abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217053929
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
bullshit

je moet mensen geen schuldgevoel aanpraten als je jezelf daarmee op een voetstuk denkt te kunnen plaatsen
Ik praat niemand een schuldgevoel aan. Maar het uitkotsen van liefdevolle mantelzorgers is voor mij (ver over) de grens. Dan zit je niet helemaal dicht.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:40:41 #62
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217053959
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:37 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik praat niemand een schuldgevoel aan. Maar het uitkotsen van liefdevolle mantelzorgers is voor mij (ver over) de grens. Dan zit je niet helemaal dicht.
ik kots niemand uit
maar het werk moet je wel liggen

en de overheid moet terug komen van dat blijf maar thuis wonen verhaal , zeker in een tijd van woning schaarste en weer bejaardenverzorgsters aannemen ipv die dure ZZP mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217053988
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik kots niemand uit
Dat deed je wel degelijk, en niet zo zuinig ook.

Een post met alleen maar " :r :r :r :r " (in reactie op) is niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:56:24 #64
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217054132
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:43 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat deed je wel degelijk, en niet zo zuinig ook.

Een post met alleen maar " :r :r :r :r " (in reactie op) is niet voor tweeërlei uitleg vatbaar.
ja
nou ik vind dat de overheid haar taak moet pakken en geen ouderenzorg moet neerleggen bij buren en kinderen die daar niet voor opgeleid zijn en geen tijd voor hebben

de ovrheid moet dit weer zelf oppakken en de dure ZZP thuiszorg inzetten als bejaarden verzorgsters
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:56:36 #65
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217054135
O o o, wat een 'discussie' weer met onze mister moore! Jij moet een podcast beginnen, michael of nog beter misschien willen ze je wel bij VI hebben!

:D _O- :D
pi_217054148
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja
nou ik vind dat de overheid haar taak moet pakken en geen ouderenzorg moet neerleggen bij buren en kinderen die daar niet voor opgeleid zijn en geen tijd voor hebben

de ovrheid moet dit weer zelf oppakken en de dure ZZP thuiszorg inzetten als bejaarden verzorgsters
.
  vrijdag 14 maart 2025 @ 23:59:06 #67
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217054178
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:56 schreef kladderadatsch het volgende:
O o o, wat een 'discussie' weer met onze mister moore! Jij moet een podcast beginnen, michael of nog beter misschien willen ze je wel bij VI hebben!

:D _O- :D
nou het is tijd dat de overheid hier weer zelf voorgaat zorgen en niet thuis , want thuis is daar niet op ingericht
pi_217054260
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou het is tijd dat de overheid hier weer zelf voorgaat zorgen en niet thuis , want thuis is daar niet op ingericht
Thuis is daar prima op ingericht, beter dan het ooit geweest is, dus praat geen poep.
.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 02:02:56 #69
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217055162
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 00:04 schreef r_one het volgende:

[..]
Thuis is daar prima op ingericht, beter dan het ooit geweest is, dus praat geen poep.
je kunt niet van de buurman verwachten dat ie zijn buurvrouw van 80 gaat wassen sochtends

de overheid heeft met de verzorgingshuizen sluiten haar taak ernstig verwaarloosd met het idee dat iedereen tot de dood thuis moet blijven wonen,

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 15-03-2025 02:26:25 ]
pi_217055219
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 02:02 schreef michaelmoore het volgende:
je kunt niet van de buurman verwachten dat ie zijn buurvrouw van 80 gaat wassen sochtends
Je kent het fenomeen "thuiszorg"?

hoop ik
.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 02:26:16 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217055261
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 02:15 schreef r_one het volgende:

[..]
Je kent het fenomeen "thuiszorg"?

hoop ik
ja dat de buurman van 30 dat wassen van de buurvrouw van 80 bij de buurvrouw thuis gaat doen , niet dat de buurvouw naar de buren gaat

dat is thuiszorg , alles moet thuis gebeuren tot de dood , dat is mantelzorg

https://mantelzorgelijk.n(...)-voor-mantelzorgers/

Maar je kunt er een cado bon voor krijgen van degene die jij mantelzorg thuis geeft of van de gemeente

quote:
Mantelzorgwaardering
Jouw gemeente heeft jaarlijks een bedrag in kas voor de 'waardering van mantelzorgers'.
Dit is verplicht voor alle gemeentes van Nederland - en het is geregeld in de de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo).
De hoogte en de manier van geven van mantelzorgwaardering verschilt per gemeente.

De ene gemeente geeft een geldbedrag of een cadeaubon, de andere gemeente schenkt bijvoorbeeld hulp bij het huishouden of organiseert een activiteit op de jaarlijkse dag van de mantelzorg.
quote:
Meerkosten
Als mantelzorger heb je vaak extra uitgaven. Denk aan reis- en vervoerskosten, kosten voor extra kinderopvang, telefoonkosten of het geld dat je uitgeeft voor extra wasmiddel.
Hiervoor gebruikt de belastingdienst het woord 'meerkosten'.

Meerkosten kun je als mantelzorger niet van de belasting aftrekken.
Maar degene waar je voor zorgt, kan dat misschien wel.

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 15-03-2025 02:34:02 ]
pi_217055306
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 02:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja dat de buurman van 30 dat wassen van de buurvrouw van 80 bij de buurvrouw thuis gaat doen , niet dat de buurvouw naar de buren gaat

dat is thuiszorg , alles moet thuis gebeuren tot de dood , dat is mantelzorg

https://mantelzorgelijk.n(...)-voor-mantelzorgers/

Maar je kunt er een cado bon voor krijgen van degene die jij mantelzorg thuis geeft of van de gemeente
[..]
[..]

IJdele hoop dus, je kent het fenomeen "thuiszorg" dus niet.

(of wilt het niet kennen)

Zinloze discussie zo, op deze manier. Gegroet en de mazzel.
.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 02:39:05 #73
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217055310
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 02:36 schreef r_one het volgende:

[..]
IJdele hoop dus, je kent het fenomeen "thuiszorg" dus niet.

(of wilt het niet kennen)

Zinloze discussie zo, op deze manier. Gegroet en de mazzel.
dus thuiszorg is geen zorg thuis?
ik dacht dat thuiszorg , zorg thuis is
pi_217055314
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 02:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus thuiszorg is geen zorg thuis?
Is je google stuk?
.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 02:40:41 #75
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217055317
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 02:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Is je google stuk?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Thuiszorg
quote:
Thuiszorg is verzorging en verpleging die bij cliënten thuis wordt geleverd.
pi_217055321
quote:
Zo en nou nog effe Ctrl-F "buurman" ....
.
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 12:00:42 #77
375570 crew  Cyan9
pi_217058395
Dit is wel een beetje het schoolvoorbeeld van hoe help ik m'n eigen topic om zeep.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217066241
Gelukkig heeft TS ondanks de verhoging nog genoeg geld om drank te halen zo te zien
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 00:41:58 #79
236264 crew  capricia
pi_217066301
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 23:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee dat slaat nergens op

mantelzorg is een loze nietszegggende kreet

Niemand kan verplicht worden , soms dan belt het ziekenhuis kinderen op als vader weg moet en dan zeggen ze ,
We komen hem NU brengen en dan brengen ze vader, met de ambulance, heb ik wel eens gehoord, ,
Ziekenhuizen weten vaak niet wat ze met een persoon moeten doen, die uitbehandeld is

Weet je wat de huisarts zegt als je daar over praat,??
Gewoon weggaan ,, niet thuis zijn , ze brengen hem maar ergens in een opvang, het is niet jouw schuld dat de overheid de opvang voor ouderen weg doet

Vraag maar aan je huisarts
Helaas moet ik je hierin gelijk geven.
Beter ben je er als familie helemaal niet bij in ziekenhuizen etc. Hooguit alleen op bezoek. En zeker niet bij gesprekken.
Want je krijgt meteen van alles op je gelegd en in je maag gesplitst.
Heel naar die sfeer in zo'n gesprek. Dat je je moeder wel in huis kunt nemen. Of in haar huis de zorg wel op je kunt nemen, etc.

En dan zegt de huisarts letterlijk: geen gehoor aan geven, want als jullie niets doen, dan moeten ze wel een revalidatie-plek regelen.

Het is heel cynisch allemaal.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 16-03-2025 00:48:01 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_217066414
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Beter ben je er als familie helemaal niet bij in ziekenhuizen etc. Hooguit alleen op bezoek. En zeker niet bij gesprekken.
Volstrekt oneens.

Ik ben blij dat ik er wél bij ben geweest iedere keer; (zowel mijn vader als) mijn moeder waren bij opname dusdanig ziek, dat ze zelf niet in staat waren helder medische informatie voor de anamnese aan te geven.

En dan nóg worden er fouten gemaakt (een antibioticum wat ze ab-so-luut niet kon verdragen, en wat ook bekend was, zat op dag #4 keurig een pilletje van in zo'n potje .... ik had niet veel woorden nodig om binnen 5 minuten het juiste antibioticum op het nachtkastje te krijgen }:| ).

Elk gesprek werd ik keurig als eerste contactpersoon op de hoogte gehouden en mijn vragen beantwoord. Nooit meegemaakt dat er druk op mij als mantelzorger werd gelegd. Nooit!

Als ik "slechts op bezoek" was gekomen en me verder niet met haar bemoeid had, had ik haar de afgelopen 15 jaar al drie keer eerder kunnen laten cremeren.

(uiteindelijk is ze ruim een jaar geleden alsnog gestorven, puur door ouderdom .... thuis!)

[ Bericht 2% gewijzigd door r_one op 16-03-2025 01:17:14 ]
.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 01:17:59 #81
236264 crew  capricia
pi_217066434
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:09 schreef r_one het volgende:

[..]
Volstrekt oneens.

Ik ben blij dat ik er wél bij ben geweest iedere keer; (zowel mijn vader als) mijn moeder waren bij opname dusdanig ziek, dat ze zelf niet in staat waren helder medische informatie voor de anamnese aan te geven.

En dan nóg worden er fouten gemaakt (een antibioticum wat ze ab-so-luut niet kon verdragen, zat op dag #4 keurig een pilletje van in zo'n potje .... ik had niet veel woorden nodig om binnen 5 minuten het juiste antibioticum op het nachtkastje te krijgen }:| ).

Elk gesprek werd ik keurig als eerste contactpersoon op de hoogte gehouden en mijn vragen beantwoord. Nooit meegemaakt dat er druk op mij als mantelzorger werd gelegd.

Als ik "slechts op bezoek" was gekomen en me verder niet met haar bemoeit had, had ik haar de afgelopen 15 jaar al drie keer eerder kunnen laten cremeren.

(uiteindelijk is ze ruim een jaar geleden gestorven, puur door ouderdom .... thuis!)
Oh, ik was er ook bij. Natuurlijk. En ik deed samen met mijn moeder de gesprekken.
Maar dat ze na de operatie niet zomaar naar huis zou kunnen, werd toch echt bij mij neergelegd. Ik moest maar voor haar zorgen thuis. En anders moest ik maar van alles gaan regelen.
Toen ik bij de huisarts dit na vroeg (ik weet namelijk helemaal niet hoe dit alles in elkaar zit, wat de normale gang van zaken is), kreeg ik een heel ander antwoord.

En daar heb ik een zuur gevoel over.
- Goethe, “Faust”
  zondag 16 maart 2025 @ 01:21:00 #82
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217066441
Een van de weinige keren dat ik het eens ben met de VVD/PVV.

Toch belachelijk dat je geld krijgt omdat je je eigen huis niet kan schoonmaken. De overheid moet zich bezig houden met basistaken, de vrije markt en grote bedrijven zo min mogelijk subsidieren en zorgen voor een goede zorg.
pi_217066451
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, ik was er ook bij. Natuurlijk. En ik deed samen met mijn moeder de gesprekken.
Maar dat ze na de operatie niet zomaar naar huis zou kunnen, werd toch echt bij mij neergelegd. Ik moest maar voor haar zorgen thuis. En anders moest ik maar van alles gaan regelen.
Toen ik bij de huisarts dit na vroeg (ik weet namelijk helemaal niet hoe dit alles in elkaar zit, wat de normale gang van zaken is), kreeg ik een heel ander antwoord.
Ik weet niet beter dan dat het transferbureau van het ziekenhuis dit regelt. Vraag #1 was steevast: heeft mevrouw thuiszorg? (antwoord: ja).

Ik heb wel eens glashard geweigerd moeder mee te nemen (ontslag op aangeven van een verpleger: "mevrouw, we zetten u gewoon bij de hoofdingang neer") en geëist dat ikzelf eerst de verantwoordelijke afdelingsarts te spreken kreeg.
.
pi_217066459
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:21 schreef Origami94 het volgende:

Toch belachelijk dat je geld krijgt omdat je je eigen huis niet kan schoonmaken. De overheid moet zich bezig houden met basistaken, de vrije markt en grote bedrijven zo min mogelijk subsidieren en zorgen voor een goede zorg.
Dat gebeurt dus ook: de WMO 2015

(alleen komt er geen ambtenaar zelf de boel stofzuigen en dweilen hoor)
.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 01:31:29 #85
236264 crew  capricia
pi_217066494
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:22 schreef r_one het volgende:

[..]
Ik weet niet beter dan dat het transferbureau van het ziekenhuis dit regelt.

Ik heb wel eens glashard geweigerd moeder mee te nemen (ontslag op aangeven van een verpleger: "mevrouw, we zetten u gewoon bij de hoofdingang neer") en geëist dat ikzelf eerst de verantwoordelijke afdelingsarts te spreken kreeg.
Ik heb geen kennis of ervaring met een transferbureau. Ik vroeg enkel hoe het na de operatie zou gaan qua revalidatie.
En dat werd gewoon op mij afgewimpeld in dat gesprek. Dat is echt heel naar.

Dus ze zetten wel druk op je. En dat is ook jouw ervaring. Je hebt zelf dus glashard moeten weigeren je moeder mee te nemen 'we zetten haar wel bij de uitgang'. Dit is compleet onbeschoft naar ouderen of zieken toe. Mijn moeder zou hiervan echt in paniek kunnen raken. Bah.
- Goethe, “Faust”
pi_217066532
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb geen kennis of ervaring met een transferbureau. Ik vroeg enkel hoe het na de operatie zou gaan qua revalidatie.
En dat werd gewoon op mij afgewimpeld in dat gesprek. Dat is echt heel naar.
Dat kan ik me heel goed voorstellen ja.
Maar dat is niet hoe het hoort en zegt meer over dát ziekenhuis dan in z´n algemeenheid.

quote:
Dus ze zetten wel druk op je. En dat is ook jouw ervaring. Je hebt zelf dus glashard moeten weigeren je moeder mee te nemen 'we zetten haar wel bij de uitgang'.
Eenmalige ervaring ja en goeie levensles (je word er heel assertief van). De volgende keren is ze naar een ander ziekenhuis gebracht (HA was op de hoogte, stond ook in haar medisch dossier). Dáár deden ze het voorbeeldig.
quote:
Dit is compleet onbeschoft naar ouderen of zieken toe. Mijn moeder zou hiervan in paniek kunnen raken. Bah.
Dat is het ook en absoluut klachtwaardig. Gelukkig was moeder (bij ontslag) mondig genoeg om aan te geven dat ze dan wel haar avondmaaltijd bij de hoofdingang wilde nuttigen want reken maar niet dat zoonlief me op zo'n manier komt halen (en ik had het ook niet gedaan, dat hadden moeder en ik telefonisch al wel kortgesloten).

(en toen belde de afdelingsarts mij alsnog op, in privétijd >:) )

Aanvulling: gelukkig kon ik iedere keer haar thuiszorg vrijwel meteen weer heropstarten dus verzorging en verpleging kwamen niet op mijn schouders. Heel erg goed en fijn contact met de thuiszorgorganisatie, niets dan lof (dus de kritiek van TS dienaangaande is volkomen onterecht). Transferbureau regelde de papieren voor de overdracht aan de thuiszorgorganisatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door r_one op 16-03-2025 01:46:46 ]
.
  Moderator zondag 16 maart 2025 @ 01:50:42 #87
236264 crew  capricia
pi_217066578
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:39 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat kan ik me heel goed voorstellen ja.
Maar dat is niet hoe het hoort en zegt meer over dát ziekenhuis dan in z´n algemeenheid.
[..]
Eenmalige ervaring ja en goeie levensles (je word er heel assertief van). De volgende keren is ze naar een ander ziekenhuis gebracht (HA was op de hoogte, stond ook in haar medisch dossier). Dáár deden ze het voorbeeldig.
[..]
Dat is het ook en absoluut klachtwaardig. Gelukkig was moeder (bij ontslag) mondig genoeg om aan te geven dat ze dan wel haar avondmaaltijd bij de hoofdingang wilde nuttigen want reken maar niet dat zoonlief me op zo'n manier komt halen (en ik had het ook niet gedaan, dat hadden moeder en ik telefonisch al wel kortgesloten).

(en toen belde de afdelingsarts mij alsnog op, in privétijd >:) )
Fijn dat het bij jullie dus maar eenmalig zo naar geweest is.
Helaas is het dus geen uitzondering, blijkt maar weer.
- Goethe, “Faust”
pi_217066590
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Fijn dat het bij jullie dus maar eenmalig zo naar geweest is.
Helaas is het dus geen uitzondering, blijkt maar weer.
Door personeelstekorten is "de zorg" nogal onbeheersbaar geworden en dan krijg je dit geschuif met (lees: afschuiven van) patiënten.

Dat laat onverlet dat een mantelzorger nooit als professioneel zorgverlener of verpleger ingezet mag worden. Nóóit!
.
  zondag 16 maart 2025 @ 02:08:10 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217066611
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 01:21 schreef Origami94 het volgende:

ja kan mij niet wijsmaken dat al die ZZP zorg mensen iedere dag ( iedere dag komen ze bij mijn broer met de auto) dat dit goedkoper is dan dat men oude mensen en in een bejaardenhuis laat wonen

en op 100 ouderen twee fulltime bejaardenhulpen inzet
  zondag 16 maart 2025 @ 02:10:21 #90
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_217066615
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 00:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Want je krijgt meteen van alles op je gelegd en in je maag gesplitst.
Heel naar die sfeer in zo'n gesprek. Dat je je moeder wel in huis kunt nemen. Of in haar huis de zorg wel op je kunt nemen, etc.

En dan zegt de huisarts letterlijk: geen gehoor aan geven, want als jullie niets doen, dan moeten ze wel een revalidatie-plek regelen.

Het is heel cynisch allemaal.
ja je wordt gelijk tot eerste mantelzorger gebombardeerd

ik ben bij mijn broer ook eerste aanspreekpunt en zijn zoons tweede en ?? derde , de rest van mijn familie en zijn zoons doen of hun neus bloed

maar ik ga niet de mantelzorger spelen hoor, never, de groeten
is het mijn schuld dat de overheid iedere oudere perse thuis wil laten wonen in hun veel te grote huizen ?

Als men weer bejaarden huizen gaat bouwen dan is de wooncrisis ook opgelost

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 16-03-2025 02:43:15 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')