Wat komt er binnen per maand samen?quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:36 schreef TheInnocent het volgende:
Dit is hoe mijn man en ik leven. We hebben geen kinderen en ik vind het heerlijk.
Wij verdienen bovengemiddeld allebei en hebben een goede fulltime baan (stressvol, lange dagen, overwerk). Wij sparen niet en geven met gemak - tot grote verbazing van anderen - ¤25k uit op vakantie van nog geen twee weken en gaan 3x per jaar op vakantie. Als de vakantiedagen op zijn, kopen wij mooie en dure spullen in huis, gaan uit eten en doen boodschappen zonder op de centen te letten. Met kleren let ik wel op de sale altijd en ben niet van de grote showy merken.
Onze ouders daarentegen zijn echte spaarders, hebben armoede gekend en letten nog op de dag van vandaag op de centen. Ook zij zijn net zoals wij harde werkers.
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat dagelijks één bier open trekken gezond is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:05 schreef Vincent_student het volgende:
En laatst begaf de computer van pa het. Dus werd het een nieuwe computer, en niet van een ruggetje, maar een behoorlijk ding met toeters en bellen. Het geld kan niet mee het graf in.![]()
Als je tegen je stervensdag aan zit, kan het je weinig schelen en trek je nog even tussendoor een fijn flesje wijn open.![]()
Wij moeten allemaal letten op onze gezondheid, maar als je tegen de 100 aan gaat leunen, hoef je daar geen rekening meer mee te houden.
Het schijnt ook vrij vaak voor te komen dat oudere mensen die met een been in het graf staan, flinke geldbedragen gaan schenken.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:05 schreef Vincent_student het volgende:
Als je tegen je stervensdag aan zit, kan het je weinig schelen en trek je nog even tussendoor een fijn flesje wijn open.![]()
Is toch heerlijkquote:Op woensdag 19 maart 2025 11:36 schreef TheInnocent het volgende:
Dit is hoe mijn man en ik leven. We hebben geen kinderen en ik vind het heerlijk.
Wij verdienen bovengemiddeld allebei en hebben een goede fulltime baan (stressvol, lange dagen, overwerk). Wij sparen niet en geven met gemak - tot grote verbazing van anderen - ¤25k uit op vakantie van nog geen twee weken en gaan 3x per jaar op vakantie. Als de vakantiedagen op zijn, kopen wij mooie en dure spullen in huis, gaan uit eten en doen boodschappen zonder op de centen te letten. Met kleren let ik wel op de sale altijd en ben niet van de grote showy merken.
Onze ouders daarentegen zijn echte spaarders, hebben armoede gekend en letten nog op de dag van vandaag op de centen. Ook zij zijn net zoals wij harde werkers.
Kijk, en hier wordt de vinger onbewust op de zere plek gelegd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:51 schreef nostra het volgende:
Alles is wel erg fatalistisch, maar ik zie inmiddels wel de veel grotere waarde van ervaringen dan van geld.
En dan in je vrije tijd in een kut tent zitten met 35C? of regen terwijl ik thuis zonnepanelen en airco heb..quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:
Ik vind weinig dure dingen leuk. Hier werd de efteling genoemd: ik loop echt 1000x liever in een bos. Dure vakanties genoemd: als ik niet met de tent kampeer is het voor mij geen vakantie. En zo kan ik wel even door gaan. Dus nee, ik leef niet om geld uit te geven. Als er echt veel en veel meer binnen zou komen, zou ik er voor zorgen dat dat minder wordt: vrije tijd is meer waard dan geld.
Ik wilde er sowieso weg. En ook echt los van alles.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat weerhield je ervan om je woning gewoon aan te houden en eventueel onder te verhuren?
Ja, niks leuker dan kamperen. Werkelijk waar. Daar kan wat mij betreft geen enkele luxe vakantie waar ter wereld ook tegenop.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:16 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dan in je vrije tijd in een kut tent zitten met 35C? of regen terwijl ik thuis zonnepanelen en airco heb..
Zal best. Maar ik ga het opmaken als mister dead aan mijn deur staat te kloppen. Dan hou ik een groot feest met veel eten en drank en iedereen met de taxi naar huis (of hotel) nadat ik een flinke cruise heb gemaakt en misschien wel en vette Rolls Royce waar ik mijn laatste dagen (letterlijk) ga slijten. Wordt alleen een tegenvallertje als de dokter gaat zeggen, sorry, ik heb me vergist, je gaat nog een tijdje door.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:08 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het schijnt ook vrij vaak voor te komen dat oudere mensen die met een been in het graf staan, flinke geldbedragen gaan schenken.
Godsklote zeg wat heb ik jou misdaan?quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nou, dat zullen je ouders leuk hebben gevonden. Eindelijk gaat hun zoon na 20 jaar ofzo ellende het huis uit, kunnen ze eindelijk weer eens zelf gaan leven, krijgt hun zoon een zenuwinzinking, verbrast al zijn spaargeld binnen een jaar, en komt dan ook nog weer doodleuk aankakken met de melding dat 'ie geen geld meer heeft om ergens een slaapplaats te vinden en of hij alsjeblieft nog een keer hun vrijheid mag komen afpakken.
Je ouders waren gek, en jij mag in je handjes knijpen dat ze geen ruggegraat hebben.
", en dat was niet zo tof."
Nee, natuurlijk was dat niet zo tof. Je had je leven al vrijwel meteen verkloot nadat je op jezelf ging proberen te staan, en je moest op hun kosten opnieuw beginnen.
Opscheppen is niet goed, maar ik had door omstandigheden al in 1990 50.000 gulden op de beurs, waar ik verder van af gebleven ben. Of het een verdienste is of niet, dat is wel veel geld geworden. En daar besteed ik nu. Ja. Dat was ook de vraag in het topic.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:39 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat een opschepperij weer, misschien is het salaristopic iets voor je.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Opscheppen is niet goed, maar ik had door omstandigheden al in 1990 50.000 gulden op de beurs, waar ik verder van af gebleven ben. Of het een verdienste is of niet, dat is wel veel geld geworden. En daar besteed ik nu. Ja. Dat was ook de vraag in het topic.
"Groter dan" is niets zwart-wits, maar juist het vinden van een balans. En natuurlijk is geld hebben een voorwaarde om (gewenste) ervaringen op te doen, maar die voorwaarde is al expliciet besloten in de vraagstelling: je hebt geld als je dat er doorheen kan jagen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Kijk, en hier wordt de vinger onbewust op de zere plek gelegd.
Wat is er mis met 'balans'? Een balans tussen geld verdienen en ervaringen opdoen? Waarom denk je zo zwart/wit? Is er misschien iets mis met je?
Sowieso, waarom stel je 'ervaringen' en 'geld' tegenover elkaar? Het zijn geen gelijkwaardige dingen. Geld is wat het mogelijk maakt om ervaringen op te doen, geld is een voorwaarde, ervaring is een doel.
Vooral geschrokken blikken van boomers die denk ik meer dan een ton op de bankrekening hebben staan, nog thuiswonende volwassen kinderen hebben die de credit card plunderen waar boomer zo hard voor werkt. Jongeren vinden het fantastisch en de iets oudere overwerkte generatie wil dat leventje ook wel maar lastig qua kosten met 4 jonge kids en men komt niet bepaald uitgerust terug als kinderen druk zijn. Kinderen zijn best wel duur, het is echt het opofferen van je vrijheid, rust, slaap, tijd en geldmiddelen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:10 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Is toch heerlijkIk vind het altijd wel tof zulke verhalen. Lekker om je ook een beetje los te kunnen slaan van de sparende menigte. Laat me raden: veel misgunnende blikken van mensen?
Heb een hekel aan de Efteling dus mijn geld gaat er sowieso niet naar toequote:Op woensdag 19 maart 2025 10:47 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Moet je nog flink je best voor doen, want duurste Efteling abo heb je voor 400 euro per jaar.
Baan opzeggen, huis verkopen en van dat geld gewoon heel het jaar in het Efteling hotel gaan slapen (praktisch wonen) en elke dag naar de Efteling gaan tot je blut bent. Nooit boodschappen halen, gewoon alles in de Efteling kopen voor woekerprijzen. Geen idee hoe lang je dat vol kan houden dan.
Ook geen zin om de berekening van maandelijkse kosten te maken.
Maar je krijgt er zóóóveel voor terugquote:Op woensdag 19 maart 2025 12:42 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Vooral geschrokken blikken van boomers die denk ik meer dan een ton op de bankrekening hebben staan, nog thuiswonende volwassen kinderen hebben die de credit card plunderen waar boomer zo hard voor werkt. Jongeren vinden het fantastisch en de iets oudere overwerkte generatie wil dat leventje ook wel maar lastig qua kosten met 4 jonge kids en men komt niet bepaald uitgerust terug als kinderen druk zijn. Kinderen zijn best wel duur, het is echt het opofferen van je vrijheid, rust, slaap, tijd en geldmiddelen.
De efteling is toch gewoon een groot verzamelpunt van heel tokkie ned?quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:43 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Heb een hekel aan de Efteling dus mijn geld gaat er sowieso niet naar toe
De Efteling is zowat het summum van genot, als je alles op erotisch vlak buiten beschouwing laat.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:45 schreef Geerd het volgende:
[..]
De efteling is toch gewoon een groot verzamelpunt van heel tokkie ned?
Daar kan TS antwoord op geven. Ik zou het niet weten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 12:45 schreef DjVero het volgende:
[..]
Maar je krijgt er zóóóveel voor terug
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |