Vorig jaar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vismaanse fluisteraars stellen dat Hagenes tijdens en na Parijs tegen Nice ziek is geworden en dat er gegronde twijfels heersen of hij op gewenst niveau gaat zijn. Kooij is inmiddels in allerijl op de longlist van Roubaix gezet (Behrens eveneens (stond al op de shortlist, werd er vanaf gehaald, staat er nu toch maar weer op).quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen Laporte toch? Hagende ook niet topfit, maar die verwachten ze rond DDV weer terug
Het zijn er een stuk meer dan 40 trouwens, iets meer dan de helft van al hun FTE's is de afgelopen maanden vertrokken. Ze hebben praktisch geen performance staff meer en buiten wat koks ook niemand meer die zich serieus bezig houdt met voeding.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:50 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kunnen we concluderen dat Zeeman dat baantje bij het balletje trap volledig aan fenomeen Redegeld te danken heeft? Vage omschrijving trouwens, 'niet in de puntjes gelukt'. Is het eten verbrand, is de rijst overkookt?
Oh, dat zou kunnen. Denk dat Kooij die koers in de toekomst wel aan kan trouwens, maar dit is ook geen ideale voorbereiding zoquote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Vismaanse fluisteraars stellen dat Hagenes tijdens en na Parijs tegen Nice ziek is geworden en dat er gegronde twijfels heersen of hij op gewenst niveau gaat zijn. Kooij is inmiddels in allerijl op de longlist van Roubaix gezet (Behrens eveneens (stond al op de shortlist, werd er vanaf gehaald, staat er nu toch maar weer op).
Wat is daar de reden van dan? Dat zal toch niet enkel komen door de nieuwe directie?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het zijn er een stuk meer dan 40 trouwens, iets meer dan de helft van al hun FTE's is de afgelopen maanden vertrokken. Ze hebben praktisch geen performance staff meer en buiten wat koks ook niemand meer die zich serieus bezig houdt met voeding.
Wel knap hoe ze buiten de media hebben weten te houden hoe erg het rommelt achter de schermen.
Hoe kan dat dan, hoe moeilijk is het die posities weer opnieuw in te vullen? Ze hebben wel 38 meneren die samen de positie van Zeeman invullen, waaronder een fucking YouTuber, maar de posities van mannen met de voeten in de klei hangt er maar een beetje bij?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 21:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het zijn er een stuk meer dan 40 trouwens, iets meer dan de helft van al hun FTE's is de afgelopen maanden vertrokken. Ze hebben praktisch geen performance staff meer en buiten wat koks ook niemand meer die zich serieus bezig houdt met voeding.
Wel knap hoe ze buiten de media hebben weten te houden hoe erg het rommelt achter de schermen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat is daar de reden van dan? Dat zal toch niet enkel komen door de nieuwe directie?
Wat de exacte reden is dat mensen vertrekken weet ik niet, maar voor veel van de topmensen zoals Zeeman, Redegeld, Jeukendrup etc was het toch wel omdat ze in 2023 het ultieme hebben bereikt en in 2024 zagen dat ze nooit meer gaan evenaren, dus tijd voor nieuwe uitdagingen. Geen van die figuren is adequaat vervangen. Ze waren eerder dit jaar, terwijl het seizoen al begonnen was, bijvoorbeeld nog op hun twitter een vacatures aan het posten voor een Lead Performance Nutritionist. :quote:Op vrijdag 28 maart 2025 22:02 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoe kan dat dan, hoe moeilijk is het die posities weer opnieuw in te vullen? Ze hebben wel 38 meneren die samen de positie van Zeeman invullen, waaronder een fucking YouTuber, maar de posities van mannen met de voeten in de klei hangt er maar een beetje bij?
Structureel en collectief als boevenploeg andere renners in gevaar brengen met absurde manoeuvres is geen probleem, maar doorrijden, daar trekken deze principiëlen de streep. Gianni Vermeersch die klaagt over een gebrek aan solidariteit, veel tragikomischer heb ik commentaren zelden gezien.quote:Was dit een zege op boosheid? “Ja.” Het antwoord kwam meteen. Mathieu van der Poel moest er geen halve seconde over nadenken. “Het is geen fair play om vol gas te gaan na een crash waarbij meer dan de helft van het peloton geblokkeerd staat”, zei hij. “Dat is iets wat wij als ploeg nooit zouden doen.''
Gianni Vermeersch, ploegmaat bij Alpecin-Deceuninck: “We kwamen over een brug, het werd een beetje smaller en plots lagen ze daar. De weg lag vol, helemaal versperd, iedereen stond stil, we moesten de fietsen uit mekaar halen. Ik denk dat er een man of vijftig door was. Ik vind dat niet kunnen. Elke dag zijn ze bezig over safe cycling dit en dat, maar als er dan niet een beetje solidariteit is in het peloton...”
Al tijdens de race sijpelde door dat ze bij Alpecin-Deceuninck ‘not amused’ waren. Getuige de commentaar van sportief manager Christoph Roodhooft vanuit de volgwagen: “De situatie is plots tegen ons, en niemand wil ons helpen, maar we zullen op het einde van de dag zien wie nog lacht.”
Ik vraag me af of het verstandig was voor hem om zelf zo hard te sleuren ipv enkel reageren op MVDP. Misschien wel, om het explosieve eraf te halen, maar kan me voorstellen dat dit hem genoeg vertrouwen geeft om in Vlaanderen enkel te reageren.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:46 schreef Idisrom het volgende:
Ik wil het toch wel een beetje opnemen voor knucklehead Mads Pedersen. Hij kwam na de Oude Kwarremont toch weer vrij dicht bij Mathieu van der Poel, en Filippo Ganna kwam niet dichterbij. En gelet op het scenario van Gent-Wevelgem vorig jaar, waar hij dacht weer dicht bij te zitten, snap ik best dat hij toen niet meer ging wachten op Ganna.
Maar zoals Chris Horner al zei. Dat dichterbij komen, komt voornamelijk doordat Mathieu na zijn krachtsinspanning op de Oude Kwarremont even moet bijkomen.
Dat was vorig jaar ook zo.
Dan wordt hij er ook kansloos af gereden. De klasse onder de groten lijkt het allemaal wel best te vinden en koerst niet met het idee om te winnen, maar om zo hoog mogelijk te eindigen zelfs als het zou betekenen dat winst geen moment in zicht komt. Sagan en Cancellara hadden een moord gepleegd voor dit soort 'concurrentie'.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het verstandig was voor hem om zelf zo hard te sleuren ipv enkel reageren op MVDP. Misschien wel, om het explosieve eraf te halen, maar kan me voorstellen dat dit hem genoeg vertrouwen geeft om in Vlaanderen enkel te reageren.
Vorig jaar was dat wel de winnende tactiek in Gent-Wevelgem toen hij op De Kemmel duidelijk de sterkere was van Vdp.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het verstandig was voor hem om zelf zo hard te sleuren ipv enkel reageren op MVDP. Misschien wel, om het explosieve eraf te halen, maar kan me voorstellen dat dit hem genoeg vertrouwen geeft om in Vlaanderen enkel te reageren.
Ik hoor zonet in "The Move" (gelukkig zonder Lance Armstrong vandaag), dat van de 17 laatste monumenten/ grote eendagskoersen er 16 gewonnen zijn door Pogacar, Evenepoel of Van der Poel.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dan wordt hij er ook kansloos af gereden. De klasse onder de groten lijkt het allemaal wel best te vinden en koerst niet met het idee om te winnen, maar om zo hoog mogelijk te eindigen zelfs als het zou betekenen dat winst geen moment in zicht komt. Sagan en Cancellara hadden een moord gepleegd voor dit soort 'concurrentie'.
Wat is de gedachte hierachter, positie van de auto in de caravaan? Jorgenson lijkt me wel het minst van de zorgen en is zo'n beetje de enige van de klassiekerkern met niet defecte benen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:50 schreef Pistolero het volgende:
Visma stuurt uit pure wanhoop nu toch maar Jorgensen naar Gent-Wevelgem, lol.
Pedersen en Ganna die na de Kwaremont allebei zonder twijfel een solo van 30km gaan rijden om hun eigen positie te verdedigen. Ze rijden niet voor de winst maar voor de ereplaatsen.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Je gaat Van der Poel (en straks Pogacar) niet kunnen verslaan als je er een 1-tegen-1 van maakt. Pedersen was gisteren loeisterk op de Pater en daarna Oude Kwaremont, maar heeft Van der Poel geen seconde pijn doen lijden en werd daarna ook nog eens kansloos uit het wiel gereden.
De initiële move op de Taaienberg van Pedersen was goed, want je neemt het initiatief voor even weg bij Van der Poel. Maar zonder blikken of blozen beginnen Pedersen en Pippo vol over te nemen, terwijl niet ver daarachter twee ploegmaats zitten (Stuyven en Tarling). Laat a). Van der Poel dat gat lekker managen, of b). laat de achtervolgers terugkomen en probeer vanuit daar te anticiperen. Misschien krijg je nog een Jorgenson mee ook. Kleine kans dat ze het halen, maar het worst case scenario is dat je jezelf in een zetel zet en dat Van der Poel een kilometer of 30 wind mag vangen om de aanvallers binnen schot te houden. Maar, oh, wil je een overname Meneer Mathieu? Natuurlijk, geen probleem. Kijk ons eens leuk bezig zijn, haha!
Wat konden deze twee anders doen? Ganna kon eerst al niet volgen op de OK, dus had het voor Pedersen daarna ook geen zin meer om dan op Ganna te wachten. Dit is de theorie van Johan Bruyneel.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Pedersen en Ganna die na de Kwaremont allebei zonder twijfel een solo van 30km gaan rijden om hun eigen positie te verdedigen. Ze rijden niet voor de winst maar voor de ereplaatsen.
Hij fakkelt na ongeveer elke koers driekwart van de ploegen tactisch afquote:Op zaterdag 29 maart 2025 09:31 schreef Idisrom het volgende:
Ik heb net een nieuw Engels woord geleerd, 'knucklehead'.
Chris Horner heeft 18 minuten lang alleen maar luid gegniffel en gelach om al die knuckleheads gisteren.
Bekijk deze YouTube-video
Hij zegt te hopen dat Visma-LaB andere ploegleiders op pad gaat sturen met de Ronde van Vlaanderen.
Ze hopen gewoon dat Mathieu een keer lek rijdt.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 10:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Pedersen en Ganna die na de Kwaremont allebei zonder twijfel een solo van 30km gaan rijden om hun eigen positie te verdedigen. Ze rijden niet voor de winst maar voor de ereplaatsen.
WAAAAIERSquote:Op zaterdag 29 maart 2025 13:25 schreef Momo het volgende:
Windkracht 4 a 5 morgen in Vlaanderen, de wind kan nog wel eens een rol spelen morgen
EWP kom er maar in!quote:Op zondag 30 maart 2025 08:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu staat er windkracht 5 in West Vlaanderen.
De renners zullen dus wel weer gaan staken.quote:Op zondag 30 maart 2025 08:07 schreef Van_Poppel het volgende:
Nu staat er windkracht 5 in West Vlaanderen.
Beelden pas vanaf 14:30u? FLOPSHOWquote:Op zondag 30 maart 2025 09:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit wordt weer een typisch gevalletje van een koers die vanaf de eerste meter ontploft en waarbij renners het kanaal van De Moeren worden ingeblazen, maar de beelden pas diep in de middag de lucht ingaan.
13:30. En met een start om 11:00 is dat precies net te laat om De Moeren te halen.quote:
Dat zal meevallen, de eerste 100km hebben ze tegenwind.quote:Op zondag 30 maart 2025 09:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Dit wordt weer een typisch gevalletje van een koers die vanaf de eerste meter ontploft en waarbij renners het kanaal van De Moeren worden ingeblazen, maar de beelden pas diep in de middag de lucht ingaan.
xdquote:Important Announcement for Our American Visitors
Starting upcoming Tuesday, access to ProCyclingStats.com from the United States will require a PCS PRO subscription.
Due to recent policy changes introduced by U.S. leadership, including new digital access regulations and international data tariffs, we have been left with no choice but to implement this measure. While we regret any inconvenience, we believe this is the best way to ensure continued access to high-quality cycling data.
For more details on how to upgrade to PCS PRO, visit our subscription page.
Ik open de Twitter van Steef gelijk om te zien hoe hij met woedende Amerikanen dealt.quote:
De link was wat te langquote:Op zondag 30 maart 2025 10:23 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik open de Twitter van Steef gelijk om te zien hoe hij met woedende Amerikanen dealt.
Edit, de eerste al gespot. Alleen die kutlinks kan je niet meer delen op Fok.
https://x.com/marmotacycl(...)2ppjicdVcHtT5Ig&s=19
Meltdown en dan moet de koers nog op gang komen.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:59 schreef Szura het volgende:
Lijkt me ook wel een goeie policy op dit forum, mensen uit apenland Amerika en Trump-fans een tariff opleggen. Al gaat dat natuurlijk nooit gebeuren met een racistische Zwarte Piet-fan aan het roer.
We moeten gewoon net zoals de Canadezen zo veel mogelijk Amerikaanse producten boycottenquote:Op zondag 30 maart 2025 10:59 schreef Szura het volgende:
Lijkt me ook wel een goeie policy op dit forum, mensen uit apenland Amerika en Trump-fans een tariff opleggen. Al gaat dat natuurlijk nooit gebeuren met een racistische Zwarte Piet-fan aan het roer.
Sinds Amstel Gold 19 al niet meerquote:Op zondag 30 maart 2025 08:04 schreef Fretwork het volgende:
Gefeliciteerd met het 10 jarig jubileum van GW15. Vanaf vandaag niet langer de beste koers van de laatste 10 jaar
Dat lijkt leuk totdat de Amerikanen dan gaan terugpesten.quote:Op zondag 30 maart 2025 10:59 schreef Szura het volgende:
Mooie finish, maar wel echt een weggegeven race wat mij betreft. Wel een verplicht onderdeel van de cursus koerstactiek.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |