abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217173275
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we vooral zien is dat dit topic wordt overspoeld met users uit de progressief linkse hoek, die vervolgens driftig elkaars post liken en gaan uithalen jegens elke kritische noot mbt de Lentekriebels projectweek.
Nee jij generaliseert het grootste gedeelte van de users slingert in het midden en heeft tegenwoordig door dat veel van onze rechts conservatieven een objectief verfierbaar liegend narratief overnemen..
  dinsdag 25 maart 2025 @ 10:42:41 #52
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217173278
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom is dit troep?

Er staat verder niet dat kinderen iets kunnen of moeten 'kiezen' of niet; lees het nog eens door en vertel eens concreet wat er schadelijk is aan deze pagina.
Dat geef ik aan: de mens is geen 'genderkoek'. Je hebt mannen en vrouwen, zo eenvoudig is het.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217173294
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier is dan ook helemaal niets mis mee. Dat zul je zelf ook wel weten.

Dit is daarentegen is wél troep en hoort niet aan kinderen te worden voorgeschoteld. Er bestaat niet iets als 'genderidentiteit' en kinderen kunnen hun geslacht zelf niet kiezen op basis van vermeende gevoelens.
[..]
Er staat, in de tekst op de website, enkel dat mensen genderdysforie kunnen hebben, het daar lastig mee kunnen hebben en daar hulp en ondersteuning voor kunnen krijgen.

En hoe dat gevoel ontstaat en wat er wel/niet aan gedaan moet worden, dat is een heel andere discussie.

Feit is dat het begrip 'genderdysforie' bestaat en op z'n minst uitgelegd moet worden.
Want, well, als het niet zou bestaan zou jij er ook niet zo actief mee bezig zijn ;)
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 10:45:19 #54
5428 crew  miss_sly
pi_217173295
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Gehersenspoeld en trollen als je tegen bent. Bijzonder.
Goede inhoudelijke bijdrage.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_217173309
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 09:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
Deze club zou zich wat drukker moeten maken over de vraag hoe binnen de muren van de kerk daadwerkelijke seksuele perversie eeuwen heeft kunnen voortwoekeren. Lijkt me niet dat dat aan 'Lentekriebels' lag, bij mijn weten bestond dat niet in 1256. Of 1467. Of 1782. Of 1900. Of zelfs 1960.

Kinderen weerbaar maken, aanleren dat ze mogen en moeten aangeven wat ze wel en niet prettig vinden aan en met hun eigen lichaam en uitleggen wat er allemaal tijdens de groei gebeurt met dat lijf tijdens hun meest kwetsbare fase, dat is natuurlijk pas echt smerig.

Laten we ze vooral aanleren dat het zondige wezens zijn met helwaardige gedachten en gevoelens, dat is veel beter voor hun ontwikkeling, aldus CC.
Ik zat gisteren een stuk over Sinéad O'Connor te kijken hoe ze hier voor waarschuwde en helemaal kapot gemaakt werd :X
pi_217173314
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat geef ik aan: de mens is geen 'genderkoek'. Je hebt mannen en vrouwen, zo eenvoudig is het.
Mannen vallen op vrouwen.
Vrouwen vallen op mannen.

"Juf? Ik denk dat ik het anders voel.."
"Mond houden Jantje en ongelukkig blijven"
  dinsdag 25 maart 2025 @ 10:48:52 #57
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217173331
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:45 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Er staat, in de tekst op de website, enkel dat mensen genderdysforie kunnen hebben, het daar lastig mee kunnen hebben en daar hulp en ondersteuning voor kunnen krijgen.

En hoe dat gevoel ontstaat en wat er wel/niet aan gedaan moet worden, dat is een heel andere discussie.

Feit is dat het begrip 'genderdysforie' bestaat en op z'n minst uitgelegd moet worden.
Want, well, als het niet zou bestaan zou jij er ook niet zo actief mee bezig zijn ;)
:+
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217173385
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Goede inhoudelijke bijdrage.
Mijn eerste post was al te moeilijk voor je.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 10:55:38 #59
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217173420
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:45 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Genderdysforie betreft een gevoel van onbehagen over het eigen lichaam waarbij mensen denken in een verkeerd lichaam te zitten. Het gevoel is hier het probleem, niet het lichaam.
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:47 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Mannen vallen op vrouwen.
Vrouwen vallen op mannen.

"Juf? Ik denk dat ik het anders voel.."
"Mond houden Jantje en ongelukkig blijven"
Over seksuele oriëntatie heb ik het nergens gehad. Het is prima dat dit wordt uitgelegd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217173433
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vrije SChool heeft dan weer niets te maken met woke of iets dergelijks. Vrij heeft in de betekenis van deze schoolsoort een heel andere betekenis.
Ja, en? Die ouders sturen hun kind naar een progressief bolwerk. Dan krijg je andere seksuele voorlichting dan op de gristelijke school.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217173447
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van die pagina die je quote:

Transgender personen
Zo kan het zijn dat een kind dat bij de geboorte voor jongen werd aangezien en zo werd geregistreerd, zich geen jongen voelt. Sommige kinderen ervaren al op jonge leeftijdgenderdysfore gevoelens. Deze houden niet altijd aan. Bij een groot deel van de kinderen verdwijnen deze gevoelens weer aan het begin van de puberteit. Sommige kinderen of jongeren hebben een sterk gevoel van aanhoudende onvrede over het eigen lichaam (genderdysforie). Deze mensen noemen we transgender personen. Dan kan zorg of ondersteuning nodig zijn.

Dit is propaganda? Of gewoon een heel neutrale weergave van hoe dit aspect van menselijke seksualiteit werkt? Er staat zelfs letterlijk dat het in de meeste gevallen overgaat. Hoe is dit actieve PRO-TRANS PROPAGANDA die kinderen queer wil maken?
Dat is het niet. Hij moet gewoon zijn wanstaltige conservatieve drek weer even spuien.
"Pools are perfect for holding water"
pi_217173465
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we vooral zien is dat dit topic wordt overspoeld met users uit de progressief linkse hoek, die vervolgens driftig elkaars post liken en gaan uithalen jegens elke kritische noot mbt de Lentekriebels projectweek.
Nee Howard. Wat we vooral zien is dat jij hier je ranzige shit weer even loopt te pendelen en keihard door de mand valt. Omdat er helemaal geen promotie van transgenders plaats vindt. Met je smerige conservatieve verzinsels.

Rot nu maar weer mooi op.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:02:33 #63
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217173476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee Howard. Wat we vooral zien is dat jij hier je ranzige shit weer even loopt te pendelen en keihard door de mand valt. Omdat er helemaal geen promotie van transgenders plaats vindt. Met je smerige conservatieve verzinsels.

Rot nu maar weer mooi op.
Nounounou...
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_217173479
:o
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 11:07:11 #65
5428 crew  miss_sly
pi_217173508
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, en? Die ouders sturen hun kind naar een progressief bolwerk. Dan krijg je andere seksuele voorlichting dan op de gristelijke school.
Vrije school is niet per definitie een progressief bolwerk.

Je tweede zin klopt, helaas. Want eigenlijk is seksuele vorming ook heel uniform en zou er geen verschil moeten zijn.
pi_217173517
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Genderdysforie betreft een gevoel van onbehagen over het eigen lichaam waarbij mensen denken in een verkeerd lichaam te zitten. Het gevoel is hier het probleem, niet het lichaam.
[..]
Over seksuele oriëntatie heb ik het nergens gehad. Het is prima dat dit wordt uitgelegd.
Hier in de Biblebelt vinden ze toch echt dat de niet hetrosekuele oriëntatie komt doordat die mensen denken dat ze niet altijd op personen van een ander geslacht vallen.. het gevoel is het probleem niet het lichaam..

Ze geven zelfs nog conversie cursussen voor de afvalligen. ;)
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:15:17 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217173599
Netjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:19:39 #68
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217173645
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
Het is aan ouders om hun kinderen rond deze thema's te informeren,
Conservatieve ouders zeggen vaak niets tegen hun kind, uit schaamte of de overtuiging dat seks vies of zondig is.
Dan is het een goede zaak dat een school dat maar gaat doen. Seksuele kennis is net zo goed kennis en daar ga je voor naar school. Om te leren.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:20:17 #69
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217173653
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Vrije Scholen zijn niet per se progressieve bolwerken. Het is vooral erg alternatief. Het zou mij trouwens ook niet verbazen als men op zulke scholen dit soort voorlichtingscampagnes ook weert. Alles gaat daar anders.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hier in de Biblebelt vinden ze toch echt dat de niet hetrosekuele oriëntatie komt doordat die mensen denken dat ze niet altijd op personen van een ander geslacht vallen.. het gevoel is het probleem niet het lichaam..

Ze geven zelfs nog conversie cursussen voor de afvalligen. ;)
Als volwassenen aan de conversietherapie willen, veel succes. Zolang het maar niet aan minderjarigen wordt opgedrongen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Conservatieve ouders zeggen vaak niets tegen hun kind, uit schaamte of de overtuiging dat seks vies of zondig is.
Dan is het een goede zaak dat een school dat maar gaat doen. Seksuele kennis is net zo goed kennis en daar ga je voor naar school. Om te leren.
In conservatieve kringen wordt er inderdaad terughoudend met dit soort dingen omgegaan. De hele mensheid heeft dit zich namelijk al vanzelf gewezen, pas de afgelopen decennia denkt men ineens dat overal 'voorlichting' voor nodig is.
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 11:24:04 #70
5428 crew  miss_sly
pi_217173688
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
En niet alleen conservatieve ouders. Er zijn echt schrikwekkend veel ouders die het sowieso een moeilijk gesprek vinden en uit de weg gaan. Er zijn zelfs tegenwoordig nog best veel meisjes die niets weten over hun eigen lichaam en op een dag ongesteld worden zonder dat ze weten wat het is.

Het is heel goed dat dit op scholen wordt besproken.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:32:37 #71
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217173781
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En niet alleen conservatieve ouders. Er zijn echt schrikwekkend veel ouders die het sowieso een moeilijk gesprek vinden en uit de weg gaan. Er zijn zelfs tegenwoordig nog best veel meisjes die niets weten over hun eigen lichaam en op een dag ongesteld worden zonder dat ze weten wat het is.

Het is heel goed dat dit op scholen wordt besproken.
Poeh, onvoorstelbaar ook eigenlijk dat dit al die vele duizenden jaren goed is gegaan. Je vraagt je mijn af hoe de mens zich in stand heeft weten te houden zonder al die vermeend essentiële en noodzakelijke voorlichting.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:34:18 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217173802
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Poeh, onvoorstelbaar ook eigenlijk dat dit al die vele duizenden jaren goed is gegaan. Je vraagt je mijn af hoe de mens zich in stand heeft weten te houden zonder al die vermeend essentiële en noodzakelijke voorlichting.
:')
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:35:25 #73
438527 MissButterflyy
pi_217173813
quote:

[..]
Meen je dit serieus? Door te denken dat het vroeger allemaal goed ging? :') :') :')
pi_217173843
quote:

[..]
Ik kan een lijst van items maken die korter bestaan dan de Lentekriebels, daar kunnen we dan vast ook wel zonder.. :')

Deze troll nu wel genoeg gevoerd, bye mensen, ik ga van het mooie weer genieten
pi_217173859
Is het lesmateriaal dat Rutgers gebruikt openbaar in te zien? Het zou dan namelijk een peulenschil zijn om te kunnen beoordelen of dit kort geding een kans van slagen heeft.
pi_217173868
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 09:52 schreef HowardRoark het volgende:
Bij Civitas heeft men uiteraard wel degelijk een punt.

Onderwerpen zoals de genderideologie komen dan ook aan bod in de materialen van Rutgers. Het is alleen heel moeilijk te bewijzen dat het kinderen zou aanzetten tot bepaalde acties en in hoeverre dit wordt voorgeschoteld met 'Lentekriebels'.

Maar de grote vraag blijft toch vooral wáárom men bij Rutgers dit soort onzin zo graag aan kinderen en jongeren wil opdringen. Dát zou verboden moeten worden door de rechter, niet kritiek op deze vermeende lesmaterialen.
Onze polder Hamas is weer eens bang voor homo's hoor.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:42:12 #77
438527 MissButterflyy
pi_217173875
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:40 schreef William_Papadin het volgende:
Is het lesmateriaal dat Rutgers gebruikt openbaar in te zien? Het zou dan namelijk een peulenschil zijn om te kunnen beoordelen of dit kort geding een kans van slagen heeft.
Post 37
pi_217173907
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Post 37
Zoals ik het lees is dit meer een leidraad maar niet het daadwerkelijke materiaal. Ik lees overigens geen schokkende zaken hierin.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:44:36 #79
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217173913
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Meen je dit serieus? Door te denken dat het vroeger allemaal goed ging? :') :') :')
Dat niet alleen, er was ook een veel hoger geboortecijfer.

Vroeger waren er nog normale, grote families. Nu ligt de nadruk op carrière maken en individualisme. En als het dan op seks aankomt zijn er de meest rare wensen en moet er aan allerlei eisen en standaarden worden voldaan.

Met alle vermeend noodzakelijke en essentiële voorlichting is de Nederlander veel minder seksuele actief dan vroeger. Juist vooral onder jongeren. Wat natuurlijk heel erg tegenstrijdig is, want juist die worden dus om de oren geklapperd met allerlei voorlichting en blootstelling aan seks. Zie bijvoorbeeld: Minder Nederlanders seksueel actief, behalve 75+'ers.
pi_217173920
Ik gun christengekkies het slechtste. Al die organisaties die voor eigen financieel gewin kinderen beschadigen met leugens verdienen het om al dat geld en meer weer te verkiezen.
pi_217173979
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Vrije school is niet per definitie een progressief bolwerk.
Niet per definitie, maar in de praktijk vaak wel.

quote:
Je tweede zin klopt, helaas. Want eigenlijk is seksuele vorming ook heel uniform en zou er geen verschil moeten zijn.
School gaat niet over de seksuele vorming. Ik weet dat er een legertje volwassenen staat te popelen om andermans kinderen seksueel te vormen maar dat is niet aan hen. Zij zijn daar middels seksuele voorlichting op school maar een heel klein deeltje van en dat lijken ze maar moeilijk te kunnen verkroppen.
pi_217173988
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:40 schreef Nober het volgende:

[..]
Gehersenspoeld en trollen als je tegen bent. Bijzonder.
Je hebt nog niet eens de ballen om te erkennen dat je een troll bent, mietje.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:50:08 #83
438527 MissButterflyy
pi_217173996
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Vroeger waren er nog normale, grote families. Nu ligt de nadruk op carrière maken en individualisme. En als het dan op seks aankomt zijn er de meest rare wensen en moet er aan allerlei eisen en standaarden worden voldaan.

Met alle vermeend noodzakelijke en essentiële voorlichting is de Nederlander veel minder seksuele actief dan vroeger. Juist vooral onder jongeren. Wat natuurlijk heel erg tegenstrijdig is, want juist die worden dus om de oren geklapperd met allerlei voorlichting en blootstelling aan seks. Zie bijvoorbeeld: Minder Nederlanders seksueel actief, behalve 75+'ers.
Vroeger was de kindersterfte ook hoger, ging je als jong meisje als je ongepland zwanger raakte het klooster in, ging je vaak nog dood aan een simpele longontsteking….
Moest je als vrouw stoppen met werken zogauw je ging trouwen. Het is maar wat je beter noemt.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:50:44 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217174002
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik gun christengekkies het slechtste. Al die organisaties die voor eigen financieel gewin kinderen beschadigen met leugens verdienen het om al dat geld en meer weer te verkiezen.
Hmm.

Dit is een nogal rare post. Christenen willen kinderen beschadigen men leugens voor financieel gewin?

Maar is het niet juist zo dat een organisatie als Rutgers hun lespakketten aan de man willen brengen en hier dus een belang hebben dat scholen, onderwijsinstellingen en particulieren dit aanschaffen?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:54:23 #85
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217174041
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vroeger was de kindersterfte ook hoger, ging je als jong meisje als je ongepland zwanger raakte het klooster in, ging je vaak nog dood aan een simpele longontsteking….
Moest je als vrouw stoppen met werken zogauw je ging trouwen. Het is maar wat je beter noemt.
Dat voor iedereen de sterfte hoger lag klopt natuurlijk. Alleen dat had niets te maken met seks of seksuele voorlichting, maar met een gebrek aan goede medicatie. Tegenwoordig sterft namelijk min of meer niemand meer aan een griepje en pakweg tuberculose of tyfus zijn uitzonderlijk geworden. Dat was vroeger wel anders.
pi_217174043
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dan had onze rechts conservatieve Howard die beweert homo te zijn ook in een klooster gezeten om met gelijkgestemde priesters samen te doen wat men normale niet hetrosekuele burgers verbood. :D
pi_217174073
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Dit is een nogal rare post. Christenen willen kinderen beschadigen men leugens voor financieel gewin?

Maar is het niet juist zo dat een organisatie als Rutgers hun lespakketten aan de man willen brengen en hier dus een belang hebben dat scholen, onderwijsinstellingen en particulieren dit aanschaffen?
Denk je dat al die conservatieve en extreem rechtse clubs hun werk gratis doen?
pi_217174085
quote:

[..]
Hoe is het duizenden jaren goed gegaan zonder medische zorg? Daar ook maar mee stoppen?
pi_217174095
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 10:11 schreef Nober het volgende:

[..]
Dus jij zegt:
Ik ben voor indoctrinatie van kinderen op de basisschool en jullie zijn allemaal gehersenspoeld als je het daar niet mee eens bent.
Nee, ik nodig je uit bij jezelf na te gaan waar je rare en onjuiste opvattingen eigenlijk vandaan komen.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:59:05 #90
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217174096
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan had onze rechts conservatieve Howard die beweert homo te zijn ook in een klooster gezeten om met gelijkgestemde priesters samen te doen wat men normale niet hetrosekuele burgers verbood. :D
Hmm, nee hoor. Homoseksualiteit is van alle tijden geweest. Van de oude Grieken tot de Romeinen en aan het begin van de 20e eeuw had bijvoorbeeld Berlijn in de een levendige lhbt-cultuur.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:58 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Hoe is het duizenden jaren goed gegaan zonder medische zorg? Daar ook maar mee stoppen?
Dat ging dus helemaal niet zo goed.
pi_217174100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Howard zou die meisjes hun lijk pas teruggeven aan de familie na betaling. Vraag hem maar eens of de Nederlandse overheid bevriend moet zijn met mensen die in lijken handelen. Er is een reden dat ik hem net de polder Hamas noemde.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 11:59:43 #92
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217174102
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat voor iedereen de sterfte hoger lag klopt natuurlijk. Alleen dat had niets te maken met seks of seksuele voorlichting, maar met een gebrek aan goede medicatie. Tegenwoordig sterft namelijk min of meer niemand meer aan een griepje en pakweg tuberculose of tyfus zijn uitzonderlijk geworden. Dat was vroeger wel anders.
Seksuele autonomie en rechten van vrouwen en kinderen lag vroeger ook wel anders.

Beweren dat het hier eeuwen geleden 'beter' was omdat er géén seksuele voorlichting bestond, of het idee dat je als mens geen eigen keuzes mocht maken over je lichaam...

Only in conservatism...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217174106
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vroeger waren er tenminste geen vervelende organisaties die je leerden dat het niet normaal is als priesters/dominees/paters/nonnen in je broek zitten te graaien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 12:00:46 #94
5428 crew  miss_sly
pi_217174115
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Zo lieverd, en hoeveel heb jij al bijgedragen aan dat noodzakelijke, hoge geboortecijfer?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 12:01:42 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217174122
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor. Homoseksualiteit is van alle tijden geweest. Van de oude Grieken tot de Romeinen en aan het begin van de 20e eeuw had bijvoorbeeld Berlijn in de een levendige lhbt-cultuur.
[..]
Dat ging dus helemaal niet zo goed.
Alleen zijn homoseksuelen in die betere, conservatieve eeuwen hiervoor gecriminaliseerd en geëxecuteerd. Mocht niet van de bijbel en zo. Herinstellen maar?

Laatste executies van homo's geschiedde in dit land begin 19e eeuw.

Als geestelijke beperking in de DSM tot 1970.

Schitterende tijden, niet...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 25 maart 2025 @ 12:03:19 #96
5428 crew  miss_sly
pi_217174137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niet per definitie, maar in de praktijk vaak wel.
[..]
School gaat niet over de seksuele vorming. Ik weet dat er een legertje volwassenen staat te popelen om andermans kinderen seksueel te vormen maar dat is niet aan hen. Zij zijn daar middels seksuele voorlichting op school maar een heel klein deeltje van en dat lijken ze maar moeilijk te kunnen verkroppen.
Onder andere door Lentekriebels is dat legertje dat zou staan te popelen om kinderen seksueel te vormen, waarmee jij doelt op seksuele predators, veel minder gevaarijk, zijn kinderen beter in staat goed vna slecht te onderscheiden en weten ze beter wanneer ze een betrouwbare volwassene in kunnen schakelen om ze te redden.
pi_217174149
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zo lieverd, en hoeveel heb jij al bijgedragen aan dat noodzakelijke, hoge geboortecijfer?
  dinsdag 25 maart 2025 @ 12:07:39 #98
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217174167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Seksuele autonomie en rechten van vrouwen en kinderen lag vroeger ook wel anders.

Beweren dat het hier eeuwen geleden 'beter' was omdat er géén seksuele voorlichting bestond, of het idee dat je als mens eigen keuzes mag maken over je lichaam...

Only in conservatism...
Ik ben vooral benieuwd hoe jij het zou willen verklaren dat er ondanks veel meer voorlichting een vrije seksuele moraal, minder seks is en een lager geboortecijfer is? Vooral dit laatste is wel degelijk problematisch te noemen.

Ook zijn Nederlanders ontevredener over hun seksleven. Bovendien, wat we ook zien is juist dat ouderen nog wél geregeld seks hebben en tevreden zijn over hun seksleven. Terwijl je het juist andersom zou verwachten.
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is een vraag die je altijd stelt aan homo's en lesbiennes? Dat is natuurlijk een beetje vals, vindt je ook niet? Ik zou dit zelfs een microagressie kunnen noemen als ik de maatstaven uit jouw kringen zou willen hanteren.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 12:11:45 #99
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217174210
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alleen zijn homoseksuelen in die betere, conservatieve eeuwen hiervoor gecriminaliseerd en geëxecuteerd. Mocht niet van de bijbel en zo. Herinstellen maar?

Laatste executies van homo's geschiedde in dit land begin 19e eeuw.

Als geestelijke beperking in de DSM tot 1970.

Schitterende tijden, niet...
Wat dit betreft zeker niet, dat ben ik helemaal met je eens.

Maar het gaat niet altijd om mij alleen, ik kijk naar het grotere geheel. En ik zou liever in een functionerende conservatieve samenleving leven waar het misschien moeilijker voor mij als individu is, dan in de loslagen en disfunctionele maatschappij waarmee we nu in het Westen zitten, maar waar het makkelijker is voor mij om Grindr even aan te slingeren.
pi_217174286
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 12:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Onder andere door Lentekriebels is dat legertje dat zou staan te popelen om kinderen seksueel te vormen, waarmee jij doelt op seksuele predators, veel minder gevaarijk, zijn kinderen beter in staat goed vna slecht te onderscheiden en weten ze beter wanneer ze een betrouwbare volwassene in kunnen schakelen om ze te redden.
Daar doel ik helemaal niet op. Ik doel op de vaak kinderloze juffrouw die denkt dat ze nodig is om de orgasm gap uit te leggen omdat jongens van 11 jaar soms al porno zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')