quote:Nederlanders behoren nog altijd tot de gelukkigste mensen ter wereld. In het jaarlijkse World Happiness Report van de VN stijgt ons land één plekje, naar nummer 5.
quote:Sinds 2012 houden wetenschappers geluk wereldwijd bij. Ze vroegen daarvoor in 147 landen mensen hun eigen leven een score van 0 tot 10 te geven. Die informatie wordt daarna gekoppeld aan gegevens over inkomen, levensverwachting, corruptie en sociale factoren om te kijken wat het verschil maakt.
Voor het achtste jaar op rij scoort Finland het beste, met een 7,736. Daarna volgen Denemarken, IJsland en Zweden, nog voor Nederland dus.
Nederland dus een mooie plek in de top 5quote:De onderzoekers gebruiken een driejaarlijks gemiddelde om grote schommelingen door incidenten in een bepaald jaar te dempen. Nederland heeft daarbij dit jaar een score van 7,306, de laagste ooit. In het eerste rapport gaven Nederlanders hun leven nog een 7,319.
quote:Afghanistan bungelt al jaren op de onderste plek, met dit jaar zelfs het laagste cijfer ooit, een 1,364. Het steekt zelfs schril af tegen de landen erboven, Sierra Leone en Libanon, met een 2,998 en een 3,188.
https://nos.nl/artikel/25(...)oort-steeds-slechterquote:Drie westerse landen verloren in deze periode zelfs een halve punt of meer: de VS, Canada en Zwitserland. De VS heeft met een 24ste plek zijn slechtste score ooit gehaald, net als voormalig nummer 1 Zwitserland met een dertiende plek. Costa Rica en Mexico wisten juist de top-10 binnen te komen, op de plekken zes en tien.
Op FOK, Reddit, FB en elk andere Social Media merk je er weinig van.quote:Op donderdag 20 maart 2025 12:50 schreef thedeedster het volgende:
Benieuwd hoeveel Fokkers zijn ondervraagd.
Dan weten ze in Afrika waar ze heen moeten lopen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:11 schreef Hathor het volgende:
Ik vind dit van die nikszeggende onderzoeken, wat moet je nou met dit soort informatie?
Plus dat ze daarnaast helemaal omgeven zijn door buren die hun bloed wel kunnen drinken. lijkt me dat je daar geen gelukkig gevoel van krijgt.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Israel staat op 8. Toch wel opmerkelijk voor een land wat in oorlog is, en waarvan vooraanstaande politici in corruptieschandalen verwikkeld zijn.
Niets verder.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:11 schreef Hathor het volgende:
Ik vind dit van die nikszeggende onderzoeken, wat moet je nou met dit soort informatie?
Vlak daaronder staat Ruslandquote:Op donderdag 20 maart 2025 13:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Israel staat op 8. Toch wel opmerkelijk voor een land wat in oorlog is, en waarvan vooraanstaande politici in corruptieschandalen verwikkeld zijn.
Russen zijn in een constante dronken roes, en daar kan je best gelukkig van zijn. Ik spreek uit ervaring. Daarnaast ben je de volgende dag alles weer vergeten en kan het feest weer van vooraf aan beginnen.quote:
Dat komt door die zure importquote:Op donderdag 20 maart 2025 13:51 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Dat is te merken aan al die zure Nederlanders
Kun je nagaan hoe gelukkig de rest is als je het gemiddelde zo naar beneden trekt.quote:
Godsamme kerelquote:
Wat moet je met nieuws over een of andere brand 200km verderop?quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:11 schreef Hathor het volgende:
Of aan de andere kant van de wereld. Boeien.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat moet je met nieuws over een of andere brand 200km verderop?
Nederlanders zijn natuurlijk vooral juist dolgelukkig als ze wat te klagen hebbenquote:
Op nummer 10 met zo ongeveer het hoogste aantal moorden ter wereld. Moeilijk te geloven.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:01 schreef Akathisia het volgende:
Wel bijzonder dat Mexico in de top 20 staat.
Dat kun je wel zien aan jouw immer opgewekte en optimistische postgedrag hier inderdaadquote:Op donderdag 20 maart 2025 12:45 schreef Nober het volgende:
Zolang je het nieuws niet volgt komt het wel goed.
Veel coke daar, dan wil het wel lukken.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:01 schreef Akathisia het volgende:
Misschien maakt moorden gelukkig.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:04 schreef mackinac het volgende:
[..]
Op nummer 10 met zo ongeveer het hoogste aantal moorden ter wereld. Moeilijk te geloven.
De kop-in-het-zand-modus.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben echt heel gelukkig in mijn leven.
Maar inderdaad ik probeer wel het nieuws zo min mogelijk te volgen en zo min mogelijk mee te doen met allerlei vega- klimaat- en whatever voor een hypes. Natuurljk krijg je toch wel nieuws mee omdat ik altijd de radio aan heb (met goede muziek StuBru) en hier of Fok! lees. Maar kijk echt nooit actualiteitenprogramma's of talkshows. Kijk uberhaupt heel weinig televisie.
En dan kun je best wel gelukkig zijn. Zeker op zo'n mooie dag als vandaag!
Beleving inderdaad! En dat is natuurlijk voor iedereen anders.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:49 schreef DjVero het volgende:
Eens!
Althans, als ik het op mezelf betrek.
Nederlanders worden gewoon gelukkig van veel klagenquote:Op donderdag 20 maart 2025 13:09 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Op FOK, Reddit, FB en elk andere Social Media merk je er weinig van.
Daar zitten dan ook veel zure mensen die weinig anders te doen hebben dan klagen over alles.
Omdat we overal wat over te zeiken hebben is alles ook zo goed geregeldquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:45 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Nederlanders worden gewoon gelukkig van veel klagen
Dat ook ja!quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat we overal wat over te zeiken hebben is alles ook zo goed geregeld
Niet overdrijven. Er waren 2,5 miljoen stemmen voor de PVV en er zijn 13,5 miljoen stemgerechtigden. Dus dat is slechts 18% van de stemmen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland is zo gelukkig dat 1/3 op Wilders stemt
Sorry, ik las de peilingen verkeerd, het is 30 Zetels, niet procentquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
Niet overdrijven. Er waren 2,5 miljoen stemmen voor de PVV en er zijn 13,5 miljoen stemgerechtigden. Dus dat is slechts 18% van de stemmen.
Dat geldt immers voor grote groepen en haast de meeste inwoners hier in NLquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:49 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dat ook ja!
En als je ziet waar veel mensen over klagen, als dat alles is hebben we het inderdaad zo slecht nog niet
Maar het zijn natuurlijk wel Nederlanders, hè. Een dag niks te zeiken is een dag niet geleefd.quote:
En we zijn zelfs gestegen op de ranglijst sinds er een regering met de PVV is.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Nederland is zo gelukkig dat 1/3 op Wilders stemt
En wat heeft de grote blonde leider voor elkaar gekregen?quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:32 schreef quo_ het volgende:
[..]
En we zijn zelfs gestegen op de ranglijst sinds er een regering met de PVV is.
Moeilijk verteerbaar voor zuur links.
Precies, die onderzoekers stellen niet de juiste vragen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 13:11 schreef Hathor het volgende:
Nee, oneens. Dan wil je het niet weten omdat je er bang voor bent of het niet wil zien. Maar mij boeit het gewoon echt niet, ook al weet ik het wel. Heel relaxed is dat. En ben ook oud genoeg om nu zelf die keuze te maken om het zo te doen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:25 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De kop-in-het-zand-modus.
Liever niet.
(M'n jonge jaren heb ik in een waas van onwetendheid doorgebracht, wat ik achteraf graag anders had gezien.)
Drugskartel heeft de enquêtes ingevuld.quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:01 schreef Akathisia het volgende:
Wilders SP? Lol. VVDikzakken zul je bedoelen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 15:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En wat heeft de grote blonde leider voor elkaar gekregen?
FYI Voor mij is Wilders SP plus Racisme
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |