Livevideo dader Weiteveen. Waarschijnlijk opgenomen na het incident. Eveneens een heftige video van de vermoedelijke vrouw van de vermoedelijke dader.quote:Bij een geweldsincident in het Drentse Weiteveen zijn twee mensen omgekomen. De politie meldt dat er bij
het incident geschoten lijkt te zijn. Een vijftigjarige verdachte uit Klazienaveen is opgepakt.
Het incident gebeurde aan de Bargerweg. De politie kreeg rond 8.45 uur een melding van een geweldsincident.
Volgens RTV Drenthe ging de melding over een auto die op een boom gebotst zou zijn. Al snel zou zijn gebleken dat er meer aan de hand was. Een van de dodelijke slachtoffers lag in de auto, het andere in een woning.
De omgeving is ruim afgezet en hulpverlening is opgestart. De politie doet sporenonderzoek en praat met getuigen.
quote:OM verdenkt 50-jarige man uit Klazienaveen van een dubbele moord in Weiteveen
Nieuwsbericht | 19-01-2024 | 15:15
De rechter-commissaris van de rechtbank Noord-Nederland heeft vandaag besloten dat een 50-jarige man uit Klazienaveen veertien dagen langer vast blijft zitten. Ook zal hij voor observatie worden opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt hem van twee moorden. Volgens het OM heeft hij op dinsdag 16 januari 2024 een 38-jarige man en een 44-jarige vrouw in hun woonplaats Weiteveen met voorbedachten rade om het leven gebracht.
Daarbij is volgens het Openbaar Ministerie (OM) excessief geweld gebruikt. Uit onderzoek blijkt dat onder meer op beide slachtoffers is geschoten. De vrouw is van korte afstand doodgeschoten, de man is op meerdere manieren letsel toegebracht. Hij is beschoten, gestoken en geslagen. Van het gebruikte geweld zijn mensen deels getuige geweest, waaronder de zoon van de twee dodelijke slachtoffers.
Alles wijst er op dat de verdachte gebruik heeft gemaakt van meerdere wapens die hij heeft meegenomen naar de plaats van het delict. De verdachte was in het bezit van een wapenvergunning. We onderzoeken welke wapens hij mocht hebben en of die gebruikt zijn bij het incident.
Het OM is ermee bekend dat er een langer lopend conflict ten grondslag ligt aan dit incident, waarbij beide partijen het laatste jaar meerdere meldingen en enkele aangiften hebben gedaan van in hun ogen overlast gevend of strafbaar gedrag door de ander. Gezien het lopende onderzoek kan het OM nu nog niet ingaan op enig detail. Datzelfde geldt voor het onderzoek naar de in beslag genomen wapens en een verstrekte vergunning.
Nogmaals wil het OM benadrukken dat er twee mensen om het leven zijn gebracht die jonge kinderen en andere familieleden achterlaten. Dat heeft grote impact op hen. Het OM vraagt om respectvol om te gaan met de belangen en de gevoelens van de nabestaanden en andere betrokkenen.
Psychopaat, heb er geen andere woorden voor.quote:
quote:
quote:
Tis toch wat, meid. Dan kun je beter iemand maar vermoorden, toch? Oh wacht, is dat niet wat deze man gedaan heeft? De overheid moet dus maar mensen vermoorden om mensen te leren dat je geen mensen mag vermoorden?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:29 schreef Pleun2011 het volgende:
Beter meteen de oven in. Nu ben je als samenleving erg veel geld kwijt aan dit stuk menselijk afval.
quote:
Dat duurde niet lang.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:27 schreef William_Papadin het volgende:
Levenslang dus.
Hij zal wel in hoger beroep gaan.
Die zal nog wel doorgaan tot cassatie. En dat hij veel gezichten heeft, heeft hij wel laten zien ondertussen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:40 schreef Vliegbaard het volgende:
Zo’n hoger beroep is op dit moment ook wel zijn enige lichtpuntje nog.
Mag hij doen maar het lijkt me toch onvermijdelijk dat hij de rest van zijn leven nooit meer vrij komt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die zal nog wel doorgaan tot cassatie. En dat hij veel gezichten heeft, heeft hij wel laten zien ondertussen.
Ik verwacht ook dat hij zal blijven procederen, maar ik denk niet dat een andere rechtbank een andere conclusie zal trekken.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die zal nog wel doorgaan tot cassatie. En dat hij veel gezichten heeft, heeft hij wel laten zien ondertussen.
Ja, en iedereen weet dat hij daartoe in staat is, dat maakt hem sowieso al intimiderend als je een conflict met hem krijgt.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:55 schreef deedeetee het volgende:
Terechte straf, het zou toch van de zotte zijn om deze man weer los te laten over een aantal jaar. Ik zie het hem zó nog eens doen als hij weer last van iemand heeft.
Ik denk dat er ook nog wel een hele dikke schadevergoeding betaalt moet worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat hij zal blijven procederen, maar ik denk niet dat een andere rechtbank een andere conclusie zal trekken.
Verder mag ik hopen dat zijn vermogen direct aan de kinderen van Sam en Ineke toevalt, niet dat hij zich eerst arm kan procederen en dan geen vermogen meer heeft om de schadevergoeding te betalen.
Die krijgt vast nog wel een keer een flinke hersenbloeding. Met zijn medische verleden ontkom je er bijna niet aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:24 schreef raptorix het volgende:
Overigens is hij 75 als hij een verzoek voor gratie mag aanvragen, ik zie hem er niet meer uitkomen.
Ik kan echt niet geloven dat iemand die bij zijn volle verstand is zomaar aan het moorden kan slaan. Dat is echt niet normaal hoor. En las ik iets van een smoes over een tia ? Daar ga je echt niet zo raar van doen hoor, ik heb er ook eentje gehad en kreeg echt geen moordneigingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en iedereen weet dat hij daartoe in staat is, dat maakt hem sowieso al intimiderend als je een conflict met hem krijgt.
Maar sjezus, 2 kinderen zonder ouders en je eigen kinderen groeien verder ook zonder vader op, in welke twisted mind kan dat een goed idee zijn?
Hij is ook niet zomaar aan het moorden geslagen, hij heeft het langdurig en uitgebreid voorbereid.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 15:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan echt niet geloven dat iemand die bij zijn volle verstand is zomaar aan het moorden kan slaan. Dat is echt niet normaal hoor. En las ik iets van een smoes over een tia ? Daar ga je echt niet zo raar van doen hoor, ik heb er ook eentje gehad en kreeg echt geen moordneigingen.
Ik blijf het heel bijzonder vinden hoe zo’n man opeens besluit tot het plannen van deze moorden. Daar is echt een hele bijzondere afslag genomen, in zijn brein.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is ook niet zomaar aan het moorden geslagen, hij heeft het langdurig en uitgebreid voorbereid.
Ik denk dat zijn (ex-)vrouw ook echt wel wist hoe erg hij dit ging laten escaleren, ik geloof er niets van dat ze echt niets wist.
Of hij heeft altijd al een fascinatie gehad met macht en geweld, hij zat immers ook bij een schietvereniging.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:03 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ik blijf het heel bijzonder vinden hoe zo’n man opeens besluit tot het plannen van deze moorden. Daar is echt een hele bijzondere afslag genomen, in zijn brein.
Voer voor een nog uitgebreider onderzoek als je het mij vraagt. Niet om hem zijn straf te laten ontlopen, maar wel om zijn (moordlustige) brein te kunnen ontleden en daarvan te leren.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of hij heeft altijd al een fascinatie gehad met macht en geweld, hij zat immers ook bij een schietvereniging.
Idioot ook dat zijn vrouw geen vervolging krijgt, gezien haar rol in het geheel. Iig wat zichtbaar was achteraf met die filmpjes/streamsquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is ook niet zomaar aan het moorden geslagen, hij heeft het langdurig en uitgebreid voorbereid.
Ik denk dat zijn (ex-)vrouw ook echt wel wist hoe erg hij dit ging laten escaleren, ik geloof er niets van dat ze echt niets wist.
Klopt hoor, en juist dat maakt hem zo'n intens eng monsterquote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:42 schreef spickel het volgende:
Zal wel voor gek verklaard worden als ik hier reacties lees, maar ik vond hem wel oprecht overkomen op zijn eigen filmpje na de moordpartij.
Oprecht wat? Oprecht emotioneel?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 19:42 schreef spickel het volgende:
Zal wel voor gek verklaard worden als ik hier reacties lees, maar ik vond hem wel oprecht overkomen op zijn eigen filmpje na de moordpartij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |