Ja, ik probeer die gedachtengang te begrijpen maar dat is wel erg lastig zoquote:Op zondag 23 maart 2025 11:50 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ach ik zie mensen Wilders op social media verdedigen en de schuld aan links geven. Het is de schuld van Timmermans dat Wilders al bijna 30 jaar als kamerlid niks voor elkaar krijgt, nog nooit een amendement heeft ingediend en PVV kamerleden zelfs nog nooit een vergadering hebben bijgewoond.
Ik heb daar ook erg veel moeite mee,quote:Op zondag 23 maart 2025 12:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja, ik probeer die gedachtengang te begrijpen maar dat is wel erg lastig zo
De economie moet en zal groeien, daarvoor moet en zal de bevolking blijven groeien.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:02 schreef Alarmonoff het volgende:
Is het een georganiseerd complot om de samenleving te ontwrichten?
De asieltsunami wordt ook al sinds 1994 bewust in stand gehouden.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ik praat het nergens goed. Maar vrouwen die worden lastig gevallen is al een decennia oud probleem.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)20te%20maken%20gehad.
Al vraag ik mij af of ik iemand serieus moet nemen die Orban verdedigt die de pride wilt verbieden in Hongarije
Waarschijnlijk wel, want men wil niet bouwen wat noodzakelijk is voor mensen, zodat kwaadwillende asielzoekers hier geen krachtige tegenstand krijgen.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:02 schreef Alarmonoff het volgende:
Is het een georganiseerd complot om de samenleving te ontwrichten?
Waarom proberen links en progressieve partijen op alle mogelijke manieren tegen te werken om grip te krijgen op migratie, migranten beter te monitoren, de terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers te bevorderen of het stimuleren van illegale migratie onbestraft te laten? Het is dan ook moeilijk te geloven dat zulke partijen goede intenties hebben mbt migratie.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:48 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar voorbeelden van moties die gewoon zijn aangenomen, welke geniale plannen van rechts om deze problemen op te lossen zijn er nou precies door links tegengewerkt?
Jij snapt niet waarom de motie van het lid Becker zoveel kritiek kreeg?quote:
quote:
De PVDA heeft de Rutte deal met Turkije mede mogelijk gemaakt?quote:Op zondag 23 maart 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom proberen links en progressieve partijen op alle mogelijke manieren tegen te werken om grip te krijgen op migratie
Nee, het betrof namelijk een uitstekend idee.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij snapt niet waarom de motie van het lid Becker zoveel kritiek kreeg?
Jij vond de toeslagenaffaire ook een uitstekend idee?quote:Op zondag 23 maart 2025 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het betrof namelijk een uitstekend idee.
Hoe gaat het bijhouden van normen en waarden van mensen met de Nederlandse nationaliteit precies bijdragen aan het terug dringen van het aantal asielzoekers en de veiligheid van meisjes in dit Friesche dorp?quote:Op zondag 23 maart 2025 12:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het betrof namelijk een uitstekend idee.
Het idee van deze motie was het bijhouden van gegevens over culturele en religieuze normen en waarden van Nederlanders met een migratieachtergrond. Dit kan inzicht geven kan bieden in de culturele integratie van zulke mensen.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:45 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Hoe gaat het bijhouden van normen en waarden van mensen met de Nederlandse nationaliteit precies bijdragen aan het terug dringen van het aantal asielzoekers en de veiligheid van meisjes in dit Friesche dorp?
Kun je eens uitleggen wat je nou precies bedoelt met tegenwerken? Is het tegenwerken als ze voor of tegen een motie stemmen? Want in de voorbeelden die jij noemt zijn die moties gewoon aangenomen he, dat is hoe het werkt in een democratie, dat er gestemd kan worden en dat de meeste stemmen gelden.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom proberen links en progressieve partijen op alle mogelijke manieren tegen te werken om grip te krijgen op migratie, migranten beter te monitoren, de terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers te bevorderen of het stimuleren van illegale migratie onbestraft te laten? Het is dan ook moeilijk te geloven dat zulke partijen goede intenties hebben mbt migratie.
Als er een hele logische actie wordt voorgesteld, zoals bijvoorbeeld het terugkeerbeleid verder aanscherpen of de de terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers te bevorderen, stemmen links en progressieve partijen tegen.quote:Op zondag 23 maart 2025 12:56 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Kun je eens uitleggen wat je nou precies bedoelt met tegenwerken? Is het tegenwerken als ze voor of tegen een motie stemmen? Want in de voorbeelden die jij noemt zijn die moties gewoon aangenomen he, dat is hoe het werkt in een democratie, dat er gestemd kan worden en dat de meeste stemmen gelden.
Dus nogmaals, heb je een concreet voorbeeld waar rechts een geniaal plan heeft om deze problemen te stoppen maar waarbij dat niet lukt omdat ze tegengewerkt worden door links?
Waar heb jij het nou weer overquote:Op zondag 23 maart 2025 11:52 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ahhh
[..]
Dat moet het zijn.
[..]
Wacht. Maar dan zijn ze toch prima geïntegreerd?
Als morgen een paar asielzoekers naar Feyenoord gaan, met aanstekers gaan gooien en roepen dat de scheids zijn moeder een hoer is dan is dat prima?
Zijn we het daar gelukkig over eens.quote:Op zondag 23 maart 2025 11:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat slag wat het verpest mag van mij ook keihard aangepakt worden,
Ah, je vindt de standpunten van linkse partijen niet leuk. Zeg dat dan meteen, dat had me een zinloze discussie bespaard. Ik vroeg namelijk naar concrete voorbeelden waar hele goede ideeën van rechts, die al deze problemen zouden oplossen, werden tegengewerkt door links.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als er een hele logische actie wordt voorgesteld, zoals bijvoorbeeld het terugkeerbeleid verder aanscherpen of de de terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers te bevorderen, stemmen links en progressieve partijen tegen.
Het gaat er hier niet om of zo'n motie wel of niet de eindstreep haalt, maar het gaat over waarom zulke partijen hier vervolgens tegen stemmen. Dit wekt namelijk de indruk dat zij dit dus niet willen. Hoe komt dat?
Idealogische opvattingen over thematiek reflecteren in het stemgedrag van partijen die uit idealogische opvattingen zijn opgericht.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als er een hele logische actie wordt voorgesteld, zoals bijvoorbeeld het terugkeerbeleid verder aanscherpen of de de terugkeer van uitgeprocedeerde asielzoekers te bevorderen, stemmen links en progressieve partijen tegen.
Het gaat er hier niet om of zo'n motie wel of niet de eindstreep haalt, maar het gaat over waarom zulke partijen hier vervolgens tegen stemmen. Dit wekt namelijk de indruk dat zij dit dus niet willen. Hoe komt dat?
De PVDA heeft tijdens Rutte 2 samengewerkt voor opvang in de regio van Turkije tijdens de burgeroorlog in Syrie.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij schrijft dat veel autochtone geen normen en waarden kennen. Dan zijn de asielzoekers die dat ook delen toch prima geintegreerd.quote:Op zondag 23 maart 2025 13:09 schreef Canopus het volgende:
[..]
Waar heb jij het nou weer over
Kan je nog eens duidelijk uitleggen wat je precies bedoelt?
Er is iemand in zijn rug gestoken maar niks aan de hand verder hoor...quote:Op zaterdag 22 maart 2025 21:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
Als je het artikel goed leest, staat er eigenlijk "alleen maar" in dat mensen in dat Friese dorpje bang zijn en dat ze beweren dat er allerlei dingen gebeurt zijn. Dat kan best zo zijn, maar ook niet. Dus al die conclusies enzo zijn wat te snel. En wat gretig.
Neemt niet weg dat het altijd klote is als mensen bang zijn...![]()
Hier trouwens het echte artikel in de Telegraaf, toch nog net wat neutraler:
Wat heeft een hooligan hier nou weer mee te makenquote:Op zondag 23 maart 2025 13:15 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Jij schrijft dat veel autochtone geen normen en waarden kennen. Dan zijn de asielzoekers die dat ook delen toch prima geintegreerd.
Of een autochtoon of een asielzoeker vrouwen lastig vallen of hooliganisme vertonen. Dat is prima?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |