Dat is ook een rechtse partij.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is op zich best bijzonder want de VVD stond vooraan om de boel uit te kleden.
Ja maar dan ga je dus eerst de boel uitkleden en daarna janken dat ze nergens meer toe in staat zijn. Ik bedoel, no shit?quote:
Eh ja, dat is een bekende truc. Maak er een rotzooi van, zeg dan dat de overheid niets kan en privatiseer de boel.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar dan ga je dus eerst de boel uitkleden en daarna janken dat ze nergens meer toe in staat zijn. Ik bedoel, no shit?
Mmmm, zou Rusland een veto gebruiken?quote:Foreign Minister of Italy Antonio Tajani:
"We have said that we are not in favor of sending Italians on military missions under the NATO flag or under the flag of the European Union. The only option could be that of the United Nations, but there must be a decision by the Security Council.”
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkxu6z3d6s2s
Ok, de Russen zijn er niet gerust op.quote:👀 Krasnoyaruzhskyi district of the Belgorod region
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkxwpfmkic2p
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:35 schreef Scjvb het volgende:
De haat tussen beide landen zit kennelijk zo diep dat onderhandelingen uit hoofde van Trump in samenspraak met zijn Russische collega Poetin tot op heden zeer moeizaam gaan.Helaas!
© https://www.telegraaf.nl/(...)gekomen-in-zaporizja
Met geen duimbreed willen toegeven schiet het allemaal niet op!
Dus, tja!
Musk welquote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:44 schreef egayalS het volgende:
Misschien heb ik het gemist maar volgens mij hebben Europese leiders niet/nauwelijks gereageerd
Brussel moet een grens trekken als Erdogan de democratie aan zijn laars blijf lappen
https://www.volkskrant.nl(...)ijf-lappen~b143ec33/
Met de arrestatie van de burgemeester van Istanbul schakelt Erdogan een politieke rivaal uit. Dat mag de EU niet over haar kant laten gaan.
quote:'Musks X schort accounts van oppositieleden in Turkije op na onrust'
Aangepast: 2 min geleden5 min geledenin Buitenland
Het socialemediaplatform X van techmiljardair Elon musk zou verschillende acoounts van oppositieleden in Turkije hebben opgeschort na de grote onrust in het land.
quote:Deze schorsingen volgden na de massale demonstraties tegen de Turkse president Tayyip Erdogan, zo meldt het medium Politico.
De onrust in het Turkije ontstond toen burgemeester van Istanbul, Ekrem Imamoglu, afgelopen week werd gearresteerd vlak voordat hij genomineerd werd als presidentskandidaat voor de CHP, de Republikeinse Volkspartij en de belangrijkste oppositiepartij.
Turkse president Erdogan verbiedt demonstraties in grootste steden en censureert internet: tientallen arrestaties
Het opschorten van de accounts is opmerkelijk omdat Elon Musk X heeft gekocht om de vrijheid van meningsuiting op het platform te herstellen.
Ik weet niet of we hier echt heel blij mee moeten zijn maar misschien is het onvermijdelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:14 schreef cosmosis het volgende:
Dat zou een interessante wending zijn zeg! China die de kant van Europa kiest.
[ x ]
Ze komen er gewoon bij als vijfde colonne.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:14 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Dacht dat dit absoluut een no go was voor Europa. Heb je een goede bron hiervan?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:14 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Bron zou idd wenselijk zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dacht dat dit absoluut een no go was voor Europa. Heb je een goede bron hiervan?
Heel simpel: de jongere die goed opgeleid voor defensie kiest wil ook een huis kunnen kopen. Alle idealisme ten spijt. Als een rijk land als Nederland wel mannen nodig heeft om af te zien en door de modder te kruipen, maar niet genoeg betalen wil om concurrerend te zijn dan komen ze eenvoudig niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 12:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoezo is verdedigen van (grond)rechten, landsbelangen en opkomen van -en voor eenzelfde gelijkheid van anderen, werk ?
Dat men in die zg 'dwang' moet zorgen goede omstandigheden om die taken te verrichten, is daarin niet meer dan een vanzelfsprekendheid. En ja , mijn part krijgen uitvoerders een goede compensatie voor hun activiteiten die wmb niet moet dienen om daarmee een normale verantwoordelijkheid te kopen.
Sws waar het wmb voortdurend misgaat is verdediging te zien als een bedrijfstak die dan moet concurreren. Dat geldt bv ook voor de dwarse politiek waar Nederland geen schulden wil aangaan die anderen om ons heen nodig achten. Niet mee doen aan bescherming en zo geen vuile handen maken klinkt natuurlijk goed maar is in weze niets anders dan een agressor op de wenken bedienen.
Zonder defensie als afgedwongen zekerheid zijn alle andere waarden van onze samenleving, geen knip voor de neus waard.
Als je jong bent dan weegt de spanning en avontuur van defensie zwaarder dan salaris en arbeidsvoorwaarden.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je het roepings-element negeert.
Ik heb veel banen gehad, incl. rondhobbelen in woodland.
Maar dat wat ik nu doe, zit niet werkelijk in alle poriën van mijn bestaan. Dat is iets wat ik comfortabel van 8:30 tot 17:00 doe.
Die periode in woodland drukte een definitief stempel op mijn bestaan.
En daar is niks mis mee, nature of the beast, maar het is simpelweg niet voor iedereen.
En dan veronderstellen dat we wel genoeg mensen tussen die 18mln die hier wonen, hebben, die er zo inzitten, ben ik niet zo zeker van.
Dat heeft niks met partij kiezen te maken. China is juist vrij neutraal,, wat ze ook geschikt maakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 16:14 schreef cosmosis het volgende:
[ x ]
Waarom zou dat zo zijn?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat heeft niks met partij kiezen te maken. China is juist vrij neutraal,, wat ze ook geschikt maakt.
Alleen Oekraïne hoeft ze acceptabel te vinden. Het is hun land.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zijn ze voor beide partijen acceptabel
Zo extreem simplistisch is de werkelijkheid nu eenmaal niet. Zeker niet als je voor duurzame vrede gaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Alleen Oekraïne hoeft ze acceptabel te vinden. Het is hun land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |