abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217138060
Iemand waarvan ik dacht dat het een redelijke goede vriend was, vertelde mij laatst dat hij dit jaar op vakantie naar Dubai gaat.

Dit had ik echt niet achter hem gezocht. Ik merk dat me dit echt dwars zit. Hij heeft sindsdien paar keer contact opgenomen om wat te gaan doen samen, maar ik merk dat ik daar eigenlijk geen behoefte meer aan heb.
Het is gewoon maar een vriend, maar ik merk dat ik op dit hele Dubai gebeuren een beetje afgeknapt bent, zoals je bij een date kunt afknappen op iets.

Ik vind Dubai echt een verschrikkelijk fenomeen, ronduit walgelijk zelfs, en de mensen die daar naar toe gaan zijn veelal hetzelfde type. Simpele, egoļstische, dommige, overmatig materialistisch ingestelde, pretentieuze mensen. Niet het type mens waar ik een klik mee heb, laat staan waar ik bevriend mee zou zijn..

Ik zou echter willen dat ik dit naast me neer kan leggen, want rationeel gezien is het onnodig om een vriendschap te verliezen om zoiets denk ik. Maar toch, het lukt me niet.

Is dit herkenbaar voor iemand? Tips?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 06:04:56 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217138109
Gewoon niet zo aanstellen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217138122
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 06:04 schreef sp3c het volgende:
Gewoon niet zo aanstellen?
Er speelt vast en zeker meer dan alleen deze vakantie. Ik denk dat TS al langer merkt dat ze uit elkaar groeien.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_217138149
Die gozer mag blij zijn dat de vriendschap voorbij is.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 07:28:00 #5
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_217138294
Dubai is wel categorie all inclusive Turkije maar om er nou een vriendschap voor te verbreken
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_217138334
Ik ken mensen die naar Dubai zijn gegaan, dat is best emo.gif, ja.
Ik herken het beeld in de OP zeer zeker wel, maar de reactie van TS is wel redelijk overtrokken natuurlijk.
pi_217138489
"Naar Dubai gaan" staat op zich voor mij ook wel op de lijst van redenen waardoor een vriendschap kan bekoelen of zelfs eindigen. Ik begrijp echt niet wat iemand daar te zoeken heeft. Het staat hoger op de lijst dan bijv "fan zijn van Dre Hazes" maar lager dan "op de PVV stemmen".
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 22 maart 2025 @ 08:09:54 #8
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_217138533
De enige die ik ken die naar Dubai is geweest is echt het tegenovergestelde van wat OP omschrijft, qua persoonlijkheid :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 22 maart 2025 @ 08:20:02 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_217138615
Lol, niet dat ik een fan van Dubai ben maar mensen die hier een vriendschap voor opgeven zijn zo extreem kortzichtig dat ze zelf waarschijnlijk ook geen vriendschap waard zijn.

Die 'vriend' heeft zonder het te weten een flinke kogel ontweken _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_217138701
Vriendschap is ook om elkaar geven, wanneer je het niet met elkaar eens bent.
pi_217138731
Sorry TS maar om daar een vriendschap op te laten knallen vind ik echt onzin
pi_217138773
Er zit wel wat in de generalisatie maar dat jij je hier zo een punt van maakt zegt natuurlijk dat jouw identiteit vooral gebaseerd is op het niet zijn van dat, en dat is ergens ook wel sneu.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217138802
Dat zou voor mij inderdaad een afknapper zijn. Mensen en bedrijven die roepen over hoe belangrijk mensenrechten zijn, klagen over discriminatie en racisme in Nederland om vervolgens op vakantie te gaan naar / zaken gaan doen met VAE (Dubai). Dat land scoort heel slecht als het gaat om mensenrechten, discriminatie en racisme.
Ō mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 09:03:39 #14
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_217139056
Wat extreem kortzichtig gedoe zeg. :')
Je bent een waardeloze agent.
pi_217139234
Ik realiseer mezelf ook wel dat het niet rationeel is. Daarom open ik dus ook dit topic, anders zou ik gewoon denken, fuck it.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:02 schreef Farenji het volgende:
"Naar Dubai gaan" staat op zich voor mij ook wel op de lijst van redenen waardoor een vriendschap kan bekoelen of zelfs eindigen. Ik begrijp echt niet wat iemand daar te zoeken heeft. Het staat hoger op de lijst dan bijv "fan zijn van Dre Hazes" maar lager dan "op de PVV stemmen".
Waarschijnlijk ben je sarcastisch, maar dit is wel hoe ik het voor mezelf heb geprobeerd te relativeren. Niet letterlijk met Dre Hazes, maar mezelf de vraag stellen wat als iemand maar een fan binnenkomst gaat van een een artiest die ik vreselijk vind. Maar weet je, dat zou me 0,0 boeien.

Ik ga zelfs om met iemand die Max Verstappen fan is, terwijl ik dat hele klimaat vervuilende formule 1 circus intens triest vind.

quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:39 schreef HSG het volgende:
Dat zou voor mij inderdaad een afknapper zijn. Mensen en bedrijven die roepen over hoe belangrijk mensenrechten zijn, klagen over discriminatie en racisme in Nederland om vervolgens op vakantie te gaan naar / zaken gaan doen met VAE (Dubai). Dat land scoort heel slecht als het gaat om mensenrechten, discriminatie en racisme.
Thanks voor dit inzicht. Ik realiseer me nu wat het punt is dat me zo stoort, de hypocrisie. Want deze persoon heeft inderdaad altijd de mond vol van mensenrechten. Werkt voor een vakbond, heeft vrijwilligerswerk gedaan bij vluchtelingenwerk etc.

Het is dus niet zozeer het feit dat hij naar Dubai gaat waar ik aanstoot aan neem, denk ik, maar aan de hypocrisie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 08:20 schreef Dven het volgende:
Lol, niet dat ik een fan van Dubai ben maar mensen die hier een vriendschap voor opgeven zijn zo extreem kortzichtig dat ze zelf waarschijnlijk ook geen vriendschap waard zijn.
en _O-
Wat als iemand erg hypocriet is?
pi_217139273
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:17 schreef Galvez het volgende:
Thanks voor dit inzicht. Ik realiseer me nu wat het punt is dat me zo stoort, de hypocrisie. Want deze persoon heeft inderdaad altijd de mond vol van mensenrechten. Werkt voor een vakbond, heeft vrijwilligerswerk gedaan bij vluchtelingenwerk etc.

Het is dus niet zozeer het feit dat hij naar Dubai gaat waar ik aanstoot aan neem, denk ik, maar aan de hypocrisie.

Maar sowieso..... praat er met hem over en zeg gewoon eerlijk hoe jij over Dubai denkt.
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_217139374
Als een vriend zou vertellen dat hij op vakantie naar Dubai gaat, dan zou ik hem snoeihard uitlachen. En afhankelijk van de vriend zouden we er vervolgens samen om lachen (“ik weet dat het een belachelijk oord is, maar ik ben gewoon benieuwd”). Ofwel zouden we in een felle discussie terecht komen.

En andersom word ik ook weer uitgelachen om de hypocriete dingen die ķk doe. Mensen zitten nu eenmaal vol tegenstellingen en raar gedrag. Dat is toch het leuke van vriendschap, dat je daar samen naar kunt kijken en relativeren?
  roze zaterdag 22 maart 2025 @ 09:33:14 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217139407
Wat een drama om niks.
Your beauty never ever scared me.
  Moderator zaterdag 22 maart 2025 @ 09:47:06 #19
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_217139570
Misschien heerst er toch een soort van jaloezie van TS. Hij kan een reisje naar Dubai betalen.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zaterdag 22 maart 2025 @ 09:48:02 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217139583
Was je vriendschap gebaseerd op status…?
pi_217139653
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:17 schreef Galvez het volgende:
Waarschijnlijk ben je sarcastisch, maar dit is wel hoe ik het voor mezelf heb geprobeerd te relativeren. Niet letterlijk met Dre Hazes, maar mezelf de vraag stellen wat als iemand maar een fan binnenkomst gaat van een een artiest die ik vreselijk vind. Maar weet je, dat zou me 0,0 boeien.

Ik ga zelfs om met iemand die Max Verstappen fan is, terwijl ik dat hele klimaat vervuilende formule 1 circus intens triest vind.
Het is natuurlijk niet zo zwart wit. Er zijn zoveel meer factoren die meespelen of iemand je vriend is of niet. Een vriendschap kan ook best een aantal "red flags" overleven. Zolang je maar niet verplicht mee hoeft naar Dubai, een Hazes concert, of naar Zandvoort.
pi_217139655
Niet dat ik naar Dubai wil, maar wat is er mis mee?
Ken wel mensen die naar de F1 zijn geweest en een paar dagen langer. Het is schoon veilig vol luxe en ook voor kinderen enorm veel te zien.
Kun je toch gewoon een keer bekijken?
Vakman pur sang
  zaterdag 22 maart 2025 @ 09:57:26 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_217139671
Ik zou precies hetzelfde doen, pleur op. Beetje naar zo'n vijandelijke kamelenstaat vertrekken.🖕

Let wel, ze hebben daar slavernij nota bene!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 22 maart 2025 @ 09:58:43 #24
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217139685
Boeien
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_217139846
Als mensen naar Dubai gaan, worden ze afgerekend op het neppe land.

Als mensen naar Thailand gaan, hebben ze de schijn tegen van hoerenloperij.

Als mensen naar Amerika gaan, zullen dit soort types wel iets zeggen over Trump.

Als mensen naar Saudie-Arabie willen, iets met mensen rechten.

Willen ze naar Cuba, zijn het halve communisten. Wil je naar China een hele.

Naar Belgie, zal je wel weinig geld hebben.

Naar Spanje of Griekenland, ha tokkie gespot.

Duitsland mag wel? Moet je wel gelijk even boodschappen want je bent een echte vriend of niet :')

Gewoon lekker goedkoop naar Dubai gaan, beetje aan het zwembad liggen, shoppenz genieten van het mooie weer en gewoon jezelf zijn.

Ben je een klootzak zal je in Dubai ook een klootzak zijn en ben je normaal dan zal Dubai je persoonlijkheid ook niet opeens veranderen.
Hell To The Liars
  zaterdag 22 maart 2025 @ 11:13:53 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_217140993
Ik heb ook hele heftige en uitgesproken meningen over zaken, maar bij vrienden interesseert het me dan niet als ze het doen, en hopelijk geldt dat omgekeerd voor hun ook.

Nu is onlangs een collega van mij waar ik sowieso al niet zo veel mee heb naar Dubai gegaan, en dan bevestigt het natuurlijk alle vooroordelen die ik al had over hem :P
  zaterdag 22 maart 2025 @ 13:19:44 #27
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_217142107
Ik denk dat je echt wel kortzichtig bent.
Ook ik ben in Dubai geweest en herken me echt niet in de omschrijving die je geeft.
Ja, er gaan veel mensen naartoe met geld.
Ja, er wordt wat afgepatserd met dure auto's ed.

Maar wat je vergeet is dat mensen daar ook naartoe kunnen gaan voor wat anders.
Ik ben er met mijn zwager geweest om te racen. De mogelijkheden zijn daar eindeloos en niet zo duur als hier.
En nee ... ik ben daar niet wezen skiėn
En nee ... ik heb daar geen goud uit de muur gehaald
En nee ... onze huurauto was geen Ferrari ....
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_217142238
Ts zou graag naar dubai gaan maar kan nog geen all in Turkije vakantie betalen met don en cor :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 13:33:16 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217142351
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:25 schreef Geerd het volgende:
Ts zou graag naar dubai gaan maar kan nog geen all in Turkije vakantie betalen met don en cor :') :') :') :') :') :') :')
Ik zou er gratis nog niet naartoe willen.

Ik snap wel dat TS afknapt op de hypocrisie, eigenlijk.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217142463
TS is gewoon jaloers dat zijn vriend gaat en hij niet...
:')
  zaterdag 22 maart 2025 @ 13:46:14 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217142495
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:41 schreef Toine51 het volgende:
TS is gewoon jaloers dat zijn vriend gaat en hij niet...
Vrij kortzichtig om zijn kritiek toe te schrijven aan jaloezie.
pi_217142575
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Happen gaat je wel goed af
Ik zwaai naar dieren.
pi_217142632
quote:

[..]
Nee joh, zijn kritiek is niet kortzichtig zeker...
pi_217142650
quote:

[..]
Je kunt idd ook gewoon naar almere of rotterdam _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 14:11:29 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217142707
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:53 schreef Geerd het volgende:

[..]
Happen gaat je wel goed af
En jij zuigt als de beste.
pi_217142820
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En jij zuigt als de beste.
Golfbal door een tuinslang _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_217142937
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 09:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Was je vriendschap gebaseerd op status…?
Nee, geenszins, daar zijn we beide ongevoelig voor.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:25 schreef Geerd het volgende:
Om eerlijk te zijn, dacht ik dat een reis naar Dubai qua prijs in dezelfde categorie viel als een all inclusive Turkije reis. Uit dit topic maak ik op dat dat blijkbaar niet zo is.

Ik heb geen idee wat het dan wel kost, maar het lijkt me sterk dat ik dat niet zou kunnen betalen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 13:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik zou er gratis nog niet naartoe willen.

Ik snap wel dat TS afknapt op de hypocrisie, eigenlijk.
Dit inderdaad. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar gratis heen te gaan.

Als we dan kijken naar een All inclusive vakantie in Turkije. Ook dat lijkt me vreselijk. Ook daar zou ik niet naar toe willen, al was het gratis.

Maar het grote verschil is dat als een vriend daarheen zou gaan, ik dat prima zou vinden. Niet mijn ding, maar dat hoeft ook niet. Het gaat me echt om de hypocrisie.
pi_217142962
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:33 schreef Galvez het volgende:

[..]
Nee, geenszins, daar zijn we beide ongevoelig voor.
[..]
Om eerlijk te zijn, dacht ik dat een reis naar Dubai qua prijs in dezelfde categorie viel als een all inclusive Turkije reis. Uit dit topic maak ik op dat dat blijkbaar niet zo is.

Ik heb geen idee wat het dan wel kost, maar het lijkt me sterk dat ik dat niet zou kunnen betalen.
[..]
Dit inderdaad. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om daar gratis heen te gaan.

Als we dan kijken naar een All inclusive vakantie in Turkije. Ook dat lijkt me vreselijk. Ook daar zou ik niet naar toe willen, al was het gratis.

Maar het grote verschil is dat als een vriend daarheen zou gaan, ik dat prima zou vinden. Niet mijn ding, maar dat hoeft ook niet. Het gaat me echt om de hypocrisie.
Waarom maak je dit topic dan als het je niks uitmaakt :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_217142973
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:38 schreef Geerd het volgende:

[..]
Waarom maak je dit topic dan als het je niks uitmaakt :') :') :') :') :') :') :')
Als iemand een all inclusive beach vakantie boekt bedoel ik. Dubai maakt me wel uit.
pi_217143004
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:41 schreef Galvez het volgende:

[..]
Als iemand een all inclusive beach vakantie boekt bedoel ik. Dubai maakt me wel uit.
Is toch 1 pot nat... :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 22:12:25 #41
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_217147504
Je bent zelf hypocriet, TO.
Heb je wel eens nagedacht over de uitbuiting en het misbruik maken van de oost Europeanen die hier komen werken, of de toestanden hier in de bio-industrie?

Nee, dat doe je vast niet.

Maar wel een vriendschap verbreken omdat die persoon op vakantie gaat naar Dubai. :') :')
Die vriend is beter af zonder jou, dat lijkt me wel duidelijk.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_217147919
Mwah.

Gaat die vriend van je alleen, of met andere vriend of partner?

Als je het nooit achter hem gezocht had, het kan zo'n heimelijke quilty pleasure van je vriend zijn, om ooit zo'n land te bezoeken.

Meeste toeristen gaan er naar toe om te kijken wat er in de winkels ligt, en wat die spullen daar kosten. En dat dan een week lang. Misschien ook nog een 4x4 excursie of in de woestijn. Vinden sommigen ook leuk.

Ben je niet benieuwd naar zijn plannen voor zijn verblijf daar dan?
pi_217148000
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 14:41 schreef Galvez het volgende:

[..]
Turkije, waar ze burgemeesters opsluiten is helemaal prima hoor *O*
Hell To The Liars
  zaterdag 22 maart 2025 @ 23:22:47 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217148097
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2025 22:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Je bent zelf hypocriet, TO.
Heb je wel eens nagedacht over de uitbuiting en het misbruik maken van de oost Europeanen die hier komen werken, of de toestanden hier in de bio-industrie?

Nee, dat doe je vast niet.

Maar wel een vriendschap verbreken omdat die persoon op vakantie gaat naar Dubai. :') :')
Die vriend is beter af zonder jou, dat lijkt me wel duidelijk.
  zaterdag 22 maart 2025 @ 23:31:12 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_217148165
Afknappen omdat iemand een stomme vakantie boekt, terwijl je niet mee hoeft. Houd je uberhaupt vrienden over als je zo gevoelig bent?
pi_217163746
Solide vriendschap dit, hoor ^O^
pi_217163770
Je zal maar zo sneu als TS zijn.
  maandag 24 maart 2025 @ 13:08:04 #48
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_217164928
quote:
5s.gif

Is dit herkenbaar voor iemand? Tips?
Mischien wat vrienden en kennissenkring betreft wat verder kijken dan Gordon?
pi_217170863
Jij bent zeker helemaal perfect he, TS? Doet of neemt nooit deel aan dingen die een beetje twijfelachtig zijn? Neem je moeder de maat, man
pi_217171049
1 april valt vroeg dit jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')