een ex-VVD'erquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:36 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Wilders SP? Lol. VVDikzakken zul je bedoelen.
Hij deed zich voor als SP, bakt er niks van als PVV, maar drukt allemaal maatregelen door als VVD.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
een ex-VVD'er
een VVD'er in SP kleren, om sp en andere linkse partijen stemmen afhandig te maken, wat goed gelukt is. Het zal mij niet verbazen als overlastgevers in zijn opdracht opereren.
Des te zuurder dat we per saldo gelukkiger geworden zijn in dit land.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En wat heeft de grote blonde leider voor elkaar gekregen?
FYI Voor mij is Wilders SP plus Racisme
Overigens kun je leed niet met elkaar vergelijken en dus geluk ook niet. Het is een gemiddelde van heel veel, maar het zegt helemaal niks. Ja, het zegt alleen wat het gemiddelde is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:11 schreef Hathor het volgende:
Ik vind dit van die nikszeggende onderzoeken, wat moet je nou met dit soort informatie?
Mexico is gigantisch groot, mooi klimaat, lekker eten, etc. Veel mensen merken dat cartel gebeuren gewoon op de televisie.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:01 schreef Akathisia het volgende:
Wel bijzonder dat Mexico in de top 20 staat.
Een hoog aantal moorden in een maatschappij zorgt ervoor dat bepaalde ongewenste elementen eruit verdwijnen. Bijvoorbeeld het aantal inbraken in Mexico is veel lager.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Misschien maakt moorden gelukkig.
Precies, dit is een duidelijke overzichtskaart: https://elcri.men/mapa-de-delincuencia/quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mexico is gigantisch groot, mooi klimaat, lekker eten, etc. Veel mensen merken dat cartel gebeuren gewoon op de televisie.
In de woestijn in Baja California zijn ze heel gelukkig.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:38 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Precies, dit is een duidelijke overzichtskaart: https://elcri.men/mapa-de-delincuencia/
Toch hoor je van veel (westerse) buitenlanders dat in Nederland er wel iets ontbreekt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je vaker in het buitenland bent ga je Nederland veel meer waarderen. We doen hier zo veel, zo goed en dat al zo lang dat we het normaal zijn gaan vinden.
Dat houd echt niet in dat het beter kan, of dat er wel degelijk zaken snel achteruit gaan.
Nou ja, dat dus. Ik hoor alleen maar geklaag.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:18 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Maar het zijn natuurlijk wel Nederlanders, hè. Een dag niks te zeiken is een dag niet geleefd.
Nederland is inderdaad erg aan het verzuren. Al vind ik het een enorm verschil of het zomermaanden of winter maanden zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch hoor je van veel (westerse) buitenlanders dat in Nederland er wel iets ontbreekt.
Niet iets fysieks zoals goede wegen en verlichting enzo. Maar meer een ontspannen sfeer en buiten de deur cultuur.
Zoals de mediterrane landen waar ze de lunch op een terras of in een goed lunchcafe houden met een glas wijn. Waar ook oudere mensen elkaar als vrienden treffen in een park of de kroeg en wat drinken, gewoon spontaan zonder afspraken.
We zijn gejaagd, zeker in het westen, een westerling in een wat rustiger land valt gelijk op aan zijn schreeuwerige, nerveuze gedrag, let maar op.
Dan staat Mexico ineens in de top 10, weinig landen waar de laatste jaren de criminaliteit zo is toegenomen, dat land wordt bijna bestuurt door de kartels.
Nederlanders vind ik vergeleken met bv 2017-2018 een heel stuk verder verzuurd
Dus ja wat moet je met zo’n onderzoek.
In Rusland krijgen moeders nog meerdere jaren moederschapsverlof. Alleen leven de zonen gemiddeld niet zo lang meer tegenwoordig.quote:
Ja, maar dan nog, er zijn wel meer (armoedige) landen met mooi weer en lekker eten...quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mexico is gigantisch groot, mooi klimaat, lekker eten, etc. Veel mensen merken dat cartel gebeuren gewoon op de televisie.
Ja, vanochtend nog in Utrechtquote:Op donderdag 20 maart 2025 13:51 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Dat is te merken aan al die zure Nederlanders
Je vergeet nog een belangrijk punt: in welk deel van het land hou je het onderzoek. Het lijkt me niet dat ze gaan enqueteren in gebieden met veel drugsgeweld of arme afgelegen gebieden.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog, er zijn wel meer (armoedige) landen met mooi weer en lekker eten...
Het valt me op dat landen als Frankrijk en Spanje niet zo hoog staan. Landen met een behoorlijk goed klimaat en een echte lunchcultuur. Waar nog beleefdheidsvormen gelden. In Nederland zie je veel middelmaat.quote:Op donderdag 20 maart 2025 16:37 schreef Mikeytt het volgende:
Voor de geïnteresseerden, dit zijn de "key criteria" waarop ze geluk ranken:
1. GDP per capita
2. Social support (Do people feel they have someone to rely on)
3. Healthy life expectancy
4. Freedom to make life choices
5. Generosity, based on charitable donations
6. Perception of corruption
In andere woorden, hoe rijker je land, hoe meer kans op een hoge plek.
Gebrek aan waardering voor cultuur had ik ergens op Reddit opgemerkt, in een topic over dit onderwerp. Iets wat mezelf als kaaskop ook al lang was opgevallen. Een bepaalde mentale vlakheid.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toch hoor je van veel (westerse) buitenlanders dat in Nederland er wel iets ontbreekt.
Niet iets fysieks zoals goede wegen en verlichting enzo. Maar meer een ontspannen sfeer en buiten de deur cultuur.
Zoals de mediterrane landen waar ze de lunch op een terras of in een goed lunchcafe houden met een glas wijn. Waar ook oudere mensen elkaar als vrienden treffen in een park of de kroeg en wat drinken, gewoon spontaan zonder afspraken.
We zijn gejaagd, zeker in het westen, een westerling in een wat rustiger land valt gelijk op aan zijn schreeuwerige, nerveuze gedrag, let maar op.
Ik ben er achtergekomen dat amfetamine een fijn medicijn is tegen die uitwassen.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 06:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Gebrek aan waardering voor cultuur had ik ergens op Reddit opgemerkt, in een topic over dit onderwerp. Iets wat mezelf als kaaskop ook al lang was opgevallen. Een bepaalde mentale vlakheid.
Idem voor de gejaagdheid. Zeker sinds de opkomst van de e-bike valt het op. En dan woon ik nog in een relatief slaperig provinciaal gebied, maar ook hier is het zo.
Dit lijkt inderdaad een onderbelichte factor. Nederland kent zo ongeveer de meest sobere lunchcultuur ter wereld, een rijk land eigenlijk onwaardig. Maar als de behoefte er niet is, heeft het geen effect op het geluksniveau. Hier geeft men grosso modo liever relatief veel uit aan goede doelen, dan dat we lekker eten.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan staat Mexico ineens in de top 10, weinig landen waar de laatste jaren de criminaliteit zo is toegenomen, dat land wordt bijna bestuurt door de kartels.
Nederlanders vind ik vergeleken met bv 2017-2018 een heel stuk verder verzuurd
Dus ja wat moet je met zo’n onderzoek.
Dit dus. Nederlanders zeiken ontzettend veel maar beseffen niet hoe goed de meeste het hebben. Wij staan zelfs hoger dan Frankrijk, Duitsland, Canada, Noorwegen, Spanje en Italië.quote:Op donderdag 20 maart 2025 18:41 schreef Harvest89 het volgende:
Zo zie je maar dat NL'ers op veel vlakken een stuk verwende nesten zjjn.
Er is hier en daar nog wat verbetering noodzakelijk. Maar in vergelijking met andere westerse landen (zoals de VS bijvoorbeeld) is het hier nog goed vertoeven.
Daar komen wel weer lagere kosten qua levensonderhoud bij.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Dit dus. Nederlanders zeiken ontzettend veel maar beseffen niet hoe goed de meeste het hebben. Wij staan zelfs hoger dan Frankrijk, Duitsland, Canada, Noorwegen, Spanje en Italië.
Maar wat doen een hoop Nederlanders? Die gaan naar Spanje met hun enorme overwaarde en goedbetaalde baan waarmee ze ook op afstand mogen werken want in Spanje is "alles zoveel beter". Maar ga daar maar eens wonen en krijg het Spaanse salaris. Dan wordt alles een stuk minder leuk.
Dat zegt helemaal niks. Het gaat om de inflatie en koopkracht voor de gemiddelde Spanjaard.quote:Op vrijdag 21 maart 2025 07:52 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Daar komen wel weer lagere kosten qua levensonderhoud bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |