Het is een pasje dat je kan opladen, net als een OV-chipkaart zeg maar. Je hebt er geen bankrekening voor nodig, het geld is echt van jou in plaats van een vordering op de bank en je hebt geen verbinding met internet nodig om ermee te betalen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:01 schreef Cockwhale het volgende:
Wat houdt het dan in? De meeste euro's die ik bezit zijn al digitaal, dus wat is het?
Dat lijkt mij ook. Het is dus eigenlijk digitale cash. Zoiets hadden we een paar jaar geleden toch al? Dat kon je ook op je chipknip zetten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het is een pasje dat je kan opladen, net als een OV-chipkaart zeg maar. Je hebt er geen bankrekening voor nodig, het geld is echt van jou in plaats van een vordering op de bank en je hebt geen verbinding met internet nodig om ermee te betalen.
Niet dat ik het overigens ga gebruiken verder, in de praktijk merk je geen fuck van deze voordelen en is het alleen maar omslachtig.
Ah. De chipknip komt terug?quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:08 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het is een pasje dat je kan opladen, net als een OV-chipkaart zeg maar. Je hebt er geen bankrekening voor nodig, het geld is echt van jou in plaats van een vordering op de bank en je hebt geen verbinding met internet nodig om ermee te betalen.
Niet dat ik het overigens ga gebruiken verder, in de praktijk merk je geen fuck van deze voordelen en is het alleen maar omslachtig.
Oh ja, chipknip, die was ik alweer vergetenquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Het is dus eigenlijk digitale cash. Zoiets hadden we een paar jaar geleden toch al? Dat kon je ook op je chipknip zetten.
Enfin. Overal waar ik betaal is internet. Dus of het nu gratis en snel van mijn bankrekening gehaald wordt of via een soort chipknip maakt niet uit. Via de bank weet je precies wat het geld blijft.
Ik zie alleen maar voordelen voor overhedenquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Als het voordeel voor de gemiddelde burger niet direct duidelijk is is er geen noemenswaardig voordeel voor diezelfde burger.
Dus waar zit het hem wel in?
Ik lees hierin helemaal geen duidelijke argumenten waarom het wel nodig is?quote:Hoewel lang niet iedereen overtuigd is van de CBDC, benadrukt Lagarde juist het belang ervan. “Ik denk dat het van cruciaal belang is, en voor de agnosten of sceptici lijkt het nu relevanter en noodzakelijker dan ooit tevoren, zowel op groothandels- als op detailhandelsniveau.”
Dat soort dooddoeners ‘nu meer dan ooit’ zonder nadere toelichting is tegenwoordig de manier waarop met het volk gecommuniceerd wordt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik lees hierin helemaal geen duidelijke argumenten waarom het wel nodig is?
Ja het is nodig, want het is nu meer nodig dan ooit.
Vooralsnog zie ik hier weinig nut in voor de gemiddelde burger.
Het verschil zit em denk ik erin dat de euro’s op jouw bankrekening giraal geld zijn (dit is een vordering op de bank) en de digitale euro is uitgegeven door de centrale bank en niet door een commerciele bank. Het wordt een wettig betaalmiddel wat inhoudt dat iedereen in de EU dit geld moet accepteren (dat is met cash niet het geval ook al is cash geld ook wettig, je mag het op goede gronden weigeren zoals fraude). Daarnaast willen we ook niet afhankelijk zijn van apple pay/google pay/ amerikaanse bigtechs en ontwikkelen we onze eigen europese middelen om mee te betalen: de digtale euro krijgt een eigen wallet waarmee je aankopen kan gaan doen. Kan me best voorstellen dat als je met illegale zaken bezig bent, niets van deze digitale euro moet hebben want mogelijk bepaalt de overheid in welke gevallen je er mee kan betalen en voor welke producten. Wel is het idee dat je er ten alle tijde mee kan betalen, ook als commerciële banken omvallen of mensen niet bij hun geld komen bijv in tijden van oorlog. Het is gewoon een digitaal alternatief voor cash geld (chartaal geld) wat ook door de ecb is uitgegeven en dat is helemaal van deze tijd omdat de meeste mensen geen cash in huis hebben. Ik denk dat dit het idee erachter is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:01 schreef Cockwhale het volgende:
Wat houdt het dan in? De meeste euro's die ik bezit zijn al digitaal, dus wat is het?
Nog meer controle en informatie over de inwoners. Ze lanceren het nu als alternatief en na een tijdje is het je enige keuze want Rusland of China ofzo.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Eerlijk gezegd is het mij ook onduidelijk waarom ze die digitale euro zo graag willen invoeren.
Om terroristen aan te pakkenquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat soort dooddoeners ‘nu meer dan ooit’ zonder nadere toelichting is tegenwoordig de manier waarop met het volk gecommuniceerd wordt.
Its for the greater goodquote:Op woensdag 19 maart 2025 17:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat soort dooddoeners ‘nu meer dan ooit’ zonder nadere toelichting is tegenwoordig de manier waarop met het volk gecommuniceerd wordt.
Het kan wel 80% aan mensenwerk schelen bij de belastingsdiensten. Alles wordt gemonitord, al je uitgaven, ook illegaliteit en waar je op elk moment van de dag bent.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Als het voordeel voor de gemiddelde burger niet direct duidelijk is is er geen noemenswaardig voordeel voor diezelfde burger.
Is uiteindelijk natuurlijk onderdeel van een digitale status. Dus een medium of device die je bij je draagt die alle gegevens van je bij zich heeft en je toegang verschaft tot locaties. Strafblad, geld, schulden, locatie, snelheid enz.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Een genuanceerd filmpje over de voordelen en risico's van een digitale valuta.
Het grootste voordeel is dat creditcard en betaalproviders die veel binnenharken hiermee grotendeels buitenspel worden gezet. Het grootste nadeel is de privacy risico's.
Als Amerikaanse betaalbedrijven minder gaan verdienen ben ik voor.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Het grootste voordeel is dat creditcard en betaalproviders die veel binnenharken hiermee grotendeels buitenspel worden gezet. Het grootste nadeel is de privacy risico's.
Lijkt mij logisch dat banken er niets van willen weten, als het hun bestaan schaadt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:29 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Eerlijk gezegd is het mij ook onduidelijk waarom ze die digitale euro zo graag willen invoeren. Uit allerlei onderzoek is wel gebleken dat niemand er echt op zit te wachten. Noch banken, noch ondernemers noch consumenten zien het nut ervan in. Toch willen ze heel veel geld uitgeven om de digitale euro in te voeren.
Bedankt voor het delen. Ik vond het een goede en leerzame video!quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Nou, dat zou fijn zijn, want dan heeft hun wangedrag tenminste eens een keer gevolgen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is uiteindelijk natuurlijk onderdeel van een digitale status. Dus een medium of device die je bij je draagt die alle gegevens van je bij zich heeft en je toegang verschaft tot locaties. Strafblad, geld, schulden, locatie, snelheid enz.
Dan kan je lekker immigranten blijven binnenhalen van chip voorzien en dan monitoren. En de toegang ontzeggen en geld bevriezen als ze iets stouts doen.
Bij die digitale munten wordt iedere transactie geregistreerd. Bij cash heb je dat niet. Het doel is om cash te vervangen door digitale betalingen, zodat de regering precies kan zien wat jij wanneer aan wie hebt betaald.quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:23 schreef Janneke141 het volgende:
De digitale euro is een prachtige oplossing voor een probleem dat niet bestaat.
Wat bedoel je met "dit"?quote:Op woensdag 19 maart 2025 19:36 schreef matigeuser het volgende:
Huh dit was toch een wappie complottheorie van Baudet en zo?
Waarom wil je in 1600 blijven hangen?quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:12 schreef VEM2012 het volgende:
Waarom meent de ECB dat ze de lidstaten dit door de strot moeten duwen?
Volledige controle over jou.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:01 schreef Cockwhale het volgende:
Want als je dit plan van de ECB een slecht idee vindt, dan wil je in 1600 blijven hangen?quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom wil je in 1600 blijven hangen?
Nee hoor, 2024 is ook goed.quote:Op woensdag 19 maart 2025 20:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waarom wil je in 1600 blijven hangen?
Te druk met anderen de maat nemen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 21:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Waar zijn de zelfverklaarde hoeders van onze rechtsstaat en grondwet nu?
Of nog beter, ga schulden aan in euro, bijvoorbeeld een hypotheekquote:Op woensdag 19 maart 2025 19:35 schreef Digi2 het volgende:
Na de recente grondwetswijziging in Duitsland is de euro sowieso trash, dus zet je euros zo snel mogelijk om in zaken die hun waarde tenminste behouden.
Zodra de digitale euro er is kun jij niet meer posten, omdat de wef je spullen heeft ingenomen na een geprogrammeerde geld inname.quote:
Wordt denk ik een hippe overheidscampagne op losgelaten. "Yo, jij laat je digi doekoe toch niet je pocket zitten?" Iedereen wordt gestimuleerd om die paar digitale euro's die je krijgt ook echt uit te geven, en niet zo snuggere jongeren gaan het massaal gebruiken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 17:00 schreef Straatcommando. het volgende:
En dan weer van die slappe Nederlandse politici die lopen te slapen, en zeggen: Ja maar nee, Brussel!quote:Op donderdag 20 maart 2025 07:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Denk niet dat mensen al doorhebben dat dit echt doorgedrukt wordt.
Tegen de tijd dat ze protesteren is het al ingevoerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |