Dat is bij zulke grote onderwerpen hetzelfde als het 'wel best vinden'. Uit de NAVO stappen zal zowel de soft power van Amerika, maar ook de absolute kracht heel ernstig doet verminderen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Amerikanen vinden het niet best. Maar men koos zelf willens en wetens een tweede keer voor Trump. Alles wat er nu gebeurt heeft Trump rond staan brullen tijdens zijn campagne. "Ik word dicator vanaf dag één, ik en beste maatjes met Poetin, ik wil regeren als Kim, ik heb recht op meer termijnen, etc, etc, etc".
Dat alles werd afgedaan als "ach, het is Trump maar, zo lult hij nu eenmaal, het zal heus zo'n vaart niet lopen, het is zijn manier, blablabla" mag je de stemmers zelf aanrekenen. Net als het roeptoeteren dat Harris net zo erg zou zijn en het dus geen zin heeft te gaan stemmen.
Wij zijn daarin naief geweest, hoor. Daar niet van. Maar Amerika moet vanuit hun perceptie gewoon hun bek houden.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Jarenlang world police spelen en nu is de wind gedraaid en kunnen alle bondgenoten het uitzoeken.
Die hele soft power is allang door het putje. Het vertrouwen is weg en het zal decennia kosten om het te herstellen. Als dat überhaupt nog mogelijk is.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is bij zulke grote onderwerpen hetzelfde als het 'wel best vinden'. Uit de NAVO stappen zal zowel de soft power van Amerika, maar ook de absolute kracht heel ernstig doet verminderen.
Omdat Trump een agent van Poetin is met codenaam "Krasnov".quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Dat snap ik. Maar dat is echt op geen manier 'goed' voor Amerika. Dus waarom?
Ja zo zie je maar dat handelen in vastgoed toch wat anders is dan een wereldmacht besturen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Omdat Trump een agent van Poetin is met codenaam "Krasnov".
Prima, maar dan moet ie ook echt weggaan en niet de boel saboteren.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Jarenlang world police spelen en nu is de wind gedraaid en kunnen alle bondgenoten het uitzoeken.
Welke handelsdeals?quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Sowieso bizar dat je je hele geopolitieke positie door de plee spoelt voor wat handelsdeals
Ik bedoel ermee wat de gemiddelde kiezer wil maar die gaat leren dat het helemaal niet uitmaakt want de VS gaat natuurlijk niet inboeten aan militaire kracht.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Er valt helemaal niets voor te zeggen. Amerika moest en zou het sterkste, militaire land ter wereld worden. En nu janken dat je het bent, omdat het ook wat kost.
Trump is eigenlijk geen haar beter dan clowns als Orban en Fico die alleen maar vanuit eigenbelang redeneren en ondertussen in het eigen nest schijten.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Prima, maar dan moet ie ook echt weggaan en niet de boel saboteren.
Ow, jahoor. Moeilijk macht projecteren in het midden oosten als je geen basis meer hebt op cyprus.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:28 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee wat de gemiddelde kiezer wil maar die gaat leren dat het helemaal niet uitmaakt want de VS gaat natuurlijk niet inboeten aan militaire kracht.
Ook leuk als ze werkelijk alle troepen uit Europa weghalen. Of juist blijven, maar wel uit de NAVO willen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, jahoor. Moeilijk macht projecteren in het midden oosten als je geen basis meer hebt op cyprus.
Zal ze geen geld schelen nee. Ze zullen waarschijnlijk meer uit mogen gaan geven om hetzelfde te kunnen blijven doen.
Hoe kan je dat nu als chantage gebruiken? men zou vrolijk moeten zwaaien als antwoord.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
Dat uit NAVO stappen zal nog wel gebruikt worden als chantage. Europa en Canada, jullie moeten x en y doen anders stapt de VS uit de NAVO. Dan heb ik het niet over bestaande afspraken.
De VS heeft de NAVO de facto al verlaten. Stel dat Rusland morgen Letland binnenvalt, dan gaat de VS helemaal niets doen. Daar ben ik inmiddels van overtuigd. Dus dan kunnen ze er net zo goed uit stappen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
Dat uit NAVO stappen zal nog wel gebruikt worden als chantage. Europa en Canada, jullie moeten x en y doen anders stapt de VS uit de NAVO. Dan heb ik het niet over bestaande afspraken.
Ach, dat laatste is niet zo'n heel groot probleem. Er komt alleen een verschuiving van de macht. De VS duikt in isolationisme en Rusland is de zieke oude man van de wereld en staat op instorten. Het kost ons in Europa nu alleen wat geld en wat tijd.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat vage idee had die hegseth ook. Europa beveiligen? been there done that.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:31 schreef theunderdog het volgende:
Of juist blijven, maar wel uit de NAVO willen.
De rest van de Navo heeft er anders wel baat bij om tijd te winnen. Dus dat zullen ze wel proberen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe kan je dat nu als chantage gebruiken? men zou vrolijk moeten zwaaien als antwoord.
Ze hebben echt vooral zichzelf ermee.
Waarom zouden ze daar geen basis meer hebben? ze hebben er vier en dat is geen NAVO.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, jahoor. Moeilijk macht projecteren in het midden oosten als je geen basis meer hebt op cyprus.
Zal ze geen geld schelen nee. Ze zullen waarschijnlijk meer uit mogen gaan geven om hetzelfde te kunnen blijven doen.
Omdat die basis daar van het VK is, en niet van de VS. Zelfde geld voor diego garcia.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar geen basis meer hebben? ze hebben er vier en dat is geen NAVO.
In hindsight hadden we ze ook de vinger moeten geven toen ze gingen kloten in Irak en Afghanistan. Wat heeft dat voor ons opgeleverd?quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat vage idee had die hegseth ook. Europa beveiligen? been there done that.
Hij wilde naar een, uh, nieuwe coalitie, om, iets te doen. Ofzo?
Nee, mongool wij gaan jullie niet helpen met jullie militaire geavonturier als daar voor ons niks inzit.
Nu de VS artikel 5 niet meer garanderen is de NAVO in feit al hersendood en heeft chanteren weinig zin meer.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:30 schreef Momo het volgende:
Dhekelia en dat andere ding zijn van UK en niet van de VS.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar geen basis meer hebben? ze hebben er vier en dat is geen NAVO.
Dat dus. Ze rotten maar mooi op. Dag dag, zwaai zwaai.quote:Op woensdag 19 maart 2025 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat vage idee had die hegseth ook. Europa beveiligen? been there done that.
Hij wilde naar een, uh, nieuwe coalitie, om, iets te doen. Ofzo?
Nee, mongool wij gaan jullie niet helpen met jullie militaire geavonturier als daar voor ons niks inzit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |