Ben je no.35 van de wereldquote:Op woensdag 23 juli 2025 09:00 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Zowaar gewonnen: https://www.wtatennis.com/videos/4320806/williams-defeats-stearns
Serena heeft Ozempic ontdekt.quote:Hoe het toptennis weer helemaal in de ban is van de Williams-zussen
Opzij, Jannik Sinner. Move over, Aryna Sabalenka. Stap weg, Carlos Alcaraz. Het toptennis is weer helemaal in de ban van de Williams-zussen. Op haar 45ste won Venus haar eerste WTA-match sinds 2023, terwijl trainingsbeelden van een afgetrainde Serena (43) geruchten over een comeback aanwakkeren.
Venus’ vorige overwinning dateerde al van 14 augustus 2023 - 708 dagen geleden. Dat is voor elke tennisprof (m/v) een eindeloze droogte, maar zeker voor iemand die ruim aan de verkeerde kant van veertig zit. Officieel afscheid had de oudste van de zussen nooit genomen, waardoor haar statuut al sinds haar jongste match in maart 2024 baadde in een flou artistique. Die aanhoudende afwezigheid liet vele waarnemers zelfs vermoeden dat het voormalige nummer 1 haar spelersplunje definitief had opgeplooid.
Hoogbejaard
Maar toen kreeg het toernooi van Washington een berichtje van Williams, die vroeg of ze via een wildcard kon deelnemen. Natuurlijk honoreerden de organisatoren – tuk op een extra portie star power – dat verzoekje. En zo kon Williams dus in de eerste ronde stunten tegen Peyton Stearns, een 23-jarige Amerikaanse die nog geboren moest worden op een moment dat haar opponente al acht grand slams (4 in enkel, 4 in dubbel) had veroverd. Williams zette het nummer 35 van de wereld – een meer dan degelijke subtopper dus – met 6-3 6-4 opzij.
Alleen Martina Navratilova was in 2004 ouder toen ze op haar 47ste een WTA-wedstrijd won. Dat de naar sportnormen hoogbejaarde Williams erin slaagt een tegenstandster te kloppen die de helft jonger is, kan op drie dingen wijzen. Ofwel is de tennistop bij de vrouwen een stuk minder diep dan beweerd wordt. Ofwel is het talent van Venus zo roestvrij en schokbestendig dat zelfs anderhalf jaar afwezigheid, chronische gezondheidsproblemen en krakende knoken het niet kunnen intomen. Ofwel is deze overwinning een eenmalige uitschieter, die de volgende dagen en weken geen vervolg krijgt.
Verloofde
In de interviews achteraf betrok de 45-jarige Amerikaanse haar verloofde, de acht jaar jongere acteur Andrea Preti, in de hulde. “Mijn vriend heeft me aangemoedigd om te blijven tennissen. Er zijn zoveel momenten geweest waarin ik mijn tijd liever al chillend had doorgebracht. Tennis is een voltijdse job, van 9 tot 5, maar je moet de hele tijd rennen en gewichten tillen, tot je bijna sterft. En dag nadien moet je dat opnieuw doen.”
Preti en Venus werden in juli 2024 voor het eerst in mekaars buurt gesignaleerd, toen ze samen een boottocht ondernamen aan de Amalfische kust in Italië. Zes maanden geleden droeg Williams tijdens een modeshow een verlovingsring aan haar linkerhand. Eergisteren bevestigde ze tijdens een interview voor het eerst zelf hun liason. “Mijn verloofde had me nog nooit zien spelen. Ik ben heel blij dat hij hier is.”
Still Serena
Ook Venus’ twee jaar jongere zus Serena gaat plots weer over de tongen, nadat ze vorig weekend op Instagram een trainingsfilmpje had geplaatst. Daarin toonde ze uitgebreid haar slagenarsenaal. “Still Serena”, luidde het bijhorende motto. De 43-jarige Williams trok drie jaar geleden op de US Open de stekker uit een loopbaan die 23 majors in het enkelspel had voortgebracht, een exemplaar minder dan het record van Margaret Court. Nadat ze in 2023 voor de tweede keer moeder was geworden, bracht Serena met een stevig fitnessprogramma haar lichaam weer in topvorm. Recente foto’s op social media suggereren zelfs dat ze anno 2025 scherper en strakker staat dan in de laatste jaren van haar actieve carrière.
Aldus lijkt 2025 plots weer op de jaren rond de eeuwwisseling, toen de wonderlijke geschiedenis van de Williamsen het toptennis in de ban hield. Dat klonk toen zo. Eén familie. Eén huis. Eén kamer. Eén bed. Eén coach. Dat die omstandigheden 60 Grandslamtitels – de totale oogst van de zusjes in enkel- en dubbelspel - hebben voortgebracht, blijft een godswonder. Dat huis, die kamer en dat bed stonden in Compton, het grauwste hellhole van Los Angeles. De familie heette Williams, de coach was vaderlief Richard. Zijn dochters waren nog kleuters toen hij ze voor het eerst een tennisveld opjoeg, hopende op een uitweg uit de ellende. Dat Serena en Venus vervolgens vanuit het getto de blanke rijkeluisport tennis overhoop zouden halen, blijft een van de meest merkwaardige verhalen uit de sportgeschiedenis.
Krijgt deze straffe story in 2025 nog een totaal onverwachte epiloog? Geen enkel evenement zou hen een wildcard weigeren. Op de US Open 2025 is het dagdromen alvast begonnen.
WC voor Cincinnati alweer binnen. Daarna US Open?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 09:11 schreef Szura het volgende:
De oervervelende Wiljums2 is in de tweede ronde wel van de baan gemept gelukkig, 6-2 6-2
Dat is wel zo'n beetje het plan van de helft van de stoppende tennissers, die verder geen idee hebben wat ze moeten gaan doen.quote:Op zondag 27 juli 2025 09:30 schreef [ur[b][b]l=https://forum.fok.nl/user/profile/462731]TheVoice4ever[/url] het volgende:
overigens wil Pegula of een toernooi zelf de eigenaar van zijn, of d'r eigen talentenacademie oprichten, wanneer ze stopt met d'r carriere, heb ik gelezen
Het leven van de glamour was interessanter.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:15 schreef de_boswachter het volgende:
Vervelend arrogant wijf Eugenie Boesjaar per direct met pensioen. Ja doei. En nooit meer terug komen mormel.
Ze had ooit één leuk jaar. Gaat zich nu richten op pickleball.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:15 schreef de_boswachter het volgende:
Vervelend arrogant wijf Eugenie Boesjaar per direct met pensioen. Ja doei. En nooit meer terug komen mormel.
Kvitova (quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 08:15 schreef de_boswachter het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 13:26 schreef chufi het volgende:
Arantxa Rus speelt in Gran Canaria en heeft net gewonnen , maar ze hebben wel een aparte manier van de baan vegen daar ...Apart wel, slim ook. Klote banen vegen altijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
Mboko is wel iemand die ik volgend jaar in de top 20 verwacht, leuk talent.quote:Op zondag 3 augustus 2025 09:57 schreef DeeBee het volgende:
Gauff in een uurtje van de baan gemept door een wildcard
WTAED
Mboko LOGENSTRAFT alle KEIHARDE WETTEN van de topsport en bewijst jouw gelijkquote:Op zondag 3 augustus 2025 12:56 schreef wimderon het volgende:
[..]
Mboko is wel iemand die ik volgend jaar in de top 20 verwacht, leuk talent.
En we gaan ook JUICHEN langs de lijn, want we zijn tegen de altijd onsympathieke Osaka actquote:Op donderdag 7 augustus 2025 09:17 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Mboko LOGENSTRAFT alle KEIHARDE WETTEN van de topsport en bewijst jouw gelijk
Ja en moeder geworden!!1!!1!1quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 07:42 schreef DeeBee het volgende:
Hahaha, OsakACT, alle maskers vallen af
Inb4 mUH MenTaL HeAlTh
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |