abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217057703
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:41 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ja, hij is niet bepaald onze stijl zegmaar. En tegels er uit is groot risico op slopen vloerverwarming toch?
Onzin, gewoon voorzichtig te werk gaan.
Als je de eerste tegel eruit hebt, zie je prima hoe je de rest eruit kan krijgen zonder de verwarmingsbuizen te raken.
En ook al beschadig je de vloerverwarming, lekker boeiend, loodgieter zet er zo een stukje nieuw plastic buis in.
pi_217057857
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:41 schreef DX11 het volgende:
Ja, hij is niet bepaald onze stijl zegmaar. En tegels er uit is groot risico op slopen vloerverwarming toch?
Ja, dat is het nadeel van plavuizen: kans dat je de onderlaag molt bij het verwijderen. Hangt er ook een beetje vanaf hoe ze gemonteerd zijn: in de specie of met tegellijm. In het laatst geval heb je kans da je ze kan lossteken, maar indien in de specie gelegd, trek je alles erbij los.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217058019
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2025 16:18 schreef over_hedge het volgende:
Dus eerst koop je een huis. En gaat je daarna pas afvragen hoe dit allemaal werkt.

Is het bij je volgende project niet handig om dingen eerst uit te zoeken voor je iets nieuw koopt :P
Wij hadden tijdens onze zoektocht naar een huis één criterium: en dat was dat alles functioneel genoeg was zodat we niet gelijk een halve verbouwing hoefden te doen, want in ons geval hing er veel van de taxatie af hoeveel eigen geld we zouden over houden.

Bij ons huidige huis was dat in principe het geval (alles functioneel), maar sommige dingen (vloerverwarming & een nieuwe vloer) zijn wel heel handig om te doen voordat je erin gaat. Dat bleek financieel ook nog eens haalbaar. En voor je het weet heb je toch allemaal verbouwingsplannen.

Op het stuccen na en dat wij wel dingen zelf hebben gedaan is onze situatie vergelijkbaar met die van TS qua kennis vooraf. Is helemaal goed gekomen hoor.

Wij hebben vooraf ook helemaal een plan van aanpak gemaakt en uitgezocht hoe het allemaal werkt. Lijkt me ook vreemd om zoiets te gaan bedenken voor een fictieve situatie die niet aan de orde is, dus vrij logisch dat je het al doende leert en niet voordat je een huis koopt al helemaal voorbereid bent? :?
pi_217058323
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:17 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Wij hadden tijdens onze zoektocht naar een huis één criterium: en dat was dat alles functioneel genoeg was zodat we niet gelijk een halve verbouwing hoefden te doen, want in ons geval hing er veel van de taxatie af hoeveel eigen geld we zouden over houden.

Bij ons huidige huis was dat in principe het geval (alles functioneel), maar sommige dingen (vloerverwarming & een nieuwe vloer) zijn wel heel handig om te doen voordat je erin gaat. Dat bleek financieel ook nog eens haalbaar. En voor je het weet heb je toch allemaal verbouwingsplannen.

Op het stuccen na en dat wij wel dingen zelf hebben gedaan is onze situatie vergelijkbaar met die van TS qua kennis vooraf. Is helemaal goed gekomen hoor.

Wij hebben vooraf ook helemaal een plan van aanpak gemaakt en uitgezocht hoe het allemaal werkt. Lijkt me ook vreemd om zoiets te gaan bedenken voor een fictieve situatie die niet aan de orde is, dus vrij logisch dat je het al doende leert en niet voordat je een huis koopt al helemaal voorbereid bent? :?
Thanks, dat is het ook exact hier.
Het huis is volledig leefbaar, maar bruine tegels, en prikkel (scherp als je er tegenaan komt) wanden zijn we gewoon niet zo'n fan van. De witte keuken die een ouderdom-geel kleurtje heeft kan ook beter.
Daarom gaan we ook alleen doen wat we redden qua budget. Niks is noodzakelijk, alles is gewoon fijn extra.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_217058345
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:50 schreef hangtime het volgende:

[..]
Onzin, gewoon voorzichtig te werk gaan.
Als je de eerste tegel eruit hebt, zie je prima hoe je de rest eruit kan krijgen zonder de verwarmingsbuizen te raken.
En ook al beschadig je de vloerverwarming, lekker boeiend, loodgieter zet er zo een stukje nieuw plastic buis in.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Ja, dat is het nadeel van plavuizen: kans dat je de onderlaag molt bij het verwijderen. Hangt er ook een beetje vanaf hoe ze gemonteerd zijn: in de specie of met tegellijm. In het laatst geval heb je kans da je ze kan lossteken, maar indien in de specie gelegd, trek je alles erbij los.
En zou dat dan ook echt geld besparen, eerst de vloer slopen en daarna een andere vloer er op zonder egaline? Want als vloer slopen (+ eventuele vloerverwarming reparatie) duurder is dan egaline, dan heeft het toch weinig voordelen?
pi_217058393
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:55 schreef DX11 het volgende:
En zou dat dan ook echt geld besparen, eerst de vloer slopen en daarna een andere vloer er op zonder egaline? Want als vloer slopen (+ eventuele vloerverwarming reparatie) duurder is dan egaline, dan heeft het toch weinig voordelen?
Als je een nieuwe zandcementdekvloer met nieuwe VV slangen aan moet brengen...reken zo op ¤3000 voor een 30m2
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217058406
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:00 schreef blomke het volgende:

[..]
Als je een nieuwe zandcementdekvloer met nieuwe VV slangen aan moet brengen...reken zo op ¤3000 voor een 30m2
Ja, dat is dan toch nauwelijks goedkoper?
pi_217058530
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 12:01 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ja, dat is dan toch nauwelijks goedkoper?
Klopt. In mijn ogen, is het afbreukrisico van een plavuizen vloer (verwijderen) te hoog.
pi_217058705
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:52 schreef DX11 het volgende:

[..]
Het huis is volledig leefbaar, maar bruine tegels, en prikkel (scherp als je er tegenaan komt) wanden zijn we gewoon niet zo'n fan van. De witte keuken die een ouderdom-geel kleurtje heeft kan ook beter.
Daarom gaan we ook alleen doen wat we redden qua budget. Niks is noodzakelijk, alles is gewoon fijn extra.
Als alles leefbaar is, is behalve kijken naar volgorde ook lijken naar hoe belangrijk je het vindt wel handig. Misschien eerst vrijblijvend offertes aanvragen of dus een aannemer laten kijken, dan weet je of je alles kunt.

Dat je niet straks het plafond hebt aangepakt voor een flinke prijs en je je kapot ergert aan een lelijke keuken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217060255
L
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Keukenboeren zetten regelmatig zelf ook keukens, dan heb je verder geen loodgieter oid nodig. Kun je ze op uitzoeken.

Je kunt alles los uitzoeken, of een aannemer regelen.
Leidingwerk bij mijn moeder(want wij hadden geen tijd)¤1600
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217060399
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 15:28 schreef halfway het volgende:
L
[..]
Leidingwerk bij mijn moeder(want wij hadden geen tijd)¤1600
Dan wilde jij denk ik een totaal andere indeling van de keuken, dat is natuurlijk een keuze.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_217061242
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 15:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan wilde jij denk ik een totaal andere indeling van de keuken, dat is natuurlijk een keuze.
Apparte groepen voor apparaten
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217061594
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 16:54 schreef halfway het volgende:

[..]
Aparte groepen voor apparaten
Dat deed mijn keukenboer zelf, daar werd wel een post 'installatie' afgesproken, maar die werd niet gespecificeerd.
pi_217082915
Is het niet verstandig om alvast offertes aan te vragen bij verschillende partijen?
pi_217083867
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2025 11:03 schreef jeroenvandeveen het volgende:
Is het niet verstandig om alvast offertes aan te vragen bij verschillende partijen?
Dat gaan we zeker doen, maar we hebben voor de oplevering nog 1 dag/optie om er in te gaan, dus wil ik uit zoeken wat het belangrijkst is, wat het eerst moet, enz.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 10:49:33 #66
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217092946
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:52 schreef DX11 het volgende:

[..]
Overweeg dan voor je keuken of je hem wil vervangen op uiterlijk, of functionaliteit. Als dat laatste wel goed te doen is (dus de apparaten zitten erin die je wilt, indeling is naar wens of prima) kun je 'm altijd nog laten wrappen :). Eventueel alleen nieuw blad erop en je keuken oogt heel anders.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_217093373
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 10:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Overweeg dan voor je keuken of je hem wil vervangen op uiterlijk, of functionaliteit. Als dat laatste wel goed te doen is (dus de apparaten zitten erin die je wilt, indeling is naar wens of prima) kun je 'm altijd nog laten wrappen :). Eventueel alleen nieuw blad erop en je keuken oogt heel anders.
De functionaliteit laat ook te wensen over, maar tijdelijk er mee leven kan wel.
Maar aangezien we toch de vloer gaan doen, heb ik op dat moment (als het kan qua budget) liever ook de keuken er uit.
  dinsdag 18 maart 2025 @ 11:44:49 #68
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_217093399
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:41 schreef DX11 het volgende:

[..]
De functionaliteit laat ook te wensen over, maar tijdelijk er mee leven kan wel.
Maar aangezien we toch de vloer gaan doen, heb ik op dat moment (als het kan qua budget) liever ook de keuken er uit.
Begrijpelijk! En je kan bij IKEA hele mooie keukens samenstellen die prima betaalbaar zijn.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_217093428
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:44 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Begrijpelijk! En je kan bij IKEA hele mooie keukens samenstellen die prima betaalbaar zijn.
Ik heb ook al wat mooie opties gevonden in duitsland dus dat komt goed. Maar een sloper/stucer/schilder enz uit duitsland halen is wat minder handig.
pi_217096081
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 11:47 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ik heb ook al wat mooie opties gevonden in duitsland dus dat komt goed. Maar een sloper/stucer/schilder enz uit duitsland halen is wat minder handig.
Hoe is je eigen netwerk trouwens? Kan je daar niet wat informatie of tips uit halen?
pi_217100365
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2025 16:35 schreef jeroenvandeveen het volgende:

[..]
Hoe is je eigen netwerk trouwens? Kan je daar niet wat informatie of tips uit halen?
Vrijwel 0. Anders had ik het hier niet gevraagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')