quote:Het inwilligingspercentage in Zweden is inmiddels 25 procent: het betekent dat driekwart van de asielaanvragen wordt afgewezen. Nederland zit met een inwilligingspercentage van rond de 80 procent juist aan de bovenkant van de Europese Unie.
Hahaha.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:13 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Ik
Woon in Doetinchem wat je zegt
Is onzin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga haten op buutenlanders! Je familie is uitgezet voor buitenlanders .quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Hahaha.
Blijf jij maar lekker geloven wat jij wil.
quote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:39 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Ga haten op buutenlanders! Je familie is uitgezet voor buitenlanders .
Doei.
Lul niet zo dom meisjequote:Op vrijdag 14 maart 2025 21:39 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
Ga haten op buutenlanders! Je familie is uitgezet voor buitenlanders .
Doei.
Wij krijgen door ons ruimhartige sociale stelsel alle kansloze gevallen.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 20:55 schreef rutger05 het volgende:
Ik las begin februari in dit artikel dat het inwilligingspercentage van asielaanvragen in Nederland aan de bovenkant zit van andere landen in de EU en helemaal als je dit vergelijkt met Zweden. Nu weet ik niet of dit kabinet ook stappen richting een fors lager inwilligingspercentage, maar als dit wel het geval is, gaat dat veel minder statushouders betekenen om te huisvesten.
https://www.telegraaf.nl/(...)de%20Europese%20Unie.
[..]
Ach kijk, en toen liepen de frustraties al zo hoog op dat er een persoonlijke sneer moest komen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 08:03 schreef DelanoMilano het volgende:
[..]
De reactie van een beperkte, succes!
En hoever moeten we gaan om die problemen op te lossen? Wij hebben hier in onze stad enkele projecten met studio's voor jongeren van18 tot 27 voor, in principe, tijdelijk verblijf van maximaal 5 jaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 17:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar gaat het COA niet over.
Het COA gaat over de opvang van asielzoekers en statushouders.
En nu geven ze dus aan dat wanneer er geen voorrangsregeling voor statushouders meer is, zij niet in hun taak zullen kunnen voorzien en problemen voorzien.
[..]
Waarom is dat kleur bekennen? Ik verwacht van elke overheidsinstantie dat ze aangeven wanneer ze het niet meer aan kunnen, en welke problemen ze verwachten.
Hartstikke naar. Ik ken meerdere mensen in eenzelfde situatie, en het is inderdaad schandalig wat het hen kost om hun leven gedwongen zo op pauze te zetten.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 10:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Wij hebben hier in onze stad enkele projecten met studio's voor jongeren van18 tot 27 voor, in principe, tijdelijk verblijf van maximaal 5 jaar.
Ik zie het er echt nog wel van komen dat ze hier statushouders gaan huisvesten, ten koste van onze jongeren.
De jongere van 24 die er dan uit moet, mag terug naar papa en mama, want na die 6 jaar inschrijftijd kom je echt nog niet in aanmerking voor een reguliere huurwoning.
We hebben zelf nog een zoon van 30 in huis. Heeft in het verleden in een begeleid wonen traject gezeten, maar kwam weer thuis. Staat nu 8 jaar ingeschreven en valt overal tussen de wal en het schip. Bepaalde appartementen zijn te goedkoop voor zijn inkomen, gezinswoning krijgt hij niet en ook voor zo'n studio, zie boven, komt hij niet in aanmerking.
We hebben nu, vooruitlopend op de plannen van Mona Keijzer, besloten dat we een prefab bungalow gaan bouwen in de achtertuin. Die kan hij zelf kopen. Hij heeft dan nauwelijks woonlasten en kan doorsparen om op termijn de grond erbij te kopen. Dan heeft hij een vrijstaande woning op zo'n 250 m2 grond. En een mooie start.
Voor de waarde van onze woning doet dat er niet echt toe. Die heeft dan nog steeds bijna 400 m2 grond. En als hij de grond koopt, gebruiken wij dat geld om af te lossen.
Hij heeft dit idee op zijn werk verteld en nu zijn er collega's waarvan de ouders zeggen dat ze dit ook gaan onderzoeken. Dat is waar wij naartoe moeten met onze kinderen. Een huis in de tuin van je ouders. Wij hebben nog het geluk dat onze achtertuin grenst aan de straat achter ons, waar gewoon een adres op kan komen, maar dat kan niet overal. Veel tuinen grenzen aan andere tuinen. Die kinderen krijgen dan het adres van de ouders met een B erachter.
Nou .. zeg het maar. Wat is de oplossing?quote:En hoever moeten we gaan om die problemen op te lossen?
Als je dat weet, waarom pleit je dan niet voor asielbeperkende maatregelen? Eerst je eigen zuurstofmasker om in het vliegtuig, remember?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Hartstikke naar. Ik ken meerdere mensen in eenzelfde situatie, en het is inderdaad schandalig wat het hen kost om hun leven zo op pauze te zetten.
Deense wetten invoeren, one-strike you're out, geen uitkeringen en woningen meer verstrekken, geen gezinshereniging. Europees verdrag herzien. Waarom denk je dat wij een specifieke groep asielzoekers hier krijgen? En Portugal en Polen worden overgeslagen? Denemarken ook sinds ze hun asielbeleid hebben aangepast?quote:Nou .. zeg het maar. Wat is de oplossing?
Het aloude adagium dat integratie niet primair iets is dat je zelf moet bewerkstelligen. Het is niet onze verantwoordelijkheid een boer uit Eritrea te deprogrammeren. Als hij dat zelf niet kan, heeft hij hier weinig te zoeken.quote:Die statushouders gewoon met een 'zoek het maar uit' het AZC uit zetten? Zodat we nog meer kunnen gaan zeiken over niet-werkende en niet-geïntegreerde rondzwervende statushouders, waarschijnlijk zelfs een stuk crimineler en veel meer overlast gevend? (Hetgeen waar het COA nu dus voor waarschuwt.) Als je vindt dat er nu al te veel psychisch zieke mensen rondzwerven die een gevaar voor de rest zijn .. dat zullen er dan veel meer worden.
Dus draai je de kraan dicht... het komt geen seconde in je op. Jij en andere mensen in POL kunnen nooit beantwoorden waarom Polen en Portugal worden overgeslagen.quote:Die statushouders in het AZC laten zitten, de AZCs over-over-overvol laten worden (want er komen ook nieuwe mensen bij terwijl er dan nauwelijks uitstroom meer is) en alsnog bij de eerder genoemde problematiek uit komen (maar dan wat meer in en rondom de AZC's en wat minder 'zwervend op straat van elke grote stad en gemeente)?
Ik stem SP. Zoek eens op wat die lui mbt immigratie willen. Is toch echt asiel-beperkend hoor.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je dat weet, waarom pleit je dan niet voor asielbeperkende maatregelen? Eerst je eigen zuurstofmasker om in het vliegtuig, remember?
Ok, maar snel mee beginnen dan. Denk je dat dat voor de zomer nog kan?quote:Deense wetten invoeren, one-strike you're out, geen uitkeringen en woningen meer verstrekken. Europees verdrag herzien. Waarom denk je dat wij een specifieke groep asielzoekers hier krijgen? En Portugal en Polen worden overgeslagen? Denemarken ook sinds ze hun asielbeleid hebben aangepast?
Ok, dan voorzie je ze niet van woonruimte, maar verwacht je wel dat ze gewoon goed integreren. See what happens. Niet zeiken als dat faliekant mis gaat he.quote:Het aloude adagium dat integratie niet primair iets is dat je zelf moet bewerkstelligen. Het is niet onze verantwoordelijkheid een boer uit Eritrea te deprogrammeren. Als hij dat zelf niet kan, heeft hij hier weinig te zoeken.
Doe maar dan. Jouw kamp is aan de macht. Ik zie het wel gebeuren. Succes er mee. Laat over een paar jaar maar weten wanneer het gelukt is.quote:Dus draai je de kraan dicht... het komt geen seconde in je op. Jij en andere mensen in POL kunnen nooit beantwoorden waarom Polen en Portugal worden overgeslagen.
quote:Als je die extra problematiek niet wil, én je wilt de voorrang afschaffen, dan dienen er juist meer AZCs te komen. Maar dat wil niemand horen.
Eey Mona. Ga eens bouwen in plaats van komen met "creatieve oplossingen".quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Minister Keijzer roept in een reactie het COA op tot "meer creativiteit", bijvoorbeeld door statushouders een woning te laten delen. "We vinden het normaal dat twintigers en inmiddels soms dertigers met elkaar een woning delen", zei ze voorafgaand aan de ministerraad.
Dat klopt, echter heb ik je daar nog nooit voor horen pleiten. Maar goed om te weten.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik stem SP. Zoek eens op wat die lui mbt immigratie willen. Is toch echt asiel-beperkend hoor.
Ik heb er weinig vertrouwen in met de nitwits in de coalitie.quote:Ok, maar snel mee beginnen dan. Denk je dat dat voor de zomer nog kan?
Dat zei ik niet. Ik zei een asielstop en vanaf nu geen sociale huurwoningen meer verstrekken. Voor de huidige groep zijn bedrijfspanden en flexunits goed totdat ze een woonruimte krijgen. We moeten sowieso een hoop weilanden gaan saneren en er staat een recordaantal bedrijfspanden leeg.quote:Ok, dan voorzie je ze niet van woonruimte, maar verwacht je wel dat ze gewoon goed integreren. See what happens. Niet zeiken als dat faliekant mis gaat he.
Mijn kamp is aan de macht? Hoe weet je wat mijn kamp is? Kennelijk maken we dezelfde fout bij elkaar. Ik heb jou nog nooit zien pleiten voor asielbeperkende maatregelen dus had je ergens anders geplaatst.quote:Doe maar dan. Jouw kamp is aan de macht. Ik zie het wel gebeuren. Succes er mee. Laat over een paar jaar maar weten wanneer het gelukt is.
Bron? Wat is jouw definitie van stil liggen?quote:Ik stel toch echt alleen maar dat voorrang afschaffen voordat de instroom vrijwel stil ligt,
Zoals ik zei, ik zie je er nooit voor pleiten. Ik vraag waarom je er niet voor pleit. Ik pleit expliciet daarvoor. Daarmee heb ik wel weten te ontlokken dat je er niet tegen bent. Mission accomplished.quote:gaat zorgen voor juist meer problematiek. Maar om een of andere reden vertaal jij dat als 'niets willen doen'. Vermoeiend.
Deze viswijf? Ben je een Mocro geworden?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:45 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Eey Mona. Ga eens bouwen in plaats van komen met "creatieve oplossingen".
Dat we Hugo hadden oke, maar dat deze viswijf uit Volendam verantwoordelijk voor het bouwen is echt treurig.
Dan zeggen we toch gewoon hetzelfde?! Dat het zeer onrealistisch is dat die instroom binnen korte tijd gaat verdampen?quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:46 schreef Richestorags het volgende:
Ik heb er weinig vertrouwen in met de nitwits in de coalitie.
Wat een armoede op FOK! dat deze post 17 likes krijgt van wappies.quote:Op vrijdag 14 maart 2025 14:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit noemen we kleur bekennen.
En nu?
Gaan we nu toegeven dat er misschien een probleem is bij ongelimiteerde toegang? Ongelimiteerd, want dat is het nu.
Dat was het altijd al.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:47 schreef probeer het volgende:
Dat het zeer onrealistisch is dat die instroom binnen korte tijd gaat verdampen?
Die gaat in ieder geval niet verdampen als we maar woningen blijven verstrekken uit het sociale huurwoningenbestand en daardoor jongeren in de tuin bij hun moeder moeten blijven wonen.quote:Op zaterdag 15 maart 2025 13:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zeggen we toch gewoon hetzelfde?! Dat het zeer onrealistisch is dat die instroom binnen korte tijd gaat verdampen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |