wel apart dat ook de naam verdwijnt, maar die zal dan wel verbonden zijn aan het AD
Doet me een beetje denken aan die act op het podium dat hij ging stoppen als renner bij Biet.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch gewoon een overduidelijke en hele matige 1 april grap hoor jongens.
Zou kunnen hoor, maar dat lijken me types die daar niks mee hebbenquote:Op dinsdag 1 april 2025 07:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dit lijkt me toch gewoon een overduidelijke en hele matige 1 april grap hoor jongens.
Ja, Thijs zit nu gniffelend een paar Westmalle weg te tikken en zijn goede grap te vertellen aan Jojanneke.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Thijs zit met 'n tentje in z'n broek de reacties op Wielerflits te lezen, denk ik.quote:Op dinsdag 1 april 2025 08:36 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor, maar dat lijken me types die daar niks mee hebben
Ja inderdaad. Waarom zouden ze dat anders midden in het klassieke voorjaar ineens doen zonder eerdere aankondiging? Het is een goed lopende podcast en er is juist in deze periode genoeg te bespreken. Dan zou er al een intern conflict oid aan ten grondslag moeten liggen, maar daar geloof ik niet zo in.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik denk dat ze ergens anders (Podimo?) een contract hebben getekend. Zou in ieder geval erg slecht zijn om op 30 maart een 1-aprilgrap te maken met als datum in het persbericht 31 maart.quote:Op dinsdag 1 april 2025 07:08 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook.quote:Op maandag 31 maart 2025 21:25 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Hij schrijft dat ze niet langer zijn verbonden aan het AD en In het Wiel. Ik denk dat ze wel op een andere manier hun podcast voortzetten, Podimo misschien ofzo.
De manier waarop is gewoon heel raar.quote:Op dinsdag 1 april 2025 10:47 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Waarom zouden ze dat anders midden in het klassieke voorjaar ineens doen zonder eerdere aankondiging? Het is een goed lopende podcast en er is juist in deze periode genoeg te bespreken. Dan zou er al een intern conflict oid aan ten grondslag moeten liggen, maar daar geloof ik niet zo in.
Gisteren had hij nog een columnquote:
Daarin stond wel dat het zijn laatste column was toch?quote:
Dit is het tekstje dat het AD erbij heeft staan.quote:Op dinsdag 1 april 2025 11:59 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Daarin stond wel dat het zijn laatste column was toch?
(ik neem aan dat het plaatsen van een servicemededeling uit een premium artikel wel mag).quote:Dit is de laatste column van Thijs Zonneveld voor het AD en de regionale titels. Het is bijna acht jaar geleden dat we - deze site, Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld - bedachten dat we iets anders gingen doen. De verslaggeving over de koers moest dichter op het peloton. In het wiel bij de renners, bij wijze van spreken.
In de jaren erna maakten we de podcast In Het Wiel op talloze manieren, op talloze plekken. Video, podcast, analyses, reacties - van de Tour de France tot de Ronde van Koekwauzerveen. Na deze lange rit scheiden onze wegen. Per 31 maart zijn Hidde en Thijs niet langer verbonden aan In Het Wiel en deze site.
We kijken met voldoening terug op wat we met elkaar hebben opgebouwd en wensen elkaar veel succes in de toekomst.
In het AD vandaag een klein artikel van 4 regels dat hij stopt. Dan lijkt mij toch onenigheid de oorzaak te zijn. (of een goed bod van het altijd vervelende Podimo). Nou ja de columns sloeg ik altijd al over die waren echt heel slecht. De podcast achter een betaalmuur zou wel jammer zijn.quote:
Doet hij buiten de podcast nog wel iets tegenwoordig eigenlijk?quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:25 schreef Koffieplanter het volgende:
Hidde van Warmerdam had voor eeuwig bij AT5 moeten blijven, dat was echt zijn niveau.
Die van Wuyts & Vlaeminck luister je al?quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:56 schreef DiegoFuser het volgende:
Nu het er hier over gaat. Zijn er recent eigenlijk nog leuke nieuwe wielrenpodcasts verschenen? Ik ben zelf bij de usual suspects inmiddels al een tijd afgehaakt.
De NOS heeft een redelijk nieuwe, maar die ken je vast alquote:Op dinsdag 1 april 2025 18:56 schreef DiegoFuser het volgende:
Nu het er hier over gaat. Zijn er recent eigenlijk nog leuke nieuwe wielrenpodcasts verschenen? Ik ben zelf bij de usual suspects inmiddels al een tijd afgehaakt.
De Wielerclub Wattage ken je vast zeker ook al (van tv..)quote:Op dinsdag 1 april 2025 18:56 schreef DiegoFuser het volgende:
De manier van afscheid van beide kanten lijkt inderdaad niet te duiden op een warm afscheid.quote:Op dinsdag 1 april 2025 12:10 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
In het AD vandaag een klein artikel van 4 regels dat hij stopt. Dan lijkt mij toch onenigheid de oorzaak te zijn. (of een goed bod van het altijd vervelende Podimo). Nou ja de columns sloeg ik altijd al over die waren echt heel slecht. De podcast achter een betaalmuur zou wel jammer zijn.
Als het wel een grap is dan wel een hele slechte in ieder geval.
quote:Er was een tijd dat alles lukte voor de Nederlandse wielerploeg Visma-Lease a Bike, zoals in het wonderjaar 2023. Maar toen brak 2024 aan. Het jaar waarin veel, heel veel, tegenzat. Zóveel zelfs dat de ploegleiding er specifiek onderzoek naar deed. Want dat Wout van Aert twee of drie keer viel, kon gebeuren. Maar tien keer?
"Het gebeurde zo vaak dat het niet goed zou zijn als we dat hadden afgedaan als alleen maar pech", zegt performance manager van Visma-Lease a Bike Mathieu Heijboer woensdag in De Wielerredactie, een podcast van de NOS.
Het onderzoek is nog niet afgerond, maar de eerste conclusies zijn er wel: concentratieverlies is een factor bij de vele valpartijen waar Visma-renners bij betrokken raken.
Met hoge snelheid door smalle straten scheuren in een peloton waar renners soms slechts centimeters van elkaar vandaan blijven, dat vraagt opperste concentratie en vliegensvlugge reacties. Renners van Visma krijgen nu allerlei opdrachten voorgelegd zodat de ploeg data kan verzamelen over onder meer het concentratievermogen en de reactiesnelheid.
De ploeg meet het door middel van cognitieve tests. Onder druk uitgevoerd. Want, zo legt Heijboer uit: "Een hele grote factor is dat de snelheden in het wielrennen gigantisch zijn toegenomen in een heel korte tijd. En dat het tegelijkertijd niet zo is dat wielrenners veel sneller zijn gaan reageren."
"In andere sporten is dit ook een grote factor. Formule 1-coureurs scoren er goed op. Waarbij het in onze sport nog zo is dat ze niet twee uur lang geconcentreerd moeten zijn, maar zes uur lang. Dat je daar iets aan kunt doen, daar zijn we van overtuigd. Alleen we proberen dat nog verder te specificeren."
Tien valpartijen
De tien valpartijen van kopman Van Aert in 2024, waarbij hij meerdere botbreuken opliep, zijn een van de redenen achter de zoektocht van Visma.
"De val in Dwars door Vlaanderen was niet te voorkomen geweest (zijn voorwiel werd aangetikt door Tiesj Benoot, red.), maar bij de valpartij in de Tour de France reed hij alleen op kop en schatte hij een bocht verkeerd in. Als hij daar iets geconcentreerder was geweest, had hij die bocht gehouden", zegt Heijboer over Van Aert.
"Een ander voorbeeld was de valpartij op de Olympische Spelen, waar hij in het groepje zat met Van der Poel. Ook daar viel hij als enige op een plek waar hij al meerdere keren was geweest. Hoe dat kan? Ook een stukje concentratieverlies op dat moment."
Malaise achtervolgt de mannenploeg ook dit jaar weer. Recent liep Jonas Vingegaard een hersenschudding op en zondag brak Olav Kooij zijn sleutelbeen bij een valpartij.
"We hebben dit jaar weer drie gebroken sleutelbenen gehad. Dat is absoluut niet leuk. Maar het hoort ook bij de sport", zegt ploegleider Grischa Niermann. "We kijken hoe we valpartijen kunnen voorkomen en hoe we de zware gevolgen kunnen voorkomen. Het is een proces. Maar ik kan je niet die ene oplossing geven die dit alles gaat voorkomen."
Wennen aan peloton
Winnen doet Visma ook nog wel, met Matteo Jorgenson in Parijs-Nice en met Matthew Brennan in wat sprints. Maar onder anderen Van Aert en ook voorjaarsspecialist Dylan van Baarle tonen, mede als gevolg van valpartijen, nog niet de vorm die ze wilden hebben in de week van de Ronde van Vlaanderen.
"De eerste wedstrijden moest ik eraan wennen dat je weer in een peloton rijdt. Maar ook dat je het zelf niet allemaal onder controle hebt", zegt Van Baarle over de terugkeer na zijn sleutelbeenbreuk eind januari in de Tour Down Under. "Ik weet dat ik mijn fiets onder controle heb. Maar de rest van het peloton, daar heb je geen controle over. Die knop moest ik wel omzetten in de eerste wedstrijden."
Na een valpartij moet het vertrouwen ook weer terugkeren. Heeft Van Aert de valpartijen ook een plek heeft kunnen geven? "Hij heeft echt goed rust kunnen nemen en hij voelt zich nu ook beter daarin", zegt Heijboer. "Maar goed, het zijn natuurlijk met name de klassiekers waarin hij het moet doen. Dat zijn zulke specifieke wedstrijden, die kun je niet nabootsen."
Het is geen geheim dat Van Aert al jaren aast op een overwinning in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix. Ook dit jaar zijn dat zijn hoofddoelen.
Geen favoriet?
Op dit moment behoort Van Aert voor komende zondag in de Ronde van Vlaanderen nog niet tot de favorieten. In de E3 Saxo Classic finishte hij vrijdag als vijftiende, op 2 minuten en 43 seconden van Mathieu van der Poel, een klassering die tegenviel na een vlekkeloos verlopen hoogtestage.
Visma en Van Aert kunnen zich wel hier aan vastklampen: in diezelfde E3 zou Van Aert de tweede tijd hebben geklokt op de Oude Kwaremont, amper tien tellen langzamer dan Van der Poel.
Misschien nog wat meer op die berg gaan zitten?quote:Op woensdag 2 april 2025 07:50 schreef franklop het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)eer-zijn-dacht-visma
WOUT heeft een concentratieprobleem. Of zoiets.
[..]
Vorig jaar deze ze het dagelijks, dat ging regelmatig ook helemaal nergens meer over.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:46 schreef Dale__Cooper het volgende:
5 keer per week, is dat houdbaar als er wat minder koers is?
Ik vind dit best leuk, mag dat? Lekker aanzetten tijdens het koken, afwassen, wc schoonmaken.quote:Op woensdag 2 april 2025 08:35 schreef Pistolero het volgende:
https://www.wielerflits.n(...)-met-nieuwe-podcast/
W-w-waaiers, jawel!
We krijgen nog meer Thijs en Hidde dan voorheen. 5x per week, jeetje.
Dat was regelmatig op het gênante af, met hun alfabetje. De W is van Waaiers...quote:Op woensdag 2 april 2025 08:48 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Vorig jaar deze ze het dagelijks, dat ging regelmatig ook helemaal nergens meer over.
Ik kan Thijs en Hidde ook een heel stuk beter hebben dan die figuren van Live Slow Ride Fast of de Rode Lantaarn. Niks mis mee.quote:Op woensdag 2 april 2025 09:40 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Ik vind dit best leuk, mag dat? Lekker aanzetten tijdens het koken, afwassen, wc schoonmaken.
Zoals elke zichzelf respecterende podcast zoeken we nog een sponsor. Tata Steel? Shell? Tesla?quote:Op woensdag 2 april 2025 09:44 schreef VoMy het volgende:
Tijd voor een allesoverheersende WLR-podcast genaamd Het Gootje.
De Boeren.quote:Op woensdag 2 april 2025 09:46 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Zoals elke zichzelf respecterende podcast zoeken we nog een sponsor. Tata Steel? Shell? Tesla?
De stad Pauquote:Op woensdag 2 april 2025 09:46 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Zoals elke zichzelf respecterende podcast zoeken we nog een sponsor. Tata Steel? Shell? Tesla?
Sporza levertquote:Op woensdag 2 april 2025 10:04 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zou Dwars door Vlaanderen de eerste Memorial zijn waar persoon waar om het om gaat zelf nog aan de start staat?
Zo’n wekelijkse show is ook wel een leuk concept. Vroeger had je WielerFlits Live. Ik vond dat idee altijd best leuk.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:29 schreef Marcoss het volgende:
Wekelijkse show op YouTube (samen met Jip) en 5x per week een podcast.. dat klinkt wel als een goede deal..
Al zal 5x vast enkel in de drukke periode zijn qua koersen
Hij heeft ook nog een cadeautje gekregen van de organisatie!quote:Op woensdag 2 april 2025 10:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Om Bini te feliciteren mogen we de fanshop leegkopen.
Misschien kunnen ze zich concentreren (ha!) op een onderzoek waarom ze zo vaak ziek zijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 07:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Kicken dingetje.quote:Op woensdag 2 april 2025 12:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij heeft ook nog een cadeautje gekregen van de organisatie!
[ afbeelding ]
Wout rijdt vandaag met een sticker van een eekhoornpak (van hem als Masked Singer) op zijn stuur, waar anderen de cruciale punten, kasseistroken van het parkoers op het stuur plakken.quote:Op woensdag 2 april 2025 07:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Tot "diep in oktober" 5 keer per week.quote:Op woensdag 2 april 2025 10:29 schreef Marcoss het volgende:
Wekelijkse show op YouTube (samen met Jip) en 5x per week een podcast.. dat klinkt wel als een goede deal..
Al zal 5x vast enkel in de drukke periode zijn qua koersen
Bettiol fietst al een tijdje achteruit, Berckmoes was zondag nog wel goed.. misschien ook ziek geworden danquote:
Jenno was net terug. Wat een drama seizoen zo.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bettiol fietst al een tijdje achteruit, Berckmoes was zondag nog wel goed.. misschien ook ziek geworden dan
Het viel mij ook al op, dus ja.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:00 schreef Pistolero het volgende:
Crash by Magnier Paul (Soudal Quick-Step)
Mogen we Paul inmiddels een brokkenpiloot gaan noemen?
Heeft HBO Parijs - Camembert?quote:Op woensdag 2 april 2025 14:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
Fredheim is een ongelooflijk fenomeen. Die schrijf ik op voor vandaag.
Neequote:Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heeft HBO Parijs - Camembert?
Beflikkering.quote:
Eens, beide koersen mogen er zijn maar hoeven geen WT status te hebben, zekere niet in het drukke voorjaar.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef VoMy het volgende:
Dit is toch eigenlijk een beetje een kutparcours he.
DDV (en Brugge - De Panne) als WorldTour. De Vlaamse voorjaarskalender blijft iets lachwekkends hebben. Het is ook niet alsof we in een regio rijden waar verder weinig andere koersen zijn. Rijden we vandaag überhaupt over een kilometer weg die niet terug te vinden is in een andere voorjaarskoers?
Nope, een cross-over van E3 en Kuurne, en dan heeft Kuurne z'n parcours nog interssanter gemaakt door die lus in Wallonië. Zijn gewoon 2 West-Vlaamse steden die ook willen pronken met een koers (Roeselare en Waregem)quote:Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef VoMy het volgende:
DDV (en Brugge - De Panne) als WorldTour. De Vlaamse voorjaarskalender blijft iets lachwekkends hebben. Het is ook niet alsof we in een regio rijden waar verder weinig andere koersen zijn. Rijden we vandaag überhaupt over een kilometer weg die niet terug te vinden is in een andere voorjaarskoers?
De Voerstreekquote:Op woensdag 2 april 2025 14:08 schreef VoMy het volgende:
De Panne als WT-koers vind ik wel prima, maar dan moet je de status van de E3 heroverwegen.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:11 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Eens, beide koersen mogen er zijn maar hoeven geen WT status te hebben, zekere niet in het drukke voorjaar.
Jeetje, die komt echt totaal niet vooruit dit seizoen.quote:Op woensdag 2 april 2025 13:33 schreef Bill_Hillie het volgende:
Danny heeft er alweer de brui aan gegeven
E3 is juist de mooiste van de voorjaarskoersen, ik vind juist De Panne in de huidige vorm wat overdreven. Verplaats die naar het najaar, en maak er weer een driedaagse van.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Panne als WT-koers vind ik wel prima, maar dan moet je de status van de E3 heroverwegen.
Driedaagse is ook veel mooier. Kan ook prima in het voorjaar.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:17 schreef Felagund het volgende:
[..]
E3 is juist de mooiste van de voorjaarskoersen, ik vind juist De Panne in de huidige vorm wat overdreven. Verplaats die naar het najaar, en maak er weer een driedaagse van.
En Nokere Koers rijdt ook al langs de Nokere"berg" natuurlijk!quote:Op woensdag 2 april 2025 14:14 schreef The_Undertone het volgende:
[..]
Nope, een cross-over van E3 en Kuurne, en dan heeft Kuurne z'n parcours nog interssanter gemaakt door die lus in Wallonië. Zijn gewoon 2 West-Vlaamse steden die ook willen pronken met een koers (Roeselare en Waregem)
E3 is volgens mij meestal een mooie koers (mooier dan GW).quote:Op woensdag 2 april 2025 14:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Panne als WT-koers vind ik wel prima, maar dan moet je de status van de E3 heroverwegen.
Net over de berg bij de Kemmel zijn ook hartstikke leuke heuvelsquote:Op woensdag 2 april 2025 14:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
En Nokere Koers rijdt ook al langs de Nokere"berg" natuurlijk!
Ik vind Kuurne trouwens een koers die dan weer een positieve uitzondering is, inderdaad door die Waalse lus. Mont Saint-Laurent, ga daar eens wat vaker overheen in plaats van al die usual suspects in Kluisbergen.
Kan ook in het voorjaar ja, maar daar is het al zo druk. Het zou mooi zijn om ook in het najaar nog wat Vlaamse koersen te hebben.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:18 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Driedaagse is ook veel mooier. Kan ook prima in het voorjaar.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan ook in het voorjaar ja, maar daar is het al zo druk. Het zou mooi zijn om ook in het najaar nog wat Vlaamse koersen te hebben.
De Renewi Tour!quote:Op woensdag 2 april 2025 14:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan ook in het voorjaar ja, maar daar is het al zo druk. Het zou mooi zijn om ook in het najaar nog wat Vlaamse koersen te hebben.
Er was een tijd geleden toch wat praat over grote veranderingen in de kalender met een paar Vlaamse klassiekers en misschien een monument naar het najaar?quote:Op woensdag 2 april 2025 14:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is het toevallig Renaat?quote:Op woensdag 2 april 2025 14:50 schreef Dale__Cooper het volgende:
De man op de motor die weer eens geen enkel idee heeft wat er gebeurt, leuke rubriek.
Parijs-Roubaix op de derde zondag van oktober zou mooi zijn. Dan is het nog net zomertijd.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:55 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie op Youtube dat de ronde van Griekenland ook is begonnen.
Met finish in het centrum van Athene. Dat is wel fijn.quote:Op woensdag 2 april 2025 14:55 schreef Idisrom het volgende:
Ik zie op Youtube dat de ronde van Griekenland ook is begonnen.
Ik vind dat Barre wel een beloning verdient na zo'n goede start dit jaar.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:00 schreef Koffieplanter het volgende:
De vijf vooraan gaan het uitmaken in Frankrijk. Ik sta volledig achter Bisiaux en Seixas.
Mes had beter gerust voor zondag. E3, GW en DDV in 5 dagen is te veel.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:11 schreef DiegoFuser het volgende:
Het in de brede sterke Lidl valt wel tegen alleen Dikke Mes en Stuyven in de groep erachter.
Kirsch niet fit, Hoole ziek Vacek uit vorm/ nog last van val(?), Skujins niet meer zo dicht bij de zon.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:11 schreef DiegoFuser het volgende:
Het in de brede sterke Lidl valt wel tegen alleen Dikke Mes en Stuyven in de groep erachter.
Nu nog wat goede Fransen aantrekken.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die Tour Wildcard lijkt me binnen voor volgend jaar.
Wie heeft er nog benen?quote:Op woensdag 2 april 2025 15:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nu moet je er toch naartoe springen als je benen hebt.
Pierre Gautherat!quote:Op woensdag 2 april 2025 15:26 schreef Koffieplanter het volgende:
De AG2R op een monsterverzet waggelt er naartoe.
Wat een anti-gedrag inderdaad.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:28 schreef Mansjester het volgende:
Die van Dijkes zijn echt de Nederlandse Matthews. Doen echt zelden kopwerk, laffe herders
En dan wint Powlessquote:Op woensdag 2 april 2025 15:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
Geen zin in Visma dat gewoon naar de streep rijdt en gaat sprinten.
Niet ingesmeerd en dankzij de broze haarlijn verbrand?quote:Op woensdag 2 april 2025 15:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is een keer boven de 15 graden en Wim Tellens knijpt prompt in de remmen.
Voorlopig vind ik het een leuke koers.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:32 schreef Dale__Cooper het volgende:
Geen zin in Visma dat gewoon naar de streep rijdt en gaat sprinten.
Is Tiesj niet eens aan de beurt?quote:Op woensdag 2 april 2025 15:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Wout gaat deze natuurlijk nooit cadeau doen.
Ja.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:54 schreef Mansjester het volgende:
Wijn zijn de Jumbo/Visma Gewiss voorbeelden?
Laporte en van Aert in GW
Roglic/Laporte/WVA in Parijs tegen Nice
Roglic/visafslag/ Kuss in Vuelta
Nog andere?
Laporte en Van Aert in E3 2022quote:Op woensdag 2 april 2025 15:54 schreef Mansjester het volgende:
Wat zijn de Jumbo/Visma Gewiss voorbeelden?
Nog andere?
Tour de France rit die Wout in zijn gele trui won. Op die heuvel ook flinke Gewiss actiequote:Op woensdag 2 april 2025 15:54 schreef Mansjester het volgende:
Nog andere?
Ik lees de hele tijd dat Visma 0,0 meer voorstelt en nu is het weer Visma Gewissquote:Op woensdag 2 april 2025 15:54 schreef Mansjester het volgende:
Nog andere?
Valpartij moet nog komen.quote:Op woensdag 2 april 2025 15:55 schreef Slobeend het volgende:
Benieuwd hoe lang Sheffield hier en in de Ronde meekan.
De wind verandert nogal eens van richtingquote:Op woensdag 2 april 2025 15:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik lees de hele tijd dat Visma 0,0 meer voorstelt en nu is het weer Visma Gewiss
Alpecin moet nog een 7e man doorgeven en Tibor lijkt me veel beter dan Philipsen op dit terreinquote:
Met welk promillage?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:23 schreef Szura het volgende:
Als WOUT wint, komt ie zeker ook naar Vive le Velo
De 'Ach, Wout' staat klaar hier.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik ga echt keihard lachen als Powless dit wint
Ook als Neilson alleen op het wiel van Wout reageert.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:30 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik ga echt keihard lachen als Powless dit wint
Volgens Breuk is het in orde.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze hebben toch gewoon een deal gesloten, of zo, toch? Toch?
Van Aert moet winnen dus dat werkt niet.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik begrijp niet dat TVL Powless niet kapot demareert....
Ze gaan niet daadwerkelijk vertrouwen op de sprint van WOUT, toch? Toch?quote:Op woensdag 2 april 2025 16:31 schreef Koffieplanter het volgende:
Ze hebben toch gewoon een deal gesloten, of zo, toch? Toch?
Omdat WOUT moet winnen.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:32 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik begrijp niet dat TVL Powless niet kapot demareert....
Qatar 2016 tactics.quote:Op woensdag 2 april 2025 16:33 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ze gaan niet daadwerkelijk vertrouwen op de sprint van WOUT, toch? Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |