En hun blik op de toren was te zwaar?quote:
quote:
Ik heb gisteren drie septic tanks gesloopt. Komt wel dicht bij zo.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja hoe het precies werkt weet ik ook niet, veel water is essentieel dat wel
ik weet ook van waterputten met betonnen ringen graven en septic tanks maken
gesloopt ???quote:Op zondag 16 maart 2025 19:34 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb gisteren drie septic tanks gesloopt. Komt wel dicht bij zo.
Nee met een graafmachine compleet kapot gemaakt en eruit gehaald. Hadden een betonnen bodem en gemetselde muren.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gesloopt ???
volgestort bedoel je
ik doe de overloop vande septic tank afwateren naar de bananenbomen, die zijn dol op dat overtollig nat
goed gedaanquote:Op zondag 16 maart 2025 19:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee met een graafmachine compleet kapot gemaakt en eruit gehaald. Hadden een betonnen bodem en gemetselde muren.
Jij bent vast leuk op feestjes.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:33 schreef 215 het volgende:
[..]
En hun blik op de toren was te zwaar?
[..]
Heel mooi systeem en blijkbaar zat onze keukenkraan nog aangesloten op een tank. De andere was van het huis naast ons maar op ons terreinquote:Op zondag 16 maart 2025 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goed gedaan
dat zou ik nooit doen, mij te veel werk ., grond erin en klaar, de bodem in een septic tank is altijd doorlatend dus, regenwater zakt wel weg
Mooi systeem wel septic tanks , als je off grid woont dan is dat prima
Dat was dus de druppel.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:49 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb daar gisterenmiddag om 17.00 dus waarschijnlijk een van de laatste, zo niet de ALLERLAATSTE plas op het urinoir gedaan.
ja , valt me nog mee dat die toren van limburgs kalksteenblokken die betonkolos op de top 95 jaar heeft weten te dragen, door zware stormen heenquote:Op zondag 16 maart 2025 20:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heel mooi systeem en blijkbaar zat onze keukenkraan nog aangesloten op een tank. De andere was van het huis naast ons maar op ons terrein![]()
Veel werk was het niet door die graafmachine.
Je had trouwens gelijk met dat beton van de Toren.
en een betonkolos op de top geplaatst in 1930 , dus 25 jaar na oplevering van de kalkzand torenquote:Op zondag 16 maart 2025 10:41 schreef Lenny77 het volgende:
Nuja.. het ding is weg he..
En als we sommige experts hier mogen geloven dan is het al een godsmirakel dat dat ding zolang heeft kunnen staan.. geen ijzer, geen cement.. enkel wat losse kalk bij elkaar gescharreld.
RIP Limburg, nu zal het snel gaan
quote:De toren is gebouwd in 1906 en gold als een van de blikvangers van Valkenburg.
Met helder weer waren vanaf de dertig meter hoge toren zelfs België en Duitsland te zien.
Onderin was een restaurant met een mooi terras.
De bovenste verdieping, gebouwd in de jaren 1930, was van beton.
De ontwerper zal weg gedacht hebben dat de steunberen, ik tel er vier en de gotische ramen, sterk genoeg zouden zijn. Christiaan Alfons Prevoo was de architect, een lokale man. Ik zie geen andere werken van hem.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja , valt me nog mee dat die toren van limburgs kalksteenblokken die betonkolos op de top 95 jaar heeft weten te dragen, door zware stormen heen
Had een houten omloop moeten zijn , dan gaat ie wel verrotten ,maar dat gaat geleidelijk
met het originele ontwerp en bouw was ook helemaal niets mis, helemaal niets mis meequote:Op zondag 16 maart 2025 20:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De ontwerper zal weg gedacht hebben dat de steunberen, ik tel er vier en de gotische ramen, sterk genoeg zouden zijn. Christiaan Alfons Prevoo was de architect, een lokale man. Ik zie geen andere werken van hem.
Dus iemand bedacht in 1930 om dat blok er ff boven op te zetten…quote:Op zondag 16 maart 2025 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja , valt me nog mee dat die toren van limburgs kalksteenblokken die betonkolos op de top 95 jaar heeft weten te dragen, door zware stormen heen
Had een houten omloop moeten zijn , dan gaat ie wel verrotten ,maar dat gaat geleidelijk
[..]
en een betonkolos op de top geplaatst in 1930 , dus 25 jaar na oplevering van de kalkzand toren
[..]
waarschijjnlijk kreeg hij die opdracht van een ambtenaar,quote:Op zondag 16 maart 2025 20:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus iemand bedacht in 1930 om dat blok er ff boven op te zetten…
Het ligt dus niet aan de architect.
Ik woon in de buurtquote:Op zondag 16 maart 2025 18:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat wel, maar niet op een positieve manier. Je zal er maar in de buurt wonen. Er zijn ook nogal eens akkefietjes las ik.
Niet fijn.quote:Op zondag 16 maart 2025 20:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik woon in de buurt![]()
De lucht is hier in de nacht oranje als ze aan het fakkelen zijn
Jouw urine heeft dus het fundament weggevreten.quote:Op zondag 16 maart 2025 19:49 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb daar gisterenmiddag om 17.00 dus waarschijnlijk een van de laatste, zo niet de ALLERLAATSTE plas op het urinoir gedaan.
quote:Op zondag 16 maart 2025 21:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jouw urine heeft dus het fundament weggevreten.
nee niet modern , dan wordt het zo een linkse toren , gewoon hetzelfde herbouwen ,maar nu helemaal van betonquote:Op zondag 16 maart 2025 21:52 schreef Hexagon het volgende:
Maar die toren in de oude stijl herbouwen lijkt me geen goed idee. Dat wordt een slap aftreksel. Beter zetten ze een goede architect op een moderne nieuwe toren.
Gaaf man, meteen gaan bouwen zo'n toren.quote:Op zondag 16 maart 2025 23:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee niet modern , dan wordt het zo een linkse toren , gewoon hetzelfde herbouwen ,maar nu helemaal van beton
[ afbeelding ]
Zo ongeveer alle steden uit de Oostenrijk-Hongaarse Monarchie zijn ouder en grotendeels uit kalkzandsteen opgetrokken. Dat werkt prima, als je het goed doet.quote:Op zondag 16 maart 2025 10:41 schreef Lenny77 het volgende:
Nuja.. het ding is weg he..
En als we sommige experts hier mogen geloven dan is het al een godsmirakel dat dat ding zolang heeft kunnen staan.. geen ijzer, geen cement.. enkel wat losse kalk bij elkaar gescharreld.
RIP Limburg, nu zal het snel gaan
Was ook sarcasmequote:Op maandag 17 maart 2025 09:16 schreef knoopie het volgende:
[..]
Zo ongeveer alle steden uit de Oostenrijk-Hongaarse Monarchie zijn ouder en grotendeels uit kalkzandsteen opgetrokken. Dat werkt prima, als je het goed doet.
Van alle provincies in Nederland hebben er in Limburg de meeste corruptieschandalen plaatsgevonden. Dat zo'n gebouw instort zonder vooralsnog aanwijsbaar seismische activiteit geeft te denken inzake bouw- en woningtoezicht ter plaatse. Gelukkig geen persoonlijke ongelukken of erger, fataliteiten.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:47 schreef Scjvb het volgende:
Het was de Hand van God dat het uiteindelijk geen levens gekost heeft!Zo kwamen wij overeen op religieuze en tevens rooms-katholieke locatie.
Dus 'eind goed, al goed', laten we maar zeggen in dat kader!
Conclusie: hooguit jammer van het monument en de band die zoal omwonenden van deze streek ermee hadden.
En mensen, ken Valkenburg of Maastricht (Pietersberg e.d.) en verdere heuvelachtige omstreken enigszins, maar had als levensgenietend Haerlemmer![]()
samen met partner
met deze toren eerlijk gezegd maar bar weinig!
Sinds wanneer maakt Rotterdam geen onderdeel meer uit gaan de Randstad dan?quote:Op zondag 16 maart 2025 13:15 schreef Mikeytt het volgende:
Voor kwaliteit moet je in de randstad wezen met gebouwen die na bijna 1000 jaar nog staan.
Een klein vraagje op google verteld me dat de enige gebouwen in NL met die leeftijd in Nijmegen en Maastricht staan. Hunebedden zijn nog ouder en die vind je in de Drentse randstad.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:15 schreef Mikeytt het volgende:
Voor kwaliteit moet je in de randstad wezen met gebouwen die na bijna 1000 jaar nog staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |