Hij heeft vooral een grote bek vandaag. Het hof vroeg hem of hij niet de pony naar een andere wei kon verhuizen, en toen antwoordde hij “naar Zwitserland zeker..”quote:Op maandag 31 augustus 2026 13:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Richard komt op mij ook over als iemand die snel hoog in de emotie zit.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-laat-zien~afc609bc/quote:Wie Richard K. vandaag observeert in de rechtszaal, ziet een ietwat andere man dan tijdens de rechtbankzittingen in eerste aanleg, ziet verslaggever Sebastiaan Quekel, die bij de zitting aanwezig is.
De verdachte van de dubbele moord in Weiteveen stelt zich opvallend assertiever, en bij vlagen zelfs agressiever op. Het is duidelijk dat bij hem het gevoel overheerst dat het nu of nooit is.
K. breekt regelmatig in tijdens de feitenbehandeling, spreekt met opgeheven stem en aarzelt niet om de rechters te corrigeren als hij vindt dat zij de feiten verkeerd presenteren. Ook haalt hij meermaals hard uit naar Sam en Ineke, die zich als 'koning en koningin' zouden hebben gedragen in het dorp.
Die houding werd het meest tastbaar toen hem werd gevraagd naar zijn gemoedstoestand. ,,Aan de binnenkant ben ik een wrak. Dit is mijn laatste kans. Er moet waarheidsvinding plaatsvinden", reageerde hij op vragen van het hof. ,,Ik ben tot levenslang veroordeeld. Als het een tijdelijke straf wordt, zal het nog steeds een lange straf zijn. De kans dat ik levend naar buiten kom, is niet groot."
Weilanden zat hier in de omgeving.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij heeft vooral een grote bek vandaag. Het hof vroeg hem of hij niet de pony naar een andere wei kon verhuizen, en toen antwoordde hij “naar Zwitserland zeker..”
quote:Richard K. zegt nu dat het mes dat het doodsbange zoontje vasthad, 'groter was dan dat van mij'. ,,Er wordt hele tijd gezegd: mesje, maar dat klopt niet."
Maar ook dit:quote:
quote:Richard K. zegt zich er niet echt van bewust te zijn geweest dat de zoon van Sam er de hele tijd bij was. De jongen heeft het allemaal zien gebeuren. K. zegt niet meer te weten wat hij dacht toen hij Sam achterna ging. Maar dat het best mogelijk is dat hij heeft gedacht dat Sam misschien een wapen ging halen dat hij in het weiland had verstopt. #Weiteveen
Gezeur, ah ja.quote:Richard K. zegt dat hij er nog dubbel instaat als hij over Sam en Ineke denkt. "Ik ben verdrietig dat ze er niet meer zijn. Verdrietig dat er geen ouders, schoonouders meer zijn. Maar ik maak mij ook nog boos. Het ging om gezeur. Het ging nergens over. En ze gingen maar door en door. Er was niets mis met die woning. Maar het is heel snel persoonlijk gemaakt door hen."
Dat kan best wel na hersenletsel. Wat die Richard en zijn verdediging er verder allemaal bijhalen is pure onzin. Die vent is knettergek van zichzelfquote:Op maandag 31 augustus 2026 15:12 schreef Zipportal het volgende:
Boze en geëmotioneerde Richard K. ‘kan zomaar huilen en even later is dat weer voorbij’, zegt het hof
https://www.ad.nl/binnenl(...)gt-het-hof~afc609bc/
Bekijk deze YouTube-video
Er was niets mis met de woning maar de nieuwe eigenaar heeft flink geïnvesteerd om de woning te laten opknappen.quote:
quote:Woensdag vindt er vermoedelijk een boerenprotest plaats in Leeuwarden. Dat kan complicaties opleveren voor de bereikbaarheid. In principe begint de strafzaak woensdag wel om 9 uur, met het pleidooi van de verdediging.
Dit is wat zijn probleem is: ze hebben zijn vrijstaande woning gekocht en hij vindt kennelijk dat de zogenaamde "status" die hij bij dat huis had naar hen is overgegaan, en dus is er een nieuwe koning in het dorp.quote:Ook haalt hij meermaals hard uit naar Sam en Ineke, die zich als 'koning en koningin' zouden hebben gedragen in het dorp.
Was te groot voor hem, hij had er de energie niet meer voor. Tenminste, dat staat me bij.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is wat zijn probleem is: ze hebben zijn vrijstaande woning gekocht en hij vindt kennelijk dat de zogenaamde "status" die hij bij dat huis had naar hen is overgegaan, en dus is er een nieuwe koning in het dorp.
De kans dat ze zich werkelijk als de koning en koningin in het dorp hebben gedragen is vrijwel nihil, je komt er als buitenstaander in zulke dorpen amper tussen, ongeacht hoe je je opstelt, dus de koning of koningin uithangen werkt in zo'n dorp zeker niet.
Dit is puur zijn perceptie en zegt niets over hoe ze zich werkelijk gedragen hebben, en met zijn haatcampagne tegen hem zijn er ook weinig dorpelingen die werkelijk objectief iets over hun gedrag kunnen zeggen.
Ik weet niet of het in het vorige proces naar voren is gekomen, of dat ik het vergeten ben, maar wat was de reden dat hij het huis überhaupt verkocht?
Moest hij zijn ex-vrouw uitkopen waar hij vervolgens toch weer een relatie mee kreeg?
Het betrof het huis van zijn ouders was dat hij had geërfd.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is wat zijn probleem is: ze hebben zijn vrijstaande woning gekocht en hij vindt kennelijk dat de zogenaamde "status" die hij bij dat huis had naar hen is overgegaan, en dus is er een nieuwe koning in het dorp.
De kans dat ze zich werkelijk als de koning en koningin in het dorp hebben gedragen is vrijwel nihil, je komt er als buitenstaander in zulke dorpen amper tussen, ongeacht hoe je je opstelt, dus de koning of koningin uithangen werkt in zo'n dorp zeker niet.
Dit is puur zijn perceptie en zegt niets over hoe ze zich werkelijk gedragen hebben, en met zijn haatcampagne tegen hem zijn er ook weinig dorpelingen die werkelijk objectief iets over hun gedrag kunnen zeggen.
Ik weet niet of het in het vorige proces naar voren is gekomen, of dat ik het vergeten ben, maar wat was de reden dat hij het huis überhaupt verkocht?
Moest hij zijn ex-vrouw uitkopen waar hij vervolgens toch weer een relatie mee kreeg?
Dat was algemeen bekend.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:32 schreef Lienekien het volgende:
Uit dit artikel maak ik op dat K. zelf ook in het huis heeft gewoond en het moest verkopen.
“ Exact één jaar voor de moord verkocht hij zijn riante woning (en tevens ouderlijk huis) aan Sam en Ineke uit Velsen, omdat hij zelf na twee TIA’s niet goed meer voor het grote huis en het land kon zorgen.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)nig-tekeer~ab3aa93c/
Nee, er was een kadastrale koop geweest een aantal jaar geleden, hij moet dus hebben gekocht.quote:Op maandag 31 augustus 2026 17:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het betrof het huis van zijn ouders was dat hij had geërfd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |