abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 april 2025 @ 00:56:33 #251
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217247837
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 00:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Met als nuance dat ik vind dat je iemand die een nazi-groet doet best een nazi mag noemen ookal heeft hij geen hekel aan joden.

En dan is het cirkeltje weer rond en kunnen we weer on-topic ;)
Dat mag zeker en daarover kun je dan van mening verschillen. :)

Overigens vrij verfrissend om op inhoud te discussiëren maar het niet volledig met elkaar eens te hoeven zijn, zonder in vijandigheden of gescheld te vervallen. Dat maak je hier (of waar dan ook online) niet vaak mee bij dit soort 'gevoelige' onderwerpen.
pi_217251747
Het gloort nog niet aan de horizon voor Tesla:

quote:
Kritiek op Elon Musk en concurrentie uit China: verkoop Tesla in Nederland stort in

De verkoop van Tesla’s in Nederland is in maart met meer dan 60 procent gekelderd tot 1536 stuks. In het eerste kwartaal van dit jaar halveerde de verkoop tot minder dan 3500

[...]
Tesla kampt onder meer met verouderde modellen en toegenomen concurrentie van goedkopere Chinese auto’s. Ook krijgt Tesla-topman Elon Musk kritiek op zijn werk voor de Amerikaanse president Donald Trump

[...]
Tesla is bovendien lui met het introduceren van nieuwe modellen. De portfolio is sleets. Van de Tesla Model S, ooit het kroonjuweel van het automerk, werden er vorige maand welgeteld slechts vier verkocht. Model X kon maar zes kopers bekoren. De beloofde goedkope Tesla is er nooit gekomen en de zelfrijdende eigenschappen die Musk al jaren keer op keer beloofde zijn nooit waarheid geworden
https://www.ad.nl/auto/kr(...)d-stort-in~a170a8ed/
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217251810
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:38 schreef Wantie het volgende:
Het gloort nog niet aan de horizon voor Tesla:
[..]
https://www.ad.nl/auto/kr(...)d-stort-in~a170a8ed/
We moeten nog even wachten op de verkoopcijfers van de Model Y. Die gaan als warme broodjes over de toonbank heb ik hier gelezen.
pi_217251830
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
We moeten nog even wachten op de verkoopcijfers van de Model Y. Die gaan als warme broodjes over de toonbank heb ik hier gelezen.
Uit hele betrouwbare bron van iemand die naar eigen zeggen echt geen fanboy is van Musk.
pi_217251856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Q2 ga je dat pas een beetje zien. Ze hebben nog geen volle maand gehad en sowieso is de productie in het begin niet op maximaal niveau en ze missen nog 2 van de 4 modellen (LR RWD en LR Performance).

Overigens is het AD niet echt scherp. Verouderde modellen? De MY is van deze maand. De M3 van vorig jaar en de MS en MX kwamen in Nederland pas eind 2022.

Wel leuk om te zien dat ik afgelopen maand maar liefst 25% van alle in Nederland geleverde Model S heb gekocht. Ik verwacht een mooi flesje wijn van Tesla (niet echt, je krijgt er nog net een ferme handdruk en zelfs dat eigenlijk alleen bij een MS of MX...).
pi_217252544
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Q2 ga je dat pas een beetje zien. Ze hebben nog geen volle maand gehad en sowieso is de productie in het begin niet op maximaal niveau en ze missen nog 2 van de 4 modellen (LR RWD en LR Performance).

Overigens is het AD niet echt scherp. Verouderde modellen? De MY is van deze maand. De M3 van vorig jaar en de MS en MX kwamen in Nederland pas eind 2022.

Wel leuk om te zien dat ik afgelopen maand maar liefst 25% van alle in Nederland geleverde Model S heb gekocht. Ik verwacht een mooi flesje wijn van Tesla (niet echt, je krijgt er nog net een ferme handdruk en zelfs dat eigenlijk alleen bij een MS of MX...).
Toegegeven, één kwartaal is wat vroeg om conclusies te trekken.

Maar zoals eerder hier werd gesteld zouden mensen massaal wachten op de nieuwe Model Y en dat lijkt dan ook niet helemaal te kloppen. Tesla wordt nog steeds overwegend geleased. Loopt je contract af zul je dus toch een andere leasewagen moeten kiezen. Daar zit enige marge in maar geen 3 maanden. Dus die potentiele kopers gaan geen 3 maanden zitten wachten op de lancering van een nieuw model. Mogelijk zien we die mensen pas later in het jaar overstappen.
De productie mag dan achterlopen maar dat heeft niets met verkoop te maken. Men koopt een auto op basis van een proefrit. Bij vrij weinig dealers koop je een auto waar je dezelfde maand de showroom mmee uit rijdt.

En dan nog iets; ik kan voor vandaag nog 7 testritten aanvragen voor de nieuwe Model Y. Dus die staan óf massaal bij de servicecentra op voorraad of er is gewoon echt niet zoveel interesse. En als er, zoals eerder vermeld werd, massale interesse voor de Model Y zou zijn, dan zou ik verwachten dat die eerste testritten allemaal volgeboekt zouden zitten.
pi_217253236
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 16:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Toegegeven, één kwartaal is wat vroeg om conclusies te trekken.

Maar zoals eerder hier werd gesteld zouden mensen massaal wachten op de nieuwe Model Y en dat lijkt dan ook niet helemaal te kloppen. Tesla wordt nog steeds overwegend geleased. Loopt je contract af zul je dus toch een andere leasewagen moeten kiezen. Daar zit enige marge in maar geen 3 maanden. Dus die potentiele kopers gaan geen 3 maanden zitten wachten op de lancering van een nieuw model. Mogelijk zien we die mensen pas later in het jaar overstappen.
De productie mag dan achterlopen maar dat heeft niets met verkoop te maken. Men koopt een auto op basis van een proefrit. Bij vrij weinig dealers koop je een auto waar je dezelfde maand de showroom mmee uit rijdt.

En dan nog iets; ik kan voor vandaag nog 7 testritten aanvragen voor de nieuwe Model Y. Dus die staan óf massaal bij de servicecentra op voorraad of er is gewoon echt niet zoveel interesse. En als er, zoals eerder vermeld werd, massale interesse voor de Model Y zou zijn, dan zou ik verwachten dat die eerste testritten allemaal volgeboekt zouden zitten.
Omdat je een Tesla via internet koopt kun je deze binnen 2 weken retourneren. Mede daarom worden er veel verkocht zonder testrit. En ik was er toevallig vandaag weer even (ze waren iets vergeten...) en ik zag iemand in die 10 minuten dat ik er was terugkomen van een testrit en iemand stond klaar voor een testrit. Op dat punt is het veel drukker dan wat ik normaal pleeg te zien (mag ook wel met een nieuw model).

En de auto's bestemd voor testritten zijn niet te koop.

We kunnen er lang en breed over praten, uiteindelijk komen er gewoon cijfers beschikbaar. En laten we wel zijn: het mondiale cijfer is wat voor Tesla telt.

De verkoopcijfers betreffen auto's op kenteken. Dat is wat telt. Daarom zie je ook zo vaak dealers auto's einde jaar snel op kenteken zetten (ook al zijn ze niet verkocht) als ze de target niet gehaald hebben. Kun je bij andere merken een mooie deal maken (met enorme kortingen, zeker als je dealers tegen elkaar gaat uitspelen).

Ben wel benieuwd naar de presentatie van de cijfers van Q1 en het verhaal erbij.

Zoals ik een paar weken terug al schreef, Tesla heeft op zich een probleem en dat is dat ze met de accu flink stil zijn blijven staan. Het lijkt erop dat dit jaar nog daar wel echte stappen in gezet kunnen worden. Als dat lukt zal dat een flinke boost geven. Maar blijft het maar niet lukken met de 4680, dan heeft Tesla een veel groter probleem dan de rare acties van Musk.
pi_217253261
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 17:01 schreef VEM2012 het volgende:
Omdat je een Tesla via internet koopt kun je deze binnen 2 weken retourneren. Mede daarom worden er veel verkocht zonder testrit. En ik was er toevallig vandaag weer even (ze waren iets vergeten...) en ik zag iemand in die 10 minuten dat ik er was terugkomen van een testrit en iemand stond klaar voor een testrit. Op dat punt is het veel drukker dan wat ik normaal pleeg te zien (mag ook wel met een nieuw model).
Fair enough.

Maar waarom kom je zo vaak langs het service centre dat je kunt beoordelen dat het drukker is dan normaal?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217253315
Hier in Groningen kun je een gezandstraalde versie van Tesla kopen...

https://sikkom.nl/nieuws/(...)alzand-45997817.html
pi_217253368
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 17:04 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Fair enough.

Maar waarom kom je zo vaak langs het service centre dat je kunt beoordelen dat het drukker is dan normaal?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb net een Model S Plaid aangeschaft. Het is ook een verkoopcentrum.
pi_217253392
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 17:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb net een Model S Plaid aangeschaft. Het is ook een verkoopcentrum.
Ik kom 2 keer per jaar bij de Volvo-dealer. Kan niet beoordelen of het dan drukker of rustiger is dan normaal.
pi_217253712
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 17:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik kom 2 keer per jaar bij de Volvo-dealer. Kan niet beoordelen of het dan drukker of rustiger is dan normaal.
Ik was eigenlijk altijd gewend dat bij de verkoop het uitgestorven was en bij de service er een groep op de laptop bezig is. Deze keren was het bij de service vaak helemaal stil of 1 iemand (1 keer) was het best druk bij de verkoop.

Maar dat heeft natuurlijk een N=1 gehalte.
pi_217253981
Voor degenen die hopen dat Musk financieel in zwaar weer is geraakt door de mindere resultaten in Q1 bij Tesla, Think again. Forbes heeft zojuist de lijst voor 2025 bekend gemaakt en Musk is weer terug aan de top. De gehele top 3 is overigens close met Trump, om het nog vervelender te maken voor de boe-roepers.

Meetdatum: 7 maart 2025.
pi_217254174
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:25 schreef VEM2012 het volgende:
Voor degenen die hopen dat Musk financieel in zwaar weer is geraakt door de mindere resultaten in Q1 bij Tesla, Think again. Forbes heeft zojuist de lijst voor 2025 bekend gemaakt en Musk is weer terug aan de top. De gehele top 3 is overigens close met Trump, om het nog vervelender te maken voor de boe-roepers.

Als ik eerlijk ben mag 66% van die top 3 van mij morgen kapot vallen. En dat is meer omdat die 66% buitengewoon verachtelijk bezig is.
En dat close met Trump... ik denk dat dat wel meevalt maar dat ze de schijn ophouden om er uit eigen belang een slaatje uit te slaan.
pi_217254194
https://www.tijd.be/onder(...)vallen/10600773.html

In België wacht men ook in spanning af op de nieuwe model Y.

Musk zal er geen boterham minder van eten uiteraard, maar ik denk dat het voor de EU markt van Tesla wel een helpend iets zou zijn dat Tesla en Musk de wegen scheiden. Niet dat ik dat zie gebeuren. Het is natuurlijk wel een beetje jammer van het merk en de ingenieurstalenten die daar rondlopen op dit moment dat het wordt neergehaald door het gedrag van de losgeslagen rijkste man ter wereld. Die niet zelf die Tesla's oid heeft ontworpen of gebouwd, wat schijnbaar wel eens wordt vergeten bij het verheerlijken van het individu. Ik zie de nieuwe versie van de 3 wel graag rijden, maar is intussen onlosmakelijk een imagoprobleem aan het worden. Misschien toont Q2 een ander sentiment.
pi_217254268
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:25 schreef VEM2012 het volgende:

Terug aan de top?

Ik dacht dat hij de top niet had verlaten.
Heb ik iets gemist?

En dat Trump zich met miljardairs heeft omringd is algemeen bekend.
En off topic voor deze thread.
De VS heeft daar mee te dealen, met miljardairs die zeggen dat je een fraudeur bent als je niet zonder je sociale uitkering kunt..
pi_217254389
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als ik eerlijk ben mag 66% van die top 3 van mij morgen kapot vallen. En dat is meer omdat die 66% buitengewoon verachtelijk bezig is.
En dat close met Trump... ik denk dat dat wel meevalt maar dat ze de schijn ophouden om er uit eigen belang een slaatje uit te slaan.
Wie van de 3 vind je wel ok dan? Gewoon nieuwsgierig…
pi_217254408
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2025 18:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Terug aan de top?

Ik dacht dat hij de top niet had verlaten.
Heb ik iets gemist?

En dat Trump zich met miljardairs heeft omringd is algemeen bekend.
En off topic voor deze thread.
De VS heeft daar mee te dealen, met miljardairs die zeggen dat je een fraudeur bent als je niet zonder je sociale uitkering kunt..
Arnault van Louis Vuitton Moët Hennessy was 1.
pi_217254451
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Arnault van Louis Vuitton Moët Hennessy was 1.
Die zou de tarifs geweldig vinden.
pi_217254489
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 19:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wie van de 3 vind je wel ok dan? Gewoon nieuwsgierig…
Ik heb niet gezegd dat die derde wel ok is.
pi_217255335
Musk moet gewoon aftreden . Dit is onthoudbaar ongelooflijk hoeveel hij het merk Tesla schaadt op dit moment
Love is in the air!
pi_217255499
Valt mee, iedereen wacht gewoon op de nieuwe Model Y.
pi_217255545
Tesla is veel meer dan hen auto's en Elon Musk. Ondanks kwartaalcijfers toch weer 6% op de beurs.
Over paar weekjes hebben de democraten/linkse NPC's weer een new current thing die ze haten of gaan slopen, dan is het allemaal weer overgewaaid.

Tesla is here to stay ofcourse!
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217255585
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:20 schreef Landgeld het volgende:
Musk moet gewoon aftreden . Dit is onthoudbaar ongelooflijk hoeveel hij het merk Tesla schaadt op dit moment
Denk je werkelijk dat mensen weer een Tesla kopen als Musk daar weg is?
Naamschade is iets dat niet zomaar wegtrekt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217255614
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 april 2025 20:35 schreef epicbeardman het volgende:
Tesla is veel meer dan hen auto's en Elon Musk. Ondanks kwartaalcijfers toch weer 6% op de beurs.
Over paar weekjes hebben de democraten/linkse NPC's weer een new current thing die ze haten of gaan slopen, dan is het allemaal weer overgewaaid.

Tesla is here to stay ofcourse!
De beurskoersen zeggen op dit moment weinig, omdat Tesla de enige autofabrikant is die geheel in Amerika assemblage doet. Dat wil zeggen; het enige autobedrijf dat geen last heeft van de tariffs van Trump.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')