abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217075772

Bassie en Adriaan is een van de succesvolste duo's uit de Nederlandse televisiegeschiedenis. Generaties kinderen groeiden op met hun avonturenseries op televisie. De series zijn in verschillende uitgaves verkrijgbaar op videoband, waar met name de oude banden gewild zijn onder liefhebbers vanwege de klassieke achtergrondmuziek. In latere uitgaves is de muziek vervangen door nieuwe, op elkaar aansluitende maar ook meer generieke achtergrondmuziek van Bert Smorenburg.

Bassie en Adriaan tourden ook door het land met een Lachspektakelshow en hadden in de jaren 70 en 80 zelfs hun eigen circus. Samen met theatergrootheid Joop van den Ende maakten ze deel uit van de top van de Nederlandse varieté. In 2003 maken ze bekend te stoppen als televisieduo, het einde van een tijdperk. De afscheidstournee moet vroegtijdig worden afgebroken omdat bij Aad van Toor (Adriaan) kanker wordt ontdekt. Gelukkig herstelt hij en in de jaren erna maken Bassie en Adriaan nog regelmatig hun entree op film en televisie.

Op het moment leidt Bas een teruggetrokken bestaan in verband met een verslechterde gezondheid en renteniert Adriaan in Spanje. Beide heren schreven een boek, waarin met name in het boek van Aad behoorlijk wat vuile was wordt buiten gehangen over eigenlijk, ehh, nou ja iedereen waar ze ooit mee hebben samengewerkt. Alles is voor Bassie (En Aad), is wel zo'n beetje een treffende samenvatting.

Een overzicht van de bekende televisieseries: De Plaaggeest, Het geheim van de sleutel, De diamant, De Huilende Professor, Het geheim van de schatkaart, De verdwenen kroon, De geheimzinnige opdracht (Europa) en De reis vol verrassingen (Amerika)

Een overzicht van de pikkeboeven waar het duo het regelmatig mee aan de stok kreeg:

Officiële website:
www.bassie-adriaan.nl
YouTube-kanaal:
https://www.youtube.com/user/bassieadriaanchannel
pi_217080144
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2025 17:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Krijg nou wat, dit ken ik helemaal niet en ik heb de series nog op tv gezien toendertijd.

Bekijk deze YouTube-video
Video werkt niet. Iemand nog een back-up?
pi_217094512
Een onderzoek uit 2019 toonde dat 95 procent van de Nederlandse bevolking bewondering heeft voor de traditionele Zwarte Piet. Zwart is aantrekkelijk.
pi_217158135
quote:
De zeer lucratieve oud-papier handel.
pi_217168876
Dat formaat van de walkie talkies in De Huilende Professor :D :D :') :') daar kun je nauwelijks een walkie mee doen :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_217175922
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2025 19:56 schreef TLC het volgende:
Dat formaat van de walkie talkies in De Huilende Professor :D :D :') :') daar kun je nauwelijks een walkie mee doen :P
Ik vind die radar nog extremer, hun "portable" breedbeeld TV.
pi_217176025
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 14:50 schreef Writersright het volgende:

[..]
Ik vind die radar nog extremer, hun "portable" breedbeeld TV.
Zo zie je maar dat programma's die 'moderne' gadgets laten zien het snelst dateren. Als je die achtervolging van Joris nu ziet, is dat voor kinderen uit deze tijd gewoon amper te volgen omdat ze de belemmeringen van die telefoon en die radar niet snappen.
't Echte en 't ware!
pi_217177642
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 15:00 schreef Japepk het volgende:

[..]
Zo zie je maar dat programma's die 'moderne' gadgets laten zien het snelst dateren. Als je die achtervolging van Joris nu ziet, is dat voor kinderen uit deze tijd gewoon amper te volgen omdat ze de belemmeringen van die telefoon en die radar niet snappen.
Zelfde met de telefooncellen in de Kroon. “Ja maar hoezo hebben ze geen mobieltje dan”.

En hoezo een koffer met geld, waarom vraagt de Baron geen Bitcoin?
  woensdag 26 maart 2025 @ 11:15:15 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217185102
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelfde met de telefooncellen in de Kroon. “Ja maar hoezo hebben ze geen mobieltje dan”.

En wat zijn die tien miljoen 'guldens' waar hij om vraagt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217185292
quote:
18s.gif Op woensdag 26 maart 2025 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Op Curaçao en Sint Maarten wordt nog met guldens betaald :P

Paar jaar geleden op beide eilanden geweest trouwens en ook wat filmlocaties bezocht. Als je ziet hoe Pietermaai er destijds bij lag, en het Riffort dat een soort ruïne was. Er is flink wat opgeknapt. Inmiddels is het Plaza Hotel dan weer een ruïne geworden. Sint Maarten vond ik veel herkenbaarder, zeker de straatjes in Marigot en Grand Case maar ook de plek bij Oyster Pond waar de boeven werden gearresteerd. Sowieso heb je op Sint Maarten veel meer de Caribische sfeer dan op Curaçao, trouwens.
pi_217185639
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2025 17:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Voor Bassie en Adriaan was het niet zo,n hele onoverkomelijkheid dat internet nog niet bestond. Ze hadden immers Robin.
pi_217185664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:07 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Voor Bassie en Adriaan was het niet zo,n hele onoverkomelijkheid dat internet nog niet bestond. Ze hadden immers Robin.
Daar kon je in 1988 al de hele dienstregeling van NS en de vluchtplanning van Schiphol in uploaden. Kan je nagaan hoe ver het zijn tijd vooruit was. Allemaal zonder csv-format :P
pi_217188718
quote:
18s.gif Op woensdag 26 maart 2025 11:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Een van mijn leerlingen vroeg gister letterlijk ver de uitvinding van het geld en wat ze gebruikten voordat er geld was. Dus ik legde uit over ruilhandel en dergelijke maar dat bedoelde hij niet.
Hij vertelde me dat voor de uitvinding van het geld er iets als "guldens" was.

Voel je je gelijk oud. :')
pi_217188772
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 12:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Daar kon je in 1988 al de hele dienstregeling van NS en de vluchtplanning van Schiphol in uploaden. Kan je nagaan hoe ver het zijn tijd vooruit was. Allemaal zonder csv-format :P
Tja, Robin's ogen waren simpelweg enorm goede en accurate scanners. Ondanks het gebrek aan camera's in de wekker en de radio.
pi_217190588
Mag je trouwens zomaar in laten we zeggen Griekenland een steen uit de zee duiken en die vervolgens in je koffer stoppen ? :wtf:
pi_217192941
Waarom hebben B&A oudere nummers van Spotify geveegd?

Friettent dikke Willie, met Willie
pi_217200278
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2025 19:54 schreef TLC het volgende:
Mag je trouwens zomaar in laten we zeggen Griekenland een steen uit de zee duiken en die vervolgens in je koffer stoppen ? :wtf:
Vroeger deed men wat minder moeilijk met dat soort dingen ;)
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:10:41 #19
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_217200675
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 22:53 schreef Flitskikker het volgende:

[..]
Video werkt niet. Iemand nog een back-up?
Is gewoon de 100x Bassie & Adriaan-winterpret special. Is offline gehaald door de heren van Toor, en moet je op dvd kopen. :')
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:12:22 #20
328189 ArnieAlberts
pi_217200706
quote:
Waarom zoek jij zo graag de aandacht met dit soort kutposts? Je was met deze nutteloze linkdump letterlijk al de laatste post in het vorige deel. En omdat je daar niet genoeg aandacht mee kreeg spam je 'm nu nog een keer. Wat voor kabeltje zit er niet goed aangesloten in jouw systeem?
  donderdag 27 maart 2025 @ 21:14:27 #21
328189 ArnieAlberts
pi_217200744
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 01:37 schreef W00fer het volgende:
Waarom hebben B&A oudere nummers van Spotify geveegd?

[ afbeelding ]
Goeie vraag, is in het Bassie en Adriaan-topic op Retroforum een keer beantwoord dacht ik, een paar jaar geleden. Blijkbaar is, als ik me de post goed herinner, voor die reeks 'Liedjes van TV'-albums gebruik gemaakt van de liedjes waarvan de rechten momenteel bij Universal liggen (via Negram naar EMI, van EMI naar Universal), en hebben de mensen rondom Bas en Aad dus serieus oneigenlijk gebruik gemaakt van die liedjes :D Daarom ook dat daarna de platen weer integraal op Spotify kwamen. Was helemaal nooit de bedoeling. Ik zoek die post even op.
pi_217201872
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:10 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Is gewoon de 100x Bassie & Adriaan-winterpret special. Is offline gehaald door de heren van Toor, en moet je op dvd kopen. :')
Wel snel zijn want de DVD's zijn bijna op :')
pi_217202107
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2025 21:12 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Waarom zoek jij zo graag de aandacht met dit soort kutposts? Je was met deze nutteloze linkdump letterlijk al de laatste post in het vorige deel. En omdat je daar niet genoeg aandacht mee kreeg spam je 'm nu nog een keer. Wat voor kabeltje zit er niet goed aangesloten in jouw systeem?
Don't feed the trolls. Ik ben al blij dat de random zwarte piet video's niet meer om de haverklap voorbij komen bij deze user. Die is een beetje begin jaren '90 vorige eeuw blijven hangen qua blik op de wereld vrees ik.
't Echte en 't ware!
pi_217216315
De baron is niet kapot te krijgen, de hoorn van de telefoon wel .

Mooi om te zien dat het nog zo goed met hem gaat .
pi_217219077
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2025 09:35 schreef WethouderHekking het volgende:
De baron is niet kapot te krijgen, de hoorn van de telefoon wel .

Mooi om te zien dat het nog zo goed met hem gaat .
Hij haat nog wel steeds smurfen :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')