abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217142951
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is op zich best bijzonder want de VVD stond vooraan om de boel uit te kleden.
Dat is ook een rechtse partij.
pi_217143030
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is ook een rechtse partij.
Ja maar dan ga je dus eerst de boel uitkleden en daarna janken dat ze nergens meer toe in staat zijn. Ik bedoel, no shit?

Maar goed niet dat ik verrast ben want precies hetzelfde is gebeurd met wet ik hoeveel andere overheidsinstanties, de NS, de GGZ en wat niet. Allemaal leeggezogen en nu een teringbende.
pi_217143048
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja maar dan ga je dus eerst de boel uitkleden en daarna janken dat ze nergens meer toe in staat zijn. Ik bedoel, no shit?
Eh ja, dat is een bekende truc. Maak er een rotzooi van, zeg dan dat de overheid niets kan en privatiseer de boel.
pi_217143092
quote:
Foreign Minister of Italy Antonio Tajani:

"We have said that we are not in favor of sending Italians on military missions under the NATO flag or under the flag of the European Union. The only option could be that of the United Nations, but there must be a decision by the Security Council.”

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkxu6z3d6s2s
Mmmm, zou Rusland een veto gebruiken?
pi_217143279
quote:
👀 Krasnoyaruzhskyi district of the Belgorod region

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lkxwpfmkic2p
Ok, de Russen zijn er niet gerust op.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:34:44 #81
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217143337
twitter

Ontvoerde kinderen door Rusland worden niet meer bijgehouden...
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:35:36 #82
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217143360
De haat tussen beide landen zit kennelijk zo diep dat onderhandelingen uit hoofde van Trump in samenspraak met zijn Russische collega Poetin tot op heden zeer moeizaam gaan. -O- Helaas!

© https://www.telegraaf.nl/(...)gekomen-in-zaporizja

Met geen duimbreed willen toegeven schiet het allemaal niet op!

Dus, tja!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 22 maart 2025 @ 15:44:06 #83
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217143427
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 15:35 schreef Scjvb het volgende:
De haat tussen beide landen zit kennelijk zo diep dat onderhandelingen uit hoofde van Trump in samenspraak met zijn Russische collega Poetin tot op heden zeer moeizaam gaan. -O- Helaas!

© https://www.telegraaf.nl/(...)gekomen-in-zaporizja

Met geen duimbreed willen toegeven schiet het allemaal niet op!

Dus, tja!

Musk zit helemaal op een lijn met ALLE dictators of dicators in spe, dus wilders kan zo de macht grijpen ,Baudet ook

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:44 schreef egayalS het volgende:
Misschien heb ik het gemist maar volgens mij hebben Europese leiders niet/nauwelijks gereageerd

Brussel moet een grens trekken als Erdogan de democratie aan zijn laars blijf lappen
https://www.volkskrant.nl(...)ijf-lappen~b143ec33/
Met de arrestatie van de burgemeester van Istanbul schakelt Erdogan een politieke rivaal uit. Dat mag de EU niet over haar kant laten gaan.
Musk wel

https://www.telegraaf.nl/(...)turkije-op-na-onrust

quote:
'Musks X schort accounts van oppositieleden in Turkije op na onrust'
Aangepast: 2 min geleden5 min geledenin Buitenland

Het socialemediaplatform X van techmiljardair Elon musk zou verschillende acoounts van oppositieleden in Turkije hebben opgeschort na de grote onrust in het land.
quote:
Deze schorsingen volgden na de massale demonstraties tegen de Turkse president Tayyip Erdogan, zo meldt het medium Politico.

De onrust in het Turkije ontstond toen burgemeester van Istanbul, Ekrem Imamoglu, afgelopen week werd gearresteerd vlak voordat hij genomineerd werd als presidentskandidaat voor de CHP, de Republikeinse Volkspartij en de belangrijkste oppositiepartij.

Turkse president Erdogan verbiedt demonstraties in grootste steden en censureert internet: tientallen arrestaties

Het opschorten van de accounts is opmerkelijk omdat Elon Musk X heeft gekocht om de vrijheid van meningsuiting op het platform te herstellen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  VIVA zaterdag 22 maart 2025 @ 16:14:26 #84
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217143807
Dat zou een interessante wending zijn zeg! China die de kant van Europa kiest.

twitter
What lies behind makes no sense in my mind
  VIVA zaterdag 22 maart 2025 @ 16:18:59 #85
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217143857
Rusland is niet blij met het idee van Trump om energiecentrales "over te nemen"

twitter
pi_217143887
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:14 schreef cosmosis het volgende:

[ x ]
Ik weet niet of we hier echt heel blij mee moeten zijn maar misschien is het onvermijdelijk.
pi_217144016
quote:

[ x ]
Ze komen er gewoon bij als vijfde colonne.
pi_217144059
quote:

[ x ]
Dacht dat dit absoluut een no go was voor Europa. Heb je een goede bron hiervan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 16:52:44 #89
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_217144386
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 16:32 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dacht dat dit absoluut een no go was voor Europa. Heb je een goede bron hiervan?
Bron zou idd wenselijk zijn.

Maar mss dit op grond van 'meer gewicht in de schaal', o.i.d. Er staat immers veel op het spel, zowel economisch als voor algemene veiligheid mocht het ooit misgaan.

Immers heeft China ook er veel belang bij dat de boel eventueel niet escaleert als de twee kemphanen Rusland en Oekraïne, ongeacht onderhandeling tussen de Russische president Poetin en Donald Trump in hun poging(en) tot duurzame vrede in de regio, er niet uitkomen. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  zaterdag 22 maart 2025 @ 16:57:31 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217144469
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 12:56 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hoezo is verdedigen van (grond)rechten, landsbelangen en opkomen van -en voor eenzelfde gelijkheid van anderen, werk ?

Dat men in die zg 'dwang' moet zorgen goede omstandigheden om die taken te verrichten, is daarin niet meer dan een vanzelfsprekendheid. En ja , mijn part krijgen uitvoerders een goede compensatie voor hun activiteiten die wmb niet moet dienen om daarmee een normale verantwoordelijkheid te kopen.

Sws waar het wmb voortdurend misgaat is verdediging te zien als een bedrijfstak die dan moet concurreren. Dat geldt bv ook voor de dwarse politiek waar Nederland geen schulden wil aangaan die anderen om ons heen nodig achten. Niet mee doen aan bescherming en zo geen vuile handen maken klinkt natuurlijk goed maar is in weze niets anders dan een agressor op de wenken bedienen.

Zonder defensie als afgedwongen zekerheid zijn alle andere waarden van onze samenleving, geen knip voor de neus waard.
Heel simpel: de jongere die goed opgeleid voor defensie kiest wil ook een huis kunnen kopen. Alle idealisme ten spijt. Als een rijk land als Nederland wel mannen nodig heeft om af te zien en door de modder te kruipen, maar niet genoeg betalen wil om concurrerend te zijn dan komen ze eenvoudig niet.
The End Times are wild
  zaterdag 22 maart 2025 @ 16:59:51 #91
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217144511
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat je het roepings-element negeert.

Ik heb veel banen gehad, incl. rondhobbelen in woodland.

Maar dat wat ik nu doe, zit niet werkelijk in alle poriën van mijn bestaan. Dat is iets wat ik comfortabel van 8:30 tot 17:00 doe.

Die periode in woodland drukte een definitief stempel op mijn bestaan.

En daar is niks mis mee, nature of the beast, maar het is simpelweg niet voor iedereen.

En dan veronderstellen dat we wel genoeg mensen tussen die 18mln die hier wonen, hebben, die er zo inzitten, ben ik niet zo zeker van.
Als je jong bent dan weegt de spanning en avontuur van defensie zwaarder dan salaris en arbeidsvoorwaarden.
Als je ouder wordt en een gezin hebt dan is het net andersom.
The End Times are wild
  VIVA zaterdag 22 maart 2025 @ 17:00:00 #92
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_217144513
Bron is "De Welt am Sonntag" welke zeker betrouwbaar is.

https://www.welt.de/polit(...)on-der-Willigen.html
  zaterdag 22 maart 2025 @ 17:01:36 #93
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217144541
quote:

[ x ]
Dat heeft niks met partij kiezen te maken. China is juist vrij neutraal,, wat ze ook geschikt maakt.
The End Times are wild
pi_217144563
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 17:01 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat heeft niks met partij kiezen te maken. China is juist vrij neutraal,, wat ze ook geschikt maakt.
Waarom zou dat zo zijn?
  zaterdag 22 maart 2025 @ 17:04:19 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217144572
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 17:03 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waarom zou dat zo zijn?
Dan zijn ze voor beide partijen acceptabel
The End Times are wild
pi_217144589
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 17:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan zijn ze voor beide partijen acceptabel
Alleen Oekraïne hoeft ze acceptabel te vinden. Het is hun land.
pi_217144599
En dan sluit Oekraïne een grondstoffen deal met China. 5d chess van Trump
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_217144614
Er zijn geen neutrale partijen, China ook niet.

Rusland is in grote mate afhankelijk van China. Het is een zakelijke relatie, geen ideologische. Ook nog Chinese troepen in Europa is er een extra mogelijke vijandige partij erbij aan het westelijke front. Lijkt mij sterk dat ze dat accepteren.

De VS normaal gesproken ook niet, maar onder trump is alles te koop
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_217144621
Bekijk deze YouTube-video

Bizar dat anno 2025 etnische zuiveringen beloond worden... Eerst wilt Trump Gaza etnisch zuiveren om daarna een Resort ervan maken en nou wilt hij hetzelfde met Crimea doen.
Wat voor signaal geef je af aan al die oorlogzuchtige landen. Taiwan binnenkort ook vaarwel alvast, trieste wereld leven we toch in.
Keek altijd op tegen de VS, die voorop stonden wat democratie betreft....maar nu begin ik echt een afkeer te krijgen.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 17:13:05 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217144646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 17:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Alleen Oekraïne hoeft ze acceptabel te vinden. Het is hun land.
Zo extreem simplistisch is de werkelijkheid nu eenmaal niet. Zeker niet als je voor duurzame vrede gaat.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')