Er speelt vast en zeker meer dan alleen deze vakantie. Ik denk dat TS al langer merkt dat ze uit elkaar groeien.quote:
Waarschijnlijk ben je sarcastisch, maar dit is wel hoe ik het voor mezelf heb geprobeerd te relativeren. Niet letterlijk met Dre Hazes, maar mezelf de vraag stellen wat als iemand maar een fan binnenkomst gaat van een een artiest die ik vreselijk vind. Maar weet je, dat zou me 0,0 boeien.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:02 schreef Farenji het volgende:
"Naar Dubai gaan" staat op zich voor mij ook wel op de lijst van redenen waardoor een vriendschap kan bekoelen of zelfs eindigen. Ik begrijp echt niet wat iemand daar te zoeken heeft. Het staat hoger op de lijst dan bijv "fan zijn van Dre Hazes" maar lager dan "op de PVV stemmen".
Thanks voor dit inzicht. Ik realiseer me nu wat het punt is dat me zo stoort, de hypocrisie. Want deze persoon heeft inderdaad altijd de mond vol van mensenrechten. Werkt voor een vakbond, heeft vrijwilligerswerk gedaan bij vluchtelingenwerk etc.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:39 schreef HSG het volgende:
Dat zou voor mij inderdaad een afknapper zijn. Mensen en bedrijven die roepen over hoe belangrijk mensenrechten zijn, klagen over discriminatie en racisme in Nederland om vervolgens op vakantie te gaan naar / zaken gaan doen met VAE (Dubai). Dat land scoort heel slecht als het gaat om mensenrechten, discriminatie en racisme.
Wat als iemand erg hypocriet is?quote:Op zaterdag 22 maart 2025 08:20 schreef Dven het volgende:
Lol, niet dat ik een fan van Dubai ben maar mensen die hier een vriendschap voor opgeven zijn zo extreem kortzichtig dat ze zelf waarschijnlijk ook geen vriendschap waard zijn.
en
Maar sowieso..... praat er met hem over en zeg gewoon eerlijk hoe jij over Dubai denkt.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:17 schreef Galvez het volgende:
Thanks voor dit inzicht. Ik realiseer me nu wat het punt is dat me zo stoort, de hypocrisie. Want deze persoon heeft inderdaad altijd de mond vol van mensenrechten. Werkt voor een vakbond, heeft vrijwilligerswerk gedaan bij vluchtelingenwerk etc.
Het is dus niet zozeer het feit dat hij naar Dubai gaat waar ik aanstoot aan neem, denk ik, maar aan de hypocrisie.
Het is natuurlijk niet zo zwart wit. Er zijn zoveel meer factoren die meespelen of iemand je vriend is of niet. Een vriendschap kan ook best een aantal "red flags" overleven. Zolang je maar niet verplicht mee hoeft naar Dubai, een Hazes concert, of naar Zandvoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:17 schreef Galvez het volgende:
Waarschijnlijk ben je sarcastisch, maar dit is wel hoe ik het voor mezelf heb geprobeerd te relativeren. Niet letterlijk met Dre Hazes, maar mezelf de vraag stellen wat als iemand maar een fan binnenkomst gaat van een een artiest die ik vreselijk vind. Maar weet je, dat zou me 0,0 boeien.
Ik ga zelfs om met iemand die Max Verstappen fan is, terwijl ik dat hele klimaat vervuilende formule 1 circus intens triest vind.
Ik zou er gratis nog niet naartoe willen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:25 schreef Geerd het volgende:
Ts zou graag naar dubai gaan maar kan nog geen all in Turkije vakantie betalen met don en cor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vrij kortzichtig om zijn kritiek toe te schrijven aan jaloezie.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:41 schreef Toine51 het volgende:
TS is gewoon jaloers dat zijn vriend gaat en hij niet...
Happen gaat je wel goed afquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vrij kortzichtig om zijn kritiek toe te schrijven aan jaloezie.
Nee joh, zijn kritiek is niet kortzichtig zeker...quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je kunt idd ook gewoon naar almere of rotterdamquote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, geenszins, daar zijn we beide ongevoelig voor.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 09:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Was je vriendschap gebaseerd op status…?
Om eerlijk te zijn, dacht ik dat een reis naar Dubai qua prijs in dezelfde categorie viel als een all inclusive Turkije reis. Uit dit topic maak ik op dat dat blijkbaar niet zo is.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:25 schreef Geerd het volgende:
Ts zou graag naar dubai gaan maar kan nog geen all in Turkije vakantie betalen met don en cor![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dit inderdaad. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar gratis heen te gaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 13:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou er gratis nog niet naartoe willen.
Ik snap wel dat TS afknapt op de hypocrisie, eigenlijk.
Waarom maak je dit topic dan als het je niks uitmaaktquote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:33 schreef Galvez het volgende:
[..]
Nee, geenszins, daar zijn we beide ongevoelig voor.
[..]
Om eerlijk te zijn, dacht ik dat een reis naar Dubai qua prijs in dezelfde categorie viel als een all inclusive Turkije reis. Uit dit topic maak ik op dat dat blijkbaar niet zo is.
Ik heb geen idee wat het dan wel kost, maar het lijkt me sterk dat ik dat niet zou kunnen betalen.
[..]
Dit inderdaad. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar gratis heen te gaan.
Als we dan kijken naar een All inclusive vakantie in Turkije. Ook dat lijkt me vreselijk. Ook daar zou ik niet naar toe willen, al was het gratis.
Maar het grote verschil is dat als een vriend daarheen zou gaan, ik dat prima zou vinden. Niet mijn ding, maar dat hoeft ook niet. Het gaat me echt om de hypocrisie.
Als iemand een all inclusive beach vakantie boekt bedoel ik. Dubai maakt me wel uit.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:38 schreef Geerd het volgende:
[..]
Waarom maak je dit topic dan als het je niks uitmaakt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Is toch 1 pot nat...quote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:41 schreef Galvez het volgende:
[..]
Als iemand een all inclusive beach vakantie boekt bedoel ik. Dubai maakt me wel uit.
Turkije, waar ze burgemeesters opsluiten is helemaal prima hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2025 14:41 schreef Galvez het volgende:
[..]
Als iemand een all inclusive beach vakantie boekt bedoel ik. Dubai maakt me wel uit.
quote:Op zaterdag 22 maart 2025 22:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Je bent zelf hypocriet, TO.
Heb je wel eens nagedacht over de uitbuiting en het misbruik maken van de oost Europeanen die hier komen werken, of de toestanden hier in de bio-industrie?
Nee, dat doe je vast niet.
Maar wel een vriendschap verbreken omdat die persoon op vakantie gaat naar Dubai.![]()
![]()
Die vriend is beter af zonder jou, dat lijkt me wel duidelijk.
Mischien wat vrienden en kennissenkring betreft wat verder kijken dan Gordon?quote:
Is dit herkenbaar voor iemand? Tips?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |