SPOILER: Transfers 2024/25Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FilmpjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@klaasweetalles graag duidingquote:Op maandag 17 maart 2025 08:38 schreef Bofjijff het volgende:
https://www.espn.nl/voetb(...)-hebben-we-niet-meer
Goed nieuws dus op financieel vlak
quote:Op maandag 17 maart 2025 08:38 schreef Bofjijff het volgende:
https://www.espn.nl/voetb(...)-hebben-we-niet-meer
Goed nieuws dus op financieel vlak
en Geelen lijkt nu toch ook wel definitief AD te willen worden.quote:Over een mogelijke definitieve aanstelling als algemeen directeur zegt Geelen: “Als de Raad van Commissarissen positief is, ga ik er zeker over in gesprek. Maar ik vind het ook belangrijk dat er een oud-voetballer hoog in de organisatie komt. Die kan inzichten delen die ik niet heb. Ik kan nog zoveel leren, maar ik word natuurlijk nooit een oud-speler.”
Dit is natuurlijk complete onzin.quote:
Op zich komt het nu niet zo verkeerd uit in aanloop naar de topper, PSV heeft er net zoveel last vanquote:Op maandag 17 maart 2025 09:01 schreef Black-Death het volgende:
Kunnen die interlands niet per direct afgeschaft worden?
Hoeveel spelers van beide selecties zijn naar een landenelftal?quote:Op maandag 17 maart 2025 09:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich komt het nu niet zo verkeerd uit in aanloop naar de topper, PSV heeft er net zoveel last van
12 om 8 als je jeugdelftallen meetelt.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Hoeveel spelers van beide selecties zijn naar een landenelftal?
Heb je ook de namen toevallig?quote:Op maandag 17 maart 2025 09:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
12 om 8 als je jeugdelftallen meetelt.
Dat je door de tokkies nu waarschijnlijk een thuiswedstrijdje zonder publiek speelt in een thuiswedstrijd tijdens de titelstrijd.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:53 schreef Houniet het volgende:
Goedemorgen lotgenoten. Paar dingen die mij opvielen.
- Sfeer zat er goed in, geweldig doek weer. Zie je nergens anders, dus ook hier zijn we de grootste.
- Sutalo speelde weer erg sterk.
- Henderson was echt verschrikkelijk gisteren.
- Hoofdrol voor Gaaei, door zijn verlies kwam de tegengoal, een rode kaart en een goal.
- Goes, zeer gefrustreerd oud Ajax speler welke nog steeds het verplichte vertrek bij Ajax geen plekje heeft kunnen geven.
- Klaassen gooide de beuk er in, eindelijk wat meer actie in plaats van al die slappe kutjes.
- Weghorst komt er aan, die hebben we nodig in Eindhoven.
- Terechte rode kaart van Gaaei, die van AZ is natuurlijk geen geel. Maar daar kan je over blijven piepen, je hebt 90 minuten om te scoren dus alleen maar wijzen naar de scheidsrechter is flauw.
Ben ik nog wat vergeten?
Klopt, maar het ging mij er niet eens om of een club er meer of minder voordeel of nadeel van heeft (los van het feit dat je daarin eindeloos kan praten zonder eindconclusie). Ik heb gewoon een hekel aan dat interlandvoetbal tussendoor. Eindtoernooien prima, de rest vind ik waardeloos.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich komt het nu niet zo verkeerd uit in aanloop naar de topper, PSV heeft er net zoveel last van
Kan wel gunstig uitpakken voor het herstel van blessures.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:19 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Klopt, maar het ging mij er niet eens om of een club er meer of minder voordeel of nadeel van heeft (los van het feit dat je daarin eindeloos kan praten zonder eindconclusie). Ik heb gewoon een hekel aan dat interlandvoetbal tussendoor. Eindtoernooien prima, de rest vind ik waardeloos.
Alleen al voor het gejank en gezeik van alle analisten en oud-voetballers/coaches hoop ik dat we schaal 37 mogen verwelkomen.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:05 schreef TornadoDK het volgende:
Kunnen ze die seniele van hanegem niet tegen zichzelf beschermen
bron?quote:Op maandag 17 maart 2025 09:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je door de tokkies nu waarschijnlijk een thuiswedstrijdje zonder publiek speelt in een thuiswedstrijd tijdens de titelstrijd.
Weghorst bv.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:20 schreef Houniet het volgende:
[..]
Kan wel gunstig uitpakken voor het herstel van blessures.
Overigens geen idee hoeveel dit te vertrouwen valt:quote:
Vorig seizoen nog een wedstrijd (deels) zonder publiek, voorwaardelijke deel daarvan is altijd 2 jaar. Ergens in april dus een wedstrijd zonder publiek vermoed ik.quote:
Godverdomme ja. Blijft een bizarre speler.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Traoré ook altijd met zijn open kansen missen
Welnee. Wij zijn Ajax, wij worden altijd gematst.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Vorig seizoen nog een wedstrijd (deels) zonder publiek, voorwaardelijke deel daarvan is altijd 2 jaar. Ergens in april dus een wedstrijd zonder publiek vermoed ik.
Aan de kansen lag het gisteren niet. AZ 2 schoten op doel geloof ik?quote:Op maandag 17 maart 2025 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
daarom uiteindelijk was een gelijkspel wel minimaal verdiend.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:55 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Aan de kansen lag het gisteren niet. AZ 2 schoten op doel geloof ik?
Zijn natte droom denk ikquote:
Grote kansen 3 om 2, 17 om 6 qua schoten:quote:Op maandag 17 maart 2025 10:55 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Aan de kansen lag het gisteren niet. AZ 2 schoten op doel geloof ik?
Maar we hebben toen geen voorwaardelijk deel gehad, we hadden er nog een staan uit 2022 die toen niet gebruikt is (want we kregen een onvoorwaardelijke straf van een wedstrijd) en die voorwaardelijke is dus vorig jaar verlopen.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Vorig seizoen nog een wedstrijd (deels) zonder publiek, voorwaardelijke deel daarvan is altijd 2 jaar. Ergens in april dus een wedstrijd zonder publiek vermoed ik.
@klaasweetalles stelt nooit teleur, maar LEVERT ALTIJDquote:Op maandag 17 maart 2025 09:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk complete onzin.
Deze man is pas aangesteld. De vorige riep dat er gigantische schulden waren.
Wat zo een nieuw mannetje dan doet is gewoon schuiven in allerlei financiële budgetten om het allemaal recht te trekken. Ook zijn er natuurlijk heleboel mensen ontslagen, heleboel spelers die een grote druk hadden op de financielle begroting afgevoerd. En hij moet een mooi weer verhaal afgeven richting de media om richting mogelijke sponsoren en investeerders weer openingen te krijgen voor nieuw geld.
Er zal dus een klein kern van waarheid in kunnen zitten maar dat het allemaal opgelost is lijkt me onwaarschijnlijk.
Dat komt omdat de media biased as fuck is, en dan doet Clowntje Clasie net alsof ze al voorstonden na die rode kaart van Gaaei, dat helpt ook niet echt mee met de hersenloze journalistiek van tegenwoordig.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:08 schreef StevenHyde het volgende:
Blijf me wel irriteren aan de woorden steeds dat Az een punt is misgelopen door die kaart. Het stond 1-1 met een kwartier te spelen.
Bertje is echt een wanstaltige voetballer.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja die moet je eigenlijk ook gewoon doorselecteren, is als back-up nog wel nuttig. Zo'n Edvardsen is veel klinischer en doelgerichter. Ik vind trouwens dat Godts op dat punt ook wel meer rendement mag gaan leverenquote:Op maandag 17 maart 2025 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Er was een vergunning, en die rook wordt op de koop toe genomen door ons feestje.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. Wij zijn Ajax, wij worden altijd gematst.
Toch vond ik het interview van Clasie echt niet slecht. Hij was best reëel en heeft natuurlijk een punt dat AZ echt wel kans had om de wedstrijd te winnen als die 2e gele kaart niet was gegeven. Hij was ook realistisch dat Ajax ook nog gevaarlijk was.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat komt omdat de media biased as fuck is, en dan doet Clowntje Clasie net alsof ze al voorstonden na die rode kaart van Gaaei, dat helpt ook niet echt mee met de hersenloze journalistiek van tegenwoordig.
Tjsa, wat ik al aangaf, je hebt 90 minuten om te scoren. En dan naar dat ene moment van 3 seconden blijven wijzen is een teken van zwakte. Precies wat Henk Spaan beschrijft.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:08 schreef StevenHyde het volgende:
Blijf me wel irriteren aan de woorden steeds dat Az een punt is misgelopen door die kaart. Het stond 1-1 met een kwartier te spelen.
Henk Spaan heeft ook iedere week weer een andere mening.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:27 schreef Caland het volgende:
Henk Spaan citeren vind ik ook wel een teken van zwakte, overigens.
Hij blijft helaas ook maar gezegend met een regelmatige ademhaling.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:31 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Henk Spaan heeft ook iedere week weer een andere mening.
Nou nou nou nou.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij blijft helaas ook maar gezegend met een regelmatige ademhaling.
Volgens mij was dit zo'n beetje de eerste keer dat die voor open goal mist? Overigens denk ik dat ie afgekeurd zou worden mocht ie zitten. Taylor maakte volgens mij een overtreding.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Godts is een overhypte speler en exht een voorbeeld van in het land der blinden is Eenoog koning.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja die moet je eigenlijk ook gewoon doorselecteren, is als back-up nog wel nuttig. Zo'n Edvardsen is veel klinischer en doelgerichter. Ik vind trouwens dat Godts op dat punt ook wel meer rendement mag gaan leveren
Rendement moet gewoon omhoog.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Godts is een overhypte speler en exht een voorbeeld van in het land der blinden is Eenoog koning.
In de eerste seizoenshelft was ie veel beter maar z'n lijn gaat alleen maar omlaag.
Ja maar dat niet alleen. Hij is ook niet gevaarlijk en acties maken doet ie ook amper. Ook geen diepgang terwijl ie de snelste speler is aan onze kant. Was weer veelzeggend dat Taylor op linksbuiten veel meer bracht in 15 minuten dan Godts in 75.quote:
Ja maar dat laatste was ook met 10 tegen 10, dan is het veld nou eenmaal in verhouding groter en ontstaat er meer ruimte. Dus dat is niet helemaal fair om naar te kijken.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja maar dat niet alleen. Hij is ook niet gevaarlijk en acties maken doet ie ook amper. Ook geen diepgang terwijl ie de snelste speler is aan onze kant. Was weer veelzeggend dat Taylor op linksbuiten veel meer bracht in 15 minuten dan Godts in 75.
De dwaling dat Ajax met 2 tegen 1 op de keeper afkon daar heb ik hem niet over gehoord.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:21 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Toch vond ik het interview van Clasie echt niet slecht. Hij was best reëel en heeft natuurlijk een punt dat AZ echt wel kans had om de wedstrijd te winnen als die 2e gele kaart niet was gegeven. Hij was ook realistisch dat Ajax ook nog gevaarlijk was.
"Vergeten" aldus Clowntje Clasie.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:47 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
De dwaling dat Ajax met 2 tegen 1 op de keeper afkon daar heb ik hem niet over gehoord.
Die kopbal had er in gemoeten.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja maar dat niet alleen. Hij is ook niet gevaarlijk en acties maken doet ie ook amper. Ook geen diepgang terwijl ie de snelste speler is aan onze kant. Was weer veelzeggend dat Taylor op linksbuiten veel meer bracht in 15 minuten dan Godts in 75.
Brobbey speelde erg goed, maar moet eens wat minder als een blind paard voor de goal gaan opereren. Verder moet hij die bal natuurlijk afleggen tegen het einde.quote:
viesboze reacties incomingquote:Op maandag 17 maart 2025 12:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Baas in Oranje, jawellllllllllll
https://www.vi.nl/nieuws/(...)nje-dumfries-afwezig
Laat hem maar heel blijven.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Koemangod.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De media hebben andere prioriteiten rond Ajax voorlopigquote:Op maandag 17 maart 2025 12:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Koemangod.![]()
Vraag me af wanneer die jongen eens wat kritischer wordt bekeken, ook gisteren zat hij er weer finaal naast. Aardig aan de bal maar kan er verdedigend nog minder van dan menig verdediger bij een laagvlieger in de eredivisie.
Baas gaat gewoon de volgende zijn die we verkopen voor 70 miljoenquote:Op maandag 17 maart 2025 12:14 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
De media hebben andere prioriteiten rond Ajax voorlopig.
Farioli bashen, Henderson bashen bijvoorbeeld.
Zoals verwacht en verdiend.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Inderdaad wel eens terecht.quote:
Er zit een ventje bij nos wie erg voor az is en een enorme hekel heeft aan Ajax. Daarom.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:16 schreef Black-Death het volgende:
Zit nog even de samenvatting van gisteren terug te kijken bij Studio Sport. Ik vind het toch bijzonder dat die overtreding waar AZ geel krijgt totaal genegeerd wordt door de commentator, terwijl het ook rood had kunnen zijn, omdat die van Gaaei vergelijkbaar is. Maar dat is dan volledig terecht rood, terwijl hij bij de 2e gele kaart van AZ al roept "hoe kan dit geel zijn" zo ongeveer voordat er uberhaupt iets gebeurd is..
Snap hier ook echt helemaal niks van.quote:Op maandag 17 maart 2025 10:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
Als nou 1 iemand dat ventje even een doodschop had gegeven dat hij de bal had, was alles over geweest.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:53 schreef Houniet het volgende:
Goedemorgen lotgenoten. Paar dingen die mij opvielen.
- Sfeer zat er goed in, geweldig doek weer. Zie je nergens anders, dus ook hier zijn we de grootste.
- Sutalo speelde weer erg sterk.
- Henderson was echt verschrikkelijk gisteren.
- Hoofdrol voor Gaaei, door zijn verlies kwam de tegengoal, een rode kaart en een goal.
- Goes, zeer gefrustreerd oud Ajax speler welke nog steeds het verplichte vertrek bij Ajax geen plekje heeft kunnen geven.
- Klaassen gooide de beuk er in, eindelijk wat meer actie in plaats van al die slappe kutjes.
- Weghorst komt er aan, die hebben we nodig in Eindhoven.
- Terechte rode kaart van Gaaei, die van AZ is natuurlijk geen geel. Maar daar kan je over blijven piepen, je hebt 90 minuten om te scoren dus alleen maar wijzen naar de scheidsrechter is flauw.
Ben ik nog wat vergeten?
scheids deed er dan ook alles aan om er een issue van te maken hoor.quote:Op maandag 17 maart 2025 09:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je door de tokkies nu waarschijnlijk een thuiswedstrijdje zonder publiek speelt in een thuiswedstrijd tijdens de titelstrijd.
Dat viel wel mee, de camera's moeten door de VAR gewoon vrij zicht hebben en in stadions met zo'n afschuwelijk dak trekt de rook altijd wat moeizaam weg.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
scheids deed er dan ook alles aan om er een issue van te maken hoor.
Kleine sneer naar de Arenaquote:Op maandag 17 maart 2025 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat viel wel mee, de camera's moeten door de VAR gewoon vrij zicht hebben en in stadions met zo'n afschuwelijk dak trekt de rook altijd wat moeizaam weg.
Dit is het Ajax-topicquote:Op maandag 17 maart 2025 12:48 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is belachelijk dat Read die in de CL een van de beste rechtsbacks was niet is geselecteerd en zo clown die bij 020 speelt weer gelijk geselecteerd wordt
Read is veel te goed voor jong oranje....daar hadden ze baas voor moeten selecteren
Gaat het?quote:Op maandag 17 maart 2025 12:48 schreef klaasweetalles het volgende:
Het is belachelijk dat Read die in de CL een van de beste rechtsbacks was niet is geselecteerd en zo clown die bij 020 speelt weer gelijk geselecteerd wordt
Read is veel te goed voor jong oranje....daar hadden ze baas voor moeten selecteren
Tegen PSV wordt natuurlijk wel een cruciale wedstrijd. Je hebt na die wedstrijd nog altijd tenminste 3 punten voorsprong, maar dat zal de druk behoorlijk verhogen.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelijk tegen AZ is geen big deal. Titel komt eraan.
Weinig bijzonders aan. Kreeg in begin vooral complimenten omdat er echt totaal niks van verwacht werd.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Dit is niet de eerste keer natuurlijk.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:45 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja maar dat laatste was ook met 10 tegen 10, dan is het veld nou eenmaal in verhouding groter en ontstaat er meer ruimte. Dus dat is niet helemaal fair om naar te kijken.
quote:Op maandag 17 maart 2025 12:48 schreef klaasweetalles het volgende:
Als je daar niet verliest kan het zomaar eens gaan gebeuren dat we kampioen worden. Genot.quote:Op maandag 17 maart 2025 12:57 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Tegen PSV wordt natuurlijk wel een cruciale wedstrijd. Je hebt na die wedstrijd nog altijd tenminste 3 punten voorsprong, maar dat zal de druk behoorlijk verhogen.
Bloedeloze 0-0quote:Op maandag 17 maart 2025 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je daar niet verliest kan het zomaar eens gaan gebeuren dat we kampioen worden. Genot.
Graag.quote:
Maak je geen zorgen, daar zorgt de KNJB wel voor.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je daar niet verliest kan het zomaar eens gaan gebeuren dat we kampioen worden. Genot.
Mooi verhaal hoor. Maar de wedstrijd wordt natuurlijk wel beïnvloed met een compleet zwakzinnige rode kaart en een doelpunt wat eigenlijk afgefloten had moeten worden. Dat de uitslag volgens het spelbeeld wel terecht is doet daar weinig aan af. Die Hitler moeten ze gewoon lekker voor de KKD bewaren, kon duidelijk niet met de druk omgaan.quote:Op maandag 17 maart 2025 11:47 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
De dwaling dat Ajax met 2 tegen 1 op de keeper afkon daar heb ik hem niet over gehoord.
quote:Op maandag 17 maart 2025 12:09 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Heel simpel; door bij Ajax te spelen. Calimero dit dat zus zo, maar die jongen zou natuurlijk nooit bij het NL elftal zijn gehaald als hij met deze kwaliteiten bij een Utrecht zou hebben gespeeld.quote:
Maar waarom zou gewezen PSV'er en Feyenoord'er Koeman Ajax spelers voortrekken? Bij Ajax wel speler/trainer geweest, niet bepaald goed weggegaanquote:Op maandag 17 maart 2025 13:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Heel simpel; door bij Ajax te spelen. Calimero dit dat zus zo, maar die jongen zou natuurlijk nooit bij het NL elftal zijn gehaald als hij met deze kwaliteiten bij een Utrecht zou hebben gespeeld.
Vraag ik mij ook wel eens af ja.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:33 schreef Lt.Bookman het volgende:
Zijn er ook nog Ajax-supporters in deze topicreeks?
De incompetentie is veel breder dan alleen de scheidsrechters. Er is ook een incompetentie om een scheidsrechterlijke beslissing te accepteren, om zich aan de zijlijn te gedragen, om buiten het veld te blijven, om op het veld te blijven tot de scheidsrechter affluit, om goed eventuele overtredingen in de herhaling waar te nemen, om de regels te begrijpen en om intentie te beoordelen en om consequenties te overzien.quote:Op maandag 17 maart 2025 02:35 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Tja, er komt natuurlijk volkomen terecht een keer een moment dat alles en iedereen klaar is met het afschuwelijk incompetente scheidsrechterscorps van de Mickey Mouse competitie.
Iedereen wil posten in het topic van de Grootste Club van Nederlandquote:Op maandag 17 maart 2025 13:33 schreef Lt.Bookman het volgende:
Welke goal had afgekeurd moeten worden dan?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Mooi verhaal hoor. Maar de wedstrijd wordt natuurlijk wel beïnvloed met een compleet zwakzinnige rode kaart en een doelpunt wat eigenlijk afgefloten had moeten worden. Dat de uitslag volgens het spelbeeld wel terecht is doet daar weinig aan af. Die Hitler moeten ze gewoon lekker voor de KKD bewaren, kon duidelijk niet met de druk omgaan.
Schuimbekkende lampies op de tribune daarquote:Op maandag 17 maart 2025 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Graag.
Of de gelijkmaker voor Ajax in 90+2 na ingrijpen van de VAR voor een penalty. Die zijn extra lekker.
AJAX heeft geen supportersquote:Op maandag 17 maart 2025 13:33 schreef Lt.Bookman het volgende:
En ik zie ook niet echt voordeel, alleen maar weer extra kans op blessures/overbelasting.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar waarom zou gewezen PSV'er en Feyenoord'er Koeman Ajax spelers voortrekken? Bij Ajax wel speler/trainer geweest, niet bepaald goed weggegaan
Koeman kijkt vooral sec naar de eredivisie, al is de uitverkiezing van non-verdediger Baas die bij NEC op de bank zat wel een nieuw hoofdstuk in zijn vreemde keuzes.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Maar waarom zou gewezen PSV'er en Feyenoord'er Koeman Ajax spelers voortrekken? Bij Ajax wel speler/trainer geweest, niet bepaald goed weggegaan
6 Eredivisie spelers in een selectie van 24quote:Op maandag 17 maart 2025 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Koeman kijkt vooral sec naar de eredivisie, al is de uitverkiezing van non-verdediger Baas die bij NEC op de bank zat wel een nieuw hoofdstuk in zijn vreemde keuzes.
Die bij de corner waar de keeper van Ajax gehinderd werd misschien? Zo niet, dan heb ik iets gemist.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:39 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Welke goal had afgekeurd moeten worden dan?
Hij is al een tijdje bondscoach meen ik.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:46 schreef franklop het volgende:
[..]
6 Eredivisie spelers in een selectie van 24
Das ook de enige die ik me zou kunnen bedenken, hoewel daar volgens mij ook weinig aan de hand was. Volgens mij waren alle 4 de goals gisteren prima.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:52 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Die bij de corner waar de keeper van Ajax gehinderd werd misschien? Zo niet, dan heb ik iets gemist.
I don't know. Ik zeg ook niet dat Koeman een voorkeur heeft; maar het is wel opmerkelijk dat een Youri Baas wordt opgeroepen toch? Zo goed speelt dat jong niet.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:34 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan ga ik vocht verliezen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Graag.
Of de gelijkmaker voor Ajax in 90+2 na ingrijpen van de VAR voor een penalty. Die zijn extra lekker.
Zo mooi ditquote:Op maandag 17 maart 2025 13:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Mooi verhaal hoor. Maar de wedstrijd wordt natuurlijk wel beïnvloed met een compleet zwakzinnige rode kaart en een doelpunt wat eigenlijk afgefloten had moeten worden. Dat de uitslag volgens het spelbeeld wel terecht is doet daar weinig aan af. Die Hitler moeten ze gewoon lekker voor de KKD bewaren, kon duidelijk niet met de druk omgaan.
Waarschijnlijk doelen ze op die vermeende overtreding van Henderson op het middenveld (een duwtje in de rug), waarvan Higler er gisteren al 74 soortgelijke situaties van had laten doorspelen.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:53 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Das ook de enige die ik me zou kunnen bedenken, hoewel daar volgens mij ook weinig aan de hand was. Volgens mij waren alle 4 de goals gisteren prima.
Uhm je het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met feiten en logica gaat redeneren.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:46 schreef franklop het volgende:
[..]
6 Eredivisie spelers in een selectie van 24
Seriously? Dat AZ hier tijdens de wedstrijd in alle hectiek wat van vindt snap ik wel, maar als je dit rustig terugkijkt is daar toch ook niks aan de hand?quote:Op maandag 17 maart 2025 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk doelen ze op die vermeende overtreding van Henderson op het middenveld (een duwtje in de rug), waarvan Higler er gisteren al 74 soortgelijke situaties van had laten doorspelen.
Mijn excuses. Koeman is inderdaad een bondscoach die qua selectiebeleid en visie ook wel eens buiten de kaders denkt in plaats van te gaan voor bekend of doet het goed in de eredivisiequote:Op maandag 17 maart 2025 14:02 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Uhm je het is natuurlijk niet de bedoeling dat je met feiten en logica gaat redeneren.
Excuses aanvaard makker.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Mijn excuses. Koeman is inderdaad een bondscoach die qua selectiebeleid en visie ook wel eens buiten de kaders denkt in plaats van te gaan voor bekend of doet het goed in de eredivisie
Naar wie moet 'ie buiten de Eredivisie kijken dan?quote:Op maandag 17 maart 2025 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Koeman kijkt vooral sec naar de eredivisie, al is de uitverkiezing van non-verdediger Baas die bij NEC op de bank zat wel een nieuw hoofdstuk in zijn vreemde keuzes.
Nou, op dit moment is zelfs Wouter Goeshorst een betere keuze dan Youri Baas, dus hij kan het ook gewoon lekker binnen de eredivisie houden.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Naar wie moet 'ie buiten de Eredivisie kijken dan?
Fijn, bedankt.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou, op dit moment is zelfs Wouter Goeshorst een betere keuze dan Youri Baas, dus hij kan het ook gewoon lekker binnen de eredivisie houden.
Goed plan, laten we volslagen debiele doorgesnoven achterlijke Beugelsdijk-wannabe's met inteelthoofden oproepen voor het Nederlands elftal.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou, op dit moment is zelfs Wouter Goeshorst een betere keuze dan Youri Baas, dus hij kan het ook gewoon lekker binnen de eredivisie houden.
Deze trein is al gepasseerd sinds Weghorst er standaard bij zit.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goed plan, laten we volslagen debiele doorgesnoven achterlijke Beugelsdijk-wannabe's met inteelthoofden oproepen voor het Nederlands elftal.
Baas is geselecteerd als vervanger van Dumfries en dus voor de back positie.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer wat vreemd.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:16 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Baas is geselecteerd als vervanger van Dumfries en dus voor de back positie.
Anders was een Beukema wel opgeroepen.
quote:Mossou ziet 'puberaal gedrag' in topper tussen Ajax en AZ: 'Dat doe je niet als volwassen voetballers'
Sjoerd Mossou is niet te spreken over het kinderachtige gedrag van AZ in de topper tegen Ajax. Verdediger Wouter Goes wilde na de rode kaart (twee keer geel) voor Alexandre Penetra zijn ploeg van het veld halen, iets wat in de ogen van de journalist 'een zelden vertoond pandemomium is'.
Scheidsrechter Dennis Higler is na de topper tussen de twee Noord-Hollandse clubs de gebeten hond en moet het bij velen dan ook flink ontgelden. Direct na afloop van de wedstrijd verscheen Jordy Clasie witheet voor de camera van ESPN om zijn beklag te doen over de arbiter, terwijl ook oud-topscheidsrechter Mario van der Ende geen goed woord over had voor het optreden van Higler.
Na een tamme eerste helft kwam de wedstrijd na rust op gang, al ontspoorde die onder leiding van Higler volledig. Na een directe rode kaart voor Anton Gaaei volgde er kort daarna een onterechte tweede gele kaart, en dus rood, voor Penetra, die eigenlijk gewoon de bal speelde. Goes wilde daarop de ploeg van trainer Maarten Martens van het veld halen.
"Wouter Goes leek zondagavond wel een boos jeugdspelertje", aldus Mossou in de Nagalm van het Algemeen Dagblad. "Bij 14- of 15-jarigen zie je het ook weleens op zaterdagmiddagen: de puberwoede zit hoog. Het testosteron spuit uit allerlei onvermoede gaten, het onrecht voelt zo overweldigend, dat boos weglopen eventjes de enige overgebleven oplossing lijkt."
Na afloop stelde Goes zelf dat hij de jongens 'even bij elkaar wilde roepen', maar daar gelooft Mossou weinig van. "De AZ-verdediger wilde écht van het veld stappen na de tweede gele kaart voor Penetra. Het leidde tot een zelden vertoond pandemonium, al viel bij de woede van AZ best iets voor te stellen natuurlijk", erkent Mossou. "Penetra speelde duidelijk de bal. Dennis Higler had ook even kunnen wachten met het trekken van de tweede gele kaart, de VAR of de vierde official hadden hem subtiel tot rede kunnen manen, maar de scheidsrechter wist niet hoe snel hij de AZ-speler weg moest sturen."
Mossou haalt vervolgens aan dat bij Clasie het stoom uit de oren kwam na afloop. "De woede van Clasie staat niet geheel op zichzelf natuurlijk: bij zeventien clubs in de eredivisie heerst al een tijdje de stellige overtuiging dat koploper Ajax dit seizoen voortdurend gematst wordt door de arbitrage. Deze cruciale fout kon er ook nog wel bij, nota bene vlak na de rode kaart van Ajax-rechtsback Anton Gaaei."
De actie van Goes die daarop volgde kan dan ook op weinig goedkeuring rekening van Mossou. "Van het veld lopen om een blunder van de scheidsrechter? Dat doe je niet als volwassen voetballers, al is het maar omdat we dan haast geen wedstrijd meer kunnen uitspelen tegenwoordig", besluit hij kritisch.
Iemand onterecht van het veld sturen is natuurlijk veel bepalender dat een 2 tegen 1 situatie waar er allang gefloten is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Terecht als ze van het veld waren gelopen. Doet mij denken aan de rode kaart van Esteban in de KNVB beker toen Verbeek nog coach was.quote:
Ach dat is sinds de winterstop al zoquote:Op maandag 17 maart 2025 15:03 schreef Ramboetan het volgende:
Pagina 5 en het aantal debielen in dit topic is al niet meer op 2 handen te tellen.
Dat was nogal een (bizar) andere situatie.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:51 schreef Origami94 het volgende:
Doet mij denken aan de rode kaart van Esteban in de KNVB beker toen Verbeek nog coach was.
Die raakte tenminste wel een Ajacied.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat was nogal een (bizar) andere situatie.
Je kan moeilijk ontkennen dat Brobbey niet geraakt werd.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:21 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Die raakte tenminste wel een Ajacied.
Brobbey zijn sprong zou op de OS niet misstaan.quote:Op maandag 17 maart 2025 15:22 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Je kan moeilijk ontdekken dat Brobbey niet geraakt werd.
Uitstekend, net terug van een kleine vakantie. Bedankt voor de interessequote:
LEKKER MAAT! Waar ben je geweest? Oostbloklandje?quote:Op maandag 17 maart 2025 15:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Uitstekend, net terug van een kleine vakantie. Bedankt voor de interesse
De trainer van AZ dan ook.quote:Op maandag 17 maart 2025 14:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan kijk je met een gekleurde bril
winterstop van vorig seizoen minimaalquote:Op maandag 17 maart 2025 15:04 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach dat is sinds de winterstop al zo
Nederlandquote:Op maandag 17 maart 2025 15:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
LEKKER MAAT! Waar ben je geweest? Oostbloklandje?
Met uitzondering van het prijskaartje dan.quote:
Eigenlijk altijdquote:Op maandag 17 maart 2025 15:49 schreef over_hedge het volgende:
[..]
winterstop van vorig seizoen minimaal
quote:Op maandag 17 maart 2025 14:51 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Terecht als ze van het veld waren gelopen. Doet mij denken aan de rode kaart van Esteban in de KNVB beker toen Verbeek nog coach was.
Grappigste vond ik dat die kleuter dat achteraf in dat interview niet wilde toegeven. "Nee ik wilde iedereen bij elkaar roepen om te besluiten wat we gingen doen"quote:Op maandag 17 maart 2025 16:01 schreef Bofjijff het volgende:
[..]best een andere situatie met een debiel van een supporter die de keeper aanviel.
Lekker met je team van het veld af als de beslissing je niet bevalt
Flikker op hoorquote:Op maandag 17 maart 2025 13:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De incompetentie is veel breder dan alleen de scheidsrechters. Er is ook een incompetentie om een scheidsrechterlijke beslissing te accepteren, om zich aan de zijlijn te gedragen, om buiten het veld te blijven, om op het veld te blijven tot de scheidsrechter affluit, om goed eventuele overtredingen in de herhaling waar te nemen, om de regels te begrijpen en om intentie te beoordelen en om consequenties te overzien.
Een gele kaart beslist een wedstrijd niet, punt. Oh, het was zijn tweede geel? Ja, met geel op zak moet je uitkijken, dat gold gisteren ineens niet? "Stay on your feet" zoals de Engelsen zeggen, ipv een tackle zo stevig in te zetten. Maar iedereen moet zijn clubvoorkeur even bezingen door de scheidsrechters maar van partijdigheid te beschuldigen. Het gaat echt helemaal nergens meer over.
Nee gewoon KNJB.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Flikker op hoor![]()
Dit is niets meer of minder dan het goedpraten van een schandalige, bepalende blunder omdat het je goed uitkomt.
Dat ie vlak daarvoor enkelbreker Gaaei wilde sparen geeft overduidelijk aan dat hij ofwel gewoon een heel slechte scheids is, ofwel niet om kan gaan met de druk. Ik neem aan beiden.
Bij Gaaei kan je de rode kaart niet meteen geven, precedent is dat de VAR dan ingrijpt.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Flikker op hoor![]()
Dit is niets meer of minder dan het goedpraten van een schandalige, bepalende blunder omdat het je goed uitkomt.
Dat ie vlak daarvoor enkelbreker Gaaei wilde sparen geeft overduidelijk aan dat hij ofwel gewoon een heel slechte scheids is, ofwel niet om kan gaan met de druk. Ik neem aan beiden.
Sittard uit was ook geen penalty. Daar had Higler al gecorrigeerd moeten worden.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:26 schreef Scorpie het volgende:
Het is allemaal de schuld van......
WEGHORST!
Twee. Vrij gebruikelijk bij direct rood (minus doorgebroken)quote:
Grappige is dat je hem nog gaat missen ook, al heeft dat ook met z'n vervanger te maken.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Twee. Vrij gebruikelijk bij direct rood (minus doorgebroken)
Mokio kan ook prima denk ik.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Grappige is dat je hem nog gaat missen ook, al heeft dat ook met z'n vervanger te maken.
Een voorwaardelijke straf is ook een straf. Verder maakt het deze straf niet minder belachelijk.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Twee. Vrij gebruikelijk bij direct rood (minus doorgebroken)
Ik dacht dat het standaard 1 wedstrijd was, dan is 2 er wel 1 teveel voor dit.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een voorwaardelijke straf is ook een straf. Verder maakt het deze straf niet minder belachelijk.
Twee en één voorwaardelijk is gewoon de standaard voor dit soort overtredingen.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat het standaard 1 wedstrijd was, dan is 2 er wel 1 teveel voor dit.
Is dat standaard of gebruikelijk?quote:Op maandag 17 maart 2025 17:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Twee en één voorwaardelijk is gewoon de standaard voor dit soort overtredingen.
De standaard. 1 wedstrijd is eigenlijk alleen bij doorgebroken of meerdere gele kaarten.quote:
knjbquote:Op maandag 17 maart 2025 17:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Twee en één voorwaardelijk is gewoon de standaard voor dit soort overtredingen.
Lijkt me ook nutteloos, Higler heeft veel verkeerde beslissingen genomen, maar dit lijkt me er niet eentje van, al had hij ook eerst geel kunnen geven en het aan de VAR overlaten.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Met die interlandweek heeft een beroep zeker geen nut om het over PSV heen proberen te trekken
Dat was toch feitelijk wat er gebeurde.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook nutteloos, Higler heeft veel verkeerde beslissingen genomen, maar dit lijkt me er niet eentje van, al had hij ook eerst geel kunnen geven en het aan de VAR overlaten.
Deed die toch ookquote:Op maandag 17 maart 2025 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me ook nutteloos, Higler heeft veel verkeerde beslissingen genomen, maar dit lijkt me er niet eentje van, al had hij ook eerst geel kunnen geven en het aan de VAR overlaten.
O ja, ik was in de war met die onbesuisde tackle van die AZer.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat was toch feitelijk wat er gebeurde.
Wat een eng mannetje is dat, dat hij hij niet minimaal 1 keer geel heeft gekregen is een raadsel.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:41 schreef Wotte het volgende:
ik ben van mening dat Goes minimaal ook een keer rood had moeten hebben naast Belic.
Blijkbaar mag je bijna onbeperkt overtredingen maken in de eerste helft zonder dat je geel krijgt. Die had minimaal wel drie keer geel kunnen krijgen.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een eng mannetje is dat, dat hij hij niet minimaal 1 keer geel heeft gekregen is een raadsel.
Daar hoor je seniele willem niet over.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:47 schreef Wotte het volgende:
[..]
Blijkbaar mag je bijna onbeperkt overtredingen maken in de eerste helft zonder dat je geel krijgt. Die had minimaal wel drie keer geel kunnen krijgen.
Tadic was toch al de Servische Kuijt?quote:Op maandag 17 maart 2025 18:13 schreef Caland het volgende:
Wel wat humoristisch dat die Goes menig Ajacied zo in de vlekken krijgt terwijl dat de Temu Tadic en/of Weghorst is.
Qua demagogie welquote:Op maandag 17 maart 2025 18:18 schreef Adames het volgende:
[..]
Tadic was toch al de Servische Kuijt?
Ook aan rendement, niet dat hij van mij terug hoeft te komen.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Qua demagogie wel
Tadic heeft het totaalpakket aan engheid.
Jee, het zit nog steeds diepquote:Op maandag 17 maart 2025 18:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Qua demagogie wel
Tadic heeft het totaalpakket aan engheid.
Zou de beste speler zijn nuquote:Op maandag 17 maart 2025 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook aan rendement, niet dat hij van mij terug hoeft te komen.
Dat zegt natuurlijk helemaal niks. Al zou het wel prima in het huidige beleid van Ajax passen om Tadic terug te halen natuurlijk.quote:
Hij ziet er op het veld uit alsof zijn vader 'm is vergeten op te halen van zo'n tienerfeestje zonder alcohol.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:13 schreef Caland het volgende:
Wel wat humoristisch dat die Goes menig Ajacied zo in de vlekken krijgt terwijl dat de Temu Tadic en/of Weghorst is.
Jup. “Voordeel Ajax Referee”quote:Op maandag 17 maart 2025 19:27 schreef Parafernalia het volgende:
Wordt de VAR eigenlijk alleen in het voordeel vana ajax gebruikt, deze competitie?
langs je moeder denk ik.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:43 schreef De_Pel het volgende:
Wat gaat Opasveer volgend jaar eigenlijk doen?
Jouw bijnamen zijn wel van ongekend niveau. Zowel opa, als oppas voor de koters die de rest zijn.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:43 schreef De_Pel het volgende:
Wat gaat Opasveer volgend jaar eigenlijk doen?
Graag gedaan vriendquote:Op maandag 17 maart 2025 20:48 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Jouw bijnamen zijn wel van ongekend niveau. Zowel opa, als oppas voor de koters die de rest zijn.
Echt lekker bezig!
Sow danquote:Op maandag 17 maart 2025 20:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
langs je moeder denk ik.
Of naar feyenoord, nog steeds de beste keeper daar dan zijn.
Wat een obsessieve mensen in dit topicde tering
Sow boem koekoek De_Pel weet ook weer waar hij staat.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:45 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
langs je moeder denk ik.
Of naar feyenoord, nog steeds de beste keeper daar dan zijn.
Wat een obsessieve mensen in dit topicde tering
Niet zo schreeuwen joh, nergens voor nodigquote:Op maandag 17 maart 2025 21:44 schreef Wotte het volgende:
NOU HEBBEN JULLIE HET VOOR ELKAAR @:Bofjijff op de kast.
TR gezet.
Goed voor de KPI's vriend.quote:Op maandag 17 maart 2025 21:54 schreef GGMM het volgende:
Laten we het gezellig houden
Zo, weer een TR succesvol afgehandeld.
Poghghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhquote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:04 schreef MadMaster het volgende:
125 Jaar alweer…
Bekijk deze YouTube-video
Schitterend filmpje.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:04 schreef MadMaster het volgende:
125 Jaar alweer…
Haha ja ik moest lachen toen ik dat ook dacht. Stom hoe voetbal eigenlijk is.quote:Op maandag 17 maart 2025 16:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Grappige is dat je hem nog gaat missen ook, al heeft dat ook met z'n vervanger te maken.
Waarom denk je dat hij weg moest, niet alleen vanwege het niet kunnen verdedigen met de ruimte in zijn rug hoor.quote:Op maandag 17 maart 2025 17:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat een eng mannetje is dat, dat hij hij niet minimaal 1 keer geel heeft gekregen is een raadsel.
Vanmorgen nog maar 1 van de mooiste fragmenten van de afgelopen 125 jaar bekeken; 15 mei 2011quote:Op dinsdag 18 maart 2025 08:04 schreef MadMaster het volgende:
125 Jaar alweer…
Je gaat het pas zien als je het door hebt.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:20 schreef Bofjijff het volgende:
Gefeliciteerd Ajacieden![]()
Met afstand de mooiste club
quote:Toby Alderweireld heeft mogelijk laatste duel in carrière al gespeeld door blessure
Voor Antwerp-verdediger Toby Alderweireld dreigt een afscheid in mineur. De oud-speler van Ajax heeft in de laatste maanden van zijn carrière een dijbeenblessure opgelopen, waardoor hij mogelijk zijn laatste wedstrijd al heeft gespeeld.
De 36-jarige Alderweireld werd zondag in de slotfase van het gelijkspel bij Standard Luik (0-0) gewisseld. "Uit onderzoek is gebleken dat hij een spierscheuring heeft", meldde Antwerp een dag later op de clubsite.
"Herstel bij dergelijke blessures neemt vaak een aanzienlijke periode in beslag waardoor het optreden van Toby in de play-offs helaas onzeker is." De play-offs om de landstitel in België beginnen eind deze maand en duren tot en met eind mei.
Alderweireld is aangedaan door het blessurenieuws in de laatste maanden van zijn loopbaan. Hij toont zich ook strijdbaar. "Dit had ik nooit verwacht. Op dit moment heb ik hier geen woorden voor", schreef hij maandag op Instagram.
"Wat ik wel weet, is dat ik er alles aan zal doen om dat mooie shirt nog een keer te dragen. Om nog een keer aanvoerder te zijn van de mooiste club ter wereld. Het zal een zwaar gevecht tegen de klok worden en ik weet dat ik niet aan de winnende kant sta."
Alderweireld kondigde in november aan dat hij na het seizoen zijn carrière beëindigt. De oud-international van België speelde vanaf 2004 in de jeugd van Ajax en kwam tussen 2008 en 2013 uit voor de hoofdmacht van de club. Hij werd drie keer landskampioen met Ajax. Hij diende later onder meer Atlético Madrid, Southampton en Tottenham Hotspur.
Heeft ie ook al Alzheimer?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 11:24 schreef Houniet het volgende:
Wat ik wel weet, is dat ik er alles aan zal doen om dat mooie shirt nog een keer te dragen. Om nog een keer aanvoerder te zijn van de mooiste club ter wereld.
Ik zag dat er vuurwerkpotjes bij de Kuip en in Eindhoven zijn afgestoken in het holst van vannachtquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:24 schreef Tjacka het volgende:
@:klaasweetalles @:psvcl @:caland @:oragami94 jullie ook gefeliciteerd met jullie club.
Ik ga er vanuit dat jullie Ajax ook supporten omdat jullie er zo vaak mee bezig zijn.
De rest niet, jij wel.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zag dat er vuurwerkpotjes bij de Kuip en in Eindhoven zijn afgestoken in het holst van vannacht
Wat een belhamels, haast nog ludieker dan dat in de nacht voor een wedstrijd bij het spelershotel doen. En dan is de rest altijd met Ajax bezig, zogenaamd.
Hebben we jullie wel mooi mee te pakken!quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zag dat er vuurwerkpotjes bij de Kuip en in Eindhoven zijn afgestoken in het holst van vannacht
Wat een belhamels, haast nog ludieker dan dat in de nacht voor een wedstrijd bij het spelershotel doen. En dan is de rest altijd met Ajax bezig, zogenaamd.
Wie jarig is trakteertquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Hoe kunnen we dit nog omdraaien?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Hebben we jullie wel mooi mee te pakken!
Wellicht proberen om meer kampioenschappen te pakken dan Ajax heeft verzameld?quote:
Buiten vrijwel elke week in de column danquote:
Ik heb daar bijzonder weinig invloed op ben ik bang.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:26 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wellicht proberen om meer kampioenschappen te pakken dan Ajax heeft verzameld?
Jammer johquote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:27 schreef Caland het volgende:
Ik was op de 80-jarige verjaardag van Willem in het oude Luxor en daar was SjaakGod ook gewoon bij, kreeg nog een applaus ook; iets wat andersom ondenkbaar is
Daarmee heb ik meteen weerlegd dat Feyenoorders nooit in een theater te vinden zijn @:wotte
quote:,,Ik heb veel vrienden die voor Ajax zijn, die gun ik het beste. Ik heb ook nog nooit te maken gehad met agressie of scheldpartijen van Ajax-fans. Eerder het tegenovergestelde.’’
Ik heb uit dit topic vernomen dat Willem eigenlijk alleen maar onzin opschrijftquote:
Deze man weet uit zijn hoofd hoeveel goals Boerrigter scoorde in seizoen 11/12quote:Op dinsdag 18 maart 2025 13:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
user caland die anderen de les leest op aandacht voor een andere club.
Gelachen weer.
Ik kan er geen speld tussen krijgen hoewel in dit topic ernstige twijfels zijn over je zogenoemde club geaardheid. Kan ik niet anders concluderen dat deze stelling lijkt te zijn weerlegt. Wellicht dat jij nog je licht kan opwerpen in het PSV topic dat ze dan eens een poging wagen om de Ajax-bias te bewijzen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 15:27 schreef Caland het volgende:
Ik was op de 80-jarige verjaardag van Willem in het oude Luxor en daar was SjaakGod ook gewoon bij, kreeg nog een applaus ook; iets wat andersom ondenkbaar is
Daarmee heb ik meteen weerlegd dat Feyenoorders nooit in een theater te vinden zijn @:wotte
Meer dan Brobbey?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:06 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Deze man weet uit zijn hoofd hoeveel goals Boerrigter scoorde in seizoen 11/12
Oei @Caland graag duiding, het lijkt erop dat jouw (nogal wilde en ondoordachte) claim over Willem en Ajacieden onjuist is.quote:
Reeds besproken.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oei @:Caland graag duiding, het lijkt erop dat jouw (nogal wilde en ondoordachte) claim over Willem en Ajacieden onjuist is.
Neen schavuit daarmee ontkom je niet aan ons harde doch rechtvaardig oordeel; u praat weer eens poep in dit topic.quote:
Is dat niet de bedoeling van dit topic dan? Ik zie hier zelden een interessante discussie ontstaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neen schavuit daarmee ontkom je niet aan ons harde doch rechtvaardig oordeel; u praat weer eens poep in dit topic.
En we weten allemaal dat je hier om het uur te vinden ben om dat te checkenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Is dat niet de bedoeling van dit topic dan? Ik zie hier zelden een interessante discussie ontstaan.
blijft gewoon vaag beleid. Een aantal individuen aanpakken is teveel gevraagd kennelijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En we weten allemaal dat je hier om het uur te vinden ben om dat te checken
De mensen die maar blijven janken omdat er mensen met een andere clubvoorkeur meeposten zou je inderdaad zo snel mogelijk richting een ander platvorm ( @Scorpie ) willen hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:40 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
blijft gewoon vaag beleid. Een aantal individuen aanpakken is teveel gevraagd kennelijk.
Ik denk dat Brobbey dat jaar in de jeugd best veel scoorde maar zo veel als jij weet ik niet over Ajax.quote:
Een matig geheugen is niks om je voor te schamen hoor, dat overkomt ons allemaal na een tijdje.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:51 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ik denk dat Brobbey dat jaar in de jeugd best veel scoorde maar zo veel als jij weet ik niet over Ajax.
Verstandige jongen die Martens. Gaat ver komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 17:56 schreef Mylene het volgende:
Christian Eriksen verwacht na dit seizoen te vertrekken bij Manchester United, zegt hij dinsdag tegen Deense media. De aanvallende middenvelder sluit een terugkeer bij Ajax niet uit.
https://www.nu.nl/voetbal(...)j-ajax-niet-uit.html
AZ-trainer Maarten Martens geeft goudeerlijk toe: arbiter Dennis Higler had zijn eigen speler al eerder rood moeten geven tegen Ajax
https://www.voetbalzone.n(...)/blt156d737302790190
Zal alleen nergens breed uitgemeten worden natuurlijkquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verstandige jongen die Martens. Gaat ver komen.
Ik denk dat @Caland zo sportief zal zijn dit breed uit te meten op zijn socials.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Zal alleen nergens breed uitgemeten worden natuurlijk
Taylor is wel weg, Henderson zou ik toch nog wel een jaar erbij willen hebben of Eriksen nou komt of niet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:05 schreef Scorpie het volgende:
Eriksen overigens een optie alleen als Taylor en Henderson vertrekken lijkt me. Daarnaast mag je Fitz-Jim en vd Boomen ook wel lozen.
Taylor zal normaliter wel vertrekken. Dan is Eriksen best een aardige vervanger, zie niet in waarom Henderson daar ook weg voor moet. Denk dat je met Klaassen, Eriksen en Henderson best een aardig en vooral ook complementair middenveld hebt.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:05 schreef Scorpie het volgende:
Eriksen overigens een optie alleen als Taylor en Henderson vertrekken lijkt me. Daarnaast mag je Fitz-Jim en vd Boomen ook wel lozen.
Vooral een oud middenveld als je het mij vraagt.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Taylor zal normaliter wel vertrekken. Dan is Eriksen best een aardige vervanger, zie niet in waarom Henderson daar ook weg voor moet. Denk dat je met Klaassen, Eriksen en Henderson best een aardig en vooral ook complementair middenveld hebt.
Niet heel toekomstbestendigquote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Taylor zal normaliter wel vertrekken. Dan is Eriksen best een aardige vervanger, zie niet in waarom Henderson daar ook weg voor moet. Denk dat je met Klaassen, Eriksen en Henderson best een aardig en vooral ook complementair middenveld hebt.
Begin volgend seizoen 32, 33 en 35. Ze bestaan jonger.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vooral een oud middenveld als je het mij vraagt.
Jij wil het wereldrecord bejaarden in een elftal verbreken ofzo? Tadic terug en Pasveer verlengen en je komt een eind.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Och, AC Milan heeft een kleine 20 jaar geleden de CL nog gewonnen met een gemiddelde leeftijd van 31 en een klets.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:37 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Jij wil het wereldrecord bejaarden in een elftal verbreken ofzo? Tadic terug en Pasveer verlengen en je komt een eind.
Taylor is echt nog wel een stuk beter hoor.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:10 schreef Dven het volgende:
[..]
wie nog een keer het gore lef heeft om nog een keer een post te plaatsen en mij persoontje daarbij in een zelfde zin te noemen als die andere 3 personen maak ik echt helemaal kapoet kapoet kapoetquote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:24 schreef Tjacka het volgende:
@:klaasweetalles @:psvcl @:caland @:oragami94 jullie ook gefeliciteerd met jullie club.
Ik ga er vanuit dat jullie Ajax ook supporten omdat jullie er zo vaak mee bezig zijn.
Jij doet niksquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:16 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wie nog een keer het gore lef heeft om nog een keer een post te plaatsen en mij persoontje daarbij in een zelfde zin te noemen als die andere 3 personen maak ik echt helemaal kapoet kapoet kapoet
Neequote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:25 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Namens de gemeente Amsterdam, @:ggmm @:onlogisch en mij ook nog de welgemeende felicitaties overigens
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:25 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Namens de gemeente Amsterdam, @:ggmm @:onlogisch en mij ook nog de welgemeende felicitaties overigens
moet het niet feliciteert met een t zijn...quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:25 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
haha leuk grapje klaasquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
moet het niet feliciteert met een t zijn...
volgens mij is dit nog niet een voltooide deel woord....
kut anaalfebeten in 020
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:26 schreef Ramboetan het volgende:
Volwassen mensen en vuurwerk, ik kan er moeilijk aan wennen. Laat mij een serie kijken.
Dat heb je vernomen of hoor je dat in deze video?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:59 schreef Caland het volgende:
[..]
[ x ]
Vuurwerkjes afsteken en over Feyenoord zingen op je verjaardag
Wel weer gelachen hoor
Kloptquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:03 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dat heb je vernomen of hoor je dat in deze video?
Hoorde ik niet. Ziet er verder best bijzonder tam en inspiratieloos uit.quote:
Beetje jammer idd dat ze over dat clubje zingen, gelukkig is het niet zo massaal zoals in de kuip als ze over Ajax zingen terwijl ze niet tegen Ajax spelen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:59 schreef Caland het volgende:
[..]
[ x ]
Wel weer gelachen hoor
Oeh, een ja maar hullie doen het ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:19 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Beetje jammer idd dat ze over dat clubje zingen, gelukkig is het niet zo massaal zoals in de kuip als ze over Ajax zingen terwijl ze niet tegen Ajax spelen.
ik huil tranen met tuitenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Oeh, een ja maar hullie doen het ook.
Van alle niet-Ajacieden ben jij veruit het meest bezig met Ajax, daar kan iedereen het inmiddels wel over eens zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:59 schreef Caland het volgende:
[..]
[ x ]
Wel weer gelachen hoor
Nee, jij gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 12:24 schreef Tjacka het volgende:
Ohja. Dus omdat Milan 20 jaar geleden de CL heeft gewonnen en PSV en Feyenood in een meltdown zijn beland is dit de nieuwe manier om te gaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Och, AC Milan heeft een kleine 20 jaar geleden de CL nog gewonnen met een gemiddelde leeftijd van 31 en een klets.
Jonge Goden Till, Tillman en Saibari worden hedendaags nog geregeld badend in het zweet wakker met nachtmerries over Ajax-PSV van afgelopen november, waarbij bejaardjes Klaassen en Henderson tot de absolute uitblinkers behoorden
Nee wat mij betreft is het schip Eriksen ook wel uitgevaren. Op zoek naar wat jongere spelers voor creativiteit aub.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:35 schreef AmaninFull het volgende:
Ik vernam dat Eriksen interesse heeft in een terugkeer. Moet je echt niet aan beginnen, is geen schim meer van de speler die hij was voor zijn blessure. En met Klaassen, Henderson krijg je dan een middenveld dat te weinig fysiek heeft. Klaassen zie ik de komende jaren ook veel meer als een twaalfde man, beetje een Lasse Schöne rol.
Ik ga hier goed op, alleen zijn haarkleur klopt niet.quote:
Die 2 kunnen zo bij MU spelen hoor, qua niveau de tering.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 18:05 schreef Scorpie het volgende:
De man die iedere week 90 minuten speelt bij Fenerbahce en daar alweer 11 doelpunten en 15 assists heeft dit seizoen is te min?quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:19 schreef Black-Death het volgende:
Lees wat dingen over een terugkeer van Tadic. Maar toch niet als speler?
Is toch behoorlijk op leeftijd inmiddels..quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De man die iedere week 90 minuten speelt bij Fenerbahce en daar alweer 11 doelpunten en 15 assists heeft dit seizoen is te min?
Korreltje zout.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:19 schreef Black-Death het volgende:
Zo'n opperdemagoog zou ik ook ver weg houden van welke andere rol dan ook.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:19 schreef Black-Death het volgende:
Nee joh, inmiddels 36. Daar heb je niks meer aan.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:19 schreef Black-Death het volgende:
Kan belangrijk zijn in de kleedkamer en gewoon nog goedquote:Op woensdag 19 maart 2025 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee joh, inmiddels 36. Daar heb je niks meer aan.
Want jij volgt de Turkse competitie natuurlijk op de voet (los van het feit dat het gewoon een absolute kutcompetitie is). Die staan gewoon 10de onder o.a. België en zelfs Tsjechiëquote:Op woensdag 19 maart 2025 10:39 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kan belangrijk zijn in de kleedkamer en gewoon nog goed
Doodsbang is die dat Tadic komt.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:11 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Want jij volgt de Turkse competitie natuurlijk op de voet (los van het feit dat het gewoon een absolute kutcompetitie is). Die staan gewoon 10de onder o.a. België en zelfs Tsjechië
Litmanen? Dat viel wel mee toch.. hij vond hem zelfs nog wel goed zei hij.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Doodsbang is die dat Tadic komt.
Nieuwe tanden? alleen zijn muts verkocht volgens mij.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:17 schreef Paul het volgende:
Brobbey heeft nieuwe tanden
[ afbeelding ]
Heb je gelijk alle overeenkomsten tussen jouw moeder en Brobbey te pakken. Keiharde statistiekquote:Op woensdag 19 maart 2025 11:19 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nieuwe tanden? alleen zijn muts verkocht volgens mij.
quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb je gelijk alle overeenkomsten tussen jouw moeder en Brobbey te pakken. Keiharde statistiek
Volgens mij is het kunnen vinden van Brobbey het probleem niet zo toch?quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:17 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Goes had die er allemaal uitgeslagen zondag.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:17 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Ken je Europees voetbal? Maar iemand die daar nog goede statistieken op de mat legt kan in de eredivisie ook nog gewoon mee. Het zal niet de Tadic zijn van 6 jaar terug nee.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:11 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Want jij volgt de Turkse competitie natuurlijk op de voet (los van het feit dat het gewoon een absolute kutcompetitie is). Die staan gewoon 10de onder o.a. België en zelfs Tsjechië
Zelfs in een gortdroog Ajax (2022/23) kwam hij aan 11 goals en 17 assists. Maar hij wordt in het najaar 37, zou ik niet meer proberen.quote:Op woensdag 19 maart 2025 14:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ken je Europees voetbal? Maar iemand die daar nog goede statistieken op de mat legt kan in de eredivisie ook nog gewoon mee. Het zal niet de Tadic zijn van 6 jaar terug nee.
Wij hebben hier niet dezelfde humor als jouw racistische ome Henk.quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij is het kunnen vinden van Brobbey het probleem niet zo toch?
Nu nog een nieuw hoofdquote:Op woensdag 19 maart 2025 11:17 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |