Het wassen is de belangrijkste stap, dus dan doe je al heel watquote:Op maandag 24 maart 2025 22:17 schreef summer2bird het volgende:
Ik doe elke ochtend en avond mijn gezicht wassen met een nat washandje, en als ik me fancy voel misschien wat dagcrème (maar dat is zelden)
Telt dat ook als een routine?
Ik gebruik de dagcreme meestal voor het slapen gaan gezien er blijkbaar verschil is tussen dag en nachtcrème
Maar meestal hou ik het bij het washandje
Als ik dat niet doe, dan draait de wereld gewoon verder zonder zorgen, en ik iets minder mooie huidquote:Op maandag 24 maart 2025 22:17 schreef YoopY het volgende:
Serieus? En als je dat niet doet, wat dan?
Overigens, ben je man of vrouw?
Wat een hoop zooi smeer je op je gezicht zeg, kan nooit goed zijn op den duur...
De routines staan in beiden topics. Dan kun je dat zelf even vergelijken toch? Moddermasker in het oude topic is overigens geen goed idee voor mijn huidtype.quote:Op maandag 24 maart 2025 22:32 schreef maily het volgende:
Wat is er veranderd sinds LIF / Skin Care Routine Topic
Deze.quote:
quote:Op zondag 27 december 2020 19:41 schreef Mikeytt het volgende:
Twijfelen of ik mn ballen permanent ga ontharen. Hoef je niet steeds te scheren.
een lekker icepackquote:Op maandag 24 maart 2025 23:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Nouja, skincare op ballen, worden ze wél lekker smooth van.
Leuk topic! Kun je ook de merken noemen die je gebruikt per stap?quote:Op maandag 24 maart 2025 22:15 schreef Mikeytt het volgende:
New year, new me, new skin care routine?![]()
Wat is jullie huidige skin care routine? Wil wat verandering in mijn routine, maar weet niet waar te beginnen...
Ochtendroutine:
- Gezicht wassen met alleen water
- pure L-ascorbic acid gemixt met hyaluronzuur serum
- vitamine C+E serum (skinceuticals)
- Moisturizer (Cerave)
- Zonnebrandcreme
Avondroutine:
- Gezicht wassen met micelair water (oil-based)
- Gezicht wassen met cerave cleanser (water-based)
- Exfolieren. (AHA+BHA exfoliant, deze stap 2x per week)
- Essence (verschilt welk soort)
- Caffeine serum onder ogen
- pure L-ascorbic acid gemixt met hyaluronzuur serum
- tretinoïnecreme (voor altijd dankbaar voor dit recept van de derma)
- vaseline onder ogen en daarop tretinoïnecreme om de gevoeligheid te verminderen
- Moisturizer (cerave)
quote:Op maandag 24 maart 2025 22:50 schreef Mushanga71 het volgende:
S'morgens:
Gezicht wassen met water.
Daarna reinigen met NIVEA Gevoelige huid micellair water
Dan 10% vitamine C serum, etos.
Oogcreme anti age van Zarqa.
En als laatste pro age skin dagcreme, etos.
S'avonds:
De eerste twee stappen van boven.
Daarna hyaluronzuur+provitamine B5 serum, etos.
Oogcreme anti age van Zarqa.
Afsluitend met pro age skin nightcream, etos.
En dan 2 of 3 keer per week salicylzuur 2% peeling exfoliant, ook etos.
En dan 1 keer per week etos cleansing peeling.
En dagelijks vis collageen.
Nou was ik in oktober een paar daagjes weg en had uit luiheid mijn serums niet meegenomen. Na twee dagen naar etos gerend om alsnog te halen. Want ik zag écht het verschil
Ik heb de merken erbij gevoegd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 06:36 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Leuk topic! Kun je ook de merken noemen die je gebruikt per stap?
En is L ascorbinezuur niet hetzelfde als vitamine c?
https://www.skinceuticals(...)PBrmAxcaAuVWEALw_wcB
Mijn ochtend routine:
- gezicht wassen met evt. cleanser van the drunk elephant.
- soms exfoliator van paula’s choice (grijze fles)
- soms vit e hydraterende creme van malin + goetz
- cerave ceramiden dagcreme met factor 30
- skincare bb cream ook met factor 30
- lippenbalsem van the drunk elephant of vaseline
Avond routine:
- make-up verwijderen met remover van clinique (take the day off), die haalt mijn oog make-up goed weg
- gezicht wassen met cleanser van the drunk elephant
- retinol creme van cerave
- vit e hydraterende creme van malin + goetz
- lippenbalsem van the drunk elephant of vaseline
Af en toe probeer ik andere skincare uit en voeg ik een oogserum toe aan de routine of vervang ik de moisturizer. Voor nu werkt dit voor mij.
- ook gezond eten, veel water drinken en wekelijks beddengoed verschonen
Dankje! Goede merken ook, denk dat ik wat ga bestellen uit je lijstje.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb de merken erbij gevoegd.behalve de tretinoïne. Die zal ik een checken bij thuiskomst, maar die is alleen op recept verkrijgbaar.
L ascorbinezuur is niet helemaal hetzelfde. Is maar een gedeelte van de stofjes die vitamine C opmaken, maar ik gebruik nu de 100% L ascorbinezuur poeder van The Ordinary. Die is wat potenter, zeker als je hem mixt met een water-based serum. Als je een gevoelige huid hebt, kan het wat branden, dus altijd patch testen
Goeie routine trouwens![]()
En hoe vaak gebruik je die exfoliant van Paula's Choice? Mn derma zegt dat 3-4 keer per week de max is, dus ik doe nu maar gewoon om de dag zodat ik gemiddeld op 3,5 per week zit.
De ene dag exfolieren en de andere dag retinol.
Wel de mensen die er over 20 jaar nog niet helemaal verlept uit willen zien. Je hoeft ook niet elke dag te sporten en gezond te eten, maar het helpt wel!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:58 schreef Aberkullie het volgende:
Alsof iemand hier 2 keer per dag tijd/zin in heeft.
Deze is hetquote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]hoe bevalt die vitamine C serum van de Etos? Dat geel flesje?
Ben op zoek naar een nieuwe C serum voor in de avond, maar het gele flesje van de Etos deed niks bij me.
En heb je weleens retinol geprobeerd? Qua anti-age is dat het beste.
Kost maar 2x 5 minuten per dagquote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:58 schreef Aberkullie het volgende:
Ik ben wel een beetje in shock dat dit uit jouw toetsenbord komt.quote:
Genoteerd.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje in shock dat dit uit jouw toetsenbord komt.
Zorg toch eens wat beter voor jezelf!quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:58 schreef Aberkullie het volgende:
Gewoon kraanwater en een Estee Lauder ik zie er nog uit als een 16-jarigequote:Op dinsdag 25 maart 2025 10:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zorg toch eens wat beter voor jezelf!
Altijd met korting of in de bonusquote:
Je kunt beter gezond eten, voldoende drinken, niet roken en je huid beschermen tegen de zon. Verder is het ook een kwestie van genetica en aanleg.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 09:14 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Wel de mensen die er over 20 jaar nog niet helemaal verlept uit willen zien. Je hoeft ook niet elke dag te sporten en gezond te eten, maar het helpt wel!
Make-up eraf en cleansen, vitamines en retinol erop en dan hydrateren met een spf. Zijn toch wel 5 “stappen” die ik al jaren volg. En goede tip van haar over hoe belangrijk een goed gebit is, gezond te leven en niet te bakken in de zon. Top.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:16 schreef 215 het volgende:
Toevallig zag ik deze voorbij komen vanmorgen.
Bekijk deze YouTube-video
ik ben al langere tijd geen 25 meer en mijn huid kan dan juist ondersteuning gebruikenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt beter gezond eten, voldoende drinken, niet roken en je huid beschermen tegen de zon. Verder is het ook een kwestie van genetica en aanleg.
Helder filmpjequote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:16 schreef 215 het volgende:
Toevallig zag ik deze voorbij komen vanmorgen.
Bekijk deze YouTube-video
Een beetje ondersteuning kan inderdaad geen kwaad. En zeker zonbescherming is belangrijk. Maar al dat wrijven over je huid met wattenschijfjes en doekjes en je vingers is ook niet best.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:46 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
ik ben al langere tijd geen 25 meer en mijn huid kan dan juist ondersteuning gebruiken
quote:Op dinsdag 25 maart 2025 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een beetje ondersteuning kan inderdaad geen kwaad. En zeker zonbescherming is belangrijk. Maar al dat wrijven over je huid met wattenschijfjes en doekjes en je vingers is ook niet best.
Je moet het vooral zelf weten, hoor, maar jouw argument was dat als je over 20 jaar etc., dat is echt niet per se afhankelijk van die routines. Ik ben ook al geruime tijd geen 25 meer en heb zeker niet zo'n uitgebreide routine en mijn huid ziet er nog prima uit.
Daar krijgt een mens toch ook rimpels van?quote:Op dinsdag 25 maart 2025 14:14 schreef maily het volgende:
[..]
En het een na het andere spulletje moet erop en weer eraf met een ander spulletje .....
Vitamine C moet nooit in een fles halen. Die van de Etos zal niet sterk genoeg zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 08:11 schreef Mikeytt het volgende:
[..]hoe bevalt die vitamine C serum van de Etos? Dat geel flesje?
Ben op zoek naar een nieuwe C serum voor in de avond, maar het gele flesje van de Etos deed niks bij me.
En heb je weleens retinol geprobeerd? Qua anti-age is dat het beste.
Hoe dan? Dit flesje is ondoorzichtig en het best bewaar je het in het donker. Niks mis mee dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:13 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Vitamine C moet nooit in een fles halen. Die van de Etos zal niet sterk genoeg zijn.
Lijkt me ook irriterend voor je huid. Die moet hard werken om dat allemaal op te nemen en te weerstaan. Slijtage dus.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:09 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Daar krijgt een mens toch ook rimpels van?
Oxidatie.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hoe dan? Dit flesje is ondoorzichtig en het best bewaar je het in het donker. Niks mis mee dus.
Deze is 10% en het gehalte moet tussen de 10 en 20% zijn. Wel goed opletten met een gevoelige huid. Die heb ik maar geen probleem met dit serum. Wel je huid er langzaam aan laten wennen. En ik zie het verschil als ik het niet opdoe. Omdat ik geen make-up draag en dus geen plamuur op doe, is dit een prima serum om mijn huid er beter uit te laten zien.
Pas als het verkleurd is. Maar als je er goed mee omgaat, niet open laat staan en in het donker bewaard, gebeurt dat niet snel. Ben met mn tweede flesje bezig en tot op heden is dat niet verkleurd.quote:
Je hoeft mij niet te overtuigen, hoor 😁quote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Pas als het verkleurd is. Maar als je er goed mee omgaat, niet open laat staan en in het donker bewaard, gebeurt dat niet snel. Ben met mn tweede flesje bezig en tot op heden is dat niet verkleurd.
Doe ik niet, maar voor meelezers is het wél handig om te wetenquote:Op dinsdag 25 maart 2025 16:57 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen, hoor 😁
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |