Ik wel. En ik blijf daar in het oneindige over zeuren, totdat dat gekl**t met die klok ophoudt.quote:Op zondag 30 maart 2025 19:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik ga niet janken en lopen zeuren dat ik wintertijd weer terug wil.
Ik dagje denk ik.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Over een weekje ben ik er wel aan gewend.
En je hersenen denken onbewust ineens dat je om 1730 moet gaan slapen omdat de klok een uurtje is verzet. Uhuh.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zoals bij iedereen die er last van heeft. Je biologische ritme wordt vanuit je hersenen aangestuurd.
Ik ben zelfs erg flexibel in m'n tijden. Maar als anderen dat niet zijn, ben je gedwongen om er in mee te gaan. Uiteindelijk zijn de winkeltijden anders, kantoortijden (niet extreem veel last van), de tijd die vrienden en familie aanhouden, etc. Je bent verplicht om daarin mee te gaan.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En je hersenen denken onbewust ineens dat je om 1730 moet gaan slapen omdat de klok een uurtje is verzet. Uhuh.ik geloof er niet in, je kiest ervoor.
Dit dus. Gewoon permanente zomertijd ik hoef geen daglicht om 4 uur 's ochtends.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En je hersenen denken onbewust ineens dat je om 1730 moet gaan slapen omdat de klok een uurtje is verzet. Uhuh.ik geloof er niet in, je kiest ervoor.
Daar zijn gordijnen voor uitgevonden.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus. Gewoon permanente zomertijd ik hoef geen daglicht om 4 uur 's ochtends.
Nergens last van.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zoals bij iedereen die er last van heeft. Je biologische ritme wordt vanuit je hersenen aangestuurd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jankverhalen eerste klas, inderdaad. Als je bij een uurtje verschuiving al zo veel last ondervindt dan moet een verre vliegvakantie wel bijna dodelijk zijn als gevolg van meerdfere uren verschuiving.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:17 schreef Justinn het volgende:
Afschaffen zou prima zijn natuurlijk, maar ik kan ook wel genieten van die lui die compleet van de leg raken want verstoring biologisch ritme blabla.Als dat echt een probleem is in je leven, ben je m.i. niets gewend.
![]()
Ik denk dat een hoop mensen zelf zonder veel problemen die verschuiving doorstaan, maar dat het anders is als je kleine kinderen hebt. Voor die kleines is het verschil tussen om 19:00 naar bed of om (volgens hun hersenen) al om 18:00 of pas om 20:00 vaak garantie op een uur drama. Hetzelfde met eten, opstaan en middagslaapje.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jankverhalen eerste klas, inderdaad. Als je bij een uurtje verschuiving al zo veel last ondervindt dan moet een verre vliegvakantie wel bijna dodelijk zijn als gevolg van meerdfere uren verschuiving.
Sterkte in deze barre, barre tijden. Ik hoop dat je kracht vindt om er overheen te komen, het is niet nietsquote:Op maandag 31 maart 2025 10:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop mensen zelf zonder veel problemen die verschuiving doorstaan, maar dat het anders is als je kleine kinderen hebt. Voor die kleines is het verschil tussen om 19:00 naar bed of om (volgens hun hersenen) al om 18:00 of pas om 20:00 vaak garantie op een uur drama. Hetzelfde met eten, opstaan en middagslaapje.
Ik vind mijn kat al irritant als de wintertijd ingaat. Dat is normaal al een half uur schooien, bietsen en etteren voor de voedertijd en dat wordt dan anderhalf uur met toenemende theatrale neigingen.
Wat heeft dat met zomertijd te maken?quote:Op maandag 31 maart 2025 10:29 schreef Qarrad het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)p-weerstand-a4888177
Ander artikel.
[..]
Als je dat wilt moet je klokken maar helemaal afschaffen en weer terugvallen op je biologisch ritmequote:Op zondag 30 maart 2025 20:56 schreef Zipportal het volgende:
Laat de natuur gewoon de natuur. Afschaffen deze verzonnen poppenkast.
Excuses, verkeerde topic, weggehaald inmiddelsquote:Op maandag 31 maart 2025 10:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Wat heeft dat met zomertijd te maken?
Schat, mijn kinderen zijn volwassen, mijn kat krijgt me er niet onder en ik heb zelf de zomertijd tot diep in de nacht ingeluid met live muziek zonder de volgende dag een therapeut te hoeven bellen.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sterkte in deze barre, barre tijden. Ik hoop dat je kracht vindt om er overheen te komen, het is niet niets
Dat moet je dan ook met kinderen niet in 1x doen maar elke dag kwartier schuiven. Zo deed ik dat vroeger.quote:Op maandag 31 maart 2025 10:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat een hoop mensen zelf zonder veel problemen die verschuiving doorstaan, maar dat het anders is als je kleine kinderen hebt. Voor die kleines is het verschil tussen om 19:00 naar bed of om (volgens hun hersenen) al om 18:00 of pas om 20:00 vaak garantie op een uur drama. Hetzelfde met eten, opstaan en middagslaapje.
Ik vind mijn kat al irritant als de wintertijd ingaat. Dat is normaal al een half uur schooien, bietsen en etteren voor de voedertijd en dat wordt dan anderhalf uur met toenemende theatrale neigingen.
Ik heb mij laten vertellen dat ik vroeger bij het avondeten ging huilen na het verzetten van de klok, dus ja, ik geloof je welquote:Op maandag 31 maart 2025 10:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij al een beetje bijgekomen?quote:Op maandag 31 maart 2025 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sterkte in deze barre, barre tijden. Ik hoop dat je kracht vindt om er overheen te komen, het is niet niets
Maar waarom?quote:
Dus zonlicht om 5u 's ochtends is dan wel ineens oke? Dat kun je makkelijk tackelen door gordijnen te gebruiken. Zonlicht creëren is een stuk moeilijkerquote:
Is goed, doen we dan wel wintertijd.quote:Op maandag 31 maart 2025 17:01 schreef June. het volgende:
[..]
Dus zonlicht om 5u 's ochtends is dan wel ineens oke? Dat kun je makkelijk tackelen door gordijnen te gebruiken. Zonlicht creëren is een stuk moeilijker![]()
Wintertijd past beter bij de biologische klok van de mens. Daglicht heeft bewezen gezondheidsvoordelen. Als je de zomertijd als permanente tijd neemt, dan komt de zon in december pas tegen tienen op. Lijkt me erg onwenselijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |