Sterk.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 00:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vraag om patat, krijg je vanzelf oorlog
Pindasaus is sate kut.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
Als ik een Hollander al met zijn accent "patat met pindasaus" hoor zeggen moet ik al kotsen.
Het is friet. En daar gooi je geen pindasaus overheen, stelletje ransapen.
En een berenklauw is een spoetnik. Daar gooi je curry overheen.
En jij belgquote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:39 schreef Filosoofert het volgende:
Friet
[ afbeelding ]
Patat
[ afbeelding ]
Ook niet-Hollanders, maar Nederlanders zeggen patat.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:44 schreef Harvest89 het volgende:
Als ik een Hollander al met zijn accent "patat met pindasaus" hoor zeggen moet ik al kotsen.
Het is friet. En daar gooi je geen pindasaus overheen, stelletje ransapen.
En een berenklauw is een spoetnik. Daar gooi je curry overheen.
quote:
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:03 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee;
Maar chatGPT wel
Het is friet. Geen discussie. 🔥
Waarom? Omdat "friet" afgeleid is van het Franse frites (pommes frites), wat letterlijk "gebakken aardappelen" betekent. "Patat" komt van patates (aardappelen), maar dat zegt nog niks over de bereidingswijze. Dus strikt genomen slaat "patat" op alle soorten aardappelen, terwijl "friet" specifiek is voor gefrituurde reepjes aardappel.
Dus ja, het is friet. Maar als je in het noorden of westen woont, mag je het patat noemen, al krijg je dan misschien een scheve blik in Brabant of België.
quote:
"Friet met mayo" is ook gewoon een debiel iets wat de Belgen hebben uitgevonden.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 07:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ook niet-Hollanders, maar Nederlanders zeggen patat.
Wat dan? Friet met mayo? Friet met pindasaus?
Echt hoe dom klinkt dat friet
Laten de belgen lekker friet zeggen, in NL zeggen we patat.
French fries is wat je bij de McDonald's krijgt. Het echte spul heet chips.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:14 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooi gesproken Maxima 'de Nederlander bestaat niet' Zorreguieta.
In Portugal is er geen discussie: Batatas Fritas. Wat Google Translate vertaald als: French fries (Google is Amerikaans en dus per definitie fout).quote:Op zaterdag 15 maart 2025 08:27 schreef thabit het volgende:
[..]
French fries is wat je bij de McDonald's krijgt. Het echte spul heet chips.
Als je het met een zachte G uitspreekt wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 23:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag, kan ik onder de rivieren een frietje oorlog bestellen?
Inderdaad. Als door een wesp gestoken reageren ze. Teken dat de mensen die patat zeggen emotioneel weinig stabiel zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:06 schreef Montagui het volgende:
Ach ach, alle patat wappies weer over de zeik.
Nice.
* Jan_Onderwater gooit azijn er over als je om chips vraagt als je patat-friet wiltquote:Op zaterdag 15 maart 2025 08:27 schreef thabit het volgende:
[..]
French fries is wat je bij de McDonald's krijgt. Het echte spul heet chips.
Triest niet waar mensen hun identiteit mee moeten uiten, als bosbewoners hun stam verdedigenquote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Inderdaad. Als door een wesp gestoken reageren ze. Teken dat de mensen die patat zeggen emotioneel weinig stabiel zijn.
Ik kan er wel om lachen… Vooral omdat Nederlanders waarde hechten aan de mening van een Argentijnse dame over de Nederlandse taal.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 09:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Triest niet waar mensen hun identiteit mee moeten uiten, als bosbewoners hun stam verdedigen
ChatGTP is een hoer.. die zegt gewoon wat je wil horen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |