abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217176173
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:01 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik vind de Tesla vs Porsche een beetje een non-discussie. Ten eerste betaal je niet alleen voor de prestaties maar voor het totaalplaatje. En welbeschouwd betaal je voor een Porsche standaard al wel teveel t.o.v. andere merken. Daarnaast gaat Porsche geen auto ontwikkelen om Tesla op de Nordschleife te kunnen verslaan.

En of Musk nou zo’n geweldige ondernemer is durf ik ook wel te betwijfelen. Sure hij heeft er een fortuin mee opgebouwd dus hij zal echt wel iets goed doen. Maar als je veel geld achter de hand hebt kun je in feite elk project tot een succes brengen. Zijn kracht zit hem vooral in marketing, dat doet hij gewoon echt heel goed. Ik vind de cybertruck een voorbeeld dan echter wel het voorbeeld van waar de man toe in staat is. Zijn kracht ligt m.i. echt niet in het bedenken van revolutionaire, innovatieve ideeën.
Porsche heeft de turbo gt specifiek ontwikkeld omdat ze vonden dat de Taycan de snelste op de Nürburgring diende te zijn. Dat is ook het enige ‘nut’ van die auto. Als ze een snelle tweezitten hadden willen maken hadden ze gewoon een andere basis genomen.

Verder: als jij Musk geen goede ondernemer vindt: noem eens 3 ondernemers die jij beter vindt en waarom dan?
pi_217176231
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is niet wat erin het bericht staat.

Daarnaast heeft Musk ook uitspraken gedaan over hoeveel uur per week iemand zou moeten werken.
En dat was meer dan het dubbele van wat wij voor werknemers acceptabel vinden.
Ik ken de context van die uitspraak net.

Recentelijk gaf hij nog aan voor een universeel basisinkomen te zijn. Dus het lijkt mij allemaal wat genuanceerder liggen.
pi_217176268
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 13:15 schreef Grotetijd het volgende:
Tesla's duiken al onder de 10k _O-
Model 3 uit 2019 met 120k op de klok zag ik voor 18k voorbijkomen :')
Model S uit 2013 met 2.5 ton op de klok voor 9.5k.
Ben geen Musk fan, maar voor dat geld worden Tesla's wel interessant.
Even op autoscout gekeken. De goedkoopste zit inderdaad net onder de 10k, maar die heeft dan ook wel heel veel problemen die (voor veel geld) opgelost moeten worden.

Dus wel even kijken of ze nog netjes zijn. Voor 10k zou ik er zo een nette MS bijkopen uit 2013. En dan niet om mee te rijden. Heerlijk goedkope thuisbatterij!
pi_217176273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Prestaties op de Nurburgring zijn voor de gemiddelde consument helemaal niet van belang.
Klopt, maar dat was het punt dan ook niet.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 15:33:48 #180
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217176290
Als ik een nette kan vinden eind van 't jaar voor rond de 10-15k dan gooi ik mijn Polo in de verkoop en ga ik met m'n spaarcenten toch écht kijken naar een Tesla. Altijd al gewild, zelfs in proefgereden maar was toen financieel per maand net té gek. Nu ze 2e hands echt goed naar beneden aan 't gaan zijn qua prijs vind ik het veel gunstiger om er een te kopen eind v/h jaar.
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217176339
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Porsche heeft de turbo gt specifiek ontwikkeld omdat ze vonden dat de Taycan de snelste op de Nürburgring diende te zijn. Dat is ook het enige ‘nut’ van die auto. Als ze een snelle tweezitten hadden willen maken hadden ze gewoon een andere basis genomen.

Verder: als jij Musk geen goede ondernemer vindt: noem eens 3 ondernemers die jij beter vindt en waarom dan?
Jensen Huang, Bill Gates, Larry Ellison.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217176382
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
Jensen Huang, Bill Gates, Larry Ellison.
Het gaat natuurlijk voor 99% over de onderbouwing. En eerlijk gezegd ben ik er zeer benieuwd naar, want ik kan deze keuzes niet echt plaatsen. Maar wie weet…
pi_217176407
Natuurlijk is Musk een goede ondernemer, maar je kunt je afvragen of hij momenteel nog de juiste man is voor Tesla.
pi_217176553
Bekijk deze YouTube-video

Met onze favoriet Woutaahh
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217176567
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:42 schreef TargaFlorio het volgende:
Natuurlijk is Musk een goede ondernemer, maar je kunt je afvragen of hij momenteel nog de juiste man is voor Tesla.
Dat kan. En dat zullen diverse aandeelhouders momenteel ook doen.

Zoals ik al eerder zei: helemaal zonder Musk zou ik niet doen. Maar CEO? Misschien niet meer de beste positie.

Is verder aan de aandeelhouders en niet aan een stelletje wappies die menen dat geweld gebruiken omdat je het niet eens bent met iemand te billijken is.
pi_217176882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ken de context van die uitspraak net.

Recentelijk gaf hij nog aan voor een universeel basisinkomen te zijn. Dus het lijkt mij allemaal wat genuanceerder liggen.
Hij schiet dus alle kanten op.
pi_217176943
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk voor 99% over de onderbouwing. En eerlijk gezegd ben ik er zeer benieuwd naar, want ik kan deze keuzes niet echt plaatsen. Maar wie weet…
Sowieso hebben deze 3 echt een bedrijf helemaal zelf opgezet, en hebben ook voor een groot deel de Technologische visie en ontwikkeling gedaan wat het nog eens extra knap maakt. Zeker wat Huang betreft is dat hij bijvoorbeeld al heel veel vroeg ingezet heeft op Videokaarten die meer dan alleen voor games gebruikt kon worden, hiermee heeft hij eigenlijk de concurrentie bijna blijvend verslagen. Musk kan amper programmeren, en heeft een aantal gelukjes gehad, sommige zullen dat niet als geluk zien maar als goed zakelijk inzicht, ik zelf betwijfel het.
pi_217177108
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij schiet dus alle kanten op.
Zonder de context te weten van de uitspraak die jij aanhaalt kun je dat niet zeggen. Je hebt vast een bron.
pi_217177144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:21 schreef raptorix het volgende:

[..]
Sowieso hebben deze 3 echt een bedrijf helemaal zelf opgezet, en hebben ook voor een groot deel de Technologische visie en ontwikkeling gedaan wat het nog eens extra knap maakt. Zeker wat Huang betreft is dat hij bijvoorbeeld al heel veel vroeg ingezet heeft op Videokaarten die meer dan alleen voor games gebruikt kon worden, hiermee heeft hij eigenlijk de concurrentie bijna blijvend verslagen. Musk kan amper programmeren, en heeft een aantal gelukjes gehad, sommige zullen dat niet als geluk zien maar als goed zakelijk inzicht, ik zelf betwijfel het.
Even afgezien van dat ik niet per sé het met alles eens ben wat hierboven staat: je wijst nu niet echt op ondernemerskwaliteiten.

Beter kunnen programmeren maakt je een betere programmeur.
pi_217177168
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zonder de context te weten van de uitspraak die jij aanhaalt kun je dat niet zeggen. Je hebt vast een bron.
Ik zie ook geen bron dat hij voorstander is van wat jij allemaal claimt.

Volgens Grok:

quote:
Elon Musk staat bekend om zijn intense werkethiek en lange werkweken. Hoewel hij geen specifiek 'perfecte werkweek' heeft gedefinieerd, zijn er enkele belangrijke punten die uit zijn uitspraken en gedrag naar voren komen:
* Lange werkuren:
* Musk heeft meermaals aangegeven dat hij zelf extreem lange werkweken draait, soms tot wel 120 uur.
* Hij verwacht van zijn werknemers, met name bij bedrijven als Tesla en SpaceX, ook een aanzienlijke inzet en lange werkdagen.
* Hij heeft bij de overname van Twitter ook een werkweek van 80 uur ingevoerd.
* Focus op resultaten:
* Voor Musk draait het niet zozeer om het aantal uren, maar om de geleverde resultaten.
* Hij hecht veel waarde aan productiviteit en efficiëntie.
* Technisch en ontwerpwerk:
* Musk besteedt een groot deel van zijn tijd aan technisch en ontwerpwerk.
* Hij is sterk betrokken bij de details van de projecten van zijn bedrijven.
* 5 minuten blokken:
* Hij probeert zijn werkdag in te delen in blokken van 5 minuten.
Het is belangrijk op te merken dat de werkethiek van Musk controversieel is en niet door iedereen wordt gedeeld. Veel mensen waarschuwen voor de risico's van burn-out en andere gezondheidsproblemen die kunnen voortkomen uit extreem lange werkuren.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 16:42:21 #191
508590 Grotetijd
What A Truly Magnificent View
pi_217177201
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:49 schreef epicbeardman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Met onze favoriet Woutaahh
:r Wouter "ik neem elke 5 zinnen een ander accent aan" ka(uhr)rrsen
Well, life can be a riot
I can be the pilot provided that it's private
I got the world to worry about
pi_217177258
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Even afgezien van dat ik niet per sé het met alles eens ben wat hierboven staat: je wijst nu niet echt op ondernemerskwaliteiten.

Beter kunnen programmeren maakt je een betere programmeur.
Maar het punt is dat als je de materie van een bedrijf goed begrijpt dit je ook een betere entrepreneur maakt.
Daarnaast ben ik ook van mening dat het bij een entrepeneur ook gaat om hoe je bijvoorbeeld gedraagt tegenover je personeel en maatschappij, als het alleen om geld zou gaan dan kan je gewoon een lijstje maken op basis van wat er verdient is.
pi_217177513
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zie ook geen bron dat hij voorstander is van wat jij allemaal claimt.

Volgens Grok:
[..]

Grok spreekt zichzelf tegen. Heb je gewoon een goede bron?

Bron van wat ik schreef: https://www.businessinsid(...)ncome-ai#elon-musk-2
pi_217177570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 16:48 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar het punt is dat als je de materie van een bedrijf goed begrijpt dit je ook een betere entrepreneur maakt.
Daarnaast ben ik ook van mening dat het bij een entrepeneur ook gaat om hoe je bijvoorbeeld gedraagt tegenover je personeel en maatschappij, als het alleen om geld zou gaan dan kan je gewoon een lijstje maken op basis van wat er verdient is.
Maar al dan niet goed kunnen programmeren heeft dan weer niets te maken met kunnen begrijpen.

Alle drie genoemde voorbeelden hebben 1 (zeer) geslaagd bedrijf uit de grond weten te stampen.

Ik sla meerdere successen hoger aan dan een enkel succes om genoemde redenen.

Dat is natuurlijk ook persoonlijk, er is geen echte meetlat als het gaat om goed ondernemerschap. Alleen als iemand gaat beweren dat Musk eigenlijk alleen maar goed is in marketing (SpaceX, marketing… rly???), dan mag die dat van mij echt eens concreter gaan maken.

Zulke gerichte vragen leggen vaak veel leegte bloot.
pi_217177857
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar al dan niet goed kunnen programmeren heeft dan weer niets te maken met kunnen begrijpen.

Alle drie genoemde voorbeelden hebben 1 (zeer) geslaagd bedrijf uit de grond weten te stampen.

Ik sla meerdere successen hoger aan dan een enkel succes om genoemde redenen.

Dat is natuurlijk ook persoonlijk, er is geen echte meetlat als het gaat om goed ondernemerschap. Alleen als iemand gaat beweren dat Musk eigenlijk alleen maar goed is in marketing (SpaceX, marketing… rly???), dan mag die dat van mij echt eens concreter gaan maken.

Zulke gerichte vragen leggen vaak veel leegte bloot.
Ok, leg ons dan eens uit wat Elon Musk zoveel beter doet dan al die andere ondernemers.
pi_217177863
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Grok spreekt zichzelf tegen. Heb je gewoon een goede bron?

Bron van wat ik schreef: https://www.businessinsid(...)ncome-ai#elon-musk-2
Nee, ik trap er verder niet in.
pi_217178265
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, ik trap er verder niet in.
6 overbodige woorden.
pi_217178328
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok, leg ons dan eens uit wat Elon Musk zoveel beter doet dan al die andere ondernemers.
Wat dacht je eens van resultaat?

Om een ondernemer echt te beoordelen moet je veel meer data hebben. Punt is ook helemaal niet dat ik vind dat hij de beste ondernemer is. Punt is dat hier beweerd wordt dat hij eigenlijk een slechte ondernemer is die alleen maar goed is in marketing. Dat wil ik dan graag eens goed onderbouwd zien.

Nogmaals, een onderneming als SpaceX draait helemaal niet om marketing.

Wat duidelijk te beoordelen is, is dat Musk meerdere succesvolle ondernemingen heeft opgebouwd, wat de kans op toeval erg klein maakt. Dus vanuit dat bezien is het niet meer dan normaal dat ik om een onderbouwing vraag.
pi_217178389
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:18 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb niet gezegd dat het geen goede ondernemer is dicht hem andere kwaliteiten toe. Verder blijf ik het gewoon een luchtfietser vinden die hele hoge verwachtingen schept maar ze niet altijd na komt.
  dinsdag 25 maart 2025 @ 18:36:36 #200
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217178391
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Musk is een visionair en die zijn zeldzaam , Daarnaast een groot wetenschapper met boven normale intelligentie

Ook het doge , gedoe zal ie goed uitlkomen
Als klaar is met Doge dan draait de USA veel efficienter op minder dan 10 % van het huidig aantal ambtenaren
En is financieel net zo inzichteljk als een groot bedrijf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')