Als dat soort info nou in zijn boek zou staan, oorspronkelijke scenario's en dergelijke, zou dat een behoorlijke meerwaarde zijn. Deel die scenario's, de plannen voor de grote afscheidsshow. Daar zal toch niks meer mee gedaan worden. Dan had dat het definitieve Bassie en Adriaan boek kunnen worden.quote:Op donderdag 15 mei 2025 18:23 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Hij plande het wel helemaal uit, maar de verhaallijn van de losdroppende bom vanuit het vliegtuigje vond uiteindelijk noodgedwongen plaats op een parkeerplaatsDe volledige reeks zou voor zover ik weet (en daarom ben ik benieuwd naar de originele scenario's want ik wil het zeker weten) in eerste instantie een voortzetting van de 'nep-opdracht' op Curacao worden, maar door de mislukte sprong van de Emmabrug werd het ineens een 'Bassie wint een rondreis'-verhaallijn.
Volgens mij had de Baron in die schuilplaats in het begin van de Amerika-serie John aan de telefoon. Die man in New York was dan geen John, of haal ik dingen door de war?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:31 schreef Claude_Viole het volgende:
Ik heb gisteren vluchtig gekeken, en we zien alleen John.
Hij doet het aanzienlijk beter dan B100. Waarom de Baron B100 een kans blijft geven, en John uiteindelijk vergeet is mij een raadsel.
Volgens mij is de enige scene dat je de vrienden van de Baron ziet, bij de achtervolging in Luxemburg. Als je die scene volgt wisselt het aantal boeven wel erg vaak. En volgens mij is er daar ook een scene waarin je Adriaan op de achtergrond ziet terwijl die de andere kant waren opgelopen. Dit had ik al een stukje terug geconcludeerd
Eh hellow John! How are you?quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:57 schreef Claude_Viole het volgende:
Nou je het zegt, die kerel belt wel een paar keer met zijn 'Boss', maar we zagen niet de Baron telefoneren. Dus hij werkt niet voor de Baron, maar een andere baas, die John heet.
Hij bedoelde dat die knaap in NY niet voor de baron werkt, omdat we daar de baron niet zien telefoneren.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 13:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Eh hellow John! How are you?
Fantaaaastic! We are coming… as soon as possible!
Een met flink wat geld gezien het adverteren op Times Square. Dat is een dure grap. Helemaal wanneer het plotseling moet. Jammer alleen dat er een Nederlands net nummer bij staat.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 08:57 schreef Claude_Viole het volgende:
Nou je het zegt, die kerel belt wel een paar keer met zijn 'Boss', maar we zagen niet de Baron telefoneren. Dus hij werkt niet voor de Baron, maar een andere baas, die John heet.
Dit inderdaad!quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij bedoelde dat die knaap in NY niet voor de baron werkt, omdat we daar de baron niet zien telefoneren.
Met het nummer van hun productiekantoor. Ik had vroeger ooit gebeld, maar ik kreeg geen Bas of Aad aan de lijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 15:57 schreef Writersright het volgende:
[..]
Een met flink wat geld gezien het adverteren op Times Square. Dat is een dure grap. Helemaal wanneer het plotseling moet. Jammer alleen dat er een Nederlands net nummer bij staat.
Staat er dan uberhaupt een Nederlands netnummer? Anders hebben ze er alsnog niks aan.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 08:43 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Met het nummer van hun productiekantoor. Ik had vroeger ooit gebeld, maar ik kreeg geen Bas of Aad aan de lijn.
Er staat 010 als netnummer bij.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:41 schreef Writersright het volgende:
[..]
Staat er dan uberhaupt een Nederlands netnummer? Anders hebben ze er alsnog niks aan.
Als je trouwens Bassie wilde horen kon je vroeger de Bassie en Adriaan graplijn bellen. (tegen betaling uiteraard)
Wou ik ooit eens bellen, maar dat mocht niet van mama....quote:Op zaterdag 17 mei 2025 09:41 schreef Writersright het volgende:
[..]
Staat er dan uberhaupt een Nederlands netnummer? Anders hebben ze er alsnog niks aan.
Als je trouwens Bassie wilde horen kon je vroeger de Bassie en Adriaan graplijn bellen. (tegen betaling uiteraard)
Vaste gast in het hotel he.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 23:14 schreef TLC het volgende:
0,00 en 0,01 zijn waardeloze geheime agenten als zelfs de receptionist van t hotel weet dat zij geheime agenten zijn
Wat me opvalt is dat in de B&A series er nooit een woonplaats te zien was van de hulpboeven. Ze verbleven in een gedeelte van het kasteel met een bankstel. De baron woonde dan nog in het huis met rode gordijnen in het Geheim van de Schatkaart, maar Vlugge Japie en B2 niet.quote:Op maandag 19 mei 2025 02:18 schreef TLC het volgende:
De Baron is een frikandel, een bal gehakt en een zak patat
En volgens de Baron zelf met mayonaise
Op Lanzarote en in Griekenland deelden ze blijkbaar samen wel een huisjequote:Op maandag 19 mei 2025 02:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat in de B&A series er nooit een woonplaats te zien was van de hulpboeven. Ze verbleven in een gedeelte van het kasteel met een bankstel. De baron woonde dan nog in het huis met rode gordijnen in het Geheim van de Schatkaart, maar Vlugge Japie en B2 niet.
B100 en Handige Harrie woonden niet op die boot. B1 en Vlugge Japie woonden ook niet op de kermis of in het circus.
De Baron reisde op zijn boot en B100 reisde achter B&A aan, maar van de andere boeven is bijna niks bekend. Joris woonde ook niet op het eiland van de Professor en de Plaaggeest woonde ook nergens.
Volgens mij woonde Harry wel op de boot hoor. Die had gewoon een matras in zijn knutselhol liggen denk ik. B100 woonde voornamelijk in zijn auto denk ik, en in Amerika ook gewoon in hotels. Alleen bij de schatkaart wonen Japie en B2 niet bij de Baron, zo lijkt het. Lijkt me dat B2 dan bij Japie pit.quote:Op maandag 19 mei 2025 02:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat in de B&A series er nooit een woonplaats te zien was van de hulpboeven. Ze verbleven in een gedeelte van het kasteel met een bankstel. De baron woonde dan nog in het huis met rode gordijnen in het Geheim van de Schatkaart, maar Vlugge Japie en B2 niet.
B100 en Handige Harrie woonden niet op die boot. B1 en Vlugge Japie woonden ook niet op de kermis of in het circus.
De Baron reisde op zijn boot en B100 reisde achter B&A aan, maar van de andere boeven is bijna niks bekend. Joris woonde ook niet op het eiland van de Professor en de Plaaggeest woonde ook nergens.
In the middle of nowhere ook.quote:Op maandag 19 mei 2025 08:18 schreef TLC het volgende:
[..]
Op Lanzarote en in Griekenland deelden ze blijkbaar samen wel een huisje
Was het niet zo dat Japie alleen B2 hielp ontsnappen en that's it? Hij had hem bij de Baron gebracht.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:00 schreef Japepk het volgende:
[..]
Volgens mij woonde Harry wel op de boot hoor. Die had gewoon een matras in zijn knutselhol liggen denk ik. B100 woonde voornamelijk in zijn auto denk ik, en in Amerika ook gewoon in hotels. Alleen bij de schatkaart wonen Japie en B2 niet bij de Baron, zo lijkt het. Lijkt me dat B2 dan bij Japie pit.
Ja. Ze zaten samen in een cel. Japie wilde ontsnappen en B2 is met hem meegegaan. Daarna heeft Japie 'm inderdaad meegenomen naar de Baron.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:00 schreef W00fer het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Japie alleen B2 hielp ontsnappen en that's it? Hij had hem bij de Baron gebracht.
Nu je het zegt volgens mij zegt Harry dat hij zich even moet verkleden op de boot.
Volgens mij zei de baron ook in 1 van die afleveringen dat hij op die boot ongrijpbaar is toch?
De Baron vond ze te dom om bij zich te hebbenquote:Op maandag 19 mei 2025 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Ze zaten samen in een cel. Japie wilde ontsnappen en B2 is met hem meegegaan. Daarna heeft Japie 'm inderdaad meegenomen naar de Baron.
Ik denk wel dat ze daar in trokken. Je ziet ze eigenlijk altijd samen met de Baron.
Waarom eigenlijk de conclusie dat ze daar niet woonden?
Gewoon nuttige idioten voor hem, die het vuile werk opknappen. Hij gaat er ook mee naar Griekenland, Spanje e.d.quote:Op maandag 19 mei 2025 23:16 schreef W00fer het volgende:
[..]
De Baron vond ze te dom om bij zich te hebben
Ik zou denken dat een meesterbrein als de Baron niet een random crimineel in zijn huis laat wonen, en al helemaal niet wanneer deze een beetje verwart overkomt.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. Ze zaten samen in een cel. Japie wilde ontsnappen en B2 is met hem meegegaan. Daarna heeft Japie 'm inderdaad meegenomen naar de Baron.
Ik denk wel dat ze daar in trokken. Je ziet ze eigenlijk altijd samen met de Baron.
Waarom eigenlijk de conclusie dat ze daar niet woonden?
Hij werd geïntroduceerd door Vlugge Japie. De Baron had toen wel vertrouwen in Vlugge Japie.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:38 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik zou denken dat een meesterbrein als de Baron niet een random crimineel in zijn huis laat wonen, en al helemaal niet wanneer deze een beetje verwart overkomt.
Als collega, ik weet niet of ik B2 gelijk bij hem in zou laten wonen. Het zou me niet verbazen als hij B2 en Japie in die auto van hem laat slapen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij werd geïntroduceerd door Vlugge Japie. De Baron had toen wel vertrouwen in Vlugge Japie.
Die auto gaat in die serie kapot door toedoen van de B&A boys. Of in elk geval, behalve de onderkant en wielen blijft er niet heel veel van over.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:36 schreef Writersright het volgende:
[..]
Als collega, ik weet niet of ik B2 gelijk bij hem in zou laten wonen. Het zou me niet verbazen als hij B2 en Japie in die auto van hem laat slapen.
Dat is waar. Is het niet dat ze daarna "opeens" in Spanje zitten?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die auto gaat in die serie kapot door toedoen van de B&A boys. Of in elk geval, behalve de onderkant en wielen blijft er niet heel veel van over.
Het zou me niks verbazen als de Baron niet eens een rijbewijs heeft. Japie rijdt altijd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 15:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die auto gaat in die serie kapot door toedoen van de B&A boys. Of in elk geval, behalve de onderkant en wielen blijft er niet heel veel van over.
De Baron heeft blijkbaar wel een vaarbewijsquote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:17 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als de Baron niet eens een rijbewijs heeft. Japie rijdt altijd.
Adriaan liet Bassie zelfs even een vliegtuig besturen, Bassie die zelfs niet wist wat een wereldbol was of hoeveel dagen er in 1 week zaten (!)quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:04 schreef Writersright het volgende:
En een van hen kan ook nog een onderzeeer besturen, want zo lastig is dat blijkbaar ook niet.
Dit is wel een interessante! Het is ook altijd Harry of B100 die moet rijden. Zou mooi zijn als de Baron eigenlijk analfabeet is, en hij zich écht gewoon als meer voordoet dan hij is; zien we hem weleens lezen of schrijven? Los van Jooseemeetie park? Japie moet 'alles opschrijven wat hij zegt' en B100 moet tickets boeken.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:17 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als de Baron niet eens een rijbewijs heeft. Japie rijdt altijd.
Hij schrijft het Curacao raadsel aan het begin van Reis vol verrassingen. Dat zien we hem doen, op Schiphol notabene.quote:Op woensdag 21 mei 2025 01:01 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante! Het is ook altijd Harry of B100 die moet rijden. Zou mooi zijn als de Baron eigenlijk analfabeet is, en hij zich écht gewoon als meer voordoet dan hij is; zien we hem weleens lezen of schrijven? Los van Jooseemeetie park? Japie moet 'alles opschrijven wat hij zegt' en B100 moet tickets boeken.
Tja, Adriaan zelf was ook niet echt verstandig bezig door vermoeid te vliegen. Dankzij hem waren ze bijna in de bergen gecrashed.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Adriaan liet Bassie zelfs even een vliegtuig besturen, Bassie die zelfs niet wist wat een wereldbol was of hoeveel dagen er in 1 week zaten (!)![]()
![]()
Leuke uitdaging dan. Wat is het domste wat Bassie ooit gedaan heeft?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 22:08 schreef TLC het volgende:
[..]
Adriaan liet Bassie zelfs even een vliegtuig besturen, Bassie die zelfs niet wist wat een wereldbol was of hoeveel dagen er in 1 week zaten (!)![]()
![]()
Da's waar. Debunked.quote:Op woensdag 21 mei 2025 01:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hij schrijft het Curacao raadsel aan het begin van Reis vol verrassingen. Dat zien we hem doen, op Schiphol notabene.
In de Kroon schrijft hij ook de losgeldbrief, toch?quote:Op woensdag 21 mei 2025 01:01 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dit is wel een interessante! Het is ook altijd Harry of B100 die moet rijden. Zou mooi zijn als de Baron eigenlijk analfabeet is, en hij zich écht gewoon als meer voordoet dan hij is; zien we hem weleens lezen of schrijven? Los van Jooseemeetie park? Japie moet 'alles opschrijven wat hij zegt' en B100 moet tickets boeken.
Ja. Ze zijn eigenlijk altijd 24/7 samen. Er is weinig reden om aan te nemen dat ze alleen onder werktijd bij de Baron zaten en daarna ieder naar hun eigen huis gingen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:55 schreef Writersright het volgende:
[..]
Dat is waar. Is het niet dat ze daarna "opeens" in Spanje zitten?
Deelden de boeven daar geen hotelkamer, naast die van Bassie en Adriaan? Ik weet nog wel dat ze later dat huisje hebben.
Die taart pakken. Dat hij o.a. gewoon hele eieren erin mikt.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:40 schreef Writersright het volgende:
[..]
Leuke uitdaging dan. Wat is het domste wat Bassie ooit gedaan heeft?
Er staan al aardig wat mooie domme voorbeelden hier.
Water verspillen in Death Valley is ook dom maar misschien meer ongeremdheid.
Ideeën uit zijn schoen proberen te halen in de Plaaggeest en niet weten wat borden wassen betekent is ook best dom.
Ik denk dat van die taart snoepen in de Plaaggeest meer kattekwaad is. Tja, eigenlijk ook wel heel dom. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die taart pakken. Dat hij o.a. gewoon hele eieren erin mikt.
Tegen een wekker zeggen hoe laat je gewekt wilt worden en verwachten dat het werkt getuigt ook niet van sprankelende genialiteit. Of ‘help’ roepen omdat het woord ‘geest’ in de krant staat.quote:Op woensdag 21 mei 2025 12:48 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik denk dat van die taart snoepen in de Plaaggeest meer kattekwaad is. Tja, eigenlijk ook wel heel dom. Je hebt gelijk.
In paniek raken omdat een klant "tijger" zegt is ook wel vrij dom. Helemaal voor iemand die in een circus werkte.
Omdraaien als iemand zegt dat je iets 'andersom' moet zeggen getuigt ook niet van veel inzicht.quote:Op woensdag 21 mei 2025 13:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tegen een wekker zeggen hoe laat je gewekt wilt worden en verwachten dat het werkt getuigt ook niet van sprankelende genialiteit. Of ‘help’ roepen omdat het woord ‘geest’ in de krant staat.
Of dat moment dat Adriaan op de landkaart wijst en zegt "de boeven zitten hier in dit gebied" en dat Bassie dan denkt dat ze onder de tafel zittenquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:32 schreef Japepk het volgende:
[..]
Omdraaien als iemand zegt dat je iets 'andersom' moet zeggen getuigt ook niet van veel inzicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |