abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217574536
Jeetje @Cygne, wat idioot.. wat vindt het swv ervan? Ik zou die mail linea recta doorsturen eerlijk gezegd :X jullie hebben echt uitgebreid gecommuniceerd en pas swv betrokken toen helder werd dat school niks doet met adviezen van de betrokken zorgverleners en er twijfels waren of ze wel de correcte procedure volgen. Ze balen wss gewoon dat swv nu ziet wat voor puinhoop ze ervan maken, maar dat moeten ze niet op jullie afreageren, want helemaal hun eigen schuld en probleem..

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 08-05-2025 14:07:31 ]
pi_217574722
Jemig @Cygne, ik zou de mail doorsturen naar het swv, wat vlindertje ook zegt. :*
Fake it till you make it...
pi_217575009
Ik baal ook echt ontzettend dat onze hele kraamtijd alleen maar is gekleurd door stress hierom.

Advies van zorgverleners is nu nadrukkelijk om juist niks te doen. We zijn al sinds de zomer in discussie. Waarbij we alles aangrijpen maar het alleen maar over cluster 4 blijft gaan.

Bij F zijn we nu bezig met het swv bezig wat zijn behoefte is en dat gaat echt heel zorgvuldig. Alles wordt meegewogen, het beeld van de pedagogisch medewerkers, gedragsdeskundigen, wat wij vinden. Er zijn verschillende observaties van het swv geweest. Met M was het diagnose en het ging meteen over cluster 4. Zelfs de school was al uitgezocht. Ze zeggen dat zij "al wat stappen verder waren" en het plan er al lag voor diagnose. Maar die diagnose was nodig voor tlv.

De basisschool waar hij mogelijk naartoe had gekund is komen observeren op de ochtend na de geboorte van E. toen hij 2 dagen bij opa en oma logeerde én zijn juf er niet was. Daarna heeft de andere school hun handen ervanaf getrokken. Die mededeling kregen wij nog geen week na de bevalling. De observatie wordt nu als onafhankelijke beoordeling gebruikt ten gunste van tlv.

De reden waarom cluster 4 de enige optie is wordt ook niet duidelijk en wisselt steeds. Mocht hij het niet redden daar is dat ook prima. Maar dan wil ik het wel via de juiste weg.
pi_217584041
Oh @Cygne, wat een ellende :'( Wat een hork van een directeur dat er zo'n mail wordt gestuurd, en wat een vreselijke rottiming voor jullie dat dit allemaal valt tijdens de kraamperiode.

Heel veel sterkte :*
pi_217587810
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2025 07:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ah ik heb het draadje gevonden :)

Bij mijn jongste heb ik het sterke vermoeden dat hij ADHD heeft. Hij is vier. Ik zag dat testen pas vanaf 6 jaar gaat. Hebben jullie jullie kinderen ook pas vanaf 6 jaar laten testen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_217595877
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 19:09 schreef Halcon het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_217595968
@Cygne ik vind het ronduit schandalig hoe er met jullie is en wordt omgegaan, ook door de potentiële andere school met de observatie, en ik vind het heel rot voor je dat het zo'n schaduw over je kraamperiode heeft geworpen. Het is altijd schandalig, maar dit is zo'n bijzondere periode, dat had voor jullie niet verpest mogen worden :*
pi_217597223
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
  zondag 11 mei 2025 @ 11:08:58 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_217598849
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_217650941
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:51 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Cygne ik vind het ronduit schandalig hoe er met jullie is en wordt omgegaan, ook door de potentiële andere school met de observatie, en ik vind het heel rot voor je dat het zo'n schaduw over je kraamperiode heeft geworpen. Het is altijd schandalig, maar dit is zo'n bijzondere periode, dat had voor jullie niet verpest mogen worden :*
Psychiater heeft inmiddels contact gehad met school en advies gegeven hem en ons rust te geven tot in ieder geval na de herfstvakantie. School heeft aangegeven die tijd niet te gaan geven. Dat hij dit schooljaar nog af mag maken maar dat is het. Insteek van het gesprek gaat zijn handelingsverlegenheid en het argument voor cluster 4 is dat hij gefrustreerd raakt als hij het tempo niet kan bijbenen. Ondersteuning binnen school kan niet want te intelligent, zelfde voor sbo. Ze hebben ons "duidelijke hints" gegeven dat cluster 4 de enige optie was.

Hoe school het ziet: Hij past beter op cluster 4, diagnose, tlv. Wij als ouders zien de ernst niet. Als we vragen waarom dan niet het stroomschema swv. Dan waren zij als team écht al een paar stapjes verder.
pi_217650996
Ik blijf verbijsterd je berichten lezen, Cygne. Wat een onzin wordt er gespuwd door hun.

Wij zitten aan de andere kant met een school die blijft overvragen. Hij was 4x aan een rekentoets gezet die maar niet af kwam, voordat ze besloten hem op een kamer apart met een andere leraar ernaast te zetten. Toen was de toets in 10 minuten af. "Maar dat kan eigenlijk echt niet hoor, dat moet hij echt zelfstandig kunnen.". 8)7
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_217651066
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:04 schreef Nanuke het volgende:
Ik blijf verbijsterd je berichten lezen, Cygne. Wat een onzin wordt er gespuwd door hun.

Wij zitten aan de andere kant met een school die blijft overvragen. Hij was 4x aan een rekentoets gezet die maar niet af kwam, voordat ze besloten hem op een kamer apart met een andere leraar ernaast te zetten. Toen was de toets in 10 minuten af. "Maar dat kan eigenlijk echt niet hoor, dat moet hij echt zelfstandig kunnen.". 8)7
Wat een moeilijk gedoe. M. scoort op zijn toetsen boven niveau behalve bij wiskunde/rekenen. Dat is gewoon op niveau. Maar hij komt niet mee met instructie of zelfstandig werken en dat frustreert hem, begrijpelijk. Dat zien wij ook wel. Maar ik vraag me wel af hoe hij dan zulke goede rapporten heeft. Waarom hij met zoveel plezier naar school gaat. Die vraag krijgen we gewoon niet helder beantwoord.
pi_217651685
Wat een bizarre houding van die school @Cygne, nota bene dat ze het advies van de psychiater volledig in de wind slaan ook. Het is zo duidelijk dat ze gewoon niet mee willen denken of werken, maar wat doen ze M en jullie daar enorm mee te kort ;(

@Nanuke, ik lees ook met verbazing jouw bericht. Waarom zou hij dat zelfstandig moeten kunnen, het alleen een toets laten maken is zo'n eenvoudige aanpassing die duidelijk ook direct tot resultaat leidt ;(

Ik ben dan even zo blij met de juffen van mijn 8 jarige. Die hebben zelf geïnitieerd om Jewel apart te nemen voor de cito toets, zonder vooraf te overleggen met ons omdat ze het als vanzelfsprekend beschouwden dat ze dat konden en moesten uitproberen. En toen het Jewel bleek te helpen, hebben ze besloten dat ze alle cito toetsen alleen bij de juf mag maken, dat staat nu ook in haar dossier zodat we niet bij elke klas opnieuw daarover het gesprek hoeven aan te gaan met de meester of juf.

Vanmorgen wilde Jewel niet naar school, geeft aan misselijk te zijn, overstuur, spanning maar zelf niet wetende waar het vandaan kwam. Uiteindelijk is ze - weliswaar te laat maar alsnog - naar school gegaan, met haar knuffel en in een dikke wintertrui waar ze zich in kon verstoppen . En ving de juf haar op met de mededeling aan mijn vrouw (die haar bracht) dat ze er al vanuit was gegaan dat het een moeilijke dag zou zijn omdat er vanmiddag en vanavond een 4x4 toernooi is (voetbaltoernooi voor alle kinderen uit het dorp waar Jewel ook graag aan mee wilde doen) wat ze waarschijnlijk onbewust heel erg spannend zal vinden. En dat ze dus ook prima haar knuffel mee de klas in mocht vandaag omdat dat veiligheid en houvast biedt.

Zó'n juf, die niet alleen meedenkt maar ook vooruit denkt en oog heeft voor het kind, gun ik dus alle kinderen, maar vooral de kinderen die het zo hard nodig hebben O+
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:47:49 #64
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217651881
Wat een gedoe Cygne, en wat ontzettend naar dat ze jullie ook niet gewoon even de rust gunnen, zoals het advies van de psychiater ook is.

Mijn meiden hebben een emotional support knuffel (een hond). Hij heeft ook een emotional support hesje aan. Die gaan ook mee de klas in.

Hier ook schoolgedoe.
SPOILER
pi_217652944
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:47 schreef Kyara het volgende:
Wat een gedoe Cygne, en wat ontzettend naar dat ze jullie ook niet gewoon even de rust gunnen, zoals het advies van de psychiater ook is.

Mijn meiden hebben een emotional support knuffel (een hond). Hij heeft ook een emotional support hesje aan. Die gaan ook mee de klas in.

Hier ook schoolgedoe.
SPOILER
SPOILER
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:49:30 #66
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_217652972
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:45 schreef Schanu het volgende:

[..]
SPOILER
Thanks! Stijf van de spanning inderdaad.

SPOILER
pi_217653137
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:16 schreef Cygne het volgende:

[..]
Wat een moeilijk gedoe. M. scoort op zijn toetsen boven niveau behalve bij wiskunde/rekenen. Dat is gewoon op niveau. Maar hij komt niet mee met instructie of zelfstandig werken en dat frustreert hem, begrijpelijk. Dat zien wij ook wel. Maar ik vraag me wel af hoe hij dan zulke goede rapporten heeft. Waarom hij met zoveel plezier naar school gaat. Die vraag krijgen we gewoon niet helder beantwoord.
Voor Dirk is dit ook zo. Hij komt met name heel slecht tot werken. Juf zei begin van dit jaar met de rapportbespreking nog dat ze ziet dat hij veel meer kan dan dat uit de toetsen blijkt. En daaruit blijkt al dat hij echt een pienter jochie is. Bizar dat ze dan bij beiden zo snel afschuiven. Bij ons op "maar hij moet X gewoon op manier Y kunnen" en bij jullie op "ha gaan we niet doen". Pijnlijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_217653347
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:03 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Voor Dirk is dit ook zo. Hij komt met name heel slecht tot werken. Juf zei begin van dit jaar met de rapportbespreking nog dat ze ziet dat hij veel meer kan dan dat uit de toetsen blijkt. En daaruit blijkt al dat hij echt een pienter jochie is. Bizar dat ze dan bij beiden zo snel afschuiven. Bij ons op "maar hij moet X gewoon op manier Y kunnen" en bij jullie op "ha gaan we niet doen". Pijnlijk.
Erg he.
Wij denken inmiddels wel dat SBO fijner kan zijn en passend bij zijn ondersteuningsbehoefte. Maar dat is geen optie omdat hij te intelligent is. Cluster 4 voor kinderen met internaliserende problematiek is de enige optie. Maar hij heeft geen zware problematiek. Maar goed, kennelijk doen ze dit wel vaker als dit als eerste en enige optie zien zonder iets anders te proberen. Ik denk dat hij daar ongelukkig wordt. Maar we hebben geen keuze meer denk ik.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 21:07:52 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_217657404
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 12:26 schreef Cygne het volgende:

[..]
Erg he.
Wij denken inmiddels wel dat SBO fijner kan zijn en passend bij zijn ondersteuningsbehoefte. Maar dat is geen optie omdat hij te intelligent is. Cluster 4 voor kinderen met internaliserende problematiek is de enige optie. Maar hij heeft geen zware problematiek. Maar goed, kennelijk doen ze dit wel vaker als dit als eerste en enige optie zien zonder iets anders te proberen. Ik denk dat hij daar ongelukkig wordt. Maar we hebben geen keuze meer denk ik.
Wie vindt sbo geen optie? Is dat omdat er op de sbo-scholen bij jullie in de buurt alleen kinderen zitten die moeilijk lerend zijn? Dat is op de sbo school waar mijn zoon zit in elk geval niet zo, ze hebben er zelfs hoogbegaafden groepen. Er zitten wel veel kinderen die moeilijk lerend zijn, maar dat zijn ze zeker niet allemaal. Bij ons volgen ze de leerlijn van het kind en niet per se van het schooljaar waar ze in zitten. Zo volgt mijn zoon taal 1 a 2 leerjaren hoger en rekenen juist een leerjaar lager. Sbo is juist heel erg gericht op leerproblematiek.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_217659521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 21:07 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Wie vindt sbo geen optie? Is dat omdat er op de sbo-scholen bij jullie in de buurt alleen kinderen zitten die moeilijk lerend zijn? Dat is op de sbo school waar mijn zoon zit in elk geval niet zo, ze hebben er zelfs hoogbegaafden groepen. Er zitten wel veel kinderen die moeilijk lerend zijn, maar dat zijn ze zeker niet allemaal. Bij ons volgen ze de leerlijn van het kind en niet per se van het schooljaar waar ze in zitten. Zo volgt mijn zoon taal 1 a 2 leerjaren hoger en rekenen juist een leerjaar lager. Sbo is juist heel erg gericht op leerproblematiek.
De ib-er.
Want hij is te intelligent en "jullie moeten niet vergeten hij heeft wél autisme he". Dus cluster 4 voor internaliserende problematiek is de enige optie. Met F zijn we bezig met het swv en deskundigen van het mkd waar hij naartoe kon. Wij dachten cluster 3 of 2 gezien zijn huidige ontwikkeling maar zij vinden zijn casus niet zwaar genoeg om een tlv daarvoor te adviseren. Maar die van M kennelijk wel.

Ons SBO is prima hoor. Daar zit vanalles qua niveau. Het MKD zit in hetzelfde gebouw dus we komen daar natuurlijk vrij regelmatig met ophalen en brengen F. M heeft ook moeiteloos aansluiting als de kinderen van het SBO daar spelen.
pi_217659842
Maar zonder inmenging van het Swv krijg je ook geen Tlv, toch? En het Swv vindt de casus van M toch ook niet zwaar genoeg?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_217660039
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 08:52 schreef SaskiaR het volgende:
Maar zonder inmenging van het Swv krijg je ook geen Tlv, toch? En het Swv vindt de casus van M toch ook niet zwaar genoeg?
Het OJS iig niet. We hebben komende week voor het eerst de steunpuntcoordinator aan tafel zitten omdat het swv contact heeft opgenomen met school. Ik heb begrepen dat de insteek van dat gesprek gaat zijn dat ze handelingsverlegen zijn. Andere reguliere school binnen het swv is geen optie want hij komt niet tot leren in een reguliere setting SBO kan ook niet want zijn resultaten zijn te goed. Dus dan is de enige optie cluster 4, want ja autisme.

Ook merken ze dat hij sinds dit jaar meer frustraties heeft. Ik snap wel waarom, mij verbaast het eerlijk gezegd dat hij nog goede resultaten behaalt, met veel plezier naar school gaat, zich inzet bij therapie en zwemles.
pi_217660168
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 09:13 schreef Cygne het volgende:

[..]
Het OJS iig niet. We hebben komende week voor het eerst de steunpuntcoordinator aan tafel zitten omdat het swv contact heeft opgenomen met school. Ik heb begrepen dat de insteek van dat gesprek gaat zijn dat ze handelingsverlegen zijn. Andere reguliere school binnen het swv is geen optie want hij komt niet tot leren in een reguliere setting SBO kan ook niet want zijn resultaten zijn te goed. Dus dan is de enige optie cluster 4, want ja autisme.

Ook merken ze dat hij sinds dit jaar meer frustraties heeft. Ik snap wel waarom, mij verbaast het eerlijk gezegd dat hij nog goede resultaten behaalt, met veel plezier naar school gaat, zich inzet bij therapie en zwemles.
Maar dat is wat school zegt toch? Als SWV een andere mening heeft, dan kunnen zij een andere oplossing voor M zoeken. De school kan het SWV niet dwingen om een TLV af te geven. Ik zou inzetten op een andere reguliere school, want de huidige wil je niks meer mee te maken hebben. Het klinkt alsof hij met een beetje ondersteuning van het SWV prima zou kunnen functioneren op een gewone school.
pi_217660353
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 09:36 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Maar dat is wat school zegt toch? Als SWV een andere mening heeft, dan kunnen zij een andere oplossing voor M zoeken. De school kan het SWV niet dwingen om een TLV af te geven. Ik zou inzetten op een andere reguliere school, want de huidige wil je niks meer mee te maken hebben. Het klinkt alsof hij met een beetje ondersteuning van het SWV prima zou kunnen functioneren op een gewone school.
Nee, hij moet daar sowieso weg.
Beangstigt me wel dat school denkt dat dit zo makkelijk gaat als ik zie hoe zorgvuldig alles gaat met F.
pi_217660603
Ik denk dat die school het deksel op zijn neus gaat krijgen van het SWV...
En je kan als ouder ook bezwaar maken als je het niet eens bent met de TLV.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')