Ik was normale grootte tot ergens groep 6 ofzo. En toen schoot iedereen om mij heen de lucht in, behalve ikquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:28 schreef Crack_ het volgende:
[..]
[..]
jij was altijd al zo'n ukkie?!!? haahahahahhaaaaaaa!111!!
Nee maar even serieus, dat is toch heerlijk. Bij mij begon de hel van puberteit ook echt heel vroeg, en daarmee ook alle mentale shit want ik kon dat niet aan. Vraag me af of dat iets te maken had met de leeftijd![]()
Vond je het toen trouwens vervelend dat het bij jou wat langer duurde? Ik weet dat er hier wel wat meiden waren die het jammer vonden maar dat ging dan meer over borstontwikkeling etc
allemaal gemorste tomatensoepquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:30 schreef CherryLips het volgende:
Vriendin van me werd het pas op haar zestiende. Was er ook al voor naar de dokter geweest geloof ik.
Zat ze daar in de klas die eerste keer: 'Als ik zo ga zitten floept het er zo uit. Floep floep floep.'
jij hebt echt geen flauw idee wat ongesteldheid is, of welquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:31 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
allemaal gemorste tomatensoep
Ahja dat is wel mazzelquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik heb nooit echt pijn. een beetje een irritant gevoel als het lijkt of er weer een bonk of sliert van de glijbaar gaat...
maar ik geloof dat ik 32 jaar maar twee dagen pijnstillers heb gebruikt voor een licht buikpijngevoel
Nee en dat houd ik ook lekker zoquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:32 schreef Crack_ het volgende:
[..]
jij hebt echt geen flauw idee wat ongesteldheid is, of wel
ik tel mn zegeningen ook maandelijks hoorquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:32 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ahja dat is wel mazzel
Het is bij mij lang niet zo erg meer als toen ik tiener was. Maar alsnog maakt het wel echt verschil?
Hoe klein was je dan? Als je daarna nog een groeispurt had?quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:31 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik was normale grootte tot ergens groep 6 ofzo. En toen schoot iedereen om mij heen de lucht in, behalve ik
Als we met gym dingen op hoogte gingen doen (met de ringen ofzo) moesten we sorteren op lengte en ik stond altijd vooraan
Neuh niet echt eigenlijk? Ik was toen ook niet echt met jongens enzo bezig?
Vervelender was dat ik op mijn 15e oid alsnog een groeispurt kreeg. Jezus wat een groeipijn in mijn benen
quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee en dat houd ik ook lekker zo
blokjes tomaat... ow en van die binnenkantjes met pitjes... een hele rijquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:34 schreef Crack_ het volgende:
[..]![]()
![]()
je weet niet of het een rijkgevulde tomatensoep is
Dat zou pas echt puni chappen zijnquote:
ander soepje voor essiehilliequote:
Ik weet niet hoor, maar als mijn tomatensoep dezelfde substantie heeft als wat er maandelijks uit komt dan hoef ik geen tomatensoepquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:34 schreef Crack_ het volgende:
[..]![]()
![]()
Kleinquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:33 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Hoe klein was je dan? Als je daarna nog een groeispurt had?
En ok die pijn is niet fijn, maar fijn dat je niet op een mini-mini lengte bent blijven hangen
Ehw.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar als mijn tomatensoep dezelfde substantie heeft als wat er maandelijks uit komt dan hoef ik geen tomatensoep
Zo'n romige met halve stukken tomatenvel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:34 schreef Crack_ het volgende:
[..]![]()
![]()
Miniquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:35 schreef essnhills het volgende:
[..]
Klein
Ze hebben toch van die schema's met hoe groot je bent etc? Volgens dat schema zou ik 154 worden. Het is 164 geworden
ik had ooit bietensoep, leek er enigszins opquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
blokjes tomaat... ow en van die binnenkantjes met pitjes... een hele rij
Van die slijmerige bonkies en sliertjes als soepquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:35 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar als mijn tomatensoep dezelfde substantie heeft als wat er maandelijks uit komt dan hoef ik geen tomatensoep
slurpppppppppppppppquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik had ooit bietensoep, leek er enigszins op
[ afbeelding ]
was lekker trouwens joh
Komt iets dichter in de buurtquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:36 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik had ooit bietensoep, leek er enigszins op
[ afbeelding ]
was lekker trouwens joh
quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:35 schreef essnhills het volgende:
[..]
Klein
Ze hebben toch van die schema's met hoe groot je bent etc? Volgens dat schema zou ik 154 worden. Het is 164 geworden
Geef mijn portie maar aan Nizno.quote:
Goulash soepquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:36 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Komt iets dichter in de buurt
quote:
Ik ben gewoon haske groot gewordenquote:
quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:38 schreef Nizno het volgende:
zo blij dat ik een heldere kippensoep besloten heb te maken
*AIVD leest meequote:Op donderdag 20 maart 2025 16:38 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik zou het beste kunnen omschrijven als slijm dat zodra het in contact komt met iets een soort van ploffende vloeibare bom wordt ofzo
quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo'n romige met halve stukken tomatenvel.
Niet zo groot als ikquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
[..]
Ik ben gewoon haske groot geworden
Ik ben al een bekende bij de AIVD dus boeiendquote:
Ah, even bellen dan.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:38 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik ben al een bekende bij de AIVD dus boeiend
ik vind die stukkken soms wel echt zo bijzonder, hebben jullie dat ookquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:37 schreef essnhills het volgende:
Dat ze botjes hebben meegekookt en dat de gelatine eruit is gelopen. Maar dan dat de soep koud is en je van die dikkige glibberige stukken hebt
We hebben een tweewekelijkse meeting om alles door te bespreken. Dus ik neem beeldmateriaal voor ze mee van de vloeibare bomquote:
Jaquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:40 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik vind die stukkken soms wel echt zo bijzonder, hebben jullie dat ook
ik bekijk de structuur nooit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:40 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Gewoon GLOP zeker?quote:
quote:
oh, dat doe ik welquote:
Jaquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:40 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik bekijk alles, want ik vind het te fascinerendquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:41 schreef Crack_ het volgende:
[..]
[..]
oh, dat doe ik wel![]()
![]()
iniminimo zeg me aub dat jij dit ook doet
We hebben hier vanalles. Is leuk. Ook leuk met eten soms.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:04 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Ik mis dat echt heel erg aan het werken bij de ikea, contact mensen van verschillende afkomsten die niet super-vernederlandiest zijn
Aan de binnenkant van je baarmoeder? Is dat dan ook als je de pil slikt, aangezien het nep is? Ja schijnbaar maar snap niet hoe of waaromquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Dat zijn stukken van dat spul dat aan je baarmoederwand groeit. Waar babytje in zou moeten nestelen. Maar dat wordt dan allemaal weer afgestoten en dat komt er in stukjes uit
samequote:Op donderdag 20 maart 2025 16:41 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik bekijk alles, want ik vind het te fascinerend
Maar heb je het dan over tomatensoep met koude gloppen gelatine?quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:42 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
We hebben hier vanalles. Is leuk. Ook leuk met eten soms.
Haalt het niet bij ikeaquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:42 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
We hebben hier vanalles. Is leuk. Ook leuk met eten soms.
Wil je echt iets ranzig zien/weten google dan ff op ‘decidual cast’. Je kan dus in 1x je hele baarmoederslijmvlies naar buiten ‘werpen/bevallen’ inclusief je spiraal als je die hebt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:40 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Oef ik kan mij voorstellen dat het geen feest is en best pijnlijk moet zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:44 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Wil je echt iets ranzig zien/weten google dan ff op ‘decidual cast’. Je kan dus in 1x je hele baarmoederslijmvlies naar buiten ‘werpen/bevallen’ inclusief je spiraal als je die hebt.![]()
Oh dat weet ik niet meer eigenlijk. Heb het wel geweten ooitquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:43 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Aan de binnenkant van je baarmoeder? Is dat dan ook als je de pil slikt, aangezien het nep is? Ja schijnbaar maar snap niet hoe of waarom. Eigenlijk stom dat we hier geen les over krijgen op school. Zou dat tegenwoordig wel zo zijn?
[..]
same![]()
wtf, what the fuck!?!?! hoe? zomaar?! als een cadeautje?!!?!?! maakt dit verder wat uit voor het lichaam?quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:44 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Wil je echt iets ranzig zien/weten google dan ff op ‘decidual cast’. Je kan dus in 1x je hele baarmoederslijmvlies naar buiten ‘werpen/bevallen’ inclusief je spiraal als je die hebt.![]()
Dat is baarmoederslijmvlies. Dan begint op dag 1 op te bouwen totdat het een mooi nestje heeft gemaakt aan de binnnenkant van je baarmoeder voor het geval dat er een bevrucht ei in wil nestelen. Geen ei ingenesteld, dan werpen we al die bonkjes en sliertjes er gewoon lekker uit.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:43 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Aan de binnenkant van je baarmoeder? Is dat dan ook als je de pil slikt, aangezien het nep is? Ja schijnbaar maar snap niet hoe of waarom. Eigenlijk stom dat we hier geen les over krijgen op school. Zou dat tegenwoordig wel zo zijn?
[..]
same![]()
hoezo wil ons lichaam dit ook iedere maand doenquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:45 schreef essnhills het volgende:
[..]
Oh dat weet ik niet meer eigenlijk. Heb het wel geweten ooit
Maar ja, aan de binnenkant van je baarmoeder.
Je lichaam maakt een laagje aan de binnenkant wat een goede omgeving is voor babytje, waar een eijte zich kan vastnestelen.
Alleen als er dan geen bevrucht eijte komt dan denkt je lichaam "FUCK YOU IS DIT NIET GOED GENOEG DAN? IK BEN HET HELEMAAL ZAT, ERUIT MET DE HELE ZOOI"
en als alles dan is opgeruimd dan begint het weer opnieuw
Ik heb het gelukkig nog nooit gehadquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:45 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Oef ik kan mij voorstellen dat het geen feest is en best pijnlijk moet zijn.
Ja echt he, lijkt me vaak zatquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:47 schreef Crack_ het volgende:
[..]
hoezo wil ons lichaam dit ook iedere maand doen
hoezo niet 1x per half jaar ofzo
leg mij dit uit aub
En eijtje
maar waarom gebeurt dit wel als ik de pil slik, en als ik dat ding neit meer slik dan gebeurt er helemaal niksquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:47 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Dat is baarmoederslijmvlies. Dan begint op dag 1 op te bouwen totdat het een mooi nestje heeft gemaakt aan de binnnenkant van je baarmoeder voor het geval dat er een bevrucht ei in wil nestelen. Geen ei ingenesteld, dan werpen we al die bonkjes en sliertjes er gewoon lekker uit.
oh excuses, excusesquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja echt he, lijkt me vaak zat
En het is eijte, niet eijtje
Omdat je zonder de pil een eisprong moet hebben om het proces op gang te brengen enzoquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:48 schreef Crack_ het volgende:
[..]
maar waarom gebeurt dit wel als ik de pil slik, en als ik dat ding neit meer slik dan gebeurt er helemaal niks![]()
Ja, lees net de rest van het topic even nadat ik op posten gedrukt had. Uitstekende combinatie wel.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:43 schreef essnhills het volgende:
[..]
Maar heb je het dan over tomatensoep met koude gloppen gelatine?
Goorlie de poorlie. Doe mij maar een potje barbecuen in de mestwalmquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:44 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ik denk dat jouw baarmoederinrichter in staking isquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:48 schreef Crack_ het volgende:
[..]
maar waarom gebeurt dit wel als ik de pil slik, en als ik dat ding neit meer slik dan gebeurt er helemaal niks![]()
Ja, dat kan met ‘biefstukken’ inderdaad. Krijg je ook gewoon lekker weeën en zo om dat eruit te krijgen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:46 schreef Crack_ het volgende:
[..]
wtf, what the fuck!?!?! hoe? zomaar?! als een cadeautje?!!?!?! maakt dit verder wat uit voor het lichaam?
Wat interessant![]()
ik heb een kennis die ooit een miskraam had maar haar lichaam ruimde dat inwendig niet op. Zij kreeg medicijnen zodat haar lichaam dat ging opruimen. Die verhalen zijn ook zo intens, ze moest in bad gaan liggen want 'kwamen zulke stukken uit *maakt handgebaar*'
Het is ranzig maar ook interessant, dat laatste wint het bij mij
maar die heb ik met de pil ook niet, toch?quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:49 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Omdat je zonder de pil een eisprong moet hebben om het proces op gang te brengen enzo
biefstukkenquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:49 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja, dat kan met ‘biefstukken’ inderdaad. Krijg je ook gewoon lekker weeën en zo om dat eruit te krijgen.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:48 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Iedere maand nieuw behang op de muur.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:41 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ja
Dat zijn stukken van dat spul dat aan je baarmoederwand groeit. Waar babytje in zou moeten nestelen. Maar dat wordt dan allemaal weer afgestoten en dat komt er in stukjes uit
Ja maar dan heb je een kunstmatige hormoonspiegel die het opbouwen van slijmvlies wel opstart en het uitstoten wordt natuurlijk veroorzaakt door de drop in hormonen door je stopweek.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:49 schreef Crack_ het volgende:
[..]
maar die heb ik met de pil ook niet, toch?![]()
ik weet hier eigenlijk echt maar weinig van
Wat lees ik nu weer allemaal.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:49 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Ja, dat kan met ‘biefstukken’ inderdaad. Krijg je ook gewoon lekker weeën en zo om dat eruit te krijgen.
Moest hardop lachen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:46 schreef Crack_ het volgende:
[..]
wtf, what the fuck!?!?! hoe? zomaar?! als een cadeautje?!!?!?!
Beetje jammer dat het nooit een blauw of paars behangetje is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:50 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Iedere maand nieuw behang op de muur.
Klein schuurtjequote:Op donderdag 20 maart 2025 16:51 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor 'lokaal nieuws met Nattekat'
Persoon die dit bouwwerk van 155000¤ heeft laten bouwen in de achtertuin vindt het raar dat ie dat niet zonder vergunning mag doen
En nu is het hoger beroep tegen de afgewezen vergunningsaanvraag afgewezen en moet dat ding gesloopt worden. Jammer joh.
nouja, ik ben nu gestopt met de pil en er gebeurt al zes maanden niks. De keer dat ik eerder was gestopt gebeurde er een jaar niks, en toen weer begonnen en toen deed mn lichaam weer gezellie mee met het bloedslijmproppen verliezen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:50 schreef Ygritte het volgende:
[..]Dit gebeurt ook als je de pil niet slikt….
oh, en nu heb ik geen eisprong (denk ik dan) en dus ook niet de hormonen die daarbij horen en die hormonen kreeg ik eerst wel met de pil?quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:51 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja maar dan heb je een kunstmatige hormoonspiegel die het opbouwen van slijmvlies wel opstart en het uitstoten wordt natuurlijk veroorzaakt door de drop in hormonen door je stopweek.
Ik heb vaak geleerd dat geen eisprong vaak ook geen menstruatie is, heel kort door de bocht gezegd.
Moet kunnen.quote:
Hetgeen wat artsen over het algemeen ‘gewoon een beetje een heftige menstruatie’ noemen.quote:
Hier is nu ook zoiets in het nieuws, maar nog een tandje kutter. Mensen die een huis hebben laten bouwen, mét goedgekeurdd vergunning. En nadat twee gemeentes gefuseerd zijn zegt nu die nieuwe gemeente "ho ho, daar had je helemaal niet mogen bouwen, ook al had je een vergunning". En die mensen moeten nu hun huizen afbrekenquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:51 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Tijd voor 'lokaal nieuws met Nattekat'
Persoon die dit bouwwerk van 155000¤ heeft laten bouwen in de achtertuin vindt het raar dat ie dat niet zonder vergunning mag doen
En nu is het hoger beroep tegen de afgewezen vergunningsaanvraag afgewezen en moet dat ding gesloopt worden. Jammer joh.
Oeh vullen met bonkjes en sliertjes! Of tomatensoepquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:53 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij zie ik ook een zwembad achter het schuurtje
Dat weet ik niet. Het is gecompliceerd allemaal. Ik denk dat een bloedtest voor hormonen misschien wel een goed idee is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:53 schreef Crack_ het volgende:
[..]
oh, en nu heb ik geen eisprong (denk ik dan) en dus ook niet de hormonen die daarbij horen en die hormonen kreeg ik eerst wel met de pil?
Daar zou een rechter wel wat mee kunnen. Iig schadeloosstelling.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier is nu ook zoiets in het nieuws, maar nog een tandje kutter. Mensen die een huis hebben laten bouwen, mét goedgekeurdd vergunning. En nadat twee gemeentes gefuseerd zijn zegt nu die nieuwe gemeente "ho ho, daar had je helemaal niet mogen bouwen, ook al had je een vergunning". En die mensen moeten nu hun huizen afbreken
het is grappig omdat mannen echt de grootste pussyboys zijn met pijntjes (jajaajaj, uitzonderingen daargelaten)quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:53 schreef Ygritte het volgende:
[..]
Hetgeen wat artsen over het algemeen ‘gewoon een beetje een heftige menstruatie’ noemen.
Yeah right![]()
![]()
quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hier is nu ook zoiets in het nieuws, maar nog een tandje kutter. Mensen die een huis hebben laten bouwen, mét goedgekeurdd vergunning. En nadat twee gemeentes gefuseerd zijn zegt nu die nieuwe gemeente "ho ho, daar had je helemaal niet mogen bouwen, ook al had je een vergunning". En die mensen moeten nu hun huizen afbreken
Daar kunnen 1000 en 1 redenen voor zijn. En soms duurt het gewoon heeeel lang voordat je lichaam zelf denk ‘oh ja, zo moest het’.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:52 schreef Crack_ het volgende:
[..]
nouja, ik ben nu gestopt met de pil en er gebeurt al zes maanden niks. De keer dat ik eerder was gestopt gebeurde er een jaar niks, en toen weer begonnen en toen deed mn lichaam weer gezellie mee met het bloedslijmproppen verliezen.
Waarom werkt mn baarmoeder nu nietlui ding
Ja alleen is die blijkbaar niet op de juiste basis verleend. Maar ja, hoe weet je dat als leek.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:54 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hoezo kan dat dan
Ze hebben toch een vergunning
@Haags en ik zijn nooit ziek 💪quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:54 schreef Crack_ het volgende:
[..]
het is grappig omdat mannen echt de grootste pussyboys zijn met pijntjes (jajaajaj, uitzonderingen daargelaten)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:57 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
@:haags en ik zijn nooit ziek 💪Mannengriep heb je maar één keer, dan lig je met je neus omhoog en een tuintje op je buik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Eens. Ik heb ook jaren gehad dat de vooraankondiging altijd een 2 dagen durende migraine was. Ook zo’n feest…quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Mannen zouden allemaal direct dood gaan als ze het een keer mee zouden mogen maken
Misschien wat overdrevenquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:55 schreef ieniminimuis het volgende:
Mannen zouden allemaal direct dood gaan als ze het een keer mee zouden mogen maken
quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja alleen is die blijkbaar niet op de juiste basis verleend. Maar ja, hoe weet je dat als leek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |