https://www.ad.nl/binnenl(...)-amsterdam~ac197f5d/quote:Bij de Dam in Amsterdam zijn meerdere gewonden gevallen bij een steekpartij, meldt de politie. Een traumahelikopter is geland.
De steekpartij gebeurde in de Sint Nicolaasstraat, een straat vlakbij De Dam. Hoeveel mensen gewond zijn, is onbekend.
De Dam zelf is afgezet. Op beelden van de Dam is te zien hoe het grote plein ruim is afgezet.
Er is een traumahelikopter voor het koninklijk paleis geland. Veel toeschouwers staan er omheen en worden op afstand gehouden. De terrassen en straten rond de Dam zijn zoals gebruikelijk druk bezet.
Of een deserteur die voorlopig niet teruggestuurd wil worden naar Oekraïne.quote:
Idem, minus de heuvelsquote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:12 schreef asco het volgende:
[..]
Godzijdank de mijne ook niet. Net door het heuvelland gewandeld. Allemaal vriendelijke mensen, frisse lucht en prachtige natuur. Zo blij dat ik niet in een of ander ghetto woon/leef.![]()
Nu lekker biertje in de tuin.![]()
Klinkt als een heel geschikte lokatie voor een AZC. Ik zal het COA even bellen; die zijn nog op zoek naar dit soort rustige lokaties voor mensen die uit oorlogsgebieden komen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:30 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Idem, minus de heuvels
Zo'n 13 jaar geleden besloten van de stad naar een piepklein dorpje op het platteland te verhuizen.
Beste beslissing ooit
Ik loop de deur uit en 200 meter later sta ik in de uiterwaarden, heerlijk rustig.
Of blijken die syriers, russische assets te zijn geweest, zoals ik mensen wel eens hoorde speculeren, omdat rusland gebrand is op onrust en verdeeldheid in Europa.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:23 schreef Discombobulate het volgende:
Als je dan toch een aanslag wil plegen, al helemaal als Rusland, doe je dat toch gewoon met een bom in een tas of iets dergelijks? Veel effectiever en veel meer doden als je geluk hebt. Want zo'n steekpartij is totaal niet efficiënt.
Een steekpartij oogt mij vooral gepleegd door iemand die verward is of alleen vanuit extreem religieuze ideeën zoals Islamisme. In ieder geval iemand die alleen handelt, maar als er een staatsactor achter zit doe je dat toch gewoon met een bom?
Blijkt dus een Oekraïner.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja maar dan nog. Speculeren heeft gewoon niemand wat aan.
Maar goed on topic; ik hou het nog steeds op een psychisch ontspoorde Pokemon zoeker.
Hoezo is dit een Russische operatie?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 11:51 schreef Jojoke het volgende:
Ik vond de zaak direct al verdacht en ben totaal niet verbaasd dat het nu een Russische operatie lijktDe trollen uit Sint Petersburg zullen de komende weken wel druk zijn op de Nederlandse social media om de krantenkoppen "Oekraïner steekt 5 mensen neer" uit te buiten.
Alsof wij niet begrijpen dat er ook pro-Russische Oekraïners zijn. Zeker in Donestk, dat zich 11 jaar geleden al afsplitste van Oekraïne. Toen was de dader dus 19 jaar oud.
Lijkt niet zo heel aannemelijk voor iemand die een aanslag met meerdere messen pleegde, en over verschillende identiteitsdocumenten beschikte.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Denk eerder iem. met PTSS (Posttraumatische stressstoornis) - in deze een oorlogstrauma daar in het oorlogsgebied opgelopen.
Dat denken we nou nooit bij Syriërs. Terwijl die nog veel meer leed hebben gehad.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Blijkt dus een Oekraïner.
Denk daarom eerder iem. met PTSS (Posttraumatische stressstoornis) - in deze een oorlogstrauma daar in het oorlogsgebied opgelopen.
Idem.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Blijkt dus een Oekraïner.
Denk daarom eerder iem. met PTSS (Posttraumatische stressstoornis) - in deze een oorlogstrauma daar in het oorlogsgebied opgelopen.
Lijkt me niet zo heel aannemelijk dat er een statelijke actor achter zit. Zoals ik zei: doe dan een bom, veel meer doden en veel effectiever.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:50 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Lijkt niet zo heel aannemelijk voor iemand die een aanslag met meerdere messen pleegde, en over verschillende identiteitsdocumenten beschikte.
Criminelen gebruiken vaak verschillende aliassen voor criminele activiteiten.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:50 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Lijkt niet zo heel aannemelijk voor iemand die een aanslag met meerdere messen pleegde, en over verschillende identiteitsdocumenten beschikte.
Ideologisch vanuit oekraine aanslagen plegen klinkt klinkt niet heel logisch?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 12:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoezo is dit een Russische operatie?
😪quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Goh, een buitenlander. Opmerkelijk. Oh nee toch niet!
Het doel van terrorisme is niet zoveel mogelijk dodelijke slachtoffers, het doel is angst aanjagen op een psychologisch effectieve manier om een (politieke) agenda of klimaat te beïnvloeden. Vergeet niet dat de dader relatief snel gestopt is; als hij aanzienlijk meer slachtoffers gemaakt had maakt dat wel degelijk uit qua maatschappelijke impact. Een mesaanval in een drukke stad kan in een land als Nederland psychologisch effectief zijn omdat het zich richt op het open karakter van een high trust society... Bomaanslagen zijn de afgelopen decennia gemonopoliseerd door islamfanatici; die roepen een andere associatie op.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo heel aannemelijk dat er een statelijke actor achter zit. Zoals ik zei: doe dan een bom, veel meer doden en veel effectiever.
Dit stelt niks voor als terreuractie namelijk. Eerder gewoon een individu waar wat mis mee is, door PTSS o.i.d., en waanzinnig wordt.
Nee, lijkt te veel op Syrische 'aanslagen', door ISIS etc, je weet wel waar rusland druk aan het werven is geweestquote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Daarom, deze meneer zal zich wel met bepaalde criminele activiteiten bezig hebben gehouden.
En criminelen kunnen ook doordraaien natuurlijk.
Bron?quote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee, lijkt te veel op Syrische 'aanslagen', door ISIS etc, je weet wel waar rusland druk aan het werven is geweest
geen, ik drukte snel, want wilde zeggen;quote:
Of een wanhopige Oekraïner die het westen is gaan haten om onze “goede” bedoelingen. Laten we eens flink speculeren.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:11 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ga helaas uit van ''gewoon'' iemand die helemaal doorgedraait is. Je kunt een geplande actie, al dan niet door Rusland echter niet uitsluiten in deze tijden.
Gooi jezelf weg manquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of een wanhopige Oekraïner die het westen is gaan haten om onze “goede” bedoelingen. Laten we eens flink speculeren.
Gast. Ik doe jou even na.quote:
Je kan dus ook al niet (begrijpend) lezen, maar dat is niet echt een verrasssing te noemen,quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast. Ik doe jou even na.
Gelijk fantaseren over Russische complotten. Eerst onderzoek afwachten en beeld dader krijgen.
Er consequent naast zitten is geen reden om iemand er af te gooien.quote:
Jammer maar de dag is nog niet omquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kan dus ook al niet (begrijpend) lezen, maar dat is niet echt een verrasssing te noemen,
[..]
Er consequent naast zitten is geen reden om iemand er af te gooien.
Alle toeristen verbieden.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:21 schreef Caland het volgende:
Gewoon een toerist aan de truffels
Lekker man
Zolang toeristen toeristen neersteken komt het wellicht ooit nog wel eens goed met het afvoerputje van het land.quote:
Misschien was hij wel lid van GroenLinksquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:23 schreef phpmystyle het volgende:
Laten we ook maar niet hopen dat dit opzet is vanuit welke partij ook. Gezien de polarisatie en verstoorde informatievoorziening wordt dat weer een hele discussie.
Gisteren deze nog opquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:21 schreef Caland het volgende:
Gewoon een toerist aan de truffels
Lekker man
Dan verbieden wij die partij wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Misschien was hij wel lid van GroenLinks
Dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn in de EU.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan verbieden wij die partij wel.
Goed idee, die zetten sowieso aan tot haat met hun gedram over woke en klimaatquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan verbieden wij die partij wel.
Poetin staat natuurlijk bekend om zijn vele binnen- en buitenlandse moordpartijen, dus zo vreemd is de gedachte dat hij er achter zit niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gast. Ik doe jou even na.
Gelijk fantaseren over Russische complotten. Eerst onderzoek afwachten en beeld dader krijgen.
Zelensky staat bekend om zijn drang naar miljarden aan steun, dus het idee om extra draagvlak te krijgen onder de bevolking is niet zo vreemd.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:30 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Poetin staat natuurlijk bekend om zijn vele binnen- en buitenlandse moordpartijen, dus zo vreemd is de gedachte dat hij er achter zit niet.
Denk ik welquote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:31 schreef tesssssssss het volgende:
Was het willekeur of had hij een motief?
Klopt, is de FSB erg bedreven in. Maar ook de Oekraiense diensten kunnen er wat van is wel gebleken met ns2.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:30 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Poetin staat natuurlijk bekend om zijn vele binnen- en buitenlandse moordpartijen, dus zo vreemd is de gedachte dat hij er achter zit niet.
Wat Oekraïne hiermee te winnen zou hebben kan ik zo niet bedenken. Rusland daarentegen is natuurlijk al jaren bezig om angst en verdeeldheid te zaaien in Europa.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, is de FSB erg bedreven in. Maar ook de Oekraiense diensten kunnen er wat van is wel gebleken met ns2.
Maar ik denk dat dit gewoon een idioot was. Rus of Oek hebbem er niet zoveel mee te winnen gezien het afbreukrisico.
Dat is niet gebleken, dus dat kun je niet als feit brengen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, is de FSB erg bedreven in. Maar ook de Oekraiense diensten kunnen er wat van is wel gebleken met ns2.
Maar ik denk dat dit gewoon een idioot was. Rus of Oek hebbem er niet zoveel mee te winnen gezien het afbreukrisico.
Ja, ik denk dat één gek op de Dam wel echt dusdanig intimiderend is dat we meteen tien miljard extra vrijmaken.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:42 schreef Tengano het volgende:
Misschien probeert Zelensky ons te intimideren om zo meer geld los te krijgen.
Maar goed, ik wacht het nog even af.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |