Wat denk je?quote:Op zondag 16 maart 2025 21:22 schreef chufi het volgende:
Wat is dat toch altijd met die sporters ... meteen een duur horloge om doen ...
Ja wat zou dat toch altijd zijn héquote:Op zondag 16 maart 2025 21:22 schreef chufi het volgende:
Wat is dat toch altijd met die sporters ... meteen een duur horloge om doen ...
Dat is toch dat ordinaire mokkel waarmee tattoopuna altijd dubbelde?quote:Als sponsor van FC Emmen maakte EasyToys al jarenlang de tongen los. Nu gaat de erotische webwinkel in zee met padelkampioene Steffie Weterings (36), die deze week bij het NK als voor het eerst met het logo van EasyToys op haar tenue speelt. Aan dat idee moesten sommigen even wennen. ,,Ik dacht: het is 2025. Is dit nog shockerend?”
quote:
https://x.com/TheTennisLetter/status/1903986025321599226/quote:Tennissensatie Mirra Andreeva ziet zegereeks stoppen, opponente dient klagende tiener van antwoord met middelvinger
Mirra Andreeva (WTA 6) is zondag niet voorbij de derde ronde geraakt op het WTA 1.000-toernooi in het Amerikaanse Miami (hardcourt/8.963.700 dollar). De zeventienjarige Russische maakte de voorbije weken indruk met de eindoverwinningen op de WTA 1.000-toernooien van Dubai en Indian Wells. Haar reeks van dertien opeenvolgende zeges kwam zondag ten einde.
Andreeva verloor in Miami na een marathonpartij van 2 uur en 51 minuten in drie sets (7-6 (7/5), 2-6 en 6-3) van de Amerikaanse Amanda Anisimova (WTA 17), die in februari het WTA 1.000-toernooi in Doha won.
Tweede keer in haar loopbaan dat ze 4 wedstrijden op rij wint (main tour) last ik? Bizarre statquote:Op maandag 24 maart 2025 22:00 schreef Szura het volgende:
Raducanu sloopt haar rondje later, die is ook weer op de weg terug
Nu wel ... ze verliest de 1e set .. mooi meisje om te zien welquote:Op donderdag 17 april 2025 16:45 schreef FundsAreSafu het volgende:
Lamens nu tegen Rakotomanga Rajaonah, die kent u niet
Normaal gesproken verliest ze die, maar dacht ik ook tegen Noskova.quote:Op vrijdag 18 april 2025 19:14 schreef chufi het volgende:
En Suzan wint simpel met 6-3 6-3 en speelt de halve finale tegen Danilovic
Eerst sloopt Ostapenko Sabalenka. Paar dagen later wint Sevastova met 2-0 van Ostapenko in Madrid. En de ronde daarna gaat diezelfde Sevastova er met 6-0 6-0 af tegen Shnaiderquote:
Maar Coco Gauff wint met 6-1, 6-1 van haar in de semi-finalequote:Op woensdag 30 april 2025 16:42 schreef mitt het volgende:
Swiatek laat een beetje herstel zien, ze wint van Keys en staat in de halve finale.
Dat ze de rest van het jaar ook maar wegblijft als soort van schorsing. DOEIquote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:20 schreef mitt het volgende:
Schijnt dat Swiatek overweegt om het grasseizoen over te slaan voor een recharge.
Lijkt me geen verkeerde optie.
Lekker serveren zonder te kijken waar je tegenstander staat. Jezus minaquote:
Putinsteva is zo'n irritant kind. Maar daar zijn er een hoop van op de WTA.quote:
Matige reactie van Sakkari wel. Heb je gewonnen, laat je je een beetje uit de tent lokken, terwijl het toch een veel lekkerder reactie is als je gewoon wat lacht, "volgende keer beter he" zegt en lekker naar binnen gaatquote:
quote:Venus Williams wil terug tennissen: Amerikaanse vraagt na meer dan jaar afwezigheid wildcard aan voor toernooi
Venus Williams heeft een wildcard aanvaard voor het DC Open in Washington, dat later deze maand op het programma staat. Het wordt voor de Amerikaanse tennislegende, intussen 45, haar eerste competitie in meer dan een jaar.
De toernooi-organisatie bevestigde de komst van Williams vrijdag op X. “Een legende keert terug. Venus Williams zal haar eerste opwachting in DC maken sinds 2022”, klonk het.
quote:“Je weet wanneer het tijd is. Die van mij is gekomen. Eindigen waar het allemaal begon: in Montreal.” Met die woorden naast een aantal foto’s op Instagram maakte Eugenie Bouchard bekend dat ze gaat stoppen met tennissen. De intussen 31-jarige Canadese stond ooit vijfde op de WTA-ranking en haalde in 2014 de finale van Wimbledon, naast ook nog halve finales op de Australian Open en Roland Garros.
Mag het een onsje minder zijn?quote:“Voelde me al een tijdje niet gelukkig op de baan”: voormalig nummer twee van de wereld Ons Jabeur kondigt tennispauze aan
Ons Jabeur zal voor even niet meer terug te zien zijn op de tenniscourts. De 30-jarige Tunesische gaf donderdag op sociale media aan haar carrière voorlopig stop te zetten. Jabeur was verliezend finaliste op de US Open (2022) en Wimbledon (2022 en 2023) en stond een tijdje op de tweede plaats van de WTA-ranking. Na twee moeilijke jaren is ze momenteel weggezakt naar de 71e plaats.
“De afgelopen twee jaar heb ik mezelf overtroffen, blessures overwonnen en vele andere uitdagingen het hoofd geboden”, postte Jabeur. “Maar van binnen voelde ik me al een tijdje niet echt gelukkig op de baan. Tennis is zo'n prachtige sport. Maar nu voel ik dat het tijd is om een stap terug te doen en prioriteit aan mezelf te geven: ademhalen, genezen en de vreugde van simpelweg het leven te herontdekken.”
Jabeur veroverde vijf titels op het WTA-circuit. Ze was de beste in Birmingham (2021), Madrid (2022), Berlijn (2022), Ningbo (2023) en Charleston (2023). Dit jaar werd ze vroegtijdig uitgeschakeld op de Australian Open (derde ronde), Roland Garros (eerste ronde) en Wimbledon (eerste ronde). Ze haalde de kwartfinales op de toernooien van Brisbane (WTA 500), Abu Dhabi (WTA 500), Berlijn (WTA 500) en Doha (WTA 1.000).
Zowaar gewonnen: https://www.wtatennis.com/videos/4320806/williams-defeats-stearnsquote:
Ben je no.35 van de wereldquote:Op woensdag 23 juli 2025 09:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Zowaar gewonnen: https://www.wtatennis.com/videos/4320806/williams-defeats-stearns
Serena heeft Ozempic ontdekt.quote:Hoe het toptennis weer helemaal in de ban is van de Williams-zussen
Opzij, Jannik Sinner. Move over, Aryna Sabalenka. Stap weg, Carlos Alcaraz. Het toptennis is weer helemaal in de ban van de Williams-zussen. Op haar 45ste won Venus haar eerste WTA-match sinds 2023, terwijl trainingsbeelden van een afgetrainde Serena (43) geruchten over een comeback aanwakkeren.
Venus’ vorige overwinning dateerde al van 14 augustus 2023 - 708 dagen geleden. Dat is voor elke tennisprof (m/v) een eindeloze droogte, maar zeker voor iemand die ruim aan de verkeerde kant van veertig zit. Officieel afscheid had de oudste van de zussen nooit genomen, waardoor haar statuut al sinds haar jongste match in maart 2024 baadde in een flou artistique. Die aanhoudende afwezigheid liet vele waarnemers zelfs vermoeden dat het voormalige nummer 1 haar spelersplunje definitief had opgeplooid.
Hoogbejaard
Maar toen kreeg het toernooi van Washington een berichtje van Williams, die vroeg of ze via een wildcard kon deelnemen. Natuurlijk honoreerden de organisatoren – tuk op een extra portie star power – dat verzoekje. En zo kon Williams dus in de eerste ronde stunten tegen Peyton Stearns, een 23-jarige Amerikaanse die nog geboren moest worden op een moment dat haar opponente al acht grand slams (4 in enkel, 4 in dubbel) had veroverd. Williams zette het nummer 35 van de wereld – een meer dan degelijke subtopper dus – met 6-3 6-4 opzij.
Alleen Martina Navratilova was in 2004 ouder toen ze op haar 47ste een WTA-wedstrijd won. Dat de naar sportnormen hoogbejaarde Williams erin slaagt een tegenstandster te kloppen die de helft jonger is, kan op drie dingen wijzen. Ofwel is de tennistop bij de vrouwen een stuk minder diep dan beweerd wordt. Ofwel is het talent van Venus zo roestvrij en schokbestendig dat zelfs anderhalf jaar afwezigheid, chronische gezondheidsproblemen en krakende knoken het niet kunnen intomen. Ofwel is deze overwinning een eenmalige uitschieter, die de volgende dagen en weken geen vervolg krijgt.
Verloofde
In de interviews achteraf betrok de 45-jarige Amerikaanse haar verloofde, de acht jaar jongere acteur Andrea Preti, in de hulde. “Mijn vriend heeft me aangemoedigd om te blijven tennissen. Er zijn zoveel momenten geweest waarin ik mijn tijd liever al chillend had doorgebracht. Tennis is een voltijdse job, van 9 tot 5, maar je moet de hele tijd rennen en gewichten tillen, tot je bijna sterft. En dag nadien moet je dat opnieuw doen.”
Preti en Venus werden in juli 2024 voor het eerst in mekaars buurt gesignaleerd, toen ze samen een boottocht ondernamen aan de Amalfische kust in Italië. Zes maanden geleden droeg Williams tijdens een modeshow een verlovingsring aan haar linkerhand. Eergisteren bevestigde ze tijdens een interview voor het eerst zelf hun liason. “Mijn verloofde had me nog nooit zien spelen. Ik ben heel blij dat hij hier is.”
Still Serena
Ook Venus’ twee jaar jongere zus Serena gaat plots weer over de tongen, nadat ze vorig weekend op Instagram een trainingsfilmpje had geplaatst. Daarin toonde ze uitgebreid haar slagenarsenaal. “Still Serena”, luidde het bijhorende motto. De 43-jarige Williams trok drie jaar geleden op de US Open de stekker uit een loopbaan die 23 majors in het enkelspel had voortgebracht, een exemplaar minder dan het record van Margaret Court. Nadat ze in 2023 voor de tweede keer moeder was geworden, bracht Serena met een stevig fitnessprogramma haar lichaam weer in topvorm. Recente foto’s op social media suggereren zelfs dat ze anno 2025 scherper en strakker staat dan in de laatste jaren van haar actieve carrière.
Aldus lijkt 2025 plots weer op de jaren rond de eeuwwisseling, toen de wonderlijke geschiedenis van de Williamsen het toptennis in de ban hield. Dat klonk toen zo. Eén familie. Eén huis. Eén kamer. Eén bed. Eén coach. Dat die omstandigheden 60 Grandslamtitels – de totale oogst van de zusjes in enkel- en dubbelspel - hebben voortgebracht, blijft een godswonder. Dat huis, die kamer en dat bed stonden in Compton, het grauwste hellhole van Los Angeles. De familie heette Williams, de coach was vaderlief Richard. Zijn dochters waren nog kleuters toen hij ze voor het eerst een tennisveld opjoeg, hopende op een uitweg uit de ellende. Dat Serena en Venus vervolgens vanuit het getto de blanke rijkeluisport tennis overhoop zouden halen, blijft een van de meest merkwaardige verhalen uit de sportgeschiedenis.
Krijgt deze straffe story in 2025 nog een totaal onverwachte epiloog? Geen enkel evenement zou hen een wildcard weigeren. Op de US Open 2025 is het dagdromen alvast begonnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |