Dat is meer om kandidaten te werven denk ik.quote:Op woensdag 19 maart 2025 18:52 schreef Japepk het volgende:
Het viel me op dat er gisteren veel spotjes waren met 'we zijn nu één jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen'. Vind ik eigenlijk storend. Het vergroot alleen maar de kans dat partijen nu een jaar in campagnemodus gaan zitten en dat levert nooit veel goeds op.
Interessant. Sta je als het aan jou ligt op een verkiesbare plek? Of is juist dat nog onbekend.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:45 schreef Hanca het volgende:
Ik zit in het bestuur van de lokale CU, ben samen met de selectiecommissie bezig met het vullen van de lijst (en vooral jongeren aan het zoeken die mee willen doen, ook al zijn ze nog geen lid) en kom zelf waarschijnlijk ook op de lijst, nog niet bekend of dat op een verkiesbare plek gaat worden.
Ik weet van iemand die er nu in zit, dat die nog 2 jaar door wil en er dan uit. Ik zou het prima vinden zijn vervanger te zijn (dan zitten mijn kinderen op de middelbare school). Als het moet kan het volgend jaar ook al wel. Word ik niet verkozen, heb je wel kans dat ik steunfractie ga worden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Interessant. Sta je als het aan jou ligt op een verkiesbare plek? Of is juist dat nog onbekend.
Spannend. Kan een fractie in jullie gemeente ook burgercommissieleden benoemen? Of is een steunfractielid gewoon een vrijwilliger zonder officiele functie?quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik weet van iemand die er nu in zit, dat die nog 2 jaar door wil en er dan uit. Ik zou het prima vinden zijn vervanger te zijn (dan zitten mijn kinderen op de middelbare school). Als het moet kan het volgend jaar ook al wel. Word ik niet verkozen, heb je wel kans dat ik steunfractie ga worden.
Volgens mij alleen dat laatste.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Spannend. Kan een fractie in jullie gemeente ook burgercommissieleden benoemen? Of is een steunfractielid gewoon een vrijwilliger zonder officiele functie?
Waarschijnlijk bedoel je met burgercommissielid een lid van een raadscommissie die namens een van de gemeenteraadsfracties zitting heeft in de commissie, maar geen lid is van de gemeenteraad. Voor zover ik weet, is dat in bijna iedere gemeente wel mogelijk, al gelden er niet overal dezelfde regels voor. In iedere gemeente heet dit overigens weer anders.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:16 schreef Hexagon het volgende:
Spannend. Kan een fractie in jullie gemeente ook burgercommissieleden benoemen? Of is een steunfractielid gewoon een vrijwilliger zonder officiele functie?
Ik weet het eigenlijk niet: de CU zoekt bij ons eigenlijk al 8 jaar een steunfractie, dus momenteel geen ervaring.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je met burgercommissielid een lid van een raadscommissie die namens een van de gemeenteraadsfracties zitting heeft in de commissie, maar geen lid is van de gemeenteraad. Voor zover ik weet, is dat in bijna iedere gemeente wel mogelijk, al gelden er niet overal dezelfde regels voor. In iedere gemeente heet dit overigens weer anders.
Gemeentenraden hebben zelf wat ruimte om hun ondersteuning in te richten. Er zijn inderdaad meerdere namen. Burgercommissielid, burgerraadslid, duoraadslid, fractieassistent, fractievertegenwoordiger en nog wel meer.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bedoel je met burgercommissielid een lid van een raadscommissie die namens een van de gemeenteraadsfracties zitting heeft in de commissie, maar geen lid is van de gemeenteraad. Voor zover ik weet, is dat in bijna iedere gemeente wel mogelijk, al gelden er niet overal dezelfde regels voor. In iedere gemeente heet dit overigens weer anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |