In veel procesinstallaties kan flink worden verminderd inzake stikstofuitstoot dmv de oxyfuel-methode in hun verbrandingsinstallaties. Dat is pure zuurstof met aardgas ipv buitenlucht met aardgas. Het gaat dan om NOx-uitsparing. Maar ja, ze dumpen wel meer dan alleen dat. Productiewater direct in de nieuwe waterweg bijvoorbeeld, maar ook allerlei afvalstoffen in de atmosfeer. De luchtkwaliteit is slecht te noemen in de Rijnmond dus nogmaals, prima dat ze vertrekken.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:11 schreef Het_Bokje het volgende:
Weg met al die vieze bedrijven.En met de stikstofuitstootbesparing kunnen vast wel een flink aantal geriatrische kontjes gewassen worden. (Alleen met koud water, zonder toevoegingen)
Ja, weg met die bedrijven, ze mogen Afrika en Azië wel lekker extra gaan bevuilenquote:Op maandag 24 maart 2025 11:11 schreef Het_Bokje het volgende:
Weg met al die vieze bedrijven.En met de stikstofuitstootbesparing kunnen vast wel een flink aantal geriatrische kontjes gewassen worden. (Alleen met koud water, zonder toevoegingen)
Geen flauw idee waar je het over hebt. Zoveel is duidelijk.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In veel procesinstallaties kan flink worden verminderd inzake stikstofuitstoot dmv de oxyfuel-methode in hun verbrandingsinstallaties. Dat is pure zuurstof met aardgas ipv buitenlucht met aardgas. Het gaat dan om NOx-uitsparing. Maar ja, ze dumpen wel meer dan alleen dat. Productiewater direct in de nieuwe waterweg bijvoorbeeld, maar ook allerlei afvalstoffen in de atmosfeer. De luchtkwaliteit is slecht te noemen in de Rijnmond dus nogmaals, prima dat ze vertrekken.
In vele sectoren zijn de mensen niet aan te slepen dus inderdaad. Ik zie het probleem ook niet.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Ach die arbeiders die hun baan verliezen kunnen we mooi inzetten in de wapenindustrie.
Hoogopgeleide techneuten in 1 van de best betaalde sectoren in Nederland kunnen allemaal ww aanvragen.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Ach die arbeiders die hun baan verliezen kunnen we mooi inzetten in de wapenindustrie.
Dit Ja. Ik dacht dat we ons minder afhankelijk moest maken van [vul maar in]quote:Op maandag 24 maart 2025 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoogopgeleide techneuten in 1 van de best betaalde sectoren in Nederland kunnen allemaal ww aanvragen.
Lekker gewerkt D66 en VVD.
Vervuiling gaat over de grens, de producten mogen we voortaan importeren.
Er staan meer PO- en pigmentfabrieken. Shell Moerdijk maakt precies hetzelfde als LyondellBasell Maasvlakte en Tronox heeft pigmentfabrieken in Frankrijk en Italië. In Frankrijk is de electriciteit ook veel goedkoper.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:38 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit Ja. Ik dacht dat we ons minder afhankelijk moest maken van [vul maar in]
Tja zij die nooit in die industrie werkzaam zijn geweest lullen maar wat dat we met gemak deze industrie kunnen missen als kiespijn. Allemaal zogenaamd ivm met stikstof etc. Als je de gehele chemische industrie opheft gaan bizar veel banen verloren van hoog tot laag niveau.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Hoogopgeleide techneuten in 1 van de best betaalde sectoren in Nederland kunnen allemaal ww aanvragen.
Lekker gewerkt D66 en VVD.
Vervuiling gaat over de grens, de producten mogen we voortaan importeren.
Aardgas installaties voor de energieopwekking bedoelt hij, denk ik. In de chloor industrie gaat zo honderd(en) MW's om, dus lokaal produceren is het meest efficiënt.quote:Op maandag 24 maart 2025 11:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Geen flauw idee waar je het over hebt. Zoveel is duidelijk.
Verbrandingsinstallaties in het chloor cluster? Waar heb je het in hemelsnaam over?
Dat komt niet door de chemische fabrieken maar door de scheepvaart en snelwegen die daar lopen.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nou prima. De haven van Rotterdam is waardevol genoeg zonder al die chemische fabrieken. Onder meer hierdoor is de luchtkwaliteit in Schiedam de slechtste van Nederland. Doe maar lekker ergens anders.
Chemours heeft wel het oppervlaktewater in een grote straal vervuild. Maar dat zal niet onder "uitstoot" vallen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De chemische industrie stoot bijna niks uit.
Heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 24 maart 2025 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat komt niet door de chemische fabrieken maar door de scheepvaart en snelwegen die daar lopen.
De chemische industrie stoot bijna niks uit. Daarbij is een groot gedeelte van de haven aan het werk voor de chemische industrie, dus als die chemische industrie vertrekt verdwijnt die havenactiviteit ook.
Dit wordt te makkelijk als argument gebruikt om vieze industrieën hier te houden vind ik. Zo ook met Tata Steel en Chemours bijvoorbeeld. Economische groei hoeft niet boven volksgezondheid te gaan wat mij betreft.quote:Plus dat de chemische industrie aan de basis staat van alles wat je om je heen ziet. Verlies je de chemische industrie ben je voor 80% van je grondstoffen afhankelijk van het buitenland.
Chemours zit in Dordt.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:29 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Chemours heeft wel het oppervlaktewater in een grote straal vervuild. Maar dat zal niet onder "uitstoot" vallen.![]()
Of misschien is Chemours geen chemische industrie of het zit niet in de haven.
Dat het smeerpoetsen zijn stuk voor stuk is duidelijk.
Een bron voor wat? Dat de chemie weinig uitstoot of dat Schiedam ingesloten ligt tussen de drukste snelwegen (A20 en A4) en drukste vaarroute (nieuwe Waterweg)van het land?quote:Op maandag 24 maart 2025 15:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
[..]
Dit wordt te makkelijk als argument gebruikt om vieze industrieën hier te houden vind ik. Zo ook met Tata Steel en Chemours bijvoorbeeld. Economische groei hoeft niet boven volksgezondheid te gaan wat mij betreft.
Nou dat bedoel ik dus. Dan heeft het er niks mee te maken wegens de 3 redenen die ik noemde.quote:
Maar die betalen wel in vrijwel alle gevallen niet zo goed als in de chemie, dus voor de mensen die er nu werken voelt het niet bepaalt als vooruitgang.quote:Op maandag 24 maart 2025 17:32 schreef Cockwhale het volgende:
Mooi, oprotten met die zeikerds. Commerciële partijen die steeds komen bedelen bij de overheid, krijg lekker de tering. Zijn genoeg andere banen te vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |