Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:56 schreef Mikeytt het volgende:
Voorjaarsreces 2025: vrijdag 21 februari tot en met maandag 3 maart 2025;
Meireces 2025: vrijdag 25 april tot en met maandag 12 mei 2025;
Zomerreces 2025: vrijdag 4 juli tot en met maandag 1 september 2025;
Herfstreces 2025: vrijdag 17 oktober 2025 tot en met maandag 27 oktober 2025;
Kerstreces 2025: vrijdag 19 december 2025 tot en met maandag 12 januari 2026;
Overzichtje van de recessen van dit jaar voor de Tweede Kamer...![]()
Hoe kan het dat het land draaiende blijft zonder dat ze tig moties indienen??
En waarom krijgen deze mensen meer dan een ton aan salaris?
Moet je je eens voorstellen dat we 2 maanden geen vuilnismensen, brandweerlieden, zorgpersoneel, chauffeurs, conducteurs of elektriciens zou hebben... Het land zou volledig ontwricht raken.
Waarom krijgt een vuilnismens dan zoveel minder salaris dan een Tweede Kamerlid? En hoezo zijn we verbaasd dat we een gigantisch nuttig personeelstekort hebben terwijl men gewoon snapt dat je beter coach kan worden dan verpleger?
Snob.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 01:46 schreef augurk2025 het volgende:
Een ton per jaar veel vindenarme sloeber
Bijv werken in de complexe meervoudige psychiatrie/gehandicaptenzorg is gelukkig niet psychisch en lichamelijk zwaarquote:
nou dat weet ik niet, een persoon van GS die heeft niet zoeen gigantische vergoeding hoorquote:Op donderdag 27 maart 2025 21:56 schreef Mikeytt het volgende:
Voorjaarsreces 2025: vrijdag 21 februari tot en met maandag 3 maart 2025;
Meireces 2025: vrijdag 25 april tot en met maandag 12 mei 2025;
Zomerreces 2025: vrijdag 4 juli tot en met maandag 1 september 2025;
Herfstreces 2025: vrijdag 17 oktober 2025 tot en met maandag 27 oktober 2025;
Kerstreces 2025: vrijdag 19 december 2025 tot en met maandag 12 januari 2026;
Overzichtje van de recessen van dit jaar voor de Tweede Kamer...![]()
Hoe kan het dat het land draaiende blijft zonder dat ze tig moties indienen??
En waarom krijgen deze mensen meer dan een ton aan salaris?
Moet je je eens voorstellen dat we 2 maanden geen vuilnismensen, brandweerlieden, zorgpersoneel, chauffeurs, conducteurs of elektriciens zou hebben... Het land zou volledig ontwricht raken.
Waarom krijgt een vuilnismens dan zoveel minder salaris dan een Tweede Kamerlid? En hoezo zijn we verbaasd dat we een gigantisch nuttig personeelstekort hebben terwijl men gewoon snapt dat je beter coach kan worden dan verpleger?
Ik ben het niet per se oneens met je punten, maar het is wel eenzijdig. Zo heeft een vuilnisman weer lichamelijke afbraak door de hele dag fysiek bezig te zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:53 schreef Hexagon het volgende:
Maar om eens een vergelijking te maken
Werktijden:
-Een kamerlid heeft zeer volle werkweken die zeer onregelmatig zijn. Moet deels zijn priveleven daarvoor verwaarlozen en moet vaak mensen teleurstellen door onverwachte ontwikkelingen. En daarbij ook nog van hot naar her reizen.
-Een vuilnisman werkt zijn CAO tijden en die worden voorspelbaar voor hem ingepland. Meer dan zijn vaste rondjes hoeft die niet te doen.
Complexiteit:
-Een kamerlid moet beslissen over zeer complexe dossiers zonder overal vakkennis van te hebben. Moet daarin ook zeer uiteenlopende belangen tegen elkaar afwegen. En daarbij ook lastige deals en compromissen sluiten met andere politici en mensen in het maatschappelijk middenveld.
-Een vuilnisman moet enkel een vast aantal containers naar de vuilniswagen rijden, die leeg laten kieperen, en weer terugrijden. Meest complexe dat kan gebeuren is als iemand zijn kat in de vuilniscontainer heeft gedaan.
Rust:
-Een kamerlid is dat 24/7. Kan steeds gebeld worden door andere politici en vervelende journalisten. Heeft daarna ook voortdurend te maken met scheldende tokkies, dreigende wappies, zeurende lobbyisten en jankende partijleden.
-Een vuilnisman kan in alle rust dagelijks zijn ronde doen. En als het klaar is is het klaar.
Afbreukrisico:
-Komt een kamerlid in een schandaal terecht, dan mag heel Nederland meegenieten
-Komt een vuilnisman in een schandaal terecht, bijna niemand kent hem dus niemand boeit het
Baanzekerheid:
-Een politicus kan er bij iedere verkiezing uit vliegen.
-Een vuilnisman moet het erg bont maken wil die ooit onslagen worden
Daarom verdient het kamerlid meer dan de vuilnisman
militair wel , maar politie verdient echt goed hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is brandweerman, politieagent en militair ook. Toch verdienen die ook een kutsalaris.
voor dat geld wil ik dat gezeur niet eens aan horenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:05 schreef Aberkullie het volgende:
Ik vertrouw Geert, Dilan, Pieter en Caroline mijn vuilnis nog niet toe.
quote:Een 'gewoon' Eerste Kamerlid ontvangt per 1 januari 2025 een bruto vergoeding van ruim 37.000 euro op jaarbasis, inclusief eindejaarsuitkering.
Daar komen vervolgens nog wel enkele onkostenvergoedingen bij.1 jan 2025
Praktisch iedereen kan vuilnisman worden. Je wilt dat niet voor de politiek. Het moet enige prestige en dito vergoeding hebben om kwaliteit aan te trekken.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik ben het niet per se oneens met je punten, maar het is wel eenzijdig. Zo heeft een vuilnisman weer lichamelijke afbraak door de hele dag fysiek bezig te zijn.
Prima, maar ik kaart een eenzijdige opsomming aan dus ik begrijp niet waarom je mij hierin citeert.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:15 schreef Peppert het volgende:
[..]
Praktisch iedereen kan vuilnisman worden. Je wilt dat niet voor de politiek. Het moet enige prestige en dito vergoeding hebben om kwaliteit aan te trekken.
Dat is inderdaad de reden dat de vergoeding voor kamerleden eigenlijk nog te laag is, ze durven niet de noodzakelijke verhoging (en ook de zeer noodzakelijke verhoging van het aantal ondersteuningsmedewerkers) voor te stellen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:23 schreef Oud_student het volgende:
Mensen, mensen, toch, de oplossing is eenvoudig:
Politici bepalen hun eigen salaris, vuilnismannen niet
nee dat is niet waarquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:23 schreef Oud_student het volgende:
Mensen, mensen, toch, de oplossing is eenvoudig:
Politici bepalen hun eigen salaris, vuilnismannen niet
quote:Een 'gewoon' Eerste Kamerlid ontvangt per 1 januari 2025 een bruto vergoeding van ruim 37.000 euro op jaarbasis, inclusief eindejaarsuitkering.
Daar komen vervolgens nog wel enkele onkostenvergoedingen bij.1 jan 2025
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de reden dat de vergoeding voor kamerleden eigenlijk nog te laag is, ze durven niet de noodzakelijke verhoging (en ook de zeer noodzakelijke verhoging van het aantal ondersteuningsmedewerkers) voor te stellen.
Ik heb inderdaad nooit gehoord dat een vuilnisman in een schandaal voorkwamquote:Op vrijdag 28 maart 2025 08:53 schreef Hexagon het volgende:
Maar om eens een vergelijking te maken
Werktijden:
-Een kamerlid heeft zeer volle werkweken die zeer onregelmatig zijn. Moet deels zijn priveleven daarvoor verwaarlozen en moet vaak mensen teleurstellen door onverwachte ontwikkelingen. En daarbij ook nog van hot naar her reizen.
-Een vuilnisman werkt zijn CAO tijden en die worden voorspelbaar voor hem ingepland. Meer dan zijn vaste rondjes hoeft die niet te doen.
Complexiteit:
-Een kamerlid moet beslissen over zeer complexe dossiers zonder overal vakkennis van te hebben. Moet daarin ook zeer uiteenlopende belangen tegen elkaar afwegen. En daarbij ook lastige deals en compromissen sluiten met andere politici en mensen in het maatschappelijk middenveld.
-Een vuilnisman moet enkel een vast aantal containers naar de vuilniswagen rijden, die leeg laten kieperen, en weer terugrijden. Meest complexe dat kan gebeuren is als iemand zijn kat in de vuilniscontainer heeft gedaan.
Rust:
-Een kamerlid is dat 24/7. Kan steeds gebeld worden door andere politici en vervelende journalisten. Heeft daarna ook voortdurend te maken met scheldende tokkies, dreigende wappies, zeurende lobbyisten en jankende partijleden.
-Een vuilnisman kan in alle rust dagelijks zijn ronde doen. En als het klaar is is het klaar.
Afbreukrisico:
-Komt een kamerlid in een schandaal terecht, dan mag heel Nederland meegenieten
-Komt een vuilnisman in een schandaal terecht, bijna niemand kent hem dus niemand boeit het
Baanzekerheid:
-Een politicus kan er bij iedere verkiezing uit vliegen.
-Een vuilnisman moet het erg bont maken wil die ooit ontslagen worden
Daarom verdient het kamerlid meer dan de vuilnisman
De overheid maakt meer kapot dan je lief is , en dat is best een schandaalquote:Op vrijdag 28 maart 2025 16:31 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nooit gehoord dat een vuilnisman in een schandaal voorkwam
Een 'gewoon' lid van de Tweede Kamer ontvangt per 1 juli 2024 een schadeloosstelling van ruim 141 duizend euro op jaarbasisquote:Op vrijdag 28 maart 2025 01:46 schreef augurk2025 het volgende:
Een ton per jaar veel vindenarme sloeber
Dat is geen extreem hoog salaris hequote:Op vrijdag 28 maart 2025 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een 'gewoon' lid van de Tweede Kamer ontvangt per 1 juli 2024 een schadeloosstelling van ruim 141 duizend euro op jaarbasis
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qo/inkomen_tweede_kamerlid
En dat zal in 2025 wel weer meer geworden zijn.
Dat dus. Zelfde als bijvoorbeeld met postbode (ooit mijn bijbaan). Als ik met postbode 4000 euro netto in de maand (fulltime) kon verdienen, zou ik misschien wel de helft van de week postbode worden. Maar zo werkt het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:15 schreef Peppert het volgende:
[..]
Praktisch iedereen kan vuilnisman worden. Je wilt dat niet voor de politiek. Het moet enige prestige en dito vergoeding hebben om kwaliteit aan te trekken.
Zelfs daar gaan ruzie over makenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:05 schreef Aberkullie het volgende:
Ik vertrouw Geert, Dilan, Pieter en Caroline mijn vuilnis nog niet toe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |