Moet je nog flink je best voor doen, want duurste Efteling abo heb je voor 400 euro per jaar.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:43 schreef Nagelslak het volgende:
Nog nooit van gehoord dat iemand dit zou doen. Persoonlijk zou ik het nooit doen. En dan ook zeker niet aan de Efteling.
Ben je dan ook beschikbaar voor taxi-ritten met die auto?quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:03 schreef Vincent_student het volgende:
Verschrikkelijk dom om te doen. Ik zit er wel aan te denken om bij het aanbreken van mijn pensioen een splinternieuwe Mercedes E-klasse aan te schaffen. Dan blijft er nog veel over voor de rest van mijn pensioen.
Nee natuurlijk niet, ik ben dan met pensioen. Dan ga ik leven als Uitkeringstrekker.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ben je dan ook beschikbaar voor taxi-ritten met die auto?
quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:47 schreef heywoodu het volgende:
Niet bewust, wel ooit mijn volledige spaargeld er doorheen gegokt (toen ik wedden op sport nog puur als gokken deed), dat was jammer. Wel een goede les, achteraf![]()
Maar bewust, dat zou ik een beetje eng vinden.
We kopen en doen alles wat we nodig vinden en leuk vinden. Wat overblijft stouwen we al jaren in ETF's.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:24 schreef Marsenal het volgende:
Wie doet dit ook wel eens? Of blijf je altijs trouw sparen voor een rainy day die wel of niet komt?
Wat lijkt me dat heerlijk, lekker tien keer per dag in de Python, en dat een heel jaar lang.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Baan opzeggen, huis verkopen en van dat geld gewoon heel het jaar in het Efteling hotel gaan slapen (praktisch wonen) en elke dag naar de Efteling gaan tot je blut bent.
Opvallend wel, ja.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:08 schreef Solispolar het volgende:
Ook wel grappig als je dit topic dan even snel doorspit: het woordje angst (of een beschrijving ervan) staat eigenlijk centraal. We zijn zo bang, terwijl een kleine spaarpotje echt meer dan voldoende is.
Geniet0nquote:Op woensdag 19 maart 2025 11:21 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat lijkt me dat heerlijk, lekker tien keer per dag in de Python, en dat een heel jaar lang.
Pensioen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:23 schreef Marsenal het volgende:
Daar zit natuurlijk de crux. Of je nou 10k of 100k verbrast, als je een stabiel inkomen hebt, is er weinig reden tot zorg. Je kan het zonde vinden, maar waar is het geld dan voor, inderdaad?
Wat weerhield je ervan om je woning gewoon aan te houden en eventueel onder te verhuren?quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:43 schreef Farenji het volgende:
Ik heb het een jaar of 15 geleden gedaan. Eerst flink sparen, toen heb ik heel veel verkocht, rest in opslag gezet, huurhuis en baan opgezegd en toen heb ik bijna een half jaar gereisd. Begon met 20k en had aan het eind nog net genoeg geld om van te leven en snel weer een baan en nieuw huis te zoeken. Dat laatste was nog het lastigste. Heb noodgedwongen een tijdje bij mijn ouders gewoond, langer dan gepland, en dat was niet zo tof. Zou dat nu niet meer zo doen. Al heb ik nu veel meer geld dan toen. Altijd zorgen voor een thuisbasis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |