Is de leeftijdquote:
Niks mis meequote:Op zondag 16 maart 2025 15:15 schreef Felagund het volgende:
Ze hebben de 90s playlist weer aangezet.
Hopelijk komt dat talent er uitquote:Op zondag 16 maart 2025 15:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Talent Huizinga wordt niet bang van deze tijden.
Straks besluit iemand "om hem ff te DQ'en", zomaar, om niks. Kjeld zou al een stoel kapot hebben geschopt.quote:
Dat verschil is echt enorm ja, met die optredens in Heerenveen was hij écht fenomenaal goed..quote:Op zondag 16 maart 2025 15:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch wel opmerkelijk dat hij buiten Thialf een krabbelaar is
Niet terrorboer Roestquote:Op zondag 16 maart 2025 15:33 schreef franklop het volgende:
Weer moeten hopen op een herstelde Patrick Roest
Zou wel een smet zijn op dit toernooiquote:
Domme fout in dat geval inderdaad..quote:Op zondag 16 maart 2025 15:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zou wel een smet zijn op dit toernooi
Regels zijn regels…quote:Op zondag 16 maart 2025 15:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Zou wel een smet zijn op dit toernooi
Het is geen afsnijden. Heeft gewoon met zijn brede slag te maken.quote:
Maar hij zal toch ook niet geheel onbekend zijn met de regels? Juist als zijn slag er voor zorgt dat hij altijd tegen het randje aan zit.quote:Op zondag 16 maart 2025 15:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is geen afsnijden. Heeft gewoon met zijn brede slag te maken.
Het is ook een domme regel.quote:Op zondag 16 maart 2025 15:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar hij zal toch ook niet geheel onbekend zijn met de regels? Juist als zijn slag er voor zorgt dat hij altijd tegen het randje aan zit.
Welk voordeel heb je er van?quote:Op zondag 16 maart 2025 15:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waarom is het een domme regel? Voordat die er was werd er van geprofiteerd.
Kreeg nog een Japans schouderduwtjequote:
Gelukkig leest Erik niet mee.quote:
Parijs Nice!quote:
Goeie vraag.quote:
Parijs tegen Nice!quote:
Schaatsers waaiden de laatste binnenbocht uit en deden er, om hun snelheid te behouden, het hele rechte stuk over om weer volledig in de baan te zitten.quote:
Dat is wat anders dan af en toe met je schaats over de lijn gaan. Maar zelfs dat vind ik geen probleem als je de ander niet hindert.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Schaatsers waaiden de laatste binnenbocht uit en deden er, om hun snelheid te behouden, het hele rechte stuk over om weer volledig in de baan te zitten.
Maar dat is dezelfde regel. Anders kom je weer in een grijs gebied wat wel en niet door de beugel kan en daar wilden ze, terecht, juist vanaf.quote:Op zondag 16 maart 2025 16:48 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan af en toe met je schaats over de lijn gaan. Maar zelfs dat vind ik geen probleem als je de ander niet hindert.
Dat is al een aantal jaar zo natuurlijk. Bij de heren is de concurrentie ook groter. Geen idee waarom, het is niet zo dat landen als China, Noorwegen, VS, Korea en Japan niet goed zijn in vrouwensport in de breedte.quote:Op zondag 16 maart 2025 18:27 schreef Abrikozentaart het volgende:
Moeten wij ons zorgen maken over de smalle top bij de Nederlandse mannen
Nou ja, volgens mij is het vaak wel zo dat vrouwensport in het algemeen gewoon minder competitief is. Niet gebaseerd op enig feitelijk onderzoek, maar ik heb wel het vermoeden dat het verschil tussen de nummer één en nummer twintig in de vrouwensport gemiddeld groter is dan bij de mannen, waardoor het bij de mannen ook lastiger is om in de breedte te domineren. Denk ikquote:Op zondag 16 maart 2025 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is al een aantal jaar zo natuurlijk. Bij de heren is de concurrentie ook groter. Geen idee waarom, het is niet zo dat landen als China, Noorwegen, VS, Korea en Japan niet goed zijn in vrouwensport in de breedte.
Bij de vrouwen is de algemene Top heel smal. Daar heb je misschien 10 niet-Nederlandse toppers. Bij de mannen zijn dat er minimaal 20. Zal wel altijd iets verschillen door verschil tussen 3000 en 10k.
In de meeste sporten is ook veel meer geld te verdienen als man, waardoor je vrouwelijke sporters sneller "verliest" aan een maatschappelijke carrière.quote:Op zondag 16 maart 2025 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij is het vaak wel zo dat vrouwensport in het algemeen gewoon minder competitief is. Niet gebaseerd op enig feitelijk onderzoek, maar ik heb wel het vermoeden dat het verschil tussen de nummer één en nummer twintig in de vrouwensport gemiddeld groter is dan bij de mannen, waardoor het bij de mannen ook lastiger is om in de breedte te domineren. Denk ik
quote:Op zondag 16 maart 2025 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij is het vaak wel zo dat vrouwensport in het algemeen gewoon minder competitief is. Niet gebaseerd op enig feitelijk onderzoek, maar ik heb wel het vermoeden dat het verschil tussen de nummer één en nummer twintig in de vrouwensport gemiddeld groter is dan bij de mannen, waardoor het bij de mannen ook lastiger is om in de breedte te domineren. Denk ik
2x raak. Ik denk dat het met deze beide korte analyses wel rond is. Nederland presteert altijd bovengemiddeld goed met de dames, tel alle olympische medailles maar op de afgelopen 30 jaar , ook met de zomerspelen zijn de ladies de grote winnaarsquote:Op zondag 16 maart 2025 21:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
In de meeste sporten is ook veel meer geld te verdienen als man, waardoor je vrouwelijke sporters sneller "verliest" aan een maatschappelijke carrière.
Maar dat geldt voor meerdere grote schaatslanden natuurlijk. Dat het zo is bij een atletiek of zwemmen vind ik al een stuk logischer.quote:Op maandag 17 maart 2025 18:42 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
[..]
2x raak. Ik denk dat het met deze beide korte analyses wel rond is. Nederland presteert altijd bovengemiddeld goed met de dames, tel alle olympische medailles maar op de afgelopen 30 jaar , ook met de zomerspelen zijn de ladies de grote winnaars
Komt ook omdat wereldwijd vrouwen veel minder mogelijkheden krijgen om aan topsport te doen.quote:Op maandag 17 maart 2025 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar dat geldt voor meerdere grote schaatslanden natuurlijk. Dat het zo is bij een atletiek of zwemmen vind ik al een stuk logischer.
Dat lijkt me bij wintersporten een minder probleem gezien de geografie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 09:25 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Komt ook omdat wereldwijd vrouwen veel minder mogelijkheden krijgen om aan topsport te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |