abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217454426
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heb je een bron?

dat is jouw vraag

nee daar heb ik geen bron van
naja dan is het vooroordeel dat je dingen uit je duim zuigt wel weer bevestigd :)
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  donderdag 24 april 2025 @ 10:56:57 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217454451
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:53 schreef freak1 het volgende:

[..]
naja dan is het vooroordeel dat je dingen uit je duim zuigt wel weer bevestigd :)
Tja , maar verder dat er niet zoveel toe

De realiteit is dat de saldering nu echt stopt , weliswaar 10 jaar te laat , maar toch , het is nu niet langer houdbaar , door de netcongestie

nu moeten we de opgewekte elektra zelf gaan gebruiken of automatisch nulstellen om een negatieve opbrengst te voorkomen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217454500
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Tja , maar verder dat er niet zoveel toe

De realiteit is dat de saldering nu echt stopt , weliswaar 10 jaar te laat , maar toch , het is nu niet langer houdbaar , door de netcongestie

nu moeten we de opgewekte elektra zelf gaan gebruiken of automatisch nulstellen om een negatieve opbrengst te voorkomen
10 jaar lang is er dus te weinig gedaan aan de netcongestie, terwijl het streven was dat iedereen van het gas af gaat en full electric gaat, inclusief electrische auto.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 24 april 2025 @ 11:04:30 #154
323876 michaelmoore
pi_217454507
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
10 jaar lang is er dus te weinig gedaan aan de netcongestie, terwijl het streven was dat iedereen van het gas af gaat en full electric gaat, inclusief electrische auto.
klopt, zo werkt politiek , zo denken ook de meeste mensen he,
Ach we zien wel en of zo iets

Nu MOET de saldering stoppen om het zinloos heen en weer sturen van elektra te beëindigen

een wijk batterij zou prachtig zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2025 11:10:09 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217454563
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nu MOET de saldering stoppen om het zinloos heen en weer sturen van elektra te beëindigen
Het terugleveren van electriciteit wordt daarmee niet stopgezet.

Verder staat het je vrij om je eigen installatie van het net los te koppelen.
  donderdag 24 april 2025 @ 11:17:45 #156
323876 michaelmoore
pi_217454623
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het terugleveren van electriciteit wordt daarmee niet stopgezet.

dit lees ik
quote:
Kritiek
Energieleveranciers zijn daarom kritisch op de salderingsregeling.
Zij stellen dat het veel voordeliger zou zijn als consumenten de elektriciteit die ze zelf opwekken voornamelijk thuis gebruiken, in plaats van terug te leveren aan het net.

Afbouw van de salderingsregeling kan hieraan bijdragen en huishoudens stimuleren om slimmer om te gaan met hun opgewekte stroom.

Tegenvaller schatkist
Er moet niet vergeten worden dat ook de schatkist een financiële tegenvaller ervaart, want het behoud van de salderingsregeling kost erg veel geld.

Er ontstaat nu een gat van zo’n 700 miljoen euro per jaar in de begroting.
Geld dat ergens vandaan moet komen en alle Nederlanders gezamenlijk zullen moeten ophoesten.”

Koen Kuijper (energie-expert)
De saldering wordt dus niet afgebouwd maar gestopt, ik zou ook niet weten hoe je dat moet afbouwen
pi_217455116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een wijk batterij zou prachtig zijn
je klinkt een beetje als zo'n boze oom op een verjaardag
zeuren zeuren zeuren en geen oplossingen. en alles is de schuld van een ander. en alles is negatief.

-die salderings regeling was prima. er moeten meer zonnepanelen komen, dat heeft die salderings regeling prima geregeld.
-er moest afgebouwd worden. maarja, zeurende burgers. en populariteits campagnes politieke partijen. dus ipv afbouwen (met een max aantal kWh wat je mag salderen, plan lag al klaar) wat prima had gewerkt stoppen we er maar helemaal mee en mag je tot die tijd nog vol gas salderen
-die netcongestie komt helemaal niet door die panelen, het komt door niet investeren in het electra netwerk, een oekraine oorlog wat electra verbruik heeft gestimuleerd en gas verbruik heeft afgemoedigd en push richting electrisch rijden en co2 vermindering zonder dat af te stemmen met de netberheerders

uiteindelijk heeft iedereen liggen slapen. de regering met het afgeven van vergunning voor het electra net, de netneheerders die het zo;n vaart niet zagen lopen, de electra voorzieners die liever dikke winsten draaiden dan investeren maar nee, het ligt allemaal aan de burger met zijn 12 zonnepanelen.

de enige echte oplossing die de burger op korte termijn gaat helpen is niet zozeer het afschaffen van salderen, maar een eerlijke teruglever vergoeding verplichten (want electra wordt helemaal niet, zoals je eerder beweerde, afgefakkeld) , en het gebruik van thuis accus stimuleren ipv de meest bizarre regelgeving opleggen. ik wil al geruime tijd een thuisaccu maar zogauw je over de 50kWh gaat moet je aan de meest irritante wetgeving en regelgeving voldoen waardoor het voor mij een no go wordt.

maar met dat soort dingen ga je problemen oplossen, niet met domweg saldering afschaffen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_217455130
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dit lees ik
[..]
De saldering wordt dus niet afgebouwd maar gestopt, ik zou ook niet weten hoe je dat moet afbouwen
Ik zie daar niets staan over netcongestie.

En uiteraard is het voor de energieleverancier voordeliger als de consument stroom teruglevert als de energieprijs laag is en weer afneemt als die hoog is, zonder het verschil bij te betalen..

Verder heeft de salderingsregeling zijn doel wel bereikt: Nederland heeft de meeste zonnepanelen per hoofd van de bevolking.

Maar met het stoppen van de salderingsregeling stopt het terugleveren niet.
  donderdag 24 april 2025 @ 12:29:10 #159
323876 michaelmoore
pi_217455150
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:24 schreef freak1 het volgende:

[..]
je klinkt een beetje als zo'n boze oom op een verjaardag
zeuren zeuren zeuren en geen oplossingen. en alles is de schuld van een ander. en alles is negatief.

-die salderings regeling was prima. er moeten meer zonnepanelen komen, dat heeft die salderings regeling prima geregeld.
-er moest afgebouwd worden. maarja, zeurende burgers. en populariteits campagnes politieke partijen. dus ipv afbouwen (met een max aantal kWh wat je mag salderen, plan lag al klaar) wat prima had gewerkt stoppen we er maar helemaal mee en mag je tot die tijd nog vol gas salderen
-die netcongestie komt helemaal niet door die panelen, het komt door niet investeren in het electra netwerk, een oekraine oorlog wat electra verbruik heeft gestimuleerd en gas verbruik heeft afgemoedigd en push richting electrisch rijden en co2 vermindering zonder dat af te stemmen met de netberheerders

uiteindelijk heeft iedereen liggen slapen. de regering met het afgeven van vergunning voor het electra net, de netneheerders die het zo;n vaart niet zagen lopen, de electra voorzieners die liever dikke winsten draaiden dan investeren maar nee, het ligt allemaal aan de burger met zijn 12 zonnepanelen.

de enige echte oplossing die de burger op korte termijn gaat helpen is niet zozeer het afschaffen van salderen, maar een eerlijke teruglever vergoeding verplichten (want electra wordt helemaal niet, zoals je eerder beweerde, afgefakkeld) , en het gebruik van thuis accus stimuleren ipv de meest bizarre regelgeving opleggen. ik wil al geruime tijd een thuisaccu maar zogauw je over de 50kWh gaat moet je aan de meest irritante wetgeving en regelgeving voldoen waardoor het voor mij een no go wordt.

maar met dat soort dingen ga je problemen oplossen, niet met domweg saldering afschaffen.
op de korte termijn is afschaffen van de saldering de weg om de netcongestie te minderen

klopt
de overheid had ook veel eerder aan de slag gemoeten met wijk batterijen om de stroom in de wijk te houden
  donderdag 24 april 2025 @ 12:31:33 #160
323876 michaelmoore
pi_217455165
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar met het stoppen van de salderingsregeling stopt het terugleveren niet.
Maar de energieleverancier die wil de stroom niet hebben op bepaalde tijden , wel op dure tijden

quote:
Energieleveranciers zijn daarom kritisch op de salderingsregeling.
Zij stellen dat het veel voordeliger zou zijn als consumenten de elektriciteit die ze zelf opwekken voornamelijk thuis gebruiken, in plaats van terug te leveren aan het net.

Afbouw van de salderingsregeling kan hieraan bijdragen en huishoudens stimuleren om slimmer om te gaan met hun opgewekte stroom.
pi_217455215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
op de korte termijn is afschaffen van de saldering de weg om de netcongestie te minderen

klopt
de overheid had ook veel eerder aan de slag gemoeten met wijk batterijen om de stroom in de wijk te houden
Netcongestie wordt daardoor niet verminderd.

Mensen gaan hun zonnepanelen niet uitschakelen om teruglevering te stoppen, en voor eigen gebruik inzetten is maar beperkt mogelijk in de meeste gevallen, omdat tijdens de zonuren niemand thuis aanwezig is.
Een thuisbatterij kan uitkomst bieden, maar die is pas rendabel als je gaat handelen in stroom.
En dat belast het netwerk.
Voor thuisgebruik is een batterij nog niet echt rendabel.
pi_217455225
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar de energieleverancier die wil de stroom niet hebben op bepaalde tijden , wel op dure tijden
[..]

Nogmaals, dat heeft niets met netcongestie te maken.

Dat ze die stroom niet willen heb ik al geschreven.
  donderdag 24 april 2025 @ 12:38:28 #163
323876 michaelmoore
pi_217455232
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nogmaals, dat heeft niets met netcongestie te maken.

Dat ze die stroom niet willen heb ik al geschreven.
een negatieve opbrengst zit niemand op te wachten
pi_217455318
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een negatieve opbrengst zit niemand op te wachten
Dan moeten ze dat beter regelen.
  donderdag 24 april 2025 @ 12:53:34 #165
323876 michaelmoore
pi_217455366
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 12:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan moeten ze dat beter regelen.
met wijk batterijen of privé batterijen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2025 13:31:59 ]
  donderdag 24 april 2025 @ 14:35:47 #166
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_217456230
quote:
Maar sinds kort hebben we: ……

Sophia Hermans Sinds 2 juli 2024 is zij minister van Klimaat en Groene Groei

Dus nu komt alles goed
En is alles snel opgelost
Ze is betrouwbaar
Ze is deskundig
Ze heeft geen dubbele agenda
Haar vader was ook een briljante vent

:|W oh wacht nu komt de realiteit binnen
Het wordt een grote puinzooi en kost een heleboel geld
  donderdag 24 april 2025 @ 14:38:48 #167
323876 michaelmoore
pi_217456256
quote:

[..]
10 jaar lang is er dus te weinig gedaan aan de netcongestie,
ja vertel eens iets dat we nog niet wisten dan
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2025 11:10 schreef Wantie het volgende:

ja en dat is dan ook verstandig om te doen , daar is software voor
pi_217457116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 14:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja vertel eens iets dat we nog niet wisten dan
[..]
ja en dat is dan ook verstandig om te doen , daar is software voor
Succes 👍
pi_217457308
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
heb je een bron?

dat is jouw vraag

nee daar heb ik geen bron van
Wat doe je eigenlijk in dit topic als je alleen maar alles aan het afzeiken bent?
Zelfs zover dat je mensen gaat uitschelden.

En dan ook nog op zo'n manier schrijft dat het soms niet te lezen is.

Dus een redelijke conclusie is, laaggeletterd, laag opgeleid, geen middelen voor zonnepanelen (dus jaloezie of zo?) en alles wat men hier doet slecht is, omdat jij er niet van kan profiteren?
Zit ik zo een beetje in de juiste hoek?

En als je dingen schrijft over zogenaamde feiten, zorg dan wel even dat je je feiten correct hebt. Niet zomaar wat roepen omdat je het ergens in je facebookfeed gelezen hebt.

Tot slot, begrijp me niet verkeerd, iedereen mag kritisch zijn en zijn eigen mening hebben. Maar wat je tot nu toe hebt laten zien in dit topic slaat nergens op.

Mand.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 24 april 2025 @ 17:07:44 #170
323876 michaelmoore
pi_217457337
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:03 schreef bambino het volgende:

[..]
Wat doe je eigenlijk in dit topic als je alleen maar alles aan het afzeiken bent?
Zelfs zover dat je mensen gaat uitschelden.

ik weet niet wat je bedoelt

wat bedoeL je specifiek??
Geef eens een voorbeeld

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 24-04-2025 17:26:47 ]
pi_217457474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2025 17:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik weet niet wat je bedoelt

wat bedoeL je specifiek??
Geef eens een voorbeeld

wat profiteren , ik heb zonnepanelen op dak 8 stuks al 10 jaar , maar ik kijk niet vaak op de app , nee
dat de saldering gaat verdwijnen daar was 12 jaar geleden al sprake van dus valt nog mee
De overheid die laat het een beetje liggen ja , wat betreft batterijen
Tja, waar zal ik beginnen.

Laaggelettered voorbeelden:
Je begint bijna geen enkele zin met hoofdletters, soms ineens 1 zin wel.
Je eindigt bijna geen enkele zin met een punt, gebruikt wel komma's maar niet op logische plekken en gebruikt zowel voor als na de komma een spatie.
Je zinnen zijn opgebouwd uit meerdere stukken wat eigenlijk aparte zinnen moeten zijn.
"wat profiteren , ik heb zonnepanelen op dak 8 stuks al 10 jaar , maar ik kijk niet vaak op de app , nee
dat de saldering gaat verdwijnen daar was 12 jaar geleden al sprake van dus valt nog mee".

Wat profiteren?
Ik heb zonnepanelen op een dak, 8 stuks[/b] al 10 jaar. Maar ik kijk niet vaak op de app/b
Nee, dat de saldering gaat verdwijnen, daar was 12 jaar geleden al spraken van, dus valt nog mee.

Die laatste zin weet ik niet eens exact hoe je het beter zou kunnen schrijven, afhankelijk van hoe of wat je
daarmee bedoeld. Maar het loopt niet door ontbreken van komma's.

Voorbeeld van uitschelden, mafjoekel lijkt me aardig duidelijk.

Verder roep je continu dat saldering in 2011, of 2015 al weg had moeten zijn. Of dat dat ooit de bedoeling was.
De zonnepanelen markt begon hier pas echt te lopen na 2015. Toen was er nog niks aan de hand omdat er bijna geen stroom aan het net geleverd werd.

Hadden ze op dag 1 geen saldering gehad, dan was die markt nooit zo goed gegaan als dat het nu gegaan is.
Tenzij ze een andere stimulans hadden gebracht, zoals in Duitsland met zeer forse subsidies.
Links- of rechtsom had de overheid (of eigenlijk dus wij met zijn allen) dat geld ergens vandaan moeten toveren om genoeg "groene energie" op te kunnen wekken en aan de eisen te voldoen die toen gesteld werden.

Netcongestie had voorkomen kunnen worden door saldering af te schaffen zeg je, onzin. Want zoals ik hier boven zei dan was er een subsidie gekomen voor aanschaf zonnepanelen waardoor alsnog veel mensen het gekocht hadden.
Die stroom verdwijnt nog steeds in het net, alleen had je er dan niets of nauwelijks iets voor gekregen.

Congestie kun je alleen voorkomen door leidingen te leggen die daar op voorbereid zijn. Dus alles waar nu (ik noem een random getal) 100m2 is, hadden ze 500m2 moeten maken. Dan hadden we nog decennia door kunnen gaan zonder problemen met congestie.

Maar 50 jaar of 80 jaar of hoelang ook geleden hadden netbeheerders niet eens durven dromen van zulke vermogens over het netwerk. Ze dachten toen "wat we nu leggen hoeven we nooit aan te passen". Zover dachten ze vooruit. Maar techniek gaat met reuzesprongen, dus helaas gegokt en verloren.

En het deel jaloezie, dat was een aanname gebaseerd op de manier waarop je dingen schrijft.
Je bent blijkbaar tegen salderen, en de aannemelijkste reden daarvoor is dat je het niet eerlijk vindt dat anderen daar geld mee (terug) verdienen. Wat zou betekenen dat jij er niks of te weinig aan verdient, omdat je wellicht de middelen niet hebt (of niet het type huis) waar zonnepanelen (of genoeg) op kunnen waardoor je er ook aan kunt verdienen.
Een ander voorbeeld was je reactie op mijn opwek gister, "spannend joh", klinkt als jaloezie.
En ik kijk ook niet heel vaak op de app. De ene keer een paar dagen achterelkaar, soms een maand niet.
Maar het is ook mijn werk, dus ik zie ook wat onze klanten opwekken.

Zo genoeg voorbeelden?

Verder stel ik voor dat je gewoon netjes en fatsoenlijk mee kan doen met dit topic. En als je alleen maar loopt te klagen kun je beter uit dit topic blijven. Hoef jij je niet druk te maken om wat mensen hier vinden, en die mensen hoeven zich niet druk te maken om wat jij er van vindt.

Dat je een andere mening hebt is (nogmaals) prima. Mijn mening is ook anders dan velen hier.
Van mij mogen ze gas 5 euro per m3 maken, en stroom 2 euro per kWh, saldering onbeperkt en teruglevering voor hetzelfde tarief als wat je betaald. Waarom? Ik werk in deze business, dus dure maandlast betekent dat meer mensen energiebesparende middelen (of opwekkers) gaan kopen. Daarnaast ben ik thuis energiepositief en heb dus ruim stroom over per jaar. Dus in elk opzicht is dat het gunstigst voor mij en mijn familie.
Ik snap zelf ook wel dat dat niet kan, maar dat zou ik het liefste zien.

Anyway, bericht weer lang genoeg.
Hopelijk kun je normaal meedoen in dit topic, andere meningen respecteren of anders wegblijven.
:W
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  Moderator donderdag 24 april 2025 @ 22:33:46 #172
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_217460694
Kunnen we hier ook gewoon normaal doen met elkaar, en niet zo op de man zitten spelen? :G
  vrijdag 25 april 2025 @ 06:04:30 #173
323876 michaelmoore
pi_217461666
https://www.nu.nl/economi(...)cten-van-europa.html
De grootste batterij van Nederland komt in Vlissingen

1400 megawattuur

daar kun je alle schommelingen in dag en nacht mee opvangen , zoiets moet je in iedere provincie hebben staan, om de druk op het net beperkt te houden,
Dit zou toch commercieel haalbaar moeten zijn , hier moeten overheidssubsidies heen gaan
Elektra heeft nog een enorme toekomst
Iedere wijk zou een eigen batterij moeten hebben

quote:
Het Nederlandse bedrijf is initiatiefnemer van het project, dat de naam Mufasa heeft gekregen en waarbij batterijen van Tesla worden gebruikt.
De opslagcapaciteit van het systeem is 1.400 megawattuur en het vermogen is 350 megawatt. Het komt te staan in de Vlissingse haven, omdat daar veel stroom aan land komt die is opgewekt met windparken op zee.

Als de batterijen eenmaal operationeel zijn, neemt Eneco de aansturing voor zijn rekening.
De energieleverancier wil de opslagcapaciteit gebruiken om de schommelende hoeveelheid elektriciteit op het stroomnet in goede banen te leiden.

Dat is belangrijk omdat het net propvol zit.
Dat er toch ruimte is om de batterijen aan te sluiten, komt doordat ze in de plaats komen van een inmiddels gesloten kolencentrale
De 350 miljoen euro die met het project is gemoeid, is afkomstig van onder meer Macquarie Capital, een Australische investeringsmaatschappij.

.

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 25-04-2025 06:20:27 ]
pi_217461720
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 06:04 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)cten-van-europa.html
De grootste batterij van Nederland komt in Vlissingen
[ afbeelding ]
1400 megawattuur

daar kun je alle schommelingen in dag en nacht mee opvangen , zoiets moet je in iedere provincie hebben staan, om de druk op het net beperkt te houden,
Dit zou toch commercieel haalbaar moeten zijn , hier moeten overheidssubsidies heen gaan
Elektra heeft nog een enorme toekomst
Iedere wijk zou een eigen batterij moeten hebben
[..]

Die stroom loopt nog steeds via het net he?
pi_217461780
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2025 07:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die stroom loopt nog steeds via het net he?
Het helpt wel.
Zie het als een grote parkeerplaats tijdens een file waar duizenden auto's parkeren tot de file voorbij is.
Ze gaan nog steeds over dezelfde snelweg maar wel op een ander tijdstip.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')