abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:07:47 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217101097
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:04 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Rusland houdt zich berhaupt nergens aan, dus ik snap het wel. Vanuit het veilige Nederland is het makkelijk praten
Het is ook heel gemakkelijk praten vanachter je zolderkamercomputertje dat de soldaten op het slagveld elkaar voortaan wel met ap-mijnen, gifgas en clusterbommen te lijf mogen gaan. Lekker spannend!
The End Times are wild
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:13:11 #127
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217101146
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:06 schreef LXIV het volgende:
Maar dat wil niet zeggen dat je op voorhand dus alle verdragen overboord moet gooien .
Ow, wat leuk. De chargering.

Maar dat heeft niemand gesteld.

Behalve jij dan, met je gifgas en biologische wapens.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:13:15 #128
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217101148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het is ook heel gemakkelijk praten vanachter je zolderkamercomputertje dat de soldaten op het slagveld elkaar voortaan wel met ap-mijnen, gifgas en clusterbommen te lijf mogen gaan. Lekker spannend!
alleen zeg ik dat niet
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:17:06 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217101168
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:13 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
alleen zeg ik dat niet
Daar komt het wel op neer natuurlijk
The End Times are wild
pi_217101182
Hier een blik op de aanvoerlijnen, en waarom oprukken misschien wel vrijwel onmogelijk is.
In dit specifieke geval russische aanvoerlijnen in Kursk.

Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:24:56 #131
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217101210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:17 schreef LXIV het volgende:

[..].
Daar komt het wel op neer natuurlijk
nee, dat komt het niet.
Die landen grenzen aan de land met een compleet geschifte, oorlogszuchtige president. Dan kan je je armen op je rug binden of wat anders kiezen.

Van mij hoeft het ook niet hoor. Maar ik begrijp de angst van die landen.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 23:26:42 #132
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_217101219
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 19:49 schreef 007700 het volgende:

[..]
Waar kan je iemand blokkeren? Ik vraag dit voor een vriend
is het gelukt?
  woensdag 19 maart 2025 @ 00:47:34 #133
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_217101383
Op RT is een samenvatting gegeven aangaande het telefoon gesprek tussen Trump en Putin.
quote:
bron: RT 18mar25 18u09
The Kremlin has published a summary on the outcome of the call:

A phone conversation between Vladimir Putin and US President Donald Trump took place on March 18, 2025.

Reaffirming his commitment to a peaceful resolution of the conflict, President Putin expressed readiness to work closely with American partners on a thorough and comprehensive settlement. He emphasized that any agreement must be sustainable and long-term, addressing the root causes of the crisis while considering Russia’s legitimate security interests.

Regarding President Trump’s initiative for a 30-day ceasefire, the Russian side highlighted key concerns, including effective monitoring of the ceasefire across the entire front line, halting forced mobilization in Ukraine, and stopping the rearmament of its military. Russia also noted serious risks due to Kiev’s history of undermining previous agreements and drew attention to terrorist attacks carried out by Ukrainian militants against civilians in the Kursk region.

It was emphasized that a crucial condition for preventing further escalation and working toward a political-diplomatic resolution is the complete cessation of foreign military aid and intelligence sharing with Ukraine.

In response to Trump’s recent request to ensure the safety of Ukrainian troops encircled in Kursk Region, Putin confirmed that Russia is guided by humanitarian considerations. He assured his counterpart that Ukrainian soldiers who surrender will be granted safety and treated in accordance with Russian laws and international humanitarian norms.

During the conversation, Trump proposed a mutual agreement between both sides to refrain from striking energy infrastructure for 30 days. Putin welcomed the initiative and immediately instructed the Russian military to comply.

Putin also responded constructively to Trump’s proposal regarding maritime security in the Black Sea, and both leaders agreed to initiate negotiations to further refine the details of such an arrangement.

Putin informed Trump that on March 19, Russia and Ukraine would conduct a prisoner exchange involving 175 detainees from each side. Additionally, as a goodwill gesture, Russia will transfer 23 severely wounded Ukrainian soldiers who are currently receiving medical treatment in Russian hospitals.

Both leaders reaffirmed their commitment to continuing efforts toward resolving the Ukraine conflict bilaterally, incorporating the proposals discussed. To facilitate this, Russian and American expert groups will be established.

Putin and Trump also discussed broader international issues, including the situation in the Middle East and the Red Sea region. They agreed to coordinate efforts to stabilize crisis areas and enhance cooperation on nuclear non-proliferation and global security, which, in turn, would improve the overall state of US-Russia relations. A positive example of such cooperation was their joint vote at the United Nations on a resolution regarding the Ukraine conflict.

Both leaders expressed mutual interest in normalizing bilateral relations, recognizing the shared responsibility of Russia and the United States in ensuring global security and stability. In this context, they explored various areas for potential cooperation, including discussions on mutually beneficial economic and energy partnerships.

Trump supported Putin’s idea of organizing hockey matches in the US and Russia between players from the NHL and KHL.

The presidents agreed to remain in contact on all discussed matters.
Kortom, "vredesbesprekingen" op Russiche wijze. Oekrane mag tijdens een bestand zich niet mag (laten) helpen.
Trump stelde voor om tijdens het bestand niet elkaar energieinstallaties te bestoken en verder de condities te bespreken voor de Zwarte Zee.
Saillant, is dat "krijsgevangenen" die zich overgeven onderworpen zullen zijn aan de Russche wet en ik zou verwachten dat die tenminste van Genve zouden gelden. Op 19 Maart zal ene gevangen uitruil worden gedaan.

Het lijkt allemaal erg (te) vriendelijk inclusied het eerdere VN opzetje om de onderlinge banden flink aan t ehalen met zelfs uitwisselingen van ijshockywestrijden. Oekrane wordt al met al, flink gepiepeld en het lijkt er niet op dat Trump daar een boodschap aan heeft.

Ik ga benieuwd zijn hoe de "Europese" vrienden achter Zelensky - door Trump voor de bus gegooid en zo aan de afgrond gebracht - gaan staan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_217101598
Bekijk deze YouTube-video

Kremlin.
Uitwisseling 175 gevangenen + 23 gewonde soldaten terug naar Oekrane.
30 dagen geen aanvallen op energie infrastructuur.
Hockeywedstrijden tussen VS en Rusland.
Compleet stoppen van alle militaire hulp en inlichtingen aan Oekrane.
Einde aan herbewapening en mobilisatie in Oekrane.

Witte huis.
Onmiddellijk beginnen met vredesbesprekingen in het Midden-Oosten.
De opzet naar vrede begint met het stoppen van aanvallen energie infrastructuur. (waarna vanuit Rusland raketten of drones richting energie infrastructuur in Oekrane gevuurd werden)
Beginnen met gesprekken over implementatie van een staakt het vuren bij de marine in de zwarte zee.
Relaties verbeteren tussen de VS en Rusland.

Dat is dus niets minder dan Oekrane onder de bus gooien.
Geen staakt het vuren want daar is Rusland dus niet mee akkoord maar wel hockey wedstrijden en mooie deals.

[ Bericht 65% gewijzigd door bedachtzaam op 19-03-2025 03:45:40 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator woensdag 19 maart 2025 @ 03:56:32 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217101618
Trump kan Europa helemaal niet dwingen ermee te stoppen dus heel die deal is een doodgeboren kindje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217101655
Oekraine kan natuurlijk nooit met deze onzin instemmen. Poetin heeft Trump blijkbaar in zijn macht, dus we moeten als Europa zelf ervoor zorgen dat we Rusland van de kaart vegen. En aangezien Rusland na 3 jaar oorlog zo ongeveer op apegapen ligt kunnen we dat vrij simpel doen. Gewoon massaal inzetten tegen Rusland. We hebben geen andere keuze. In de USA is een krankzinnige aan de macht, dus die moeten we buitenspel zetten
  Moderator woensdag 19 maart 2025 @ 05:28:34 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217101675
Goed verhaal brr
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 19 maart 2025 @ 06:58:52 #138
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_217101779
Wel mooi dat Rusland ook hn pijnpunten aangeeft, infrastructuur, energie sector en zwarte zee. Extra aanvallen op die dingen dus.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_217101797
Bigly gewonnen weer door 38D-schaker Trumpgod. Ik lees vandaag wel hoe dit eigenlijk een topresultaat is als de spreeklijnen uitgevaardigd zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217101799
US to withdraw from group investigating Russian leadership for crimes against Ukraine, NYT reports
https://kyivindependent.c(...)ukraine-nyt-reports/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217101843
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 23:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ow, wat leuk. De chargering.

Maar dat heeft niemand gesteld.

Behalve jij dan, met je gifgas en biologische wapens.
Inderdaad, bekend trucje van onze Roebelhoeren. Zelf iets verzinnen en daar dan heel verontwaardigd over doen.
pi_217102216
Ik ben toch maar tegen die 800 miljard lening van de EU voor wapens.

Alle landen moeten zelf hun militaire aankopen verhogen totdat het 800 miljard euro bedraagt in totaal.

Anders gaan wij meebetalen aan wapens die gekocht worden door knoflook landen als Griekenland en Bulgarije, die hun schulden niet goed aflossen.
pi_217102268
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 07:08 schreef Aether het volgende:
US to withdraw from group investigating Russian leadership for crimes against Ukraine, NYT reports
https://kyivindependent.c(...)ukraine-nyt-reports/
Opnieuw een teken aan de wand dat de Amerikanen niet meer te vertrouwen zijn. Ze spelen overduidelijk dubbelspel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:05:39 #144
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217102345
Maar ik dacht dat als de oranje man met z'n vinger knipte al die sancties weg gaan? Dat wordt hier immers vaak gezegd.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_217102363
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:05 schreef ExTec het volgende:
Maar ik dacht dat als de oranje man met z'n vinger knipte al die sancties weg gaan? Dat wordt hier immers vaak gezegd.

[ x ]
Rubio is dan ook een van de weinigen in de entourage van Trump die nog iets van gezond verstand lijkt te hebben.
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:15:46 #146
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217102405
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:05 schreef ExTec het volgende:

[ x ]
Dit was natuurlijk in overdrachtelijke zin.
Het is veel te complex.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:21:51 #147
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217102436
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Rubio is dan ook een van de weinigen in de entourage van Trump die nog iets van gezond verstand lijkt te hebben.
Dan is rubio shit out of luck.

We vinden die oranje idioot in europa maar vervelend.

Als de gaat vragen of de sancties minder mogen, kunnen we ze straks hier in NL in brussel horen lachen.
&lt;signature here&gt;.
pi_217102451
twitter

wowwwwwwww

dit is miljarden aan materieel vernietigd
pi_217102534
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dan is rubio shit out of luck.

We vinden die oranje idioot in europa maar vervelend.

Als de gaat vragen of de sancties minder mogen, kunnen we ze straks hier in NL in brussel horen lachen.
De Amerikanen vinden ons ook maar vervelend en willen het liefst gewoon weer business as usual met Poetin, en over de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid hebben we het dan gewoon niet meer.
  woensdag 19 maart 2025 @ 09:44:36 #150
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_217102658
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2025 09:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De Amerikanen vinden ons ook maar vervelend en willen het liefst gewoon weer business as usual met Poetin, en over de oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid hebben we het dan gewoon niet meer.
Nou,

twitter

Maar snap wat je bedoeld hoor. ;)

Probleem daarmee is dat rus en de VS eigenlijk sowieso niet gek veel handelde.

En de oranje idioot kan wel gaan roepen dat wij weer gas 'moeten' gaan kopen aldaar, ofzo, maar: nee.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')