Kijk, daar hebben we onze EU-dictator weer. Prides worden verboden want de kinderen. Je moet immers wel je kinderen tot brave homofoobjes kunnen opvoeden zonder lastige actiegroepen die wat anders roepen.quote:https://www.telegraaf.nl/(...)ediend-bij-parlement
Hongarije dreigt Pride-optochten te verbieden: wetsvoorstel ingediend bij parlement
BOEDAPEST - De partij van de Hongaarse premier Viktor Orbán heeft een wetsvoorstel naar het parlement gestuurd dat de Pride moet verbieden. De manifestatie van de lhbti-gemeenschap zou schadelijk zijn voor kinderen.
In het wetsvoorstel staat dat de vrijheid van vergadering niet meer geldt als dat strijdig is met wetgeving over de bescherming van kinderen. Deelnemers en organisatoren van de Pride riskeren boetes als het voorstel wordt aangenomen. In Hongarije trekken deelnemers tijdens de manifestatie over een boulevard in de hoofdstad Boedapest. Voorstanders zeggen dat het een gezinsvriendelijk evenement is, dat ook geschikt is voor kinderen.
Tweederdemeerderheid regering Orbán
Aangezien de rechts-populistische regering van Orbán over een tweederdemeerderheid beschikt in het parlement, lijkt het erop dat het wetsvoorstel voldoende steun zal krijgen. De parlementaire commissie juridische zaken boog zich maandag alvast over de kwestie.
In het geval dat er toch een Pride wordt georganiseerd in strijd met het geplande verbod, zullen er boetes worden uitgeschreven, al is nog niet duidelijk hoe hoog die kunnen oplopen. Overigens dreigen volgens het voorstel niet alleen de organisatoren, maar ook eventuele deelnemers gestraft te worden.
Eerdere waarschuwing
De regering van de nationalistische en conservatieve Orbán zint al langer op maatregelen tegen de Pride. De premier waarschuwde vorige maand dat de organisatoren zich dit jaar „de moeite kunnen besparen” om het evenement te organiseren, zonder in detail te treden.
Hongarije verbood in 2021 de „promotie van homoseksualiteit” onder minderjarigen. Dat leidde tot internationale kritiek. Het land erkent ook huwelijken tussen twee personen van hetzelfde geslacht niet.
Ach natuurlijk niet. Dat bagatelliseert ie lekker om vervolgens heerlijk te moslim-bashen en de aandacht op de anti Ramadan orde te gooien.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we onze EU-dictator weer. Prides worden verboden want de kinderen. Je moet immers wel je kinderen tot brave homofoobjes kunnen opvoeden zonder lastige actiegroepen die wat anders roepen.
Ik ben wel benieuwd of Geert zijn grote vriend gaat bekritiseren, aangezien die altijd zo begaan is met homo's. Of nu ineens niet?
Er zijn ruim 2,5 miljoen mensen in NL die onder LBGBSAD*@!@! vallen. Bij de meestbezochte evenementen zijn er zo'n 500.000 mensen aanwezig, waarvan een fors deel heterotoeristen zijn.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:32 schreef torentje het volgende:
Homoseksuelen zijn net als nationalisten veel te opdringerig. Het is dus een prima zaak dat die twee partijen elkaar dwarszitten.
Aha, dus wanneer @Mubassie op de foks vindt dat iets nergens voor nodig en overdreven gedoe is dan moet het maar verboden worden.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:33 schreef Mubassie het volgende:
Goede zaak, nergens voor nodig zo'n pride.
Overdreven gedoe.
Vergeet de automobilsiten en andere snelle verkeersdeelnemers niet.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:32 schreef torentje het volgende:
Homoseksuelen zijn net als nationalisten veel te opdringerig.
alleen al een reactie als deze maakt het meer nodig.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:33 schreef Mubassie het volgende:
Goede zaak, nergens voor nodig zo'n pride.
Overdreven gedoe.
Aangezien we allemaal zo pro-democratie zijn kunnen we deze legitieme wijze waarop de Hongaarse overheid opereert alleen maar toejuichenquote:Tweederdemeerderheid regering Orbán
Aangezien de rechts-populistische regering van Orbán over een tweederdemeerderheid beschikt in het parlement, lijkt het erop dat het wetsvoorstel voldoende steun zal krijgen. De parlementaire commissie juridische zaken boog zich maandag alvast over de kwestie.
quote:Op maandag 17 maart 2025 19:35 schreef ditiswatikvind het volgende:
Hongarije![]()
Ben ooit in Boekarest Boedapest geweest, mooie stad hoor maar die politiek
Dat maak je er zelf van.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Aha, dus wanneer @:Mubassie op de foks vindt dat iets nergens voor nodig en overdreven gedoe is dan moet het maar verboden worden.
Duidelijk.
Ja, en ik in Rome.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:35 schreef ditiswatikvind het volgende:
Hongarije![]()
Ben ooit in Boekarest geweest, mooie stad hoor maar die politiek
Reacties als de mijne voeden de bijna niet aanwezige ruggengraat van woke.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:03 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
alleen al een reactie als deze maakt het meer nodig.
Was jouw argument niet dat een Pride-optocht niets uitmaakt en alleen 'onzekere mannetjes' zich daar druk over maken?quote:Op maandag 17 maart 2025 16:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kijk, daar hebben we onze EU-dictator weer. Prides worden verboden want de kinderen. Je moet immers wel je kinderen tot brave homofoobjes kunnen opvoeden zonder lastige actiegroepen die wat anders roepen.
Ik ben wel benieuwd of Geert zijn grote vriend gaat bekritiseren, aangezien die altijd zo begaan is met homo's. Of nu ineens niet?
Tja, democratie telt voor progressief links alleen als de uitkomsten hun bevallen. Maar als er op een democratische wijze voor conservatief beleid wordt gekozen is dat 'fascisme' zo vindt men.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aangezien we allemaal zo pro-democratie zijn kunnen we deze legitieme wijze waarop de Hongaarse overheid opereert alleen maar toejuichen
Dat zijn of homoseksuelen of nationalisten.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:55 schreef De_Onstopbare het volgende:
[..]
Vergeet de automobilsiten en andere snelle verkeersdeelnemers niet.
het onvermogen om dit soort evenementen lekker links te laten liggen ipv je eraan te storen is wel erg zielig.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:53 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Reacties als de mijne voeden de bijna niet aanwezige ruggengraat van woke.
Ontwikkel een schild.
Het zijn vooral onzekere mannetjes die dit weg willen hebben. Ze worden immers onzeker van het zien van al die mensen die niet aan hun vertrouwde norm voldoen.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Was jouw argument niet dat een Pride-optocht niets uitmaakt en alleen 'onzekere mannetjes' zich daar druk over maken?
Nou, als het allemaal toch niets uitmaakt, dan is het toch prima dat men Hongarije op democratische wijze besluit dit niet meer te willen? Meer dan genoeg homo's en lesbiennes gaan daar toch niet heen en voelen zich er ook niet thuis.
En het is tegenwoordig ook helaas meer een samenkomen dat om zelfgekozen geslachten, vulgair gedrag en ander radicaal progressivisme gaat dan dat homo's en lesbiennes nog centraal staan. Dat is erg jammer, want vroeger was het best een goed initiatief.
Ik reageer alleen op een nieuwsbericht. Zoals iedereen.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:31 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het onvermogen om dit soort evenementen lekker links te laten liggen ipv je eraan te storen is wel erg zielig.
Met je ontwikkel een schild
en ik reageer op jou. Gek he op een forum.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik reageer alleen op een nieuwsbericht. Zoals iedereen.
Dat mijn mening jou niet bevalt kan ik weinig aan doen.
ZIEDENDquote:Op maandag 17 maart 2025 16:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat weten we toch wel? Geert is alleen begaan met homo's als hij het kan gebruiken om moslims te bashen.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:46 schreef Hexagon het volgende:
Zoals ik al aangaf, vroeger was het allemaal prima, maar dit soort dingen, die steeds vaker op Prides overal in het Westen te zien zijn, zijn daarentegen zijn simpelweg vulgair en onwenselijk.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zijn vooral onzekere mannetjes die dit weg willen hebben. Ze worden immers onzeker van het zien van al die mensen die niet aan hun vertrouwde norm voldoen.
Maar het was wel weer te verwachten dat jij conservatieve autoritaire wetgeving gaat toejuichen.
Verre van gek zelfs.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:43 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
en ik reageer op jou. Gek he op een forum.
Exact de reden waarom dit verboden mag worden. Smeerlapperij alom.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, vroeger was het allemaal prima, maar dit soort dingen, die steeds vaker op Prides overal in het Westen te zien zijn, zij daarentegen zijn gewoon vulgair en onwenselijk.
Dit komt ook de algehele acceptatie niet ten goede. Ik heb dit punt al tientallen keren gemaakt hier. Hoe extremer dit wordt, hoe groter de backlash helaas zal zijn en dan krijg je dus ook dat het op gegeven moment op plekken verboden gaat worden.
Helaas is de Pride gekaapt door radicalen voor een hele andere agenda.
[ x ]
[ x ]
Tja, dat heeft de organisatie dan zelf laten gebeuren. En nu krijg je het tegengeluid, want dit ging overal fout en een grens over. Het ging gewoon te ver. Overal. En nu dus terug naar normaal, want je hebt geen pride nodig. Niemand zit daar op te wachten. Verbied dus maar en doe weer normaal.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, vroeger was het allemaal prima, maar dit soort dingen, die steeds vaker op Prides overal in het Westen te zien zijn, zijn daarentegen zijn simpelweg vulgair en onwenselijk.
Dit komt ook de algehele acceptatie niet ten goede. Ik heb dit punt al tientallen keren gemaakt hier. Hoe extremer dit wordt, hoe groter de backlash helaas zal zijn en dan krijg je dus ook dat het op gegeven moment op plekken verboden gaat worden.
[ x ]
[ x ]
Het is allemaal kapstokjes zoeken om het verbieden ervan goed te praten. Mannen in dat soort kleding zijn niet nieuw op prides. Maar op een of andere manier is het allemaal eng en raar en moet het daarom in de dooftop gestopt worden.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, vroeger was het allemaal prima, maar dit soort dingen, die steeds vaker op Prides overal in het Westen te zien zijn, zijn daarentegen zijn simpelweg vulgair en onwenselijk.
Het is niet eens zozeer eng of raar.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is allemaal kapstokjes zoeken om het verbieden ervan goed te praten. Mannen in dat soort kleding zijn niet nieuw op prides. Maar op een of andere manier is het allemaal eng en raar en moet het daarom in de dooftop gestopt worden.
Nee dat maak jij ervan.quote:Op maandag 17 maart 2025 19:51 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat maak je er zelf van.
Ik denk niet dat er iemand het nu gaat verbieden door mijn reactie.
Wie is ziedend volgens jou!? Orban en gelijkgestemden die zich kwaad maken om een paar homo's of mensen die homo-onderdrukking niet okay vinden!?quote:
Queers voor Palestine.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:45 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Wie is ziedend volgens jou!? Orban en gelijkgestemden die zich kwaad maken om een paar homo's of mensen die homo-onderdrukking niet okay vinden!?
Net zoals die boeren op hun trekkers met hun abnormale drang naar aandacht.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:59 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Het is niet eens zozeer eng of raar.
Het is vooral smerig en onbeschoft.
Een abnormale drang naar aandacht.
Voorquote:
Al dat soort onzin voor de bühne doen zij niet aan.quote:Op maandag 17 maart 2025 22:59 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Voor![]()
Organiseer gelijk ook een pride voor ome Viktor en ome Fladdermier
Je bedoelt dat bijvoorbeeld Putin privé gewoon deelneemt aan keiharde gay-gangbangs!?quote:Op maandag 17 maart 2025 23:17 schreef Nober het volgende:
[..]
Al dat soort onzin voor de bühne doen zij niet aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |