Nee! En ook geen handjes.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:49 schreef gcjoel het volgende:
@:Blues hebben jullie nog lekkere bonbons gehaald?
Ben benieuwd of hij gaat vertrekken. Dit is wel een blunder van de bovenste plankquote:
jawel, eendeborst filet (28 euro per kg) zowel stuk als plakjes (44 euro per kg).quote:Op maandag 24 maart 2025 19:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wij eten regelmatig barbarie eend/eendenborst en Peking eend, in de herfst ook wilde eend (geschoten) Vraag me af waarom het in NL zo weinig gegeten wordt. Onbekend? Verkoopt de AH het niet (geen idee, kom daar echt nooit)?
Wat voor eend is dat in plakjes? Gerookt schat ik?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
jawel, eendeborst filet (28 euro per kg) zowel stuk als plakjes (44 euro per kg).
Ik eet het ook niet echt graag terwijl ik verder wild wel prima te eten vind. Maar eend een stuk minder. Zal het ook nooit bestellen in een restaurant
Ja https://www.ah.nl/product(...)kte-eendenborstfiletquote:Op maandag 24 maart 2025 20:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat voor eend is dat in plakjes? Gerookt schat ik?
Hoezo deze stelling?quote:Op maandag 24 maart 2025 19:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wij eten regelmatig barbarie eend/eendenborst en Peking eend, in de herfst ook wilde eend (geschoten) Vraag me af waarom het in NL zo weinig gegeten wordt. Onbekend? Verkoopt de AH het niet (geen idee, kom daar echt nooit)?
OK, ik denk ook niet dat het daar de maatstaf is voor Nederland als het om eend of wild gaat.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik zie het zelden in CUL / Wat eten en drinken we vandaag #584 mAccie bijvoorbeeld
Nederland heeft historisch gezien juist een traditie van het eten van (wilde) eend, de eendenkooi en het kooikershondje zijn Nederlands. Blijkbaar is dat helemaal uit de mode gegaan.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, ik denk ook niet dat het daar de maatstaf is voor Nederland als het om eend of wild gaat.
Nederland heeft sowieso niet zo'n jacht- en wildtraditie als de omringende landen en dus staan dat soort gerechten niet standaard op het dagelijks menu…
quote:Op maandag 24 maart 2025 20:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja https://www.ah.nl/product(...)kte-eendenborstfilet
Wat er vroeger al dan niet was, heb ik niet meegemaakt.quote:Op maandag 24 maart 2025 20:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nederland heeft historisch gezien juist een traditie van het eten van (wilde) eend, de eendenkooi en het kooikershondje zijn Nederlands. Blijkbaar is dat helemaal uit de mode gegaan.
Okay, dus geen traditiequote:Op maandag 24 maart 2025 21:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat er vroeger al dan niet was, heb ik niet meegemaakt.
Ik beoordeel het vanuit het heden…
Konijn ook zo iets, ligt standaard bij de Lidl in Belgie. Nog niet vaak in NL gezien.quote:Op maandag 24 maart 2025 19:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Er is een groot smaakverschil tussen wilde en tamme eend. Geschoten wilde eend smaakt weer anders dan kooi eend (wilde een die in een eendenkooi is gevangen), en Pekingeend en Barbarie eend smaken ook weer verschillend van elkaar.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Geloof ook niet dat ik ooit in mijn ouderlijk huis eend heb gehad. Later bij vrienden met etentjes wel, maar geen fan ervan.
Enige eend die ik echt lekker vond was de peking eend in Singapore. Al moest ik wel even slikken toen ze het beest, geblakerd, lieten zien voordat ze 'm aansneden en op m'n bord legden.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Er is een groot smaakverschil tussen wilde en tamme eend. Geschoten wilde eend smaakt weer anders dan kooi eend (wilde een die in een eendenkooi is gevangen), en Pekingeend en Barbarie eend smaken ook weer verschillend van elkaar.
En dan heb je ook nog allerlei wilde andere eend achtige zoals talingen, zee-eenden, maar daar kom je eigenlijk alleen aan als je jager bent of kent.
Ja, klopt.quote:Op maandag 24 maart 2025 21:16 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Konijn ook zo iets, ligt standaard bij de Lidl in Belgie. Nog niet vaak in NL gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |